Hvordan blokerer jeg for en sms-afsender?
Fra : Jakob Munck

Dato : 19-11-11 15:02

Jeg modtager desværre ofte SMS'er fra en person, som jeg helst ikke vil
kommunikere med. Det irriterer mig. Er der en metode, hvorved man kan
blokere for en bestemt SMS-afsender, så han/hun slet ikke kan sende SMS til
en? Eller så disse SMS smides direkte i skraldespanden?

Jeg bruger Telmore og en Nokia 3710 mobil.

v.h.
Jakob

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-11-11 15:28

Den 19/11/11 15.01, Jakob Munck skrev:
> Er der en metode, hvorved man kan
> blokere for en bestemt SMS-afsender, så han/hun slet ikke kan sende SMS
> til en? Eller så disse SMS smides direkte i skraldespanden?

Der er mulighed for at finde programmer til den slags til de fleste
smartphones, men til din gamle Nokia, tror jeg ikke du kan gøre ret
meget andet end at bede personen om IKKE at kontakte dig, og ellers bare
slette SMS'erne, når de kommer.

- Chano Andersen

Fra : Ditte

Dato : 20-11-11 19:08

Jakob Munck kom med følgende:
> [...]
> så disse SMS smides direkte i skraldespanden?
>
> Jeg bruger Telmore og en Nokia 3710 mobil.

Hej

Googlede lidt og fandt dette:
------------------
Hav denne besked klar i kladder, og send den hurtigst muligt, næste
gang du
modtager en uønsket sms:

"Din besked er stoppet af SmsBlocker-Pro, og vil ikke blive sendt til
modtageren"

Det siges at virke
------------------

Fundet på
http://groups.google.com/group/dk.teknik.telefoni.mobil/browse_thread/thread/cb5396ad0e4c8311?pli=1

Hilsen Ditte

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-11-11 08:53

Ditte <ditte@nnnnno.nnnno> crashed Echelon writing

> Hav denne besked klar i kladder, og send den hurtigst muligt, næste
> gang du
> modtager en uønsket sms:

> Det siges at virke

Det er da kun hvis afsender hopper på det fis.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning

Dato : 21-11-11 09:27

Det er bedre end ingenting

Fra : Leif Neland

Dato : 21-11-11 12:19

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ditte <ditte@nnnnno.nnnno> crashed Echelon writing

> Det er da kun hvis afsender hopper på det fis.

Ja. Og det er da ikke usandsynligt at afsenderen tror på det, når afsenderen
i forvejen har vist, at han/hun ikke er for intelligent, ved at vedblive at
sende uønskede beskeder.