Skeletterne i Ole Sohns skab
Fra : /john

Dato : 19-11-11 09:18

Historien, der ikke vil dø.

"Det er umuligt, at en sovjetisk KGB-resident i København uden videre skulle
overdrage hemmelige kontanter til andre end formanden. - Sergei Serebriakov,
Politikens korrespondent i Moskva ":

http://politiken.dk/debat/kroniker/ECE1455316/skeletterne-i-ole-sohns-skab-rasler/

Hvor længe kan regeringen mon holde til de løbende skriverier om Ole Sohns
kommunistiske fortid?

/john

Fra : Vidal

Dato : 19-11-11 11:22

Den 19-11-2011 09:18, /john skrev:
> [...]
> overdrage hemmelige kontanter til andre end formanden. - Sergei Serebriakov,

Historien dør ikke så længe de borgerlige medier og de
borgerlige politikere holder sagen i live.

> Hvor længe kan regeringen mon holde til de løbende skriverier om Ole Sohns
> kommunistiske fortid?

Ca 4 år. Hvorfor skulle regeringen da lade sig anfægte af
de borgerlige spilfægterier. Jeg synes, det må være flovt
at holde liv i denne ligegyldige sag.

Fra : A.Larsen

Dato : 19-11-11 11:45

On Sat, 19 Nov 2011 11:22:03 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Ca 4 år. Hvorfor skulle regeringen da lade sig anfægte af
>de borgerlige spilfægterier. Jeg synes, det må være flovt
>at holde liv i denne ligegyldige sag.

Var det så kun dene ene sag, men den siddende regerring vælter jo
rundt på scenen, løgn, løftebrud ser jo ud til at være det de er bedst
til.

A og SF styrtbløder jo også, vælgerne er ved at falde over hinanden
for at komme væk.

Jeg er slet ikke i tvivl længere, Pia K. får min stemme næste gang.

--
Venlig Hilsen.
A.Larsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-11-11 11:56

"A.Larsen" <alarsen1@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Var det så kun dene ene sag, men den siddende regerring vælter jo
> rundt på scenen, løgn, løftebrud ser jo ud til at være det de er bedst
> til.

Ingen løftebrud - ingen løgne - ingen "sag" om Ole Sohn. Rent hetz mod
ting der ikke ændrer noget som helst, men er det sædvanlige borgerlige
hykleri.

> A og SF styrtbløder jo også, vælgerne er ved at falde over hinanden
> for at komme væk.
At vælgerne - også i de to partier - for det meste er dumme og uvidende
og ikke gider at sætte sig ordentlig ind i tingene samt tendentiøse
meningsmålinger ændrer ikke ved det faktum at regeringen er den mindst
åndssvage af de to muligheder: rød og blå blok.

> Jeg er slet ikke i tvivl længere, Pia K. får min stemme næste gang.

Du har sgu aldrig været i tvivl - du har altid stemt på Pia K -og det er
derfor ingen overraskelse du kommer med her.

Fra : A.Larsen

Dato : 19-11-11 12:27

On Sat, 19 Nov 2011 11:56:11 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixenbixen@invalid.invalid> wrote:

>Ingen løftebrud - ingen løgne

Arne, det kan du ikke mene seriøst, hvis du gør, så må man sige du
evner glimrende at holde dig uinformeret.

>Du har sgu aldrig været i tvivl - du har altid stemt på Pia K -og det er
>derfor ingen overraskelse du kommer med her.

Spændende, nu ved du også hvad jeg har stemt tidligere, hvad med at
slå dig ned som spåkone =)

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-11 12:57

"A.Larsen" skrev i meddelelsen

>Arne, det kan du ikke mene seriøst, hvis du gør, så må man sige du
>evner glimrende at holde dig uinformeret.

Nævn et eneste løftebrud som man er kommet med i valgkampen - bortset fra
tåben fra S som skriftlig lovede at bevare en skadestue. Det handler om at
et parti under en valgkamp siger hvad de vil gøre hvis de får magten, men da
fx S ikke fik 90 mandater, så måtte de handle akkurat som de gjorde - det er
der intet nyt i. De borgerlige handlede jo også efter de mandater de fik, og
dit yndlingsparti, DF, lovede jo fx også at bevare efterlønnen, men faldt
alligevel til patten da det kom til stykket, akkurat som de gang på gang er
sprunget op som løver, men faldet ned som lam, da det kom til realiteter med
den daværende regering.

>Spændende, nu ved du også hvad jeg har stemt tidligere, hvad med at
>slå dig ned som spåkone =)

Næ, det er let at se ud af dine skriverier hvor dine sympatier ligger- intet
nyt under solen her.

Fra : A.Larsen

Dato : 20-11-11 13:02

On Sun, 20 Nov 2011 12:57:22 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"A.Larsen" skrev i meddelelsen

>Nævn et eneste løftebrud som man er kommet med i valgkampen

Hvor har du være siden valgkampen/valget startede og sluttede, Arne du
fremstår dummere end du er.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-11 23:02

>Hvor har du være siden valgkampen/valget startede og sluttede, Arne du
>fremstår dummere end du er.

Som jeg tænkte kunne du ikke selv komme med et eneste løftebrud, men kommer
med dine sædvanlige flabetheder - der er INTET løfte der ikke er blevet
holdt bortset fra 1,hvor et fjols af en nuværende minister har skrevet et
løfte til vælgerne om en skadestue - man har så imødekommet det ved at sætte
midler af til en helikoptertjeneste og forøget ambulancetjeneste i stedet,
men ellers er der 0 løftebrud overhovedet, hvilket jeg har dokumenteret til
fulde i min næste svar til dig. Der kan altså ikke være tvivl om at der kun
er en af os to der fremstår dummere end som så, og der er DIG!

Fra : A.Larsen

Dato : 20-11-11 13:16

<nixen@bixen.invalid> wrote:

>Nævn et eneste løftebrud som man er kommet med i valgkampen

Jeg forbarmede mig over dig, jeg ved jo du ikke er så god til IT.

http://bit.ly/swxNnR

Der burde være læsestof til et lille stykke tid, for du har jo
tilsyneladende ikke fulgt med i en nogle måneder.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-11 22:58

>Jeg forbarmede mig over dig, jeg ved jo du ikke er så god til IT.
>
>http://bit.ly/swxNnR
>
>Der burde være læsestof til et lille stykke tid, for du har jo
>tilsyneladende ikke fulgt med i en nogle måneder.

Jamen, lad os da tage dem et efter et

1.Svendborgsagen - det var præcis det jeg skrev tidligere, nemlig at bortset
fra det fjols der havde givet en skriftlig garanti til vælgerne, så er der
ingen løftebrud jeg kan komme i tanke om her.

2. Billigere offentlig transport inden jul

Kræver 90 mandater og desuden skal der jo være råd til det først - S lovede
det kun hvis der var 90 mandater for deres politik - Rad. V. vil ikke være
med til at nedsætte prisen på den offentlige transport før der er råd til
det - ikke noget løfte, men et ønske fra S, SF og Enhl. som altså krævede at
der var styr på økonomien som de borgerlige havde ødelagt med deres
ufinansierede skattelettelser - ikke et løftebrud.

3.Tolærerordningen i skolen. Der er kun afsat penge til forsøg med
ordningen, ikke til en landsdækkende ordning - det var heller ikke noget man
lovede at indføre med det samme - realistisk vil det først kunne ske efter
en sommerferie - og der er i Finansloven vedtaget at der skal ansættes flere
pædagoger - omkring. 1500 - et skridt i den rigtige retning. Det drejede sig
ikke om to-lærerordninger på alle klassetrin, men i de mindste klasser -
løftet er holdt.

4. Loft over elevantal: Gymnasierne har fået de samme vilkår som
folkeskolen -28 elever max i klassen. Der er ikke lovet at det skulle gælde
folkeskolen - BT er galt underrettet.Der afsættes i alt 1,7 milliarder
kroner til initiativer, der på forskellig vis skal løfte folkeskoleområdet.
Der er afsat en reserve på i alt 1,1 milliarder kroner til initiativer i
regeringens folkeskoleudspil. Reserven er første skridt på vejen mod en
bedre folkeskole, som skal give alle børn mulighed for at lære så meget som
muligt og få et højere fagligt udbytte af undervisningen. Altså løftet er
holdt for gymnasiernes vedkommende, og der er også initiativer på vej i
folkeskolen med de ekstra penge - det er kommunerne der ejer folkeskolerne
og de har med de nye tiltag mulighed for at sætte kvotienterne ned. Løftet
altså også holdt her.

5.Børnechecken - Loft over børne- og ungeydelsen fjernes med den nye
finanslov - også et løfte der allerede er ved at blive opfyldt.

