Lou Reed & Metallica for det bedste frem i~
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-11-11 20:12

http://www.loureedmetallica.com/

Jeg troede egentligt det var slut med Lou Reed , han bliver trods alt 70
år jeg mener det er den 2/3-12 - efter Raven der virkelige er så dårlig
at jeg aldrig har fået hørt den fra start til slut ..

MEN JEG SKULLE BIVE KLOGERE , dette album er slet og ret genialt - Lou
Giver sig selv helt og Metallica acceptere præmissen at det er et Rock
ikon de arbejder sammen med , jeg vil ikke kalde det Heawy men slet og
ret Rock musik der fra tid til anden har en del lighedes punkter med
Velvet Underground , selv John Cales for øret smertefulde omgang med
Violen dukker op lidt op her og der ...

Så til alle jer Lou Reed Fans der ude - det var ikke forbi :)
Til Metallica fans det her er en go oplevelse :)

Go Lyrik
Go Rock Musik

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski
+
http://www.youtube.com/watch?v=fHntZsJiOWk

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-11 23:43

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.loureedmetallica.com/

> Så til alle jer Lou Reed Fans der ude - det var ikke forbi :)
> Til Metallica fans det her er en go oplevelse :)

Jeg må nok sige, at jeg lodret uenig.
Det lyder som to lydspor, som godt nok er i samme takt og samme toneart, men
ellers intet har med hinanden at gøre.
Det er helt abrupt, og uden hverken sammenhæng eller rød tråd i mine ører.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-11-11 07:02

Den 20-11-2011 23:42, Alex Linaa skrev:

> Det er helt abrupt, og uden hverken sammenhæng eller rød tråd i mine ører.

det tror jeg heller ikke er meningen ..

på mange måder adskilder den sig jo ikke fra Sister Ray af
Velvet Underground

Fra : P. Petersen

Dato : 20-11-11 23:53

"Bo M Mogensen" skrev i meddelelsen

[...]

Så er du vist den eneste ud over Gaffa's anmelder, der synes det.
Rent makværk, der ikke giver nogen mening.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-11-11 07:00

Den 20-11-2011 23:53, P. Petersen skrev:

> Så er du vist den eneste ud over Gaffa's anmelder, der synes det.
> Rent makværk, der ikke giver nogen mening.

For det første så tror jeg ikke der skal så meget til for at overaske en
positivt når man regner med noget er forbi og jeg troede faktisk Lou var
færdig - Lou har ikke udgivet noget godt i 11 år ..

Jeg synes på en eller anden måde de fanger hinanden godt og for lidt af
velvet lyden med .. teksterne er gode (det er det vigtigste)

Men det er en stor musikalsk personlighed og et stort rock / Heavy band
- de fedter ikke for nogen - de har haft så meget succes hver for sig og
til trods for det laver de det lige præcis som de har lyst til uden at
tage hensyn til det brede publikum

alt sammen kræver det både mod selvtillid og format ..

nu er jeg måske i den bedste at spøge det "nyeste" band der er kommet
som jeg for alvor respektere er Joy Division - hvor forsangeren hænge
sig for 31 år siden ..

Fra : Steen

Dato : 21-11-11 15:48

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> SÃ¥ til alle jer Lou Reed Fans der ude - det var ikke forbi :)
> Til Metallica fans det her er en go oplevelse

For at citere de fleste anmeldere: it's utter crap
--
Steen via iPhone

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 23-11-11 15:09

Den 21-11-2011 15:47, Steen skrev:

> For at citere de fleste anmeldere: it's utter crap

selvf gør de det :)
De fleste tror at idiot betyder at man har nedsatte åndsevner , men hvis
man søger i ordets oprindelse , så kommer det af græsk og betyder slet
og ret almindelig menneske ..

