XP på Parallels?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 19-11-11 21:02

Hej.

Kan ikke se nogetsteds om man kan køre Windows XP på Parallels 7. I al
fald ikke på http://www.parallels.com/

Har Lion på min MBP.

Nogle erfaringer?

H.

Fra : Michael Horn

Dato : 20-11-11 15:00

<Henrik> wrote:

> Hej.
>
> Kan ikke se nogetsteds om man kan køre Windows XP på Parallels 7. I al
> [...]

Hej Parallels simulere x86 i alle henseender, så alle pc OS skulle kunne
køre på den.

Jeg har selv ubuntu, xp home xp pro win7

xp home kører dog hurtigst.
Du kan downloade en trial og teste selv

Michael Horn

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 20-11-11 20:24

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> [...]
> køre på den.
>
> Jeg har selv ubuntu, xp home xp pro win7

Ok, men hvordan er ydelsen hvis man kører krævende spil på XP på Parallels
på OSX??

H.

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-11-11 00:37

Den 20/11/11 20.23, Henrik skrev:
> Ok, men hvordan er ydelsen hvis man kører krævende spil på XP på Parallels
> på OSX??

Virtualisering giver generelt elendig ydelse, jeg kan ikke forstille mig
at Parallels giver en væsentlig bedre ydelse end så mange andre
løsninger. Der kræves en ret direkte tilgang til grafikkortet for at
kunne lave ordentlig og hurtig 3D grafik, og det er næsten umuligt at
opnå med en virtualiserings løsning.

I stedet for virtualisering, så brug bootcamp når du skal spille, det
fungere langt bedre.

- Chano Andersen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-11-11 00:41

Chano Andersen <sunsite012011@chanoandersen.dk> writes:

> løsninger. Der kræves en ret direkte tilgang til grafikkortet for at
> kunne lave ordentlig og hurtig 3D grafik, og det er næsten umuligt at
> opnå med en virtualiserings løsning.

VMWare siger de har optimeret den nye 4'er en del.

(Et gæt er at der er en avanceret klump kode der håndterer DirectX kald
og omformer dem til OpenGL)

Spørgsmålet er hvor meget. Er der nogen der har lyst til at afteste
hvad Windows Indekset er for deres maskine i de forskellige løsninger?

> I stedet for virtualisering, så brug bootcamp når du skal spille, det
> fungere langt bedre.

Enig.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-11 08:12

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111121 <nospam0002+20111121@gmail.com> wrote:

> Spørgsmålet er hvor meget. Er der nogen der har lyst til at afteste
> hvad Windows Indekset er for deres maskine i de forskellige løsninger?

VMware 3.x, Win 7, MacBook Air 1.7 GHz Core i5:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/score.png>

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 21-11-11 09:41

> VMware 3.x, Win 7, MacBook Air 1.7 GHz Core i5:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/score.png>
>
> /thomas

SSD Disk?

H.

Fra : Jonas Jalling

Dato : 21-11-11 09:59

On 21/11/11 09.41, Henrik wrote:

> SSD Disk?
>
> H.

Ja, alle nyere MacBook Air har SSD. Da det er en i5, må man gå ud fra at
det er en ny en.

Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-11 12:47

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Ja, alle nyere MacBook Air har SSD. Da det er en i5, må man gå ud fra at
> det er en ny en.

nemlig

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 21-11-11 00:59

On Mon, 21 Nov 2011 00:36:58 +0100, <Chano Andersen> wrote:

> [...]
> løsninger. Der kræves en ret direkte tilgang til grafikkortet for at
> kunne lave ordentlig og hurtig 3D grafik, og det er næsten umuligt at

Elendig og elendig, avhengig av hardware kan det jo være spillbart for
noen.

http://arstechnica.com/apple/reviews/2011/10/virtual-showdown-parallels-desktop-7-and-vmware-fusion-4-reviewed.ars/5

Men noens spillbart er sannsynligvis andres uspillbart. Men det kommer
jo an på hva som skal spilles.

> I stedet for virtualisering, så brug bootcamp når du skal spille, det
> fungere langt bedre.

Evt. sjekk om Steam har spillet med Steamplay. Kjører det greit i OS X
er det jo flott, hvis ikke bruk Bootcamp og installer det der.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-11-11 16:12

> VMware 3.x, Win 7, MacBook Air 1.7 GHz Core i5:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/score.png>

5.6 for Aero, ikke dårligt. Du er ikke fristet til at teste med vmware 4?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-11 16:46

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111121 <nospam0002+20111121@gmail.com> wrote:

> 5.6 for Aero, ikke dårligt. Du er ikke fristet til at teste med vmware 4?

Joeh, men jeg er i windows så sjældent ... og bruger det kun til at
teste om et site virker/ikke virker i IE ...

/thomas