6. Man har ikke lovet at sænke topskatten - tværtimod vil man bibeholde
den - S sagde klart nej til VKOs ønsker i den retning, men de forøger den
heller ikke - ikke noget løftebrud.

7. Millionærskat - og bankskat - det er jo heller ikke et løftebrud, vel?
Man har ikke lovet fra regeringspartiernes side at komme med en
millionærskat, men man har ønsket det fra SF og Enhl. Det var der ikke
flertal for, men altså heller ikke et løftebrud - det var et ønske fra de to
nævnte partier der ikke kunne lade sig gøre som følge af S og RVs "veto" -
altså heller ikke et løftebrud.

8. Integrationsministeriet - S har aldrig lovet at bevare det som et
ministerium, men lader integrationsspørgsmål varetage af socialministeriet,
hvor ministeren er Karen Hækkerup - det er DF der har ønsket at
integrationsministeriet skal bevares - det fik de ikke medhold i. Ikke noget
løftebrud her heller.

9.Boligpakken - Det er korrekt at HTS ønskede en boligpakke, men det
bremsede de radikale for - altså heller ikke et løftebrud, men et ønske der
igen afhænger af 90 mandater. Men der er i finanslovsaftalen forbedret
forholdene for lejeboligerne.

10.CIA-kommission - Grønland har fået tilladelse til at lave deres egen
undersøgelse - altså heller ikke et løftebrud, men et løfte der blev holdt.
Man har ikke sagt noget nærmere om dets indhold.

11. Patienter på gangene - man har ikke lovet at fjerne alle patienter på
gangene, men man arbejder frem imod det. Heller ikke et løftebrud.

12. Gratis tandlægetjek - foreløbig er der sat loft over regninger hos
tandlægerne ved visse sygdomme. Finansloven har altså givet ekstra tilskud
til tandlæge ved særlige diagnoser. Heler ikke her er der lovet noget, men
udtalt et ønske. Ikke noget løftebrud her.

13. Gratis sundhedstjek - den fhv. regering varslede besparelser på ca. 24
mio kr. Disse er med finansloven nu taget af bordet. Lægeambulancer og
helikoptere er med i finansloven hvor der er tale om hurtig hjælp i
tyndtbefolkede områder – helikopterordning. Heller ikke et løftebrud, men et
løfte der er blevet holdt.

14.Skadestue-ventetid - man har styrket forebyggelsesindsatsen i finansloven
også m.h.p. at begrænse ventetiden på skadestuerne - der er afsat penge til
det på finansloven. Også et indfriet løfte.

12 minutters øget arbejdstid - det er sgu da ikke et løfte, tumbe - det er
BTs forsøg på at problematisere noget der ikke har en pind med løfter at
gøre - det var en oplysning der gik på at hvis vi ville bevare efterlønnen,
så måtte vi arbejde noget mere - det var der ikke flertal for, så det er sgu
ikke et løfte (jf. næste) - altså heller ikke et løftebrud.

13. Efterløn
BT.s ludderjournalist mener at det er blevet lovet at bevare efterlønnen.
Nej, det er ikke korrekt. Det der er blevet lovet er at HVIS man fik de
nødvendige mandater, ville den blive afskaffet - det fik man ikke, da Rad.V.
havde indgået en aftale med fhv. regering om at afskaffe ordningen delvist -
derfor er det altså heller ikke et løfte der ikke er blevet holdt.

alt i alt: Bortset fra det første. som jeg altså selv to afstand fra, så er
der ikke et eneste løfte der ikke er blevet holdt, men der er en række
ønsker hvoraf nogen af dem er blevet til virkelighed- alt andet er enten
ikke løfter eller en gang snik-snak om ting der ikke tangerer et løftebrud.

Lad os endvidere understrege at folketingsmedlemmerne er IKKE bundet af
nogen forskrifter fra vælgernes side, så de kan faktisk undlade at følge
noget som helst, uanset om de har skrevet under på det, lovet det o.lign.
Men der er altså ikke et af de løfter BT-sprøjten har fremkommet med som
ikke er enten i regeringsgrundlaget eller på finansloven (bortset fra 1), så
jeg fastholder min påstand om at der IKKE er sket løftebrud overhovedet.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 20-11-11 23:06

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremkommet med som ikke er enten i regeringsgrundlaget eller på
> finansloven (bortset fra 1), så jeg fastholder min påstand om at der

Der er sket utrolig mange vigtige tiltag med denne finanslov. Der er nogle
enkelte ting jeg ikke er enig i men det meste af det er godt. Det vigtigste
er at denne her regering viser styrke til at gøre en afgørende forskel i
forhold til den forrige kulsorte regering som især socialpolitisk har
lemlæstet landet de seneste 10 år med god hjælp fra Dansk Fremmedhaderparti.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : @

Dato : 20-11-11 13:51

<nixen@bixen.invalid> wrote:

>Nævn et eneste løftebrud som man er kommet med i valgkampen

man kom ikke med løftebrud - man kom med ønsker/ide'er

et er valgkamp

det er straks noget HELT andet når det bliver "mandag" og der skal
laves reelt politisk arbejde

først skal mankunne tælle til halvfems og

ve og skræk!!!!!!

for at kunne samle halvfems mandater er man nødt til at have Rad.V.
med i vognen

derfor kan S/SF ikke uden videre få gennemført alt hvad de ønsker

Fra : Vidal

Dato : 20-11-11 17:31

Jamen @ dog, du har fattet pointen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-11 21:27

"@" skrev i meddelelsen news:jlthc71jrkfe2a1p39htnmgv7elaa0lbh0@4ax.com...

> [...]
>med i vognen
>

>derfor kan S/SF ikke uden videre få gennemført alt hvad de ønsker

Vi er forbløffende enige her.

Fra : Volger Garfield

Dato : 20-11-11 17:22

<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"A.Larsen" skrev i meddelelsen

>Nævn et eneste løftebrud som man er kommet med i valgkampen - bortset fra

Arne, det er først EFTER valgkampen, løftebrudene kommer...

Volger

Fra : A.Larsen

Dato : 20-11-11 18:09

=)

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-11 21:25

On Sun, 20 Nov 2011 17:22:00 +0100, Volger Garfield
<Volger@nowhere.invalid> wrote:

>Arne, det er først EFTER valgkampen, løftebrudene kommer...

Så må det jo være en smal sag for dig at forklare hvilke løftebrud der er
kommet EFTER valget - kom frisk!

Fra : A.Larsen

Dato : 20-11-11 21:28

On Sun, 20 Nov 2011 21:24:42 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"A.Larsen" skrev i meddelelsen

>Så må det jo være en smal sag for dig at forklare hvilke løftebrud der er
>kommet EFTER valget - kom frisk!

Nu fcker din klient op igen, du besvare et indlæg af Volger men har
stilet svaret til mig.

Få styr på din klient, du fremstår som IT-analfabet på denne måde.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-11-11 02:37

> [...]
>stilet svaret til mig.
>
>Få styr på din klient, du fremstår som IT-analfabet på denne måde.

Intet kan rage mig mindre - hvis du ikke kan læse hvad jeg skriver, så er
det dit tab. Min klient er fremragende og fungerer i 99,9 procent af tiden .
Skulle der opstå en lille fejl, er det stadig kun o,1 procent det drejer sig
om, og det kan jeg sagtens leve med - kan du ikke det, så er det bare surt´-
for dig.

Fra : A.Larsen

Dato : 21-11-11 06:29

On Mon, 21 Nov 2011 02:37:11 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

> [...]
>om, og det kan jeg sagtens leve med - kan du ikke det, så er det bare surt´-

Så må du jo producere meget spam, for det er ret ofte det sker.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 20-11-11 18:15

"Volger Garfield " <Volger@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Arne, det er først EFTER valgkampen, løftebrudene kommer...

Er det rigtigt ?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-11 21:26

"Volger Garfield " skrev i meddelelsen

>Arne, det er først EFTER valgkampen, løftebrudene kommer...

Jeg fik desværre svaret Ludderludvig, men du kan blot læse mit svar til ham
og forholde dig til det.

Fra : Volger Garfield

Dato : 21-11-11 20:34

Ja?? Er du læseretarderet?

Volger

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-11-11 11:09

> Ja?? Er du læseretarderet?

Er du idiot? /retorisk spørgsmål.

Fra : Volger Garfield

Dato : 22-11-11 18:45

Hvis du synes...

Men du læser altså ikke specielt godt.

Volger

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-11-11 21:28

>Hvis du synes...
>
>Men du læser altså ikke specielt godt.

