MagSafe Power Adapter reservedele
Fra : Steen

Dato : 19-11-11 22:52

Tøsen kom på en eller anden måde til at knække det ene ben på stikket
til hendes MagSafe Power Adapter - altså mangler vi nu den lille enhed
der klikkes på selve adapteren.
Kan den slags købes løst, eller er man nødt til at smide 600,- efter en
helt ny adapter?

Nogen der evt. har en reserve fra Mac der ikke bruges mere?
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-11 23:59

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> helt ny adapter?
>
> Nogen der evt. har en reserve fra Mac der ikke bruges mere?

De kan ikke købes løs andet end i Apples adapter-pakke med stik til hele
verden. De fleste garvede Mac-brugere har adskillige af dem liggende.
Apple har været så smart, at det samme stik bruges på de gamle
iPod-opladere, iPad-opladere, MacBook-opladere og AirPort Express. I
burde altså nemt kunne skaffe en.
Din datter kan jo bruge den ledning, der også følger med Power
Adapter. Til iPad og AirPort Express følger ledningen ikke med, men det
gør den til MacBook (og Pro).
Endelig er det så supersmart, at det blot er et standardstik,
der sidder i Power Adapter. Du kan altså tage det, man kalder en god
gammeldags transistorradio-ledning. Jeg Plejer at bruge dem fra
opladeren til mit digitalkamera. Både min Canon og mit Panasonic har
sådan en ledning i opladeren. Om ikke andet kan de sikkert købes
billigt. Kønt er det ikke, men det virker.

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 20-11-11 16:17

> [...]
> sådan en ledning i opladeren. Om ikke andet kan de sikkert købes
> billigt. Kønt er det ikke, men det virker.

Nåååeh, nu faldt tiøren!!
Man tager bare en ledning fra en anden enhed, der passer lige ned i selve
strømforsyningen.
Smart, det havde jeg slet ikke tænkt på...
Det virker fint her, tøsen fik min dims, og jeg har lavet sådan en Storm
P-løsning der er gemt væk bag en højttaler.
Nu bliver hun da glad for sin gamle far
--
Steen via iPad

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-11-11 02:28

Den 19/11/11 22.52, Steen skrev:
> [...]
> helt ny adapter?
>
> Nogen der evt. har en reserve fra Mac der ikke bruges mere?

Den her skulle kunne gøre det:
http://shop.humac.dk/pi/Power_Adapter_AC_Plug_Europe_13930_.aspx

Og her er den med kabel:
http://shop.humac.dk/pi/Str%C3%B8mkabel_DK_DuckHead__13915_.aspx

- Chano Andersen

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-11 09:56

Chano Andersen <sunsite012011@chanoandersen.dk> wrote:

> Den her skulle kunne gøre det:
> http://shop.humac.dk/pi/Power_Adapter_AC_Plug_Europe_13930_.aspx
>
> Og her er den med kabel:
> http://shop.humac.dk/pi/Str%C3%B8mkabel_DK_DuckHead__13915_.aspx

Det var jeg ikke klar over, at man kunne købe den løst. Jeg gad såmænd
ikke engang se efter, for det er jo bare en lille dims. Vi har da masser
af dem liggende i skabet. Nu ved jeg jo så desværre ikke, hvor Steen
bor, men det er næppe i nærheden. Ellers måtte han da gerne få en.
Det er nu ellers en ganske voksen pris, de tager. Sådan er det
tit med smådele. Udgiften til distribution og lager er jo høje i forhold
større ting med bedre salg, så småting er ofte uforholdsmæssigt dyre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-11 12:39

Hej,

> Det er nu ellers en ganske voksen pris, de tager. Sådan er det
> tit med smådele. Udgiften til distribution og lager er jo høje i forhold
> større ting med bedre salg, så småting er ofte uforholdsmæssigt dyre.

Sådan behøver det ikke være.

Hvis OP kan leve med en uoriginal del i en farve som er næsten den samme
hvid, kan man få delen inkl. porto til mindre end en 10'er.
Leveringstiden kan dog være lidt svingende.

http://www.dealextreme.com/p/apple-compatible-interchange-ac-adapter-plug-european-13354

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-11 08:56

> [...]

