kartoffel-porre suppe
Fra : søren brix

Dato : 19-11-11 13:22

hej ng

jeg har lige nu en hel masse kartofler og porrer som jeg vil have brugt til
noget kartofel-porresuppe (blendet)
og ja jeg ved godt er der 1mill forskelige opskrifter ude i skyen men er der
en i kan anbefale herinde ???

mvh

Søren

Fra : Niels

Dato : 19-11-11 06:31

On 19 Nov., 13:21, søren brix <jennyogso...@mail.dk> wrote:
> [...]
> noget kartofel-porresuppe (blendet)
> og ja jeg ved godt er der 1mill forskelige opskrifter ude i skyen men er der

Hvis du søger her i gruppen, kommer de éen opskrift, der foreslår bla..
at tilsætte karry. Den er jeg ikke så lun på, men jeg lavede forleden
suppen efter denne:

http://www.foodfanatic.dk/kartoffel-og-porresuppe

Den blev rigtig god. Jeg tror, at det vigtigste er selv at koge en
kylling og altså undgå boullionterninger. Bagefter har du så tillige
en kogt kylling, som du kan bruge til utallige ting: kold hønsesalat,
Club-sandwich, tarteletter

--
Niels

Fra : Cykelsmeden

Dato : 19-11-11 14:34

Den 19-11-2011 13:21, søren brix skrev:
> [...]
> til noget kartofel-porresuppe (blendet)
> og ja jeg ved godt er der 1mill forskelige opskrifter ude i skyen men er

Det er lige tiden!
ja, skær kartofler i ikke for store stykker, og porrer i små stykker.
Brug også gerne lidt andre rodfrugter (jordskokker!)
Kog med krydderier (gerne en suppevisk) og mos kartofler/rodfrugter til
en grov suppe "med bid" (klumper)
Gem blenderen bagest i skabet.

Serveres med tørstegt baconkrymmel drysset pænt over.
Nb - bacon er selvfølgeligt stegt i gryden først, og taget op og dryppet
af på et køkkenrullestykke. Afsmeltet er en god basis for suppen.

//finn