Jeg læser fremragende

Fra : Volger Garfield

Dato : 23-11-11 21:20

On Tue, 22 Nov 2011 21:28:08 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"Volger Garfield " skrev i meddelelsen

>Jeg læser fremragende

Okay så - Det er forståelsen det kniber med så, konkluderer jeg
hermed.

Volger

Fra : Kim L.

Dato : 20-11-11 22:44

"A.Larsen" wrote in message

> [...]

>derfor ingen overraskelse du kommer med her.

Spændende, nu ved du også hvad jeg har stemt tidligere, hvad med at

-----------------------

Luk nu bare røven Ludderludvig.

Fra : A.Larsen

Dato : 21-11-11 06:29

On Sun, 20 Nov 2011 22:43:58 +0100, "Kim L." <kl@nixen.bixen> wrote:

> [...]
>evner glimrende at holde dig uinformeret.

>Spændende, nu ved du også hvad jeg har stemt tidligere, hvad med at

Hej min "ven"

Når man kigger på tiden for dit indlæg.
http://home1.stofanet.dk/alarsen/sjovt.png

Så putter det sig fint mellem et af de sidste indlæg Kim Larsen har
skrevet og Arnes første, efter dit fine indlæg, tæppebomber Arne
gruppen.

Ser lidt spøjst ud, så hvem er du?

Fra : Vidal

Dato : 19-11-11 12:26

Den 19-11-2011 11:45, A.Larsen skrev:

> Var det så kun dene ene sag, men den siddende regerring vælter jo
> rundt på scenen, løgn, løftebrud ser jo ud til at være det de er bedst
> til.

Mener du dine overbevisninger vil vælte regeringen?

> A og SF styrtbløder jo også, vælgerne er ved at falde over hinanden
> for at komme væk.

Så længe der ikke er valg, er det jo ligegyldigt. Lige før
valget stod den borgerlige fløj til at tabe valget meget
overbevisende. Men blev dog hjulpet på vej at Troels Lund
+ departementchefs ulovligheder.

> Jeg er slet ikke i tvivl længere, Pia K. får min stemme næste gang.

Det er jeg heller ikke i tvivl om, du gør. Plejer du at
stemme SF?

Fra : A.Larsen

Dato : 19-11-11 12:34

On Sat, 19 Nov 2011 12:25:58 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Mener du dine overbevisninger vil vælte regeringen?

Du læser og forstår det andre skrive lige så godt som Arne, klap dig
selv på skulderen.

> [...]
>+ departementchefs ulovligheder.

>Det er jeg heller ikke i tvivl om, du gør. Plejer du at

Nej, når jeg har stemt, har jeg stemt A, overvejede SF på et
tidspunkt, men så startede Villy med sit vendekåbe hver anden dag, så
det blev det aldrig.

Pia, pakker ikke noget ind, og står ved det hun har sagt, den eneste
danske politikker med hår på brystet.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 19-11-11 12:37

On Sat, 19 Nov 2011 12:25:58 +0100, Vidal wrote:

> Så længe der ikke er valg, er det jo ligegyldigt. Lige før
> valget stod den borgerlige fløj til at tabe valget meget
> overbevisende. Men blev dog hjulpet på vej at Troels Lund
> + departementchefs ulovligheder.

Hvilke ulovligheder.?

Fra : Vidal

Dato : 19-11-11 13:32

Den 19-11-2011 12:37, Steen A. Thomsen skrev:

> Hvilke ulovligheder.?

Blande sig i Skats arbejde, forsøg på at påvirke skat i en
bestemt retning, lækning af interne dokumenter til dagspressen

Fra : @

Dato : 19-11-11 13:50

On Sat, 19 Nov 2011 13:31:41 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Blande sig i Skats arbejde, forsøg på at påvirke skat i en
>bestemt retning, lækning af interne dokumenter til dagspressen

er han dømt for dette?

Fra : Vidal

Dato : 19-11-11 23:10

Den 19-11-2011 13:49, @ skrev:

> er han dømt for dette?

Det bliver han.

Fra : A.Larsen

Dato : 19-11-11 23:15

On Sat, 19 Nov 2011 23:09:37 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det bliver han.

Du ved noget?

Fra : A.Larsen

Dato : 19-11-11 14:00

On Sat, 19 Nov 2011 13:31:41 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Blande sig i Skats arbejde, forsøg på at påvirke skat i en
>bestemt retning, lækning af interne dokumenter til dagspressen

Har du nogle beviser på den påstand?

Fra : Vidal

Dato : 19-11-11 23:10

Den 19-11-2011 14:00, A.Larsen skrev:

> Har du nogle beviser på den påstand?

De kommer.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 19-11-11 23:17

On Sat, 19 Nov 2011 23:09:56 +0100, Vidal wrote:

> De kommer.

Det var altså et NEJ.

Fra : Vidal

Dato : 21-11-11 12:39

Den 19-11-2011 23:17, Steen A. Thomsen skrev:

> Det var altså et NEJ.

Beviser og beviser. Her kan du se hvordan sagen umiddelbart
opfattes:

http://politiken.dk/politik/ECE1456085/advokater-undsiger-peter-loft/?ref=nyhedsbrev_politiken-morgen

http://politiken.dk/politik/ECE1447272/ministers-hoejre-haand-skrev-afsnit-i-thorning-sag/

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 21-11-11 13:10

On Mon, 21 Nov 2011 12:39:28 +0100, Vidal wrote:

> Beviser og beviser. Her kan du se hvordan sagen umiddelbart
> opfattes:
>
> http://politiken.dk/politik/ECE1456085/advokater-undsiger-peter-loft/?ref=nyhedsbrev_politiken-morgen

To advokater mener at Thornings skattesag ikke var principiel. Og.?

> http://politiken.dk/politik/ECE1447272/ministers-hoejre-haand-skrev-afsnit-i-thorning-sag/

"Politiken har fra flere kilder fået oplyst...."
"Kilder fortæller til Politiken, at......."
"Teksten er ikke med i den endelige afgørelse, siger kilderne"

Hvem er kilderne.???
Hvor er den påståede tekst".???

Om Peter Loft har overskredet sine beføjelser, skal jeg ikke kunne sige,
men dine 2 link viser intet som man ikke vidste i forvejen.

Jeg mener at det faktum, at Thorning blev "frikendt", siger mere om sagen
end anonyme kilder der henviser til en tekst som ingen har set.

Det er da muligt at Peter Loft er den person der lækkede dokumenterne, og
derfor bør grilles offentligt, men jeg ser ingen beviser for dette.

Fra : Vidal

Dato : 21-11-11 13:31

Den 21-11-2011 13:09, Steen A. Thomsen skrev:

> To advokater mener at Thornings skattesag ikke var principiel. Og.?

Er den da det, har du nye oplysninger?

> "Politiken har fra flere kilder fået oplyst...."
> "Kilder fortæller til Politiken, at......."
> "Teksten er ikke med i den endelige afgørelse, siger kilderne"
>
> Hvem er kilderne.???

Kildebeskyttede.

> Hvor er den påståede tekst".???

Hvorfor spørger du? Det plejer da ikke interessere dig.

> Om Peter Loft har overskredet sine beføjelser, skal jeg ikke kunne sige,
> men dine 2 link viser intet som man ikke vidste i forvejen.

Derfor undrer mig også, du gør indsigelse.

> [...]
>
> Det er da muligt at Peter Loft er den person der lækkede dokumenterne, og
> derfor bør grilles offentligt, men jeg ser ingen beviser for dette.

Det er jo morsomt nok, da BT lækkede skattesagen om HTS
var du helt op at køre og referede vel nærmest dokumenterne
ad lip på daglig basis. Der var ingen tvivl i dit sind,
tilsyneladende, om indholdets rigtighed.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 21-11-11 13:47

On Mon, 21 Nov 2011 13:30:47 +0100, Vidal wrote:

> Er den da det, har du nye oplysninger?

At mene at en sag er principiel eller ej, er en vurdering og IKKE noget
absolut. Der er sikkert advokater der mener at sagen VAR principiel, men
det ændrer ikke på at man ikke kan sige at den ene eller anden holdning er
"sandheden".

> Kildebeskyttede.

Hjemmelavede røverhistorier.?

> Hvorfor spørger du? Det plejer da ikke interessere dig.

Hvis der er en tekst, kan det vel ikke være noget problem at vise den.

> Derfor undrer mig også, du gør indsigelse.

Indsigelsen skyldes at du påstår at der findes beviser om at Troels Lund og
Peter Loft har begået ulovligheder, UDEN det mindste bevis.

citat:

> [...]

> Det er jo morsomt nok, da BT lækkede skattesagen om HTS
> var du helt op at køre og referede vel nærmest dokumenterne

Dokumentationen VAR der jo. (De lækkede papirer).

