Moses og de 10 bud ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-11-11 02:07

Der skulle være gået ca 6000 år siden , moses gik på bjerget og fik de
10 bud - men der er et praktisk problem som jeg ser det og det er at der
ikke var noget skrift sprog i den del af verden på det tidspunkt - jeg
tror det nærmest er det egyptiske som til den bedre del af min
hukommelse er ca 4500 år gammelt ?

Nogen bud på hvad moses kom ned med ??
--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski
+
http://www.youtube.com/watch?v=fHntZsJiOWk

Fra : N/A

Dato : 21-11-11 12:26

Fra : N/A

Dato : 21-11-11 12:26

Fra : N/A

Dato : 21-11-11 12:26

Fra : N/A

Dato : 21-11-11 12:26

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-11-11 12:26

Ole Madsen skrev i

> det meste af bøgerne, han har nok ikke skrevet slutningen, det kan der
> være noget om, men det meste

Patruljen, en forhenværende JV'er, har tydeligvis lidt så megen skade af sit
ophold der, at han nu er blevet hadefuld og ondsindet over for alt hvad der
har med Bibel, kristendom og kristne at gøre, at han benytter enhver
lejlighed til at miskreditere Bibelen og kristendommen, og til at nedgøre og
håne kristne.

Man kan ikke andet end bede om at Helligånden må påvirke ham så meget at han
ændrer sind og slipper sin galskab.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Hauge

Dato : 21-11-11 12:28

Den 21-11-2011 12:26, Andreas Falck skrev:
> Man kan ikke andet end bede om at Helligånden må påvirke ham så meget at
> han ændrer sind og slipper sin galskab.

Ufatteligt så langt ude religiøse fanatikere er.. Godt magten ikke er
hos dem.

/Hauge

Fra : @

Dato : 21-11-11 15:14

On Mon, 21 Nov 2011 12:27:51 +0100, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Ufatteligt så langt ude religiøse fanatikere er.. Godt magten ikke er
>hos dem.
>
>/Hauge

"Hvis de troende får magt, så er fanden løs."
/Th. Stauning/

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-11-11 17:27

Hauge skrev i

> Ufatteligt så langt ude religiøse fanatikere er.. Godt magten ikke er
> hos dem.

Er det derfor du læser med i de religiøse grupper, fordi det netop er dig
der er langt ude?

Men det vil ikke undre mig om du hellere vil have et ateistisk fanatisk
styre. Vi har jo tydeligt set hvad det førte til i Sovjetunionen, Kina og
Cambodia m.fl

Fra : Hauge

Dato : 21-11-11 18:01

Den 21-11-2011 17:27, Andreas Falck skrev:
> Er det derfor du læser med i de religiøse grupper, fordi det netop er
> dig der er langt ude?

Er dk.livssyn kun for religiøse? At denne tråd *også* er i livssyn, er
jo ikke min skyld.

> Men det vil ikke undre mig om du hellere vil have et ateistisk fanatisk
> styre. Vi har jo tydeligt set hvad det førte til i Sovjetunionen, Kina
> og Cambodia m.fl

Nu er religion jo ikke kun noget med gud og tilsvarende fantasi, men
militær fanatikere er jo som religiøse ditto.

Men hellere det, hvis man skal vælge, end et land der er styret af
religiøse fanatikere, vi kan jo bare tage at se på nogle præster og
lign. langt væk, ikke?

/Hauge

Fra : KL

Dato : 21-11-11 19:59

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> [...]
> min skyld.

> Nu er religion jo ikke kun noget med gud og tilsvarende fantasi, men militær

Helt korrekt.

> Men hellere det, hvis man skal vælge, end et land der er styret af religiøse
> fanatikere, vi kan jo bare tage at se på nogle præster og lign. langt væk,
> ikke?

Du kan slet ikke kende forskel på dem, en fanatiker er en fanatiker.

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-11-11 20:06

KL skrev i

> Du kan slet ikke kende forskel på dem, en fanatiker er en fanatiker.