> helt ny adapter?
>
> Nogen der evt. har en reserve fra Mac der ikke bruges mere?

Du kan bruge et alm. "radio" kabel og sætte i ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 20-11-11 13:36

> Du kan bruge et alm. "radio" kabel og sætte i ...
>
> /thomas

jeg fik måske ikke forklaret godt nok, at der er det ene ben på hanstikket
der er knækket, altså den lille udskifteligt dims der varierer alt efter
hvilken stikdåse-type man bruger rundtomkring i verden. Nogle steder bruger
de flade ben, andre steder tre ben, og herhjemme bruger vi så oftest to
runde ben. Chano og Jens linker yderst eskværdigt til to løsninger, så dem
må jeg lige kigge nærmere på
--
Steen via iPad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-11 13:59

> [...]
> runde ben. Chano og Jens linker yderst eskværdigt til to løsninger, så dem

Ja, som "clipser" på selve strømforsyningen ? ... det stik der
forbindeler til strømforsyningen er det samme som denne: (den sorte)

<http://dl.dropbox.com/u/693028/stik.jpg>

Så hvis du har en liggende fra en radio, en anden strømforsyning så
virker det ... det er bare ikke så pænt ...

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-11 13:59

> [...]
> runde ben. Chano og Jens linker yderst eskværdigt til to løsninger, så dem

Den er nu altså god nok, og jeg synes endda, jeg forklarede det meget
tydeligt. Hvis du ser på det hul, hanstikket passer ned i i opladeren,
så er det lige præcis hullet til et simpelt radiokabel. Sådan et har I
sikkert siddende i et eller andet apparat. Det er ikke en specielt køn
løsning, men står man og mangler opladning, så er æstetikken jo ikke i
højsædet. Normalt er den slags problemer jo ret akutte, så Thomas og jeg
ville lige give jer rådet med radiokablet. Så kunne datteren få ladet op
her og nu. Det tager jo tid at få et stik hjem fra postordre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-11 14:02

> [...]
> ville lige give jer rådet med radiokablet. Så kunne datteren få ladet op
> her og nu. Det tager jo tid at få et stik hjem fra postordre.

Nu sad jeg og kiggede nærmere på mine stik, og hvis man ser godt efter
så har Apple smidt noget ekstra plastik på deres hanstik så det _ikke_
kan bruges til andet end deres eget udstyr ... men det virker så den
anden vej (andre kablet og Apple's lader ....)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-11 14:35

> [...]
> kan bruges til andet end deres eget udstyr ... men det virker så den
> anden vej (andre kablet og Apple's lader ....)

Jep, og du slog mig med 9 sekunder i det foregående svar >
Jeg har faktisk prøvet det modsatte, nemlig at sætte Apples lille hvide
hanstik en i oplader til mit kameras batteri. Så kunne den sidde direkte
i stikket i væggen. Jeg kan ikke huske, om jeg havde glemt ledningen,
men det havde jeg nok.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-11-11 14:37

> [...]
> hanstik en i oplader til mit kameras batteri. Så kunne den sidde direkte
> i stikket i væggen. Jeg kan ikke huske, om jeg havde glemt ledningen,

Ja, det er nogle af dem hvor det virker ... det er nok de ældre ;)

/thomas

Fra : Steen

Dato : 20-11-11 15:48

On 2011-11-20 12:58:42 +0000, Henrik Münster said:

> [...]
> ville lige give jer rådet med radiokablet. Så kunne datteren få ladet op
> her og nu. Det tager jo tid at få et stik hjem fra postordre.

Jepper, hun skal bruge sin Mac dagligt i hendes undervisning, jeg
bruger kun min "for sjov", så enden på det hele må nok blive, at hun
får min, og så må jeg bestille en ny fra Deal Extreme.

Hvis nogen alligevel har en ekstra liggende, vil jeg da godt betale for
at få den sendt til Randers?
--
Steen