Det er ikke et album der sigter efter at sælge i millionvis erobre fans
fra hele main stream scenen det er ikke et album der fedter for nogen ,
det står for sig selv , som noget helt enestående for : specielt gamle
Lou Fans og åbner døren for nogen få metal fans til noget større bedre
og mere originalt -
vi har levet i en tid hvor der ikke er kommet ny musik af betydning i
den bedre del af 32 år
vi lever i en verden af let fordøjeligt pop musik med i bedste fald
middelmådige tekster uden vilje eller mod - det ignoranternes
slaraffenland ,for de svage og dem uden vilje ... men en gang i mellem
og det er yderst sjældent så kommer der noget helt særligt og det er en
af disse lejligheder ..det lyder grimt teksterne er rå det har nosser af
stål

Lou Sagde ved udgivelsen af Loss & Magic i 92 hvis musikken har noget
formål overhovedet så er det at skabe stemning for lyrikken

jeg er selvf uforbeholden Lou Reed Fan - dog ikke mere ind jeg synes
raven var spild af tid og nej jeg kommer aldrig til at eje metal machie
music men ellers ...

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 16:34

> [...]
> og det er yderst sjældent så kommer der noget helt særligt og det er en
> af disse lejligheder ..det lyder grimt teksterne er rå det har nosser af

Der skulle jo gerne være et eller andet der vandt genklang i publikum, ikke?
I mine ører lyder det ufærdigt, ugennemtænkt, og uden musikalsk indsigt.
Plat på to målgrupper, uden at ramme nogen af dem.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 23-11-11 22:00

Den 23-11-2011 16:33, Alex Linaa skrev:

> Der skulle jo gerne være et eller andet der vandt genklang i publikum, ikke?

ikke nødvendigvis stor kunst er bare det tager ikke hensyn til nogen ..

> I mine ører lyder det ufærdigt, ugennemtænkt, og uden musikalsk indsigt.

jeg tror det er som det er enten er man på eller så står man af hvis man
synes det er noget så fred være med det - men det er ikke et album der
lefler for nogen ... der er som dem der har lavet det vil have det
og jeg tror iøvrig det er ligeglade med hvad folk ellers synes om det.

> Plat på to målgrupper, uden at ramme nogen af dem.

som sagt jeg tror heller ikke det er meningen , jeg mener hverken Lou
eller Metallica behøves at lave et hit eller fang pulsen ved tidens unge
for at få brød på bordet eller blive endnu mere kendete for den sags
skyld ... de har som Band og musiker nået det , som de ville og skulle i
ankeendelse penge osv.
hvorfor de tager sig den frihed at lave tingen lige præcist som de
har lyst til ....og de gør det uden på noget tidspunkt at sælge ud

Fra : N/A

Dato : 24-11-11 20:06

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 24-11-11 20:06

Den 24-11-2011 10:48, Alex Linaa skrev:

> Men den på, kan man jo kalde en kolort på en mark for kunst.

du kan kalde hvad som helst kunst - Van Gogh solgte ikke et enste billed
i sit liv til andre ind sin bror ..

> Sikkert

yep

> Jeg synes mere det bærer præg af ikke at have gjort sig umage. Det hele
> fremstår som noget halvhjertet makværk, som rammer ved siden af
> målgrupperne, og mangler totalt den musiklaske indsigt som de har hver for
> sig.
> Kunst defineres jo ikke af dem der laver det, men dem der "forbruger" det.

Nahh hvis du høre de gamle Velvet underground plader der regnes for
klansikker
så er der egentligt ikke den store forskel , den her er måske mere Rock
- men den rå uslebne her og nu form er den samme ....

Som jeg har skrevet tidligere så den ikke lavet til at køre i bagrunden
imens folk handler ind der bliver næppe danset til den på nogen
disko te ker - den bliver helt sikker ikke solgt på der går mode i den
- den bliver slet ikke solgt fordi den lyder pænt og er stueren ..

Den bliver solgt til dem der gerne vil have , hvad nok vil sige de
fleste gamle Lou Reed / Velvet og nogen Metallica Fans - hvor de første
som tommelfinger regel ikke er som folk er flest ...

jeg tror at dem der har lavet pladen reelt kun er smigret over masserne
synes den lyder grim - med andre ord havde den været et hit så havde den
været et flop ...

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-11 20:25

> jeg tror at dem der har lavet pladen reelt kun er smigret over masserne
> synes den lyder grim - med andre ord havde den været et hit så havde den
> været et flop ...

Hehe, amen to that :)