Ifælge Lauge og hans trosfæller er selv en helt almindelig
gennemsnitskristen at sammenligne med de værste fanatikere besjælet af
ondskaben selv, og bør bekæmpes på værste stalinistisk vis.

Fra : Hauge

Dato : 21-11-11 20:45

Den 21-11-2011 20:06, Andreas Falck skrev:
> Ifælge Lauge og hans trosfæller er selv en helt almindelig
> gennemsnitskristen at sammenligne med de værste fanatikere besjælet af
> ondskaben selv, og bør bekæmpes på værste stalinistisk vis.

Nu er du ret meget over gennemsnitsreligiøs, man kan bare se dine opslag
på din FB-side og dine udtalelser her.

/Hauge

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-11-11 20:51

Hauge skrev i

> Nu er du ret meget over gennemsnitsreligiøs,

Det har du slet ikke hverken indsigt eller viden til at kunne afgøre.

Ateistfundamentalister har ingen eller i bedste fald kun ubetydelig indsigt
i og forståelse af bibelsk kristendom.

Fra : Hauge

Dato : 21-11-11 21:10

Den 21-11-2011 20:51, Andreas Falck skrev:
> Ateistfundamentalister har ingen eller i bedste fald kun ubetydelig
> indsigt i og forståelse af bibelsk kristendom.

Mon ikke bare du skulle tage dig en tudekiks, for du tuder rimeligt meget.

Jeg er i hvert fald glad for ikke at leve efter én bog, hvis man da kan
kalde det at leve.

/Hauge

Fra : tkruse

Dato : 23-11-11 11:42

On 23 Nov., 11:34, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Hvor er der skrevet sådan ?
>
> Det er afgjort ikke Villy Dalsgaards fortolkning af kristendommen.
> Som han har proklameret som den Lutheranske fortolkning - adskillige
> gange.

Romerbrevet 6:1-23
Hvad skulle vi da sige? skulde vi blive ved i Synden, for at Nåden
kunde blive desto større? 2 Det være langt fra! Vi, som jo ere døde
fra Synden, hvorledes skulle vi endnu leve i den?

Fra : Patruljen

Dato : 23-11-11 03:34

Fra : tkruse

Dato : 23-11-11 02:20

On 23 Nov., 09:03, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> anderledes.
>
> Personlig udvikling er ikke indbygget i kristendommen. Det mærkes -

ja dette virker som et sted hvor man skal moses ned mere end ti gange
men forstår du hvorfor du kun skal velsigne
så vil du se din viden accelerere med en fart der ellers ikke er muligt

Fra : Vidal

Dato : 21-11-11 21:48

Den 21-11-2011 12:27, Hauge skrev:

> Ufatteligt så langt ude religiøse fanatikere er.. Godt magten ikke er hos dem.

Kristendommens plads i det danske demokrati er klart defineret,
hvorfor begynder du at fantasere om det? Der er ingen indenfor
folkekirken, der ønsker at have indflydelse på den verdslige magt
ud over den, der kan erhverves gennem normale demokratiske midler.

Fra : Patruljen

Dato : 23-11-11 01:01

On 22 Nov., 16:05, "Andreas Falck" <dewn...@dewnull.dk> wrote:
> Patruljen skrev inews:46e58ea1-350b-4f8a-8655-0ad9883143c5@w7g2000yqc.googlegroups.com

> SÅFREMT du have en smule indsigt i hebraisk literatur fra dengang ville du
> heller ikke udtale dig som du gør - med mindre du taler MOD bedre vidende
> alene for at miskreditere kristne og de bibelske skrifter.

Hvilken samtidig hebraisk litteratur har du i tankerne?

Fra : Patruljen

Dato : 23-11-11 01:03

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-11-11 11:18

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

siger han nej, der er også det helliggørende element som skal være en del af

Ole

Fra : Patruljen

Dato : 22-11-11 07:42

On 22 Nov., 15:34, "Andreas Falck" <dewn...@dewnull.dk> wrote:
> [...]
>
> Jamen dog. N r Ole, som du ellers har rost h jt, ikke er enig med dig, tja
> s er han ikke rigtig klog.