> Der var ingen tvivl i dit sind,
> tilsyneladende, om indholdets rigtighed.

Der var de lækkede papirer, som ingen benægtede ægtheden af.

At BT sikkert har digtet lidt videre på sagen, ændrer ikke på at de lækkede
papirer var ægte.

Fra : Vidal

Dato : 21-11-11 21:40

Den 21-11-2011 13:47, Steen A. Thomsen skrev:

> [...]
> det ændrer ikke på at man ikke kan sige at den ene eller anden holdning er

Er der nogen ud over Peter Loft, der mener sagen er principiel?

> Hjemmelavede røverhistorier.?

> Hvis der er en tekst, kan det vel ikke være noget problem at vise den.

I HTS skattesag, var der ingen papirer. Men det interesserede
dig ikke, du henviste blot kækt til dagspressen. Det vil jeg så
også gøre. Det må da netop du kunne acceptere.

> [...]
>
> citat:
>
> "Men blev dog hjulpet på vej at Troels Lund + departementchefs

Det er den almindelige opfattelse på Christiansborg, jeg henviser til.

> Dokumentationen VAR der jo. (De lækkede papirer).

Hvor var de lækkede papirer? Hvis der var en tekst, kan det vel ikke være
noget problem at vise den.

> Der var de lækkede papirer, som ingen benægtede ægtheden af.
>
> At BT sikkert har digtet lidt videre på sagen, ændrer ikke på at de lækkede
> papirer var ægte.

Nej måske, men fortæl nu, hvor jeg kan læse den dokumentation. Så
skal jeg nok holde mund. Hvem var kilderne?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 21-11-11 23:19

On Mon, 21 Nov 2011 21:40:03 +0100, Vidal wrote:

> Er der nogen ud over Peter Loft, der mener sagen er principiel?

Helt garanteret. Og NEJ, jeg gider ikke at lede efter nogne.

> I HTS skattesag, var der ingen papirer.

Hvordan kan det så være at de leder efter den person der lækkede
PAPIRERNE.?

> Men det interesserede
> dig ikke, du henviste blot kækt til dagspressen. Det vil jeg så
> også gøre. Det må da netop du kunne acceptere.

Du benægter altså at der blev lækket papirer i Thornings skattesag.?

> Det er den almindelige opfattelse på Christiansborg, jeg henviser til.

Måske blandt rødtosser, men du beskylder dem jo DIREKTE for at have begået
ulovligheder, hvilket er injurier hvis man ikke kan bevise det.

> Hvor var de lækkede papirer?

Blev lækket ikke politianmeldt.?

Hvordan kan det blive det, hvis der ikke VAR nogle papirer der blev
lækket.?

> Hvis der var en tekst, kan det vel ikke være
> noget problem at vise den.

Dine paniske forsøg på at snakke udenom, er pinlige.

> Nej måske, men fortæl nu, hvor jeg kan læse den dokumentation.

Spørg BT. Jeg har dem ikke.

> Så
> skal jeg nok holde mund. Hvem var kilderne?

Det er det som politiet forsøger at finde ud af, spade.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 19-11-11 14:32

On Sat, 19 Nov 2011 13:31:41 +0100, Vidal wrote:

> Blande sig i Skats arbejde, forsøg på at påvirke skat i en
> bestemt retning, lækning af interne dokumenter til dagspressen

Har de da gjort det.???

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-11-11 15:19

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4ec7a1a9$0$303$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Blande sig i Skats arbejde, forsøg på at påvirke skat i en
> bestemt retning, lækning af interne dokumenter til dagspressen

Du ved tydeligvis noget, få andre ved. Spyt ud, Villy Dalsgaard...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : /john

Dato : 20-11-11 08:04

> [...]

> valget stod den borgerlige fløj til at tabe valget meget
> overbevisende. Men blev dog hjulpet på vej at Troels Lund

Jeg ved det er enormt svært for dig, men prøv om du, rent undtagelsesvist
naturligvis, kan holde dig til emnet.

Resumé: Tråden handler om Ole Sohn og hans mulige usandheder om sorte penge
fra Moskva.

Se evt Emnelinjen.

/john

Fra : Vidal

Dato : 20-11-11 12:33

Den 20-11-2011 08:03, /john skrev:

> Resumé: Tråden handler om Ole Sohn og hans mulige usandheder om sorte penge fra
> Moskva.

Nej, det handler om de borgerliges ønske om at smæde
den nye regering med alle midler.

Fra : A.Larsen

Dato : 20-11-11 12:34

On Sun, 20 Nov 2011 12:32:30 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Nej, det handler om de borgerliges ønske om at smæde
>den nye regering med alle midler.

Det med at stille den nye regerring i et dårligt lys, det behøves de
ikke hjælp til, det klarer de ganske fint selv.

Det er den regerring der er kommet dårligst fra start, de sidste 40år.

Fra : Vidal

Dato : 20-11-11 16:35

Den 20-11-2011 12:33, A.Larsen skrev:

> Det med at stille den nye regerring i et dårligt lys, det behøves de
> ikke hjælp til, det klarer de ganske fint selv.
>
> Det er den regerring der er kommet dårligst fra start, de sidste 40år.

Ikke på det objektive.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-11-11 12:18

On 2011-11-19 11:22, Vidal wrote:

> Historien dør ikke så længe de borgerlige medier og de
> borgerlige politikere holder sagen i live.

Politiken er da om noget xonofil-Van/Vi-dalers avis..

Mvh
Martin

Fra : Vidal

Dato : 19-11-11 12:47

Den 19-11-2011 12:18, Martin Larsen skrev:

> Politiken er da om noget xonofil-Van/Vi-dalers avis..

Xonofil, er det ikke noget silikat-agtigt noget man putter i
maling? Eller er det nyt højrefløjs-slang for et eller andet?

Serebriakov er altid parat med en ole-sohn-fjendtlig kommentar.
Læs bare Jyllands Poster, hvor han dukker op med regelsmæssige
tidsrum.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-11-11 13:31

On 2011-11-19 12:47, Vidal wrote:

> Xonofil, er det ikke noget silikat-agtigt

Beklager at min typo satte dig helt af sporet - jeg sad og vaklede
mellem zoo- og xeno-

Fra : Bo Warming

Dato : 20-11-11 00:32

On Sat, 19 Nov 2011 13:30:51 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Beklager at min typo satte dig helt af sporet - jeg sad og vaklede
>mellem zoo- og xeno-

Er der ikke noget fetichisme agtigt ved dit forsøg på ord-magi?

En salafist vil kalde dig BØSSE og I vil være på samme niveau

DKP-penge gav ikke dansk vold dengang og politik flytterheller ikke
knive og pistoler nu

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-11-11 01:15

On 2011-11-20 00:32, Bo Warming wrote:

> Er der ikke noget fetichisme agtigt ved dit forsøg på ord-magi?

Får du næse i dit lændeklæde, så må du gerne sende en check som tak.

Fra : /john

Dato : 19-11-11 13:20

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Historien dør ikke så længe de borgerlige medier og de
> borgerlige politikere holder sagen i live.

Du mener Politiken er borgerlig?

jeg kan jo gætte på, at du a) ikke har læst artiklen, samt b) slet ikke har
opdaget den stammer fra Politiken

> Jeg synes, det må være flovt at holde liv i denne ligegyldige sag.

Det er vel næppe ligegyldigt om Ole Sohn som minister lyver eller ej?

/john

Fra : Vidal

Dato : 19-11-11 13:38

Den 19-11-2011 13:19, /john skrev:

> Du mener Politiken er borgerlig?

Njah, det er den vel ikke.

> jeg kan jo gætte på, at du a) ikke har læst artiklen, samt b) slet ikke har
> opdaget den stammer fra Politiken

Jamen, det har jeg. Men Politiken er en avis, der ikke lader
politiske kommissærer redigere indholdet. Se bar på JP, hvor
det er svært at adskille kommentar og reportage.

> Det er vel næppe ligegyldigt om Ole Sohn som minister lyver eller ej?

De allerfleste er ligeglade med nogle hændelser fra for mere
end 20 år siden, som Ole Sohn iøvrigt har undskyldt. Se bare på
Troels Lund Poulsen, som desperat forsøger at holde sig fra
at kommentere sin situation i forhold til Helle Thornings skattesag.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 19-11-11 14:37

On Sat, 19 Nov 2011 13:38:08 +0100, Vidal wrote:

> De allerfleste er ligeglade med nogle hændelser fra for mere
> end 20 år siden, som Ole Sohn iøvrigt har undskyldt.

Problemet er jo IKKE om han har modtaget sorte penge for 20 år siden (det
var måden man gjorde det på dengang), MEN om han lyver om det NU.

