Country - Lloyd 'Tommy' Doss.
Fra : Henning Jensen

Dato : 20-11-11 21:08

Lloyd 'Tommy' Doss døde for nogle uger siden.
Umiddelbart siger navnet ikke mange noget, men alligevel har de fleste
hørt ham synge.
Tommy Doss og 'Sons of Pioneers' med "Riders in the sky":
http://www.youtube.com/watch?v=rv_DbMdEWbA

Doss overtog i 1949 Bob Nolan plads i "Sons of the Pioneers". Her Bob
Nolan og 'Tommy' Doss med "Hillbilly wedding in June":
http://www.youtube.com/watch?v=Z-WBujsgi1w

Til Eva.
Dette da bedre, end Åges evindelige links til ensartet germansk
tv-industrimusik - og gamle Roussos.
Ja, dette er gammel musik, men det er musik for alle country-fan's, både
gamle og unge.

Åges musik er KUN for enlige mormødre langt over 50 - og så
aldersrentenydere.
Sidstnævnte aldersgruppe, der ofte har besvær med synet, kan tydeligvis
heller ikke kan høre.

Henning

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-11-11 21:39

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> aldersrentenydere.
> Sidstnævnte aldersgruppe, der ofte har besvær med synet, kan tydeligvis

Country er det bedste - så langt er vi enige.

Men jeg kan nu også godt lide schlagermusik - også selv om jeg ikke er
mormor.

Du får lige et countrynummer med en anden af mine favoritter - Charlie
Pride, en af de få farvede countrysangere.
"Im so afraid of loosing you again"
http://www.youtube.com/watch?v=Jr3o7KPh8LE&feature=related

Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke aner, hvad der er fremme af
countrymusik nu om dage - har du nogen idé om det?

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-11 21:48

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke aner, hvad der er fremme af
> countrymusik nu om dage - har du nogen idé om det?
>
> mvh Eva

Der er f.eks. Alan Jackson, Heidi Hauge, Wenche Hartman, Country Sisters,
Arly Karlsen, Dolly Parton

DR P5 sender forresten COUNTRYEXPRESSEN hver mandag kl. 20.03-21.00. Der er
både gammelt og nyt. Studieværk er Leisf Wiwelsted.

Klik lige her, så kan du høre en masse af de foregående udsendelser:
http://www.dr.dk/P5/Programmer_2010/121832.htm

DR P5 sendes
på DAB
og THOR-satellit 1 grad vest

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-11-11 21:52

meddelelsen news:4ec96784$0$282$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> er både gammelt og nyt. Studieværk er Leisf Wiwelsted.
>
> Klik lige her, så kan du høre en masse af de foregående udsendelser:

Jeg har hverken DAB eller satellit, så det er jeg vist afskåret fra at høre.

Jeg har da masser af CD´er med Dolly Parton og vist 2-3 stykker med Alan
Jackson.

mvh Eva

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-11 21:57

Eva Schmidt <safeni@gfnet.dk> wrote:

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:4ec96784$0$282$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg har hverken DAB eller satellit, så det er jeg vist afskåret fra at høre.

Alle DR's radiokanaler, DAB eller andre, kan høres live / streaming via
dr.dk

/thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-11 22:01

> Jeg har hverken DAB eller satellit, så det er jeg vist afskåret fra at
> høre.

Gør nu bare som jeg fortæller dig.

Klik lige her, så skrev jeg jo at du kunne høre en masse af de foregående
udsendelser, på din computer, når du har lyst.
www.dr.dk/P5/Programmer_2010/121832.htm

Hvorfor gør du ikke det - det kan da ikke være så svært ?

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-11-11 22:13

meddelelsen news:4ec96a73$0$280$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> udsendelser, på din computer, når du har lyst.
> www.dr.dk/P5/Programmer_2010/121832.htm
>
> Hvorfor gør du ikke det - det kan da ikke være så svært ?

Jeg har skanm forsøgt - men der sker ikke absolut ingenting

mvh Eva

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-11-11 22:20

> Jeg har skanm forsøgt - men der sker ikke absolut ingenting
>
> mvh Eva

Sorry - har fået det til at virke - men jeg tror nu alligevel hellere, jeg
vil lytte til mine egne CD´ere henne i lænestolen.