Hvis Ole ikke kan få øje på, hvad der udspiller sig eksempelvis i
denne tråd. Og som har udspillet sig - igen og igen - så ER der sgu
noget galt.

> Det siger jo temmelig meget om hvor god og reel Ole er, og det siger ogs en
> hel masse om dig og dit forhold til alle dem der ikke vil erkl re sig enig
> med dig i din helt specielle m de at forvanske kristendommen p .

Han kalder mig en hykler - derfor behøver jeg ikke at spare ham.

Jeg forvansker intet - Falck. Du kan såmænd blot kaste et blik i denne
tråd. Øjensynligt har jeg et bedre
overblik over Mosebøgerne end denne Jesus tilskrives at have.

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-11 16:05

Fra : Patruljen

Dato : 22-11-11 07:24

On 22 Nov., 14:43, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> Nej - det er fors gt adskillige gange.
> Vanskeligheden er, at alene det, at du ikke har samme tilgang eller
> holdning eller tillader dig at g re opm rksom p uregelm ssigheder,
> osv.osv.
>  benzin p p det kristne b l.
> --------
>
> ved du hvad, du og Andreas er lige gode til det, s jeg syntes du skal holde
> op med dit hykleri

Du er ikke rigtig klog. Andreas sviner til - ikke hver gang. Men hver
eneste gang.

Villy Dalsgaard gør præcist det samme. Udvover at han er en af de mest
uhæderlige personer, jeg nogensinde har stødt på. Taget i betragtning
at jeg har arbejdet på behandlingshjem og døgnpsykiatriske afdelinger
i mere end 20 år - fortæller det en del.

Du skal ikke kalde mig en hykler - og eller begynder jeg sgu at sætte
navne på de besynderligheder jeg kan obersvere hos dig.
Hvis du kikker i tråden her - vil du få et klart og tydeligt eksempel
på, hvem der sviner og hvem der svarer på svineriet.

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-11 15:34

Patruljen skrev i

> Du er ikke rigtig klog.

Jamen dog. Når Ole, som du ellers har rost højt, ikke er enig med dig, tja
så er han ikke rigtig klog.

Det siger jo temmelig meget om hvor god og reel Ole er, og det siger også en
hel masse om dig og dit forhold til alle dem der ikke vil erklære sig enig
med dig i din helt specielle måde at forvanske kristendommen på.

Der er jo gået helt malka i dig.

Fra : tkruse

Dato : 21-11-11 06:05

On 21 Nov., 12:27, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Ufatteligt så langt ude religiøse fanatikere er.. Godt magten ikke er
> hos dem.
>
> /Hauge

UG UG tømmer Hauge har talt
man må have et fast materiale i sig selv for at være fanatikere
du har en røv at side på
og øjne at se med
hvordan holder du sammen på det hele så det ikke smuldre
kan tro holde sammen på det hele
den tro at man har en røv at side på
og øjne at se med
med øjne og følelser ser du at din kone er smuk
måske har hun nu en sludre med nabo manden
ham du synes er smukkere end dig selv
og du frygter hun vil bryde din LOV
MEN det kristne udtrykker ustandseligt at vi skal opgive loven om
eneret
og dele lige
vi skal ikke gå og være vagtmænd over kone og gods og guld
men dyrke herligånden i fællesskab
herligånden fordi vi til at starte med
ikke er helt rene
det helt rene er Helligånden

Fra : tkruse

Dato : 21-11-11 07:34

On 21 Nov., 15:13, "@" <Sna...@snabel.net> wrote:

> "Hvis de troende får magt, så er fanden løs."
> /Th. Stauning/

det er jo allerrede dig som tror på et eller andet
som har magten
vis du føre det ud i livet
så kan alle se dine bedrifter på TV
eller har du ikke tro på noget
så må du bare side bag TV
vis også det er for kedeligt
hvad vil du så tro på
hvor finder du den tro som kan udvaske din kedsomhed

Fra : Patruljen

Dato : 21-11-11 12:42

On 21 Nov., 20:06, "Andreas Falck" <dewn...@dewnull.dk> wrote:
> [...]
> gennemsnitskristen at sammenligne med de værste fanatikere besjælet af
> ondskaben selv, og bør bekæmpes på værste stalinistisk vis.