Havde han sagt: "Ja, jeg modtog en papæske med penge, i forbindelse med mit
formandskab i DKP", så havde sagen været lagt død, for så ville der ikke
være nogen afpresningsmuligheder.

> Se bare på
> Troels Lund Poulsen, som desperat forsøger at holde sig fra
> at kommentere sin situation i forhold til Helle Thornings skattesag.

Hvad har det med sagen at gøre.?

Det er vist bare røgslør du forsøger at lægge ud.

Fra : Vidal

Dato : 19-11-11 23:17

Den 19-11-2011 14:37, Steen A. Thomsen skrev:

> [...]
> formandskab i DKP", så havde sagen været lagt død, for så ville der ikke

Jeg troede pengene kom ind via DKP's trykkeri.

> Hvad har det med sagen at gøre.?
>
> Det er vist bare røgslør du forsøger at lægge ud.

Jo, det er bare for demonstrere, hvor latterligt politisk
begrundet din kritik er. Hvis det var Bendt Bendtsen, der blev
beskyldt for at lade sig bestikke af olieselskaberne, var der
ikke kommet et kvæk fra dig.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 19-11-11 23:32

On Sat, 19 Nov 2011 23:16:40 +0100, Vidal wrote:

> Jeg troede pengene kom ind via DKP's trykkeri.

Det gjorde de OGSÅ, efter hvad russerne siger.

> Jo, det er bare for demonstrere, hvor latterligt politisk
> begrundet din kritik er. Hvis det var Bendt Bendtsen, der blev
> beskyldt for at lade sig bestikke af olieselskaberne, var der
> ikke kommet et kvæk fra dig.

HVIS der havde været begrundet mistanke om noget sådan, så havde problemet
været det samme.

I Ole Sohn's tilfælde er der rent faktisk beskyldninger om urent trav, fra
folk der VED noget om det. (Om de så taler sandt, er en anden sag).

Det er typisk, at hver gang der er noget du ikke bryder dig om, så digter
du en stråmand.

Fra : Vidal

Dato : 19-11-11 23:46

Den 19-11-2011 23:32, Steen A. Thomsen skrev:

> Det gjorde de OGSÅ, efter hvad russerne siger.

Hvorfor snakker du så om papkasser?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 20-11-11 05:03

On Sat, 19 Nov 2011 23:46:13 +0100, Vidal wrote:

> Hvorfor snakker du så om papkasser?

Fordi der er beskyldninger om sorte penge, og sådanne er jo tidligere
afleveret i en papkasse (af en fagforening).

Men ok. Papkassen er kun et gæt fra min side.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-11 23:25

"/john" skrev i meddelelsen

>Du mener Politiken er borgerlig?
>
>jeg kan jo gætte på, at du a) ikke har læst artiklen, samt b) slet ikke har
>opdaget den stammer fra Politiken

>Det er vel næppe ligegyldigt om Ole Sohn som minister lyver eller ej?

Det er din påstand at han lyver. Tyv tror at hvermand stjæler.

Fra : A.Larsen

Dato : 21-11-11 06:29

On Sun, 20 Nov 2011 23:24:54 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"/john" skrev i meddelelsen

>Det er din påstand at han lyver. Tyv tror at hvermand stjæler.

Nåeee, det er derfor du mistænker/anklager alt og alle for alt muligt.

Fra : A.Larsen

Dato : 21-11-11 06:52

Kære Arne H.Wilstrup.

Jeg skulle lige prøve om msgidlnk virkede, skulle bruge det til at
dokumentere noget i et indlæg stilet til dig. Da jeg åbnede dk.test
gruppen faldt jeg over dine tests af "Boerge"

Arne H. Wilstrup, hvorfor eksperimentere du med nye nicks?

ja6j6r$rhr$1@speranza.aioe.org

ja6j84$rjm$1@speranza.aioe.org

4ec7daff$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

Jeg kan også se at du bruger mindst 2 forskellige IP's til at sende
via aioe med

Her er din ID:streng fra dk.politik

Og her er din ID:streng fra dk.test.

Er det Fantasten eller Thomsen der spøger igen?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-11-11 11:09

> [...]
>
>Her er din ID:streng fra dk.politik
>
>Og her er din ID:streng fra dk.test.
>

>Er det Fantasten eller Thomsen der spøger igen?

Det er nok dig der troller - jeg anvender både TDC, aioe og - når det
virker - webhosting.dk - fra samme adresse, men med maskiner der står
forskellige steder i huset.
Men kender jeg dig ret vil du blive ved -ligesom med Ole Sohn-sagen - at
forfølge alt hvad jeg laver for at udvikle dine sygelige
konspirationsfantasier - jeg er klar over at jeg ikke får fred for dig og
dine mærkværdige indlæg, så jeg har besluttet at ignorere dig fremover - jeg
vil dog lige svare på dine sidste, skamløse modbydeligheder og bagvaskelser
om min person, og så er det slut. Du er et kedeligt bekendskab, og det er
endda en litotisk bemærkning, og dine indlæg er ikke undertruffet af nogen.

Fra : A.Larsen

Dato : 22-11-11 11:23

On Tue, 22 Nov 2011 11:09:10 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"A.Larsen" skrev i meddelelsen

>Det er nok dig der troller - jeg anvender både TDC, aioe og - når det
>virker - webhosting.dk - fra samme adresse, men med maskiner der står
>forskellige steder i huset.

Vi er vel enige om at du har denne ip:NNTP-Posting-Host: 87.61.157.24
er din, det er den du har, når du bruger TDC.

Her er så 2 indlæg fra dk.test.

<Indlæg fra Børge aka Arne>

From: Børge Jensen <borge@invalid.com>
Newsgroups: dk.test
Subject: Re: test igen - med æ, ø og å
Date: Sat, 19 Nov 2011 23:11:42 +0100

Arne H. Wilstrup skrev:

> ...eller i spørgsmålet?

.... og i emnelinjen, det går vist meget godt?

--
Børge Jensen
</Indlæg fra Børge aka Arne>

<Svar fra Arne H.Wilstrup til Arne aka Børge>

From: "Arne H. Wilstrup" <nixenbixen@invalid.invalid>
Newsgroups: dk.test
Subject: Re: test igen
Date: Sat, 19 Nov 2011 17:36:10 +0100

"Børge Jensen" <borge@invalid.com> skrev i meddelelsen

> ... og i svaret?

....eller i spørgsmålet?
<Svar fra Arne H.Wilstrup til Arne aka Børge>

Nej Arne, denne kan du heller ikke tørre af på andre, hvad skal du med
denne "Børge Jensen" profil?

Og man ser også at du har mindst 2 IPer du bruger hos aioe, jeg er
ikke det mindste i tvivl længere, KimL fra aioe er såmænd også dig.

Hvornår stopper du med dit barnlige pjat.

Fra : Kim L.

Dato : 22-11-11 11:38

Du kan jo INTET BEVISE.

Luk røven Ludderludvig Nielsen.

Fra : Volger Garfield

Dato : 22-11-11 18:45

On Tue, 22 Nov 2011 11:37:38 +0100, "Kim L." <kl@nixen.bixen> wrote:

>Du kan jo INTET BEVISE.
>
>Luk røven Ludderludvig Nielsen.

Det er så sandelig heller ikke nødvendigt. Man kan vel ræsonnere,
Børge.

Volger

Fra : A.Larsen

Dato : 22-11-11 21:24

On Tue, 22 Nov 2011 18:45:15 +0100, Volger Garfield
<Volger@nowhere.invalid> wrote:

>Det er så sandelig heller ikke nødvendigt. Man kan vel ræsonnere,
>Børge.

Jeg tror han har det beds med hele navnet Børge Jensen.

Fra : Volger Garfield

Dato : 22-11-11 18:45

On Tue, 22 Nov 2011 11:23:16 +0100, A.Larsen <alarsen1@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>ikke det mindste i tvivl længere, KimL fra aioe er såmænd også dig.
>
>Hvornår stopper du med dit barnlige pjat.

Det kan han ikke.. Det er blevet så fast en rutine, at det kommer før
han tænker..

Volger

Fra : A.Larsen

Dato : 22-11-11 21:24

On Tue, 22 Nov 2011 18:45:15 +0100, Volger Garfield
<Volger@nowhere.invalid> wrote:

>Det kan han ikke.. Det er blevet så fast en rutine, at det kommer før
>han tænker..

Det er jo direkte pinligt, at en voksen mand opfører sig på den måde.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-11-11 21:43

> [...]
>
>Hvornår stopper du med dit barnlige pjat.

