Træterrasse
Fra : Ole Pedersen

Dato : 20-11-11 18:34

Jeg skal til at lave en træterrasse og forestiller mig at støbe nogle
sokler, som jeg sætter gevindstænger i og derefter skruer lægter på for
tilsidst at montere terrassebrædderne.
I Silvan vil de enormt gerne sælge noget stolpebeton, men da jeg både har
sten og grus, vil jeg hellere selv rode en beton sammen. Det påstod den unge
mand i butikken(der er selvfølgelig ikke noget galt i at være ung- det har
vi alle prøvet) ikke ville være lige så stærkt, har han ret i det eller er
det bare fordi han havde et produkt der hed stolpebeton.
Vil galvaniserede gevindstænger være OK (også en Silvanpåstand - men de
sælger heller ikke andet) eller skal man bruge rustfri?

Det skal ikke forstås sådan at jeg har noget mod Silvan, jeg handler der
tit, men det er ikke altid vejledningen er så professionel, så jeg prøver
her.

på forhånd tak
Ole

Fra : Tom Andersen

Dato : 20-11-11 21:21

Hej Ole

Brug din egen beton og støb galvaniserede stolpebærere(eller dine
gevindstænger om du vil) i. Det andet er alt for dyrt!!
Blandigsforhold står vist nok på cementposen, hvis den er fra Ålborg
Portland.

Jeg lavede en hævet terrasse for et par år siden og støbte i en form over
jord p- formen placeret over et hul i jord.
Der brugte jeg naturligvis også jernarmering, men det har du ikke brug for,
hvis terrassen blot svæver få centimeter over jorden.

Tom
Brug email på jobsafe.dk, hvis du vil kontakte mig - jeg kommer sjældent her

Fra : Benny Andersen

Dato : 20-11-11 21:40

HOle Pedersen wrote:
> [...]
>
> Det skal ikke forstås sådan at jeg har noget mod Silvan, jeg handler der
> tit, men det er ikke altid vejledningen er så professionel, så jeg

Helt enig - når du ligger inde med sten og grus er der ingen grund til
at købe andet end cementen. Galvaniseret gevindstænger er fint.
Jeg måtte da lige google stolpecement! ved gud om tørbeton ikke sælges
navngivet sådan - well - prisen er OK hvis man bare skal bruge en sjat.
Der findes knap nok noget mindre krævende en fastholdning af stolper -
du kan lave en 3 gange stærkere blanding selv.
Mvh
Benny Andersen