Du der netop har hånet Farum jensen for en anslagsfejl:

Lauge?

Fra : Patruljen

Dato : 21-11-11 13:35

On 21 Nov., 20:45, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Nu er du ret meget over gennemsnitsreligiøs, man kan bare se dine opslag
> på din FB-side og dine udtalelser her.

Falck er ikke bare fanatisk religiøs. Han er fanatiker i overdrive -
Fuldstændig faktaresistent og uden substans.

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-11-11 21:55

> [...]

Falck er ikke bare fanatisk religiøs. Han er fanatiker i overdrive -
Fuldstændig faktaresistent og uden substans.

----

det er bemærkelsesværdigt at før eller siden falder gruppen tilbage til
denne form for mudderkast imod hinanden, det er som om at ingen bliver
klogere, jeg er såmænd ligeglad med hvem de rbegyndte, og hvem der
fortsætter det sådan, fakta er, at begge parter smidder brænde på bålet igen
og igen, hvorfor vedtager i ikke i enighed at holde en sober tone?

Ole

Fra : Patruljen

Dato : 21-11-11 15:13

On 21 Nov., 21:55, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> [...]
> fortsætter det sådan, fakta er, at begge parter smidder brænde på bålet igen
> og igen, hvorfor vedtager i ikke i enighed at holde en sober tone?

Dine kristne lidelses-frænder har ikke andet at byde ind med end
manipulation og svinske personlige kommentarer.
Vi kan lige så godt tage konsekvensen af det og svine alt det vi kan.
Det er vel ikke bare de kristne, som har fornøjelsen. Sagen er - at
jeg har fuldstændig ret. Andreas Falck er en religiøs fanatiker, der
er i overdrive og selvsving. Han har intet at byde ind med -

Fra : Ole Madsen

Dato : 22-11-11 08:09

> [...]

jeg har fuldstændig ret. Andreas Falck er en religiøs fanatiker, der
er i overdrive og selvsving. Han har intet at byde ind med -

ilden går ud hvis også du lader være med at smidde brænde på bålet, du kan
jo starte med dig selv

Ole

Fra : tkruse

Dato : 21-11-11 18:27

On 21 Nov., 23:12, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> jeg har fuldstændig ret. Andreas Falck er en religiøs fanatiker, der
> er i overdrive og selvsving. Han har intet at byde ind med -

jeg føler en herlig ånd på grund af det kristne ord
der er ting som din underbevidsthed finder behag i
men din overflade,,dine tankebygninger høre det ikke
men begynder du at tænke
det er da underligt så god jeg får det
og gadelyssne skinner som et eventyr for dig
så har du nok oplevet det som Andreas Falck har oplevet
men vejen til den fulde forståelse er lang
og det tager tid før du har lært at bære over med det
og vide at det er den herlige ånd du føler som betyder noget
og så kommer læren om hvordan ånden opstår
og hvordan du kan hente mere

Fra : Patruljen

Dato : 22-11-11 05:39

On 22 Nov., 08:08, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> ---
>
> ilden går ud hvis også du lader være med at smidde brænde på bålet, du kan

Nej - det er forsøgt adskillige gange.
Vanskeligheden er, at alene det, at du ikke har samme tilgang eller
holdning eller tillader dig at gøre opmærksom på uregelmæssigheder,
osv.osv.
benzin på på det kristne bål.

Fra : Ole Madsen

Dato : 22-11-11 14:43

> [...]

Vanskeligheden er, at alene det, at du ikke har samme tilgang eller
holdning eller tillader dig at gøre opmærksom på uregelmæssigheder,

ved du hvad, du og Andreas er lige gode til det, så jeg syntes du skal holde
op med dit hykleri

Ole