Fra : Kall, Mogens

Dato : 20-11-11 09:02

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev ...

News:dk.livssyn.kristendom
Sent: Friday, November 11, 2011, CET 11:26, GMT 10:26
Subject: Re: Jeg blev ringet op af præsten -
Was: Samvittighedspagten ...
Det betroede talent (Gudsordet) ...
Når Gud Helligånd taler ... !
13701 news:4ebcf855$0$286$14726298@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/7a4bf85fb765ed27

> Der findes OGSÅ en anden sang, apropos Salme 126,1 og kanske
> det ikke var helt uden grund, at det var Beraka, der satte musik til
> teksten, for Herren vor Gud har store planer for sit folk, større end
> du aner ... og det er disse planer du nu må gi' plads for, så du kan
> være et endnu mere brugbart redskab i Hans hånd.
>
> Vil du dette ?

Andagtsteksten til i dag fra www.blr.dk kommer netop ind på denne
Salme:

=== citat start ===

Søndag 20. november (2011)

Undervejs

Salme 126

Guds hjemvendte folk

Da Herren førte sit landflygtige folk hjem til Zion,
var det som en uvirkelig drøm!

Salmen blev sunget på festrejserne til templet i Jerusalem. ... [ ... ] ... I
Sl 133 og 134 er det glæden over at have nået målet, der skinner igennem.

[ ... ]

=== citat slut ===

I går blev jeg ringet op af en ven, som jeg ikke har hørt fra i henved 2 år.
Han er katolik og "tilfældigvis" bor i nr. 126

Pudsigt som Herren kan tale gennem folk, ikke sandt ...

Men jeg må "tilstå", som jeg skrev forleden dag til et andet menneske, at ...

Fra : Kall, Mogens

> [...]
>
> Pudsigt som Herren kan tale gennem folk, ikke sandt ...
>

> Men jeg må "tilstå", som jeg skrev forleden dag til et andet menneske, at ...

Interrupt RETURN from ...

Fra : Kall, Mogens

Dato : 20-11-11 14:27

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ec8fdde$0$288$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev ...

> [...]

Og netop da lød der en røst fra Himlen, som sagde (til den gamle
utro menighed og andre i tilsvarende situation):
(2011-11-20, Sunday, day no 324, CET 14:23, GMT 13:23)
- "Jeg trækker min velsignelse tilbage."

CET 14:23
- "Hører I mig!"

CET 14:25
- "Omvend dig."

> [...]