AirPort Express, AirPlay og forbindelse vi~
Fra : Jonas Jalling

Dato : 18-11-11 23:01

Hej,

jeg har foræret min svoger min gamle AirPort Express, med henblik på at
han skulle bruge den til at streame sin musik til sit anlæg i stuen. Da
der ikke er umiddelbar mulighed for at trække kabel derind, var det
tænkt at den skulle tilsluttes det eksisterende trådløse netværk. Jeg
har nu bakset med det hele aftenen, men jeg kan ikke få det til at
fungere som jeg gerne vil have det/det virker ikke.
Når jeg har konfigureret AirPorten og den har genstartet, får den en IP
fra den trådløse router, og alt er fint. Men så snart jeg prøver at
tilslutte til den i f.eks. iTunes, sker der intet. Den står bare og
venter, og ender til sidst ud med en fejlkode -15006.
Hvis jeg herefter prøver at tilslutte til den via. AirPort Utility, kan
den ikke finde AirPorten, på trods af at lampen på den stadig lyser
grønt. Ved at slukke den og tænde den igen, kan jeg igen tilslutte til
den via. AirPort Utility, men så snart jeg prøver fra iTunes sker det samme.

Jeg har nu prøvet at resette den tre gange, men hver gang ender det ud
med samme resultat? Kan det virkelig ikke lade sig gøre?
Da jeg brugte den hjemme, fungerede den som accespoint, og var derfor
tilsluttet min router via. kabel, men som skrevet før er denne løsning
ikke en umiddelbar løsning.

Har I nogen ideer til hvordan jeg får det til at virke? Jeg vil jo gerne
bevare min stolthed ;)

På forhånd tak,

mvh Jonas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-11-11 11:58

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> [...]
> tilslutte til den i f.eks. iTunes, sker der intet. Den står bare og
> venter, og ender til sidst ud med en fejlkode -15006.

Det er nok den mest irriterende af de fejl jeg har mødt.
Prøv en kombination af at hardresette på den måde at du har
reset-knappen nede når du slutter den til el-nettet. Den anden ting du
skal gøre er at sætte sætte TKIP+AES eller AES. Jeg havde en håndfuld
Express'er på et tidspunkt, og det var altid den samme som lavede det
nummer. Det var samtidigt også den ældste. Det lykkedes mig aldrig at
reproducere fejlen, eller at lave en procedure der garanterede jeg fik
den tilsluttet iTunes. Thorbjørn Ravn A. har haft emnet oppe flere
gange, det bliver spændende om han er nået videre, for jeg gik over til
Sonos.

--
Flemming

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-11-11 13:15

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> reset-knappen nede når du slutter den til el-nettet. Den anden ting du
> skal gøre er at sætte sætte TKIP+AES eller AES.

For en sikkerheds skyld, brug kun Hex tal, ikke ASCII tegn.

Hvis man benytter 63 hex tal (tror ikke det er muligt med 64) skulle det
være lige så sikkert med WPA-PSK (TKIP) som med WPA2.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-11-11 14:14

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> den tilsluttet iTunes. Thorbjørn Ravn A. har haft emnet oppe flere
> gange, det bliver spændende om han er nået videre, for jeg gik over til

Jeg har stadigvæk Expressen som jeg bruger som transportabelt hotspot,
men har droppet det projekt. Nu har jeg al musikken på en iPad hvor
opladningsstanderen så har kabel over i stereoanlægget, så spiller den
der.

Jeg tror at konklusionen var at man skal have Appleudstyr i begge ender
hvis man vil have dét til at virke :(