Det kan han ikke.. Det er blevet så fast en rutine, at det kommer før

Jeg har aldrig aldrig nogensinde skrevet under navnet Børge - jeg ved ikke
hvad du eller idioten Ludderludvig har gang i, men jeg gider ikke en gang
forsøge at forklare jer to fæhoveder at I er 100 procent galt afmarcheret.
Det er år og dag siden jeg anvendte Outlook Express. Jeg anvender to af
MS-produkter til nyhedsgrupper: Denne klient og den før - denne har desværre
ikke automatisk en indsættelse af citationstegn, så jeg anvender et program
til at generere dem, men den forrige version havde disse muligheder -jeg har
blot aldrig fået mig taget sammen til at installeré den. Jeg ved ikke en
gang om den kan installeres på en 64-bit-version af Windows. Mine to andre
maskiner har hhv. Windows Vista og Windows 7 64 bit på, og en enkel bærbar
har endda Windows XP.

Du er langt ude og nok så mange "overbevisende" indlæg ændrer ikke ved det
forhold, så nej, jeg er IKKE Børge - alene af den grund af min barndomsvens
far, en rigtig god mand, desværre døde af "sprængt hjerte" - en tragisk død,
så jeg kunne aldrig drømme om at benytte navnet "Børge" som han hed. Det
vækker for mange triste minder.

Jeg har ikke forstand på ip-adresser og den slags, og gider heller ikke
sætte mig yderligere ind i disse ting, men jeg ved at Ludderludvig Nielsen
gerne skifter folks identitet ud og forsøger at bilde alverden ind at det er
dem der har skrevet de infame indlæg som han er mester for.

Jeg er klar over at han er din gode ven, så jeg forventer ingen forståelse
fra din side, men jeg bliver blot nødt til at sige igen, at jeg IKKE er
Børge og har heller ikke til hensigt at blive en sådan. Det er hvad jeg har
at sige om den sag.

Så er der det vås med aioe.org - jeg har længe benyttet mig af TDC, men det
har åbenbart af og til problemer med visse tegnsæt,så af og til nægtes
afsendelse af indlæg. Jeg fik så det råd af Steen A. Thomsen (ja, du læste
rigtigt) at benytte mig af aioe.org - og det gjorde jeg så indtil det også
gav problemer. Så nu har jeg kun TDC, men jeg vil da gerne se om der er en
grund til at aioe.org også pludselig også har problemer med deres tegnsæt.
En har foreslået sunsite, men så vidt jeg husker havde Kim L problemer med
det p.g.a. sine meninger - og i hvert fald virkede det som noget man ikke
kunne regne med,så det bliver næppe aktuelt.

Men jeg er da klar over at I tror - som Goebbels - at blot en løgn gentages
nok, så bliver den opfattet som sandhed, så jeg er godt klar over at det er
det der er ved at ske, hvilket bekræfter hvad jeg ved om højrefjolserne: de
skyr ingenmidler når det drejer sig om at genere deres modstandere. Men det
er jo heller ikke en nyhed.

Det var alt hvad jeg har at sige - Ludderludvig gider jeg ikke kommentere
yderligere.

Fra : A.Larsen

Dato : 22-11-11 21:54

On Tue, 22 Nov 2011 21:42:55 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>Jeg har aldrig aldrig nogensinde skrevet under navnet Børge - jeg ved ikke
>hvad du eller idioten Ludderludvig har gang i,

Hold nu op Arne, jeg har ført bevis for det, og du kan IKKE komme uden
om, at du har rodet med at oprette en "Børge Jensen" profil, du
kvajede dig, da du svarede dig selv.

Men jeg bringer da gerne beviserne en gang mere.

Her underskriver du et Arne H.Wilstrup indlæg med Børge Jensen.
<quote>
From: Børge Jensen <borge@invalid.com>
Newsgroups: dk.test
Date: Sat, 19 Nov 2011 23:11:42 +0100

Arne H. Wilstrup skrev:

> ...eller i spørgsmålet?

.... og i emnelinjen, det går vist meget godt?

--
Børge Jensen
</quote>

Her er der svar fra Arne H.Wilstrup på IP:87.61.157.24 til "Børge
Jensen"
<quote>
From: "Arne H. Wilstrup" <nixenbixen@invalid.invalid>
Newsgroups: dk.test
Date: Sat, 19 Nov 2011 17:36:10 +0100

"Børge Jensen" <borge@invalid.com> skrev i meddelelsen

> ... og i svaret?

....eller i spørgsmålet?
</quote>

Når man kigger på den ID. som BJ aka AHW har ved aioe.

Arne du kan på ingen måde sno dig ud af denne, uanset hvad du gør.

Du er ikke alene pinlig, men også latterlig.

Fra : Volger Garfield

Dato : 23-11-11 21:20

<nixen@bixen.invalid> wrote:

> [...]
>forsøge at forklare jer to fæhoveder at I er 100 procent galt afmarcheret.

Jeg skal naturligvis ikke kunne sige om du har skrevet under navnet
Børge - Jeg har ikke check på headers og alt det der - jeg hentydede
såmænd til "barnlige pjat". For det er i mine øjne "barnligt pjat",
når du nægter det åbenlyse - Som fx når A.Larsen dokumenterer at han
har erklæret sig som "stavespade".

Volger

Fra : /john

Dato : 20-11-11 04:23

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Historien dør ikke så længe de borgerlige medier og de
> borgerlige politikere holder sagen i live.

Villy, du skuffer mig :(

Ham her er vel ikke borgerlig:

"Tidligere udenrigsminister Kjeld Olesen (S) er overrasket over de
modstridende forklaringer fra Ole Sohn.

- Jeg vil komme med en appel til Ole Sohn om nu at få lagt alle kortene på
bordet, siger Olesen"

Eller ham her:

"Hans Kloster, kasserer i DKP i 1989-1990, sår tvivl om Sohns forklaring om,
at han netop gjorde alt, hvad han kunne for at stoppe pengeoverførslerne fra
Moskva. Ifølge Kloster var Sohn tværtimod dybt involveret i at få strømmen
af penge til at fortsætte.
- Jeg bliver oprørt over, at Ole Sohn afviser at udtale sig og lægge kortene
på bordet. Ole Sohn har enten personligt eller ved fuldmagt til andre
forsøgt at hive flest mulige ordrer hjem til Terpo Tryk og derigennem penge
til DKP":

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-45836614:sohnsagen-undrer-tidligere-topminister.html?nidk

"Problemet er ikke, om Ole Sohn har modtaget penge eller ej. Problemet er,
at det ser ud som om, at han ikke har fortalt sandheden":

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2612915.ece

Du har vist lært for mange kommunistiske unoder af en vis overlærer Wilstrup
:(

/john

Fra : Vidal

Dato : 20-11-11 12:26

Den 20-11-2011 04:23, /john skrev:

> Villy, du skuffer mig :(
>
> Ham her er vel ikke borgerlig:
[...]
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2612915.ece
>
> Du har vist lært for mange kommunistiske unoder af en vis overlærer Wilstrup :(

Jeg synes, ikke sagen er værd at beskæftige sig med. Det
er tyve år siden og det russiske hovedvidne har mistet
hukommelsen.

Fra : A.Larsen

Dato : 20-11-11 12:28

On Sun, 20 Nov 2011 12:25:52 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg synes, ikke sagen er værd at beskæftige sig med.

Det er der så andre der synes, det må du jo bare accepterer.

Fra : Vidal

Dato : 20-11-11 16:38

Den 20-11-2011 12:27, A.Larsen skrev:

> Det er der så andre der synes, det må du jo bare accepterer.

Jamen, selvfølgeligt er den borgerlige fløj ude efter at
smæde den nuværende regering. Det accepterer jeg fuldt ud,
hvorfor skulle den give den nuværende regering fair play?

Det er der ingen grund til.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-11 12:48

"/john" skrev i meddelelsen

> [...]
>modstridende forklaringer fra Ole Sohn.
>

>- Jeg vil komme med en appel til Ole Sohn om nu at få lagt alle kortene på

Kjeld Olesen? Han er jo professionel antikommunist og har altid været det.
Det var blandt andet på hans foranledning at der blev kørt en sag mod Arne
Herløv Petersen - han er den mest slibrige socialdemokrabat man kan tænke
sig - og hans kvalmende antikommunisme er velkendt, ligesom det er
tendentiøst at de borgerlige sprøjter især finder frem til ham fordi de
regner med at folks hukommelse er så ringe at de nok siger "Du godeste - er
det virkelig sandt"? Det er en gang borgerlig hetz man har sat i gang og den
vil åbenbart ikke stoppe. Det er over 20 år siden - bedøm Sohn på hans
gerninger, ikke på hans fortid som han har taget afstand fra.

> [...]
>pengeoverførslerne fra Moskva. Ifølge Kloster var Sohn tværtimod dybt
>involveret i at få strømmen af penge til at fortsætte.

