VMWare Fusion og OS X i virtuell maskin
Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 19-11-11 18:42

I siste versjon av VMWare Fusion 4 (4.1.0) har man fått mulighet til å
installere 10.5 og 10.6 uten å gå veien via kompliserte prosedyrer (som
jeg forstår var påkrevd før). Snakker om vanlig os-installasjon og ikke
server.

http://www.macworld.com/article/163755/2011/11/vmware_fusion_update_lets_users_virtualize_leopard_snow_leopard.html#lsrc.twt_jsnell

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-11-11 18:51

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> writes:

> [...]
> installere 10.5 og 10.6 uten å gå veien via kompliserte prosedyrer (som
> jeg forstår var påkrevd før). Snakker om vanlig os-installasjon og ikke

Det er ikke billigere for eksisterende kunder at opgradere end at købe
nyt. Jeg forstår ikke deres prispolitik.

Grunden til at der var komplicerede procedurer var fordi vmware
udtrykkeligt checkede om det var en OS X ikke-server disk, og det check
skulle man snyde.

Fra : Lyrik

Dato : 20-11-11 11:49

Den 19/11/11 18.51, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111119 skrev:

> Grunden til at der var komplicerede procedurer var fordi vmware
> udtrykkeligt checkede om det var en OS X ikke-server disk, og det check
> skulle man snyde.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Vil det sige at du efter nøje planlægning brød rettighedshavernes kontrakt?

MvH
Jens

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 19-11-11 19:32

On Sat, 19 Nov 2011 18:51:22 +0100, <Thorbjørn Ravn Andersen, 20111119> wrote:
> Det er ikke billigere for eksisterende kunder at opgradere end at købe
> nyt. Jeg forstår ikke deres prispolitik.

Det er vel fordi de har en promopris som alle nyter godt av.

Barebones satte jo ned prisen på BBEdit fra $129 til $49 (kort tid $39)
når de gikk fra versjon 9 til 10. Det var nok av brukere som sutret
(jeg velger å se det som sutring) fordi at de ikke fikk oppgraderingen enda
billigere, selv om ny fastpris var lavere enn gammel oppgraderingspris
(fra versjon 8 til 9).

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-11-11 13:11

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Vil det sige at du efter nøje planlægning brød rettighedshavernes kontrakt?

Nej da. Skriver jeg det?

Fra : Lyrik

Dato : 20-11-11 13:15

Den 20/11/11 13.10, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111119 skrev:

> Nej da. Skriver jeg det?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det der med at "man skulle snyde" må vel være en erfaring du har gjort?

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-11-11 13:28

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Det der med at "man skulle snyde" må vel være en erfaring du har gjort?

"Man merkt die Absicht, und ist verstimmt."

Fra : Lyrik

Dato : 20-11-11 16:50

Den 20/11/11 13.27, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111119 skrev:

> "Man merkt die Absicht, und ist verstimmt."

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

SÃ¥ kan du jo se hvordan det er!

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-11-11 18:20

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> SÃ¥ kan du jo se hvordan det er!

Kan jeg?

Jeg må beklageligvis meddele dig at du desværre ikke kan få
retfærdiggjort dine egne åbenlyse pirataktiviteter med at jeg skulle
have tilrettet et OS X installationsmedie for at kunne installere OS X i
VMWare Fusion, for det har jeg nemlig ikke gjort.

Men bare for en god ordens skyld, tror jeg heller ikke din
licensbetaling dækker at optage tv-programmer - heller ikke fra skærmen
- og give det optagne til andre. Normalt ryger den slags formentlig
under bagatelgrænsen, men det kan jo være at mange bække små gør en stor
Ã¥...

Fra : Lyrik

Dato : 21-11-11 09:16

Den 20/11/11 18.20, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111120 skrev:

> [...]
> - og give det optagne til andre. Normalt ryger den slags formentlig
> under bagatelgrænsen, men det kan jo være at mange bække små gør en stor

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du er værre end jeg drømte om!

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-11-11 12:47

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> slags formentlig > under bagatelgrænsen, men det kan jo være at mange
> bække små gør en stor > å... > > ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Er det en kompliment ?

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-11-11 12:01

> Er det en kompliment ?

Måske taler han om citatteknik...

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-11-11 16:11

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Du er værre end jeg drømte om!

Fordi jeg IKKE omgår licenschecket i VMWare? Der kan man se...