Eller høre programmet i radioen - hvis jeg kan få den indstillet.
Det er nok henved et par år siden, den sidst har været tændt '

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-11 22:24

meddelelse news:4ec96784$0$282$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der er f.eks. Alan Jackson, Heidi Hauge, Wenche Hartman, Country Sisters,
> Arly Karlsen, Dolly Parton

Det er sidste århundredes navne Åge. Der er kommet masser af nye til, som i
dag udgør toppen af country.
Som inspiration til nogle af dem, kunne et chart være en god indfaldsvinkel:
http://top40-charts.com/chart.php?cid=30

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-11-11 22:29

On 20-11-2011 22:23, Alex Linaa wrote:
> Som inspiration til nogle af dem, kunne et chart være en god indfaldsvinkel:
> http://top40-charts.com/chart.php?cid=30

Jeg har læst med.

Taylor Swift med "Mine" er på listen, og jeg kan se at andre end jeg har
lyttet:
http://www.youtube.com/watch?v=XPBwXKgDTdE&ob=av2e

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-11-11 22:36

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> i dag udgør toppen af country.
> Som inspiration til nogle af dem, kunne et chart være en god

Det jeg har hørt af det nyeste countrymusik er så ikke lige min stil - det
er lidt for larmende for min smag.

Men der skal jo være noget for enhver - og jeg har da heldigvis mine cd´er,
jeg kan lytte til.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-11 22:47

> Men der skal jo være noget for enhver - og jeg har da heldigvis mine
> cd´er, jeg kan lytte til.

Jeg har da også mine gamle cd-er. Men det er da dumt at lukke af for ny
musik af den grund. Nu er det meget tysk musik jeg kan lide og det var
rigtigt godt i 60-erne,
men der kommer da stadig god ny tysk musik på stribe. I den sidte tid hitter
Hansi Hinterseer jo voldsomt.

Ligeledes ville det da være træls hvis man bare fortsatte med at lytte til
Cindy und Bert fra 60-erne. Nu har vi. f.eks. "Heidis Erben" 50 år senere.

Hilsen Åge

Fra : N/A

Dato : 21-11-11 19:27

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-11 19:27

> Du lukker jo selv af for den nye countrymusik, gør du ikke?

Nej da. Du må forveksle mig med en anden. Jeg lytter til masser af
nyindspilelt country, f.eks. med Arly Karsen, Heidi Hauge, Wenche Hartmann,
tamra Rosanes ogb hvem ved jeg.

> Og med hensyn til schlager, så siger du jo selv, at det, der spilles i dag
> lyder nøjagtigt som det for 30-40 år siden - hvorfor så lytte til det nye,
> når der ingen forskel er???

Nye navne, måske flere instrumenter, en anden lydfarve, nogle andre stemmer.
Ingen grund til at dvæle ved fortidens stemmer og udførelse

> Jeg lytter til det "gamle" country fordi det er den stil, jeg kan lide -
> det nye siger mig ikke noget.

Øhhhh.... lyder det nye ikke lige som det gamle og det du kan lide - den
eneste forskel er bare at det er nyt.
Det synes jeg da det gør. Lyt her:

Birger Steiwer: http://www.youtube.com/watch?v=9RfYCLjWqv0&feature=related
Heidi Hauge: http://www.youtube.com/watch?v=iMZ3X0Fbgb4&feature=related
Arly Karlsen: http://www.youtube.com/watch?v=wJJWtuieWww

Tror du ikke du derimod tænker på countryRock og det er det du ikke
kan lide. det er jo noget nogle pop-folk har fundet på skal være country.
Men det bliver
det jo ikke til, bare fordi de siger det. det jeg linker til er almindelig
country, som det har lydt i mange mange år. Som du kan høre lyder det som
det plejer.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-11-11 19:41

Jamen Åge, dem du linker til er jo ikke nye - de indspiller bare stadig
country!

Det samme gør Dolly Parton og Glen Campbell, så dem kan jeg også lytte til -
de nye navne er dem på den liste Alex linkede til.