Hans Kloster var en af dem der var meget forbitret over Ole Sohns pludselig
afgang fra DKP - det var Ekstra Bladet der først fik et interview med ham og
Land og Folk blev her fuldkommen forbigået - det var uden tvivl med til at
skabe den forbitrelse mod ham som en superrenegat, også som jeg ser ham den
dag i dag, men jeg finder ikke at det er en rimelig betragtning at man her
bliver ved med at køre på noget der skete for mere end 20 år siden. I på
højrefløjen skulle se at komme videre -men måske er det netop derfor at man
bliver ved: Man kan ikke lide den nye regering og gør alt for at man skal
glemme de ting der allerede er gennemført eller bliver det til fordel for
almindelige mennesker for regeringen skal jo nødig have succes, vel?

> [...]
>andre forsøgt at hive flest mulige ordrer hjem til Terpo Tryk og derigennem

Det er igen Kjeld Olesens udtalelser - men hans troværdighed er lig nul i
den sag (såvel som i mange andres)

>"Problemet er ikke, om Ole Sohn har modtaget penge eller ej. Problemet er,
>at det ser ud som om, at han ikke har fortalt sandheden":
>
>http://jp.dk/indland/indland_politik/article2612915.ece

Morgenfascisten Jyllandspesten er omtrent så troværdig som et stykke vådt
wienerbrød. Det var JP der med Flemming Rose i spidsen offentliggjorde de
såkaldte Muhamed-tegninger, mens den samtidig afviste lignende tegninger af
Jesus, fordi de jo - ifølge Flemming Rose - jo kunne "genere de kristne".
Avisen er en gang hyklerisk selvsmageri.

>Du har vist lært for mange kommunistiske unoder af en vis overlærer
>Wilstrup :(

Eller også er du villig til at købe alt der blot kan bringe en personsag i
miskredit - koste hvad det koste vil. Det lykkedes jo ikke med HTS-sagerne,
og det vil naturligvis heller ikke lykkes med OS-sagen- men som din
bannerfører Jonni Hansen sikkert vil bejae dig i når han citerer Goebbels:
En løgn kan blive til sandhed blot den gentages ofte nok.

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-11-11 15:27

On 2011-11-20 12:48, Arne H. Wilstrup wrote:
> "/john" skrev i meddelelsen

> Kjeld Olesen? Han er jo professionel antikommunist

Gu' er han da ej din infame kommunist-løgner. Han er venstrefløj i S.
Smukke Kjeld vakte opsigt da han i 85 rejste med Green Peace for at
protestere mod fransk atomprøvesprængning.

Se også:
http://www.b.dk/nationalt/smukke-kjeld-og-kgb

Tidligere udenrigsminister Kjeld Olesen bliver i et værk om Den Kolde
Krig udpeget som en af flere ledende socialdemokrater, der lod sig
beværte af Sovjet i 1980erne. Der var »fine hoteller, godt med vodka og
kaviar«, når KGB inviterede, siger historiker Bent Jensen. Det skete
parallelt med Socialdemokratiets politiske kursskifte. Tilfældigt?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-11 23:23

>Jeg fastholder at han var professionel antikommunist- og i en udsendelse i
>TV for nogen tid siden, blev han interviewet og der kom det yderligere
>frem. Hans had til kommunismen er manifest.

Han har selv sagt til dette at han sagtens kunne lade sig beværte uden at
det gik ud over hans integritet - og det tror jeg forbavsende nok på. Hvad
Bent Jensen, den berygtede løgnhals og koldkriger siger, kan ikke rage mig -
han har allerede blameret sig rigeligt med sine opdigtede historier og fået
en dom i byretten for det samt pålagt en klækkelig erstatningssag. Han har
vist anket den, men der er ingen grund til at tro at det går anderledes i
næste retsinstans.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-11-11 00:07

On 2011-11-20 23:23, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]

Alle normale mennesker har et sundt had til stalinismen, Arne

> [...]
> Hvad Bent Jensen, den berygtede løgnhals og koldkriger siger, kan ikke
> rage mig - han har allerede blameret sig rigeligt med sine opdigtede

Hvorfor vil du hellere nu hellere snakke om den ultraperfide nærmest
paranoisk røde Dragsdahl, der sad og græd i retten, og en dommer der
ikke forstod et klap af sagen.

Skal det virkelig være strafbart på grundlag af afklassificerede,
autentiske kilder i Politiets Efterretningstjenestes arkiv og andre
arkiver samt troværdige oplysninger fra den afhoppede KGB-officer Oleg
Gordijevskij at omtale de totalitære regimers medløbere i Danmark – i
øvrigt uden at tage stilling til om deres tætte omgang med KGB- og
STASI-officerer indebar en overtrædelse af straffeloven?

Fra : Vidal

Dato : 21-11-11 08:48

Den 21-11-2011 00:07, Martin Larsen skrev:

> [...]
> deres tætte omgang med KGB- og STASI-officerer indebar en overtrædelse af

Jeg håber, Bent Jensen kan få lov til at rådne i fred fra
nu af.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-11-11 13:21

On 2011-11-21 08:47, Vidal wrote:

> Jeg håber, Bent Jensen kan få lov til at rådne i fred fra
> nu af.

in nomine Patris, et Filii, et Spiritūs Sancti

Fra : Ivannof

Dato : 21-11-11 00:21

On 20 Nov., 22:57, "Arne H. Wilstrup" <ni...@bixen.invalid> wrote:

> [...]
> jeg fastholder min påstand om  at der IKKE er sket løftebrud overhovedet.

Elegant!

Jeg kender til et ledigt job som brugtvognsforhandler, som næsten er
designet til dig og Thorning!

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 21-11-11 02:18

On 19 Nov., 11:22, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Ca 4 år. Hvorfor skulle regeringen da lade sig anfægte af
> de borgerlige spilfægterier. Jeg synes, det må være flovt

Manden har bekendt sig til et af verdens mest modbydelige regimer -
nogensinde.

Jeg er ikke sikker på, du havde reageret på samme måde - med en
ligegyldig trækken på skuldrene - hvis der havde siddet en tidligere
chef for det nationalsocialistiske arbejderparti i VK regeringen?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-11-11 11:09

"Patruljen" skrev i meddelelsen

>Manden har bekendt sig til et af verdens mest modbydelige regimer -
>nogensinde.

Vrøvl - du mener at nazisterne i Tyskland var spejderdrenge? Og bortset fra
en periode med Stalin (som åbenbart er det eneste du og andre stædigt vælger
at referere til, som om det var hele Ruslands historie), så var det et land
der skulle trække sig op fra et modbydeligt feudalstyre med zar og
massemyrderier og undertrykkelse til at være en moderne stat - det har
naturligvis kostet blod, sved og tårer - det kan ikke være anderledes. Mener
du fx at USAs fødsel skete uden den slags kampe? Mener du at Nordamerikas
fødsel blot skete med fredelig overgang?
Nej, USSR var et eksempel for mange - der var også fejl, men det var (og er
stadigvæk) verdens største nation, og det ville undre mig om der ikke også
fra tid til anden sker overgreb. Når der sker overgreb, må man naturligvis
være imod det, men at tale om at det var et af verdens mest modbydelige
regimer er simpelthen vås. Var det en modbydelighed at folk ikke betalte
skat? Var det en modbydelighed at man havde billigere boligetr? Var det en
modbydelighed at der ikke var arbejdsløshed? Var det en modbydelighed at den
sociale tryghed var stor?
Prøv noget nyt: kom med argumenter i stedet for overskrifter.

>Jeg er ikke sikker på, du havde reageret på samme måde - med en
>ligegyldig trækken på skuldrene - hvis der havde siddet en tidligere
>chef for det nationalsocialistiske arbejderparti i VK regeringen?

Naturligvis ville man ikke det - for netop nazisterne var undertrykkende og
eliteforherligende til ulempe for en masse mennesker - en racistisk
organisation hvis lige sjældent er set i historien - at du for alvor vil
sammenligne nazismen med socialismen siger mere om dig og dit forhold til de
historiske fakta end det siger noget om socialismen.

Fra : Patruljen

Dato : 21-11-11 02:23

On 19 Nov., 23:09, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> De kommer.

Villy Dalsgaard har udvidet sit territorium. Fra imaginære
meningsanalyser om; "hvad alle ved og ikke ved", "hvad alle mener og
ikke mener" - til nu at omfatte hændelser og begivenheder i fremtiden.

Vi har en vordende Nostradamus i dk.politik.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-11-11 12:22

"/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen
> [...]
> skulle overdrage hemmelige kontanter til andre end formanden. - Sergei
> Serebriakov, Politikens korrespondent i Moskva ":

Det sædvanlige blå spin - ikke fugls føde på den historie - O.S. er
sikkerhedsgodkendt af PET og de såkaldte "sager" ligger mere end 20 år
tilbage, så der er intet at komme efter. Selv Ole Sohns fortid må have
en vis løbetid - DKP var/er en lovlig politisk organisation, og det er
ikke påvist at Ole Sohn har haft noget som helst at gøre med
ulovligheder. Hvor meget jeg end er imod at forsvare manden, så er den
hetz mod ham uanstændig og bunder i en primitiv kommunistforskrækkelse
plantet til lejligheden.
Jeg er enig med den kommentar i Politiken hvor der skrives at
koldkrigerne må se at komme videre -

http://politiken.dk/debat/ledere/ECE1445964/kan-koldkrigerne-ikke-snart-komme-videre/

Der er væsentligere ting i dansk politik at foretage sig end at grave i
personsager for at tilsvine en politiker- men jeg er klar over at
koldkrigerne ikke kan klare at vi fik en såkaldt "rød" regering, så man
vil ikke nøjes med at konstatere at Ole Sohn var formand for DKP indtil
han - som en ægte renegat - gik til SF. Men selv det faktum er åbenbart
ikke nok for en koldkriger som Søren Pind eller fra de toneangivne folk
i DF. Jeg vil da se frem til at JP begynder at interessere sig for de
nazistiske tendenser der var i Jyllandspesten selv under Danmarks
besættelse -men nej, det kan jo ikke komme bag på nogen at det er JP
ikke interesseret i.

Hvad angår den artikel du henviser til, så er det jo ikke uinteressant
at Flemming Rose -som jeg personligt har mødt og som er kendt som
nærmest politisk "sort" (stærkt højreorienteret og kulturredaktør i JP
omkring hykleriet om Westergaard-sagen) og Pimonov der som journalist
vrælede i Berlingske om hans ønske om at få udrejse til Danmark sammen
med´sin kone ved blandt andet opdigtede nyresygdom m.v. - jo, vi er
nogle stykker der kan huske den artikel - at to så fanatiske
højreorienterede forsøger at tilsvine en minister, skal man ikke tage så
tungt, og som det også fremgår af artiklerne, så er der ikke belæg for
den tilsvining om så Ole Sohn skulle have kvitteret for en papkasse med
D-mark for 20 år siden.
Det er heller ikke ukendt at Søren Pind jo ofte har benyttet lejligheden
til at stikke næsen langt frem i forbindelse med sine
ultraliberalistiske synspunkter, men der er intet at komme efter: Ole
Sohn er minister, han er blevet sikkerhedsgodkendt af PET og vælgerne
har valgt ham på trods af hans fortid, så det nytter ikke noget at man
bliver ved med sine tilsvininger - men målet helliger åbenbart midlet
når det drejer sig om at svine regeringen til.

> Hvor længe kan regeringen mon holde til de løbende skriverier om Ole
> Sohns kommunistiske fortid?

Den kan holde lige så længe som til næste valg - Ole Sohn har gjort op
med sin fortid - han har ikke foretaget noget ulovligt som er blevet
underkastet en undersøgelse af politiet eller PET hvor han er blevet
vejet og fundet for let, så der er ikke noget at komme efter.
Undersøg hellere morgenfascisten Jyllandspestens fortid som talerør for
Hitler -det er der sgu mere kød på og sætter i øvrigt bladets hykleri i
relief.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-11-11 00:41

On Sat, 19 Nov 2011 12:22:06 +0100, "Arne H. Wilstrup"
> [...]

>Undersøg hellere morgenfascisten Jyllandspestens fortid som talerør for
>Hitler -det er der sgu mere kød på og sætter i øvrigt bladets hykleri i

Hvis JP optog et læserbrev fra Kaj Munk der roste Hitler, så
fremskyndede det ikke Polens angreb med en time

Fra : Fister

Dato : 20-11-11 08:32

/john pretended :
> [...]

> Hvor længe kan regeringen mon holde til de løbende skriverier om Ole Sohns

Jeg har ikke nogen holdning til ovenstående, men klarer han sin
nuværende ministergerning ok, eller ligefrem fint?
Det synes jeg ikke rigtig at der nogen fokus på.
Kai

Fra : /john

Dato : 20-11-11 08:57

"Fister" <But@but.but> skrev i meddelelsen

> Det synes jeg ikke rigtig at der nogen fokus på.

Det har du ret i; det handler mere om hans troværdighed, eller måske nærmere
mangel på samme.

[...]

Sohns troværdighed ville uden al tvivl vokse betragteligt, hvis han fulgte
Kjeld Olesens appel - uanset udfaldet.

I stedet følger han åbenbart den gamle kendte kommunistiske koldkrigstaktik:
Benægt, benægt, benægt - så forsvinder problemet nok af sig selv.

Det var/er jo ikke ulovligt at være kommunist eller at modtage penge fra
Moskva - problemet er, at pengene angivelig blev holdt skjult for skattefar.

/john

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-11 12:53

"/john" skrev i meddelelsen

>"Fister" <But@but.but> skrev i meddelelsen
>
>Sohns troværdighed ville uden al tvivl vokse betragteligt, hvis han fulgte
>Kjeld Olesens appel - uanset udfaldet.

Kjeld Olesen troværdig? ROTFLMAO.

>I stedet følger han åbenbart den gamle kendte kommunistiske
>koldkrigstaktik: Benægt, benægt, benægt - så forsvinder problemet nok af
>sig selv.

Næ, det er faktisk Goebbels, dit store forbillede, der mente at man blot
skulle gentage løgnen længe nok, så ville den blive til sandhed - eller i
hvert fald ville folk tro at det var sandheden.

>Det var/er jo ikke ulovligt at være kommunist eller at modtage penge fra
>Moskva - problemet er, at pengene angivelig blev holdt skjult for
>skattefar.

Næ, for en eventuelt sag af den art ville være forældet uanset hvad der er
oppe eller nede i sagen. Det er alene et borgerligt spin for at miskreditere
regeringen nu da det viser sig at den er i gang med at holde massevis af de
løfter den gav under valgkampen efter at finansloven er faldet på plads. Det
kreperer naturligvis borgerlige at regeringen kan få succes på trods af alle
odds - og så tyr man til en gang gammelkendt kommunistforskrækkelse som man
ikke har set mage siden McCarthy-perioden i 50'erne.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 20-11-11 11:00

"Fister" <But@but.but> skrev i en meddelelse
> [...]
> nuværende ministergerning ok, eller ligefrem fint?
> Det synes jeg ikke rigtig at der nogen fokus på.

Nej hvorfor dog også det når man kan nøjes med at køre på hans kommunistiske
fortid og de uregelmæssigheder der måtte have været i den forbindelse. Når
man nu ved at det her ikke er andet end noget af det sædvanlige fnidder som
den borgerlige regering laver for at kompromittere regeringen, så er det
lidt svært at tage seriøst

Fra : Lyrik

Dato : 20-11-11 13:12

Den 19/11/11 09.18, /john skrev:
> [...]
>

> Hvor længe kan regeringen mon holde til de løbende skriverier om Ole

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Verden er pragmatisk indrettet. Mange tidligere nazistiske embedsmænd
fortsatte efer krigen med at være embedsmænd i et nyt styre.
Når Ole Sohn kunne styre DKP, så kan han nok også styre SF. Det er
den praktiske lære man kan drage.

Dygtige administratorer og ledere vil være dygtige uanset hvilket regime
de arbejder for og fjolser vil være fjolser i ethvert regime.

Den overordnede tankegang i kommunismen var en bedre fordeling af
goderne og at proletariatet skulle styre skuden.
Men fjolser kan ikke være kaptajner! Og så gik skuden ned. Tanken var
god nok, den holdt bare ikke i praksis.
For da man dræbte religionen, dræbte man den gode folkelige moral.
Men selv kommunismen havde kompetente ledere.
Ole Sohn er en af slagsen. Han kan genbruges med bravour!

MvH
Jens

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 22-11-11 19:23

> [...]
>

> Hvor længe kan regeringen mon holde til de løbende skriverier om Ole

Man kan ikke se på O. Sohn med de almindelige briller.
Rigtig mange i DKP havde paranoia som en livsstil (for de VIDSTE at de
var spioner for den RIGTIGE sag, omgivet af fjender), og der er vel ikke
noget at sige til at de selv 20 år efter reagerer via den gamle autopilot.

At det så er trættende at de ikke er i stand til at åbne sig, eller
finde en psykiater der i det mindste kan afhjælpe de værste symptomer
med piller, er en helt anden sag.

- cep