Problem med variabel i DropDown
Fra : Ulrik Christiansen

Dato : 21-11-11 03:11

Jeg har en dropdown, hvor selected skal være variabel, men kan ikke få
det til at virke

Det er et felt fra en database der skal bestemme hvilket option der
skal være selected.
Feltet hedder Dag

Bruger følgende kode, og den skriver rigtig nok alle option, men altid
kun mandag der er selected

if rs("Dag") = Mandag then
Response.Write "<option value='Mandag' selected>Mandag</option>"
else
Response.Write "<option value='Mandag'>Mandag</option>"
end if

if rs("Dag") = Tirsdag then
Response.Write "<option value='Tirsdag' selected>Tirsdag</option>"
else
Response.Write "<option value='Tirsdag'>Tirsdag</option>"
end if

if rs("Dag") = Onsdag then
Response.Write "<option value='Onsdag' selected>Onsdag</option>"
else
Response.Write "<option value='Onsdag'>Onsdag</option>"
end if

Hvad er der galt?

Ulrik

Fra : Leif Neland

Dato : 21-11-11 11:31

> [...]

> skal være selected.
> Feltet hedder Dag

> Bruger følgende kode, og den skriver rigtig nok alle option, men altid

Hvad indeholder variablen Mandag?
Du mener vel
if rs("Dag") = "Mandag" then

Du kan i øvrigt med fordel lave noget som dette:
procedure make_selectoptions current_val,values
a_values=split(values,",")
for n=0 to uBound(a_values)
response.write "<option value='" & a_values(n) & "'"
if a_values(n)=current_val then
response.write " selected"
end if
response.write ">" & a_values(n) & "</option>" & vbCrLf
next
end procedure

Så kan du bruge
Response.write "<select name='dag'>"
make_selectoptions
rs("dag"),"Mandag,Tirsdag,Onsdag,Torsdag,Fredag,Lørdag,Søndag"
response.write "</select>"
Response.write "<select name='maaned'>
make_selectoptions
rs("maaned"),"Januar,Februar,Marts,April,Maj,Juni,Juli,August,September,Oktober,November,December"
Response.write "</select>"

Leif

Fra : Ulrik Christiansen

Dato : 21-11-11 15:03

On 21 Nov., 11:30, "Leif Neland" <l...@neland.dk> wrote:

> [...]
> make_selectoptions
> rs("maaned"),"Januar,Februar,Marts,April,Maj,Juni,Juli,August,September,Okt­ober,November,December"

Det virker bare - jeg takker for hjælpen.

P.S.: Hvad sker der med html.dk ???

Ulrik

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-11 23:45

Ulrik Christiansen skrev:

> P.S.: Hvad sker der med html.dk?>

https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=html.dk

... siger at den er deaktiveret.

Måske har de bare glemt at betale, eller også
har de endelig indset at det er dumt at samle
på artikler der er mere end 10 år gamle

De startede i 1997 med nogle helt fantastiske
artikler, men sådan noget skal jo vedligeholdes
for at leve op til nutidens krav - og det er der ingen
der har gjort.

Det har der gennem årene været en masse brok
over - og sidst den var nede, var der også en hel
masse jubelråb.

Den kom dog op igen efter nogle dage, og jubelen
døde ud - og stor var ærgelsen

Hvad savner du ved html.dk?

--
Allan Vebel