Der kommer jo hele tiden nye navne til - de gamle bliver jo ikke til nye
bare fordi de stadig udsender Cd´er.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-11 20:42

> Jamen Åge, dem du linker til er jo ikke nye - de indspiller bare stadig
> country!

Arhhh.... nu holder du. Wenche udsendte sin første cd i 2004 og Birger
Steiwers i 2005. Det er altså hvad jeg kalder forholdsvis nye navne. Et
"nyt" navn skal vel ikke nødvendigvis være startet igår
eller forgårs.

> de nye navne er dem på den liste Alex linkede til.

Jo, men de havde så bare ikke meget med country at gøre. Fordi nogle
hitlistefolk har bestemt, at det skal være country, gør det jo ikke til
country. En hund bliver heller ikke til
en kat, fordi man siger til den, at den er en kat, vel. Folk der tror det,
har mis-forstået noget.

> Der kommer jo hele tiden nye navne til -

Det er så ikke helt korrekt. Country-navne plejer, at holde i årtier. Derfor
er der jo dårligt plads ti,l at der hele tiden skal komme sprit-nye navne
til. Så vil der hurtigt blive trængsel.

> de gamle bliver jo ikke til nye bare fordi de stadig udsender Cd´er.

Jeg kalder ikke "Wenche" for en af de gamle, da hendes første cd kom for 7
år siden. Nu tror jeg altså ligeeeeee....
Birger Stewers første cd kom i 2005. Jeg har svært ved at kalde det "gamle"
navne

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-11-11 21:39

meddelelsen news:4ecaa96c$0$304$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> år siden. Nu tror jeg altså ligeeeeee....
> Birger Stewers første cd kom i 2005. Jeg har svært ved at kalde det

Det er altså heller ikke, hvad jeg vil kalde for nye navne, når de har
indspillet plader i 7-8 år.

Med nye navne mener jeg selvfølgelig "nye navne" altså nogle der har
indspillet deres første plade i år eller måske sidste år.

Nogle jeg ike kender i forvejen, men som måske spiller den slags country,
som jeg synes om.

Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-11 21:53

> [...]
> indspillet deres første plade i år eller måske sidste år.
>
> Nogle jeg ike kender i forvejen, men som måske spiller den slags country,

Men, som jeg før fortalte dig, så kommer der altså ikke nye navne hele
tiden, når dem der er holder så længe.
Du kan slet ikke sammmenligne det med al det sædvanlige pop-larm. der holder
navnene kun få måneder, derfor
kommer der nye navne hele tiden.
Sådan er det altså ikke indenfor country. et navn der er 6-7 år gammel er
et "nyt" navn.

Igen: der kan ikke komme nye navne hele tiden, når dem der er på banen
holder så længe.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-11-11 22:17

meddelelsen news:4ecaba48$0$289$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> er et "nyt" navn.
>
> Igen: der kan ikke komme nye navne hele tiden, når dem der er på banen

Det er da noget pjat - dengang jeg hørte countryprogrammer i radioen, var
der da hele tiden nye navne med - samtidig med at de gamle også stadig blev
spillet.

Mange af de gamle er jo efterhånden gået bort - hvis der ikke kom nye navne
til ville musikken jo afgå ved døden før eller siden.

Det kan da godt være, at det er countryrock, der er populært nu - det må det
vel næsten være, når det er det folk køber.

Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-11 22:27

> Det kan da godt være, at det er countryrock, der er populært nu - det må
> det vel næsten være, når det er det folk køber.

Populært fordi de køber det? - det er en helt anden musikgenre der er tale
om.

Jeg har lige lyttet til COUNTRY CLUB med Leif Wiwelsted. Der var da meget
nyt country, som lød ganske som ganske almindelig country.
Tror du ikke bare du skal lytte der hvor det spilles. Hvis jeg kan lide
slager, så lytter jeg da ikke til P3 og P4. Jeg lytter der hvor det spilles,
det virker da mest naturligt.
Mon ikke bare du skal lytte der hvor det spilles?

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-11-11 22:39

meddelelsen news:4ecac225$0$296$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> spilles,
> det virker da mest naturligt.
> Mon ikke bare du skal lytte der hvor det spilles?

Jeg lytter skam der hvor det spilles - i min CD-afspiller.

