Smartphone-tvivl
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-11-11 14:34

1.
Som jeg har forstået det, er iPhone 4S, Samsung Galaxy S II og
Motorola Droid RAZR de tre mest gedigne smartphones på markedet i
dag. Men hvilken af dem er - alt andet lige - 'den bedste'? Eller
mere konkret: Hvilken af de to sidstnævnte Android'er er bedst?

2.
Når man som jeg ikke har behov for at bruge en smartphone til at
ringe fra ret tit, men oftest til sms, mms, gps og ikke mindst
internet og e-mail, kan det så betale sig at oprette et eller
andet uigennemskueligt abonnement - eller kan jeg lige så godt
købe apparatet kontant?

--
Jørgen Grandt

Fra : Ralphk

Dato : 18-11-11 15:58

>Som jeg har forstået det, er iPhone 4S, Samsung Galaxy S II og Motorola
>Droid RAZR de tre mest gedigne smartphones på markedet i dag

Alt er vel smag og behag.
HTC laver da også kanon gode telefoner men det er der sikekrt også delte
meninger om.
Personligt vil jeg ikke eje et (i) produkt. (apple).
Ej heller en Samsung da jeg mange gange FORGÆVES har forsøgt at hjælpe folk
med deres billge og
for det meste meget bøvlede menuer i Samsung telefoner. Motorola er også
historie for mig, efter
at jeg har haft talrige dårlige oplevelser med dem.

Købte for nylig en SE Arc S men den blev solgt efter at have haft den i
hånden ret kort tid.
Plastic kvalitet i kæmpe stil.

Nej efter min SE ELM så blev det en HTC i aluminiumsdesign. Lidt tung men
det er sgu god kvalitet.
Den er jeg glad for.

Så gå ned i forretningen. Prøv menuerne i telefonerne. Prøv at holde dem i
hånden (ikke de ansatte dernede..telefonerne).
Det er sådan du finder den telefon der er den bedste for dig.

Ralph.

Fra : Ivar

Dato : 18-11-11 17:41

Ralphk skrev:

> Ej heller en Samsung da jeg mange gange FORGÆVES har forsøgt at hjælpe folk
> med deres billge og
> for det meste meget bøvlede menuer i Samsung telefoner.

En Samsung Android har grundlæggende de samme menuer som
andre Androids.

Fra : jk

Dato : 18-11-11 16:34

On Fri, 18 Nov 2011 14:34:05 +0100, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> [...]
>dag. Men hvilken af dem er - alt andet lige - 'den bedste'? Eller
>mere konkret: Hvilken af de to sidstnævnte Android'er er bedst?

Razr har efter hvad jeg har læst en batteritid på 3-4 timer.
Galaxy ll har jeg set værende forrygende hurtig, og opløsningen på det
superflotte display er rimelig, selvom det bliver overgået snart, hvor
vi får 1280 pixels på den ene led.
Så det afhænger lidt af, hvad du vil. Skal du ikke browse over wifi på
rejser, eller du vil have en tablet til dette. En all-in-one eller
hvad ?
Jeg står til at arve en iphone 3gs. :-] God som telefon og adressebog,
kalