Wake on WAN - SDB
Fra : Esben

Dato : 19-11-11 09:32

Wake on WAN - SDB er vel noget man godt kan opgive fra en start (uden
særlig hardware) - er der nogen bud og erfaringer?

<http://en.wikipedia.org/wiki/Wake_on_lan#Subnet_directed_broadcasts>

Det drejer sig om en MacMini Core Duo på ComX' netværk.

vh esben

dbaremig@udeladget2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-11 09:48

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Wake_on_lan#Subnet_directed_broadcasts>
>
> Det drejer sig om en MacMini Core Duo på ComX' netværk.

I det øjeblik du sagde "ComX" så knækkede filmen .. jeg tror ikke de vil
gøre noget for at hjælpe dig med den slags ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-11-11 09:59

esha@nospamget2net.dk (Esben) writes:

> [...]
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Wake_on_lan#Subnet_directed_broadcasts>
>
> Det drejer sig om en MacMini Core Duo på ComX' netværk.

ComX ved jeg ikke noget om, men herhjemme kan min Time Capsule godt
vække min 2008 MacBook via LAN, men ikke via WAN.

Det letteste er absolut at du har en router der kan alt det sjove.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-11 10:10

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111119 <nospam0002+20111119@gmail.com> wrote:

> ComX ved jeg ikke noget om, men herhjemme kan min Time Capsule godt
> vække min 2008 MacBook via LAN, men ikke via WAN.
>
> Det letteste er absolut at du har en router der kan alt det sjove.

Hvis du har deling (fildeling f.eks.) og en nyere mac og en Apple
Airport som router ... så kan du faktisk vække maskine blot ved at prøve
at tilgå den delte service ... Airporten sørger så for at vække
maskinen.

/thomas

Fra : Esben

Dato : 20-11-11 14:18

> [...]
> Airport som router ... så kan du faktisk vække maskine blot ved at prøve
> at tilgå den delte service ... Airporten sørger så for at vække

Skulle jeg så køre noget SMB over WAN eller hvordan gør jeg det udefra?

vh esben

dbaremig@udeladget2net.dk
udelad udelad

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-11-11 13:15

> [...]

> vække min 2008 MacBook via LAN, men ikke via WAN.
>
> Det letteste er absolut at du har en router der kan alt det sjove.

Min Netgear WNR3500L med dd-wrt firmware har en "side" med WOL. Jeg har
dog ikke prøvet den. Min gamle 4NET 4R0104P router fra Aldi har
indbygget WOL. Man kan sikkert købe en brugt billigt. Jeg har 2, som jeg
ikke bruger mere.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-11-11 10:23

> [...]
> Airport som router ... så kan du faktisk vække maskine blot ved at prøve
> at tilgå den delte service ... Airporten sørger så for at vække

Over Wifi også, eller kun kabel?

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-11-11 13:21

Den 19/11/11 10.23, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111119 skrev:

> Over Wifi også, eller kun kabel?

Med nyere macs, og vist nok kun med Lion, kan det ske over WiFi. Det
kræver dog funktionen aktiveres både på Airporten og på Mac'en.

- Chano Andersen