Der kan jeg selv bestemme, hvad jeg vil høre.
Og hvad så om numrene er 20 - 30 år gamle, det bliver de da ikke ringere af.

Eva

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-11 00:01

meddelelse news:4ecaba48$0$289$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Sådan er det altså ikke indenfor country. et navn der er 6-7 år gammel
> er et "nyt" navn.

Sikke dog noget forblommet vrøvl. Der kommer tonsvis af nye navne hele
tiden, men kun en brøkdel kommer til Danmark.
Er du nu pludselig blevet countryekspert? *LOL*

Jeg tror jeg skal føre dig sammen med et par af mine venner der spiller
countrymusik, for at udstille din uvidenhed om genren.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-11-11 16:29

> Er du nu pludselig blevet countryekspert? *LOL*

Countrymusik er en af mine favoritgenrer, ligesom slager og dansktop

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-11 16:43

meddelelse news:4ecbbfa8$0$305$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Countrymusik er en af mine favoritgenrer, ligesom slager og dansktop

Men du ved ikke en hujende fis om det. Skal vi også udlede, at alt det du
skriver om de 2 andre genrer, bare er vås?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-11 22:41

> [...]
> i dag udgør toppen af country.
> Som inspiration til nogle af dem, kunne et chart være en god

Den hitliste har så ikke særligt meget med almindelig country at gøre. Den
omhandler derimod det som amerikanerne kalder countryRock eller NewCountry.

Det gider jeg ikke. jeg foretrækker det som amerikanerne kalder realCountry.
kender bare ingen hitliste med det ?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-11 23:18

meddelelse news:4ec973e5$0$304$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Den hitliste har så ikke særligt meget med almindelig country at gøre. Den
> omhandler derimod det som amerikanerne kalder countryRock eller
> NewCountry.

Jo, det er netop almindelig country, forstået på den måde at det er det
polulæreste set på tværs af hele genren, uanset gren.
Det er det countrymusik som den almindelige amerikaner lytter til lige nu,
eller de fleste i hvert tilfælde.

> Det gider jeg ikke. jeg foretrækker det som amerikanerne kalder
> realCountry. kender bare ingen hitliste med det ?

Den findes sikkert, men den må du selv finde. Den er ikke stor nok til at
skubbe sig ret meget ind på den totale liste over hvad der er polulært, men
der er da Billy Currington på listen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-11 06:37

> Det er det countrymusik som den almindelige amerikaner lytter til lige nu,
> eller de fleste i hvert tilfælde.

Det er så ikke helt korrekt.
Det er kun en oversigt over de cd-er de køber

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-11 10:15

meddelelse news:4ec9e377$0$295$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er så ikke helt korrekt.
> Det er kun en oversigt over de cd-er de køber

Nix, det er en oversigt fra alle musiklilder, incl. cd, indetnet og mobil,
hvis du gad at læse på siden.
Det er de musikkilder som 99% af verdens mennesker får deres musik fra.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-11 10:24

> Nix, det er en oversigt fra alle musiklilder, incl. cd, indetnet og mobil,
> hvis du gad at læse på siden.
> Det er de musikkilder som 99% af verdens mennesker får deres musik fra.

Ellers kan du orientere dig lidt bredere her, i en oversigt over koncerter i
Nashville, som må siges at være verdens country-navle:
http://tickets.countrymusicontour.com/ResultsCity.aspx?city=Nashville&stprvid=43&location=Nashville%2C+TN

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-11-11 21:59

On 20-11-2011 21:38, Eva Schmidt wrote:

> Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke aner, hvad der er fremme af
> countrymusik nu om dage - har du nogen idé om det?

Tak for link.
Der er så meget musik musik som livet igennem har stået på min ønskeliste.
Nutiden, computeren og Internettet har pludseligt givet mig muligheden
for lytte til alt dette.
Så jeg er 'langt bagud', også på dette område, så jeg når nok ikke at
høre det hele.

Så jeg kan kun nå at prøve at følge med, men jeg er ikke altid helt
opdateret. Jeg ved at Toby Keith har udgivet en ny CD, men der er kun et
meget dårlig klip, af et af numrene på Tuben:
http://www.youtube.com/watch?v=BWMUXGuUBYM

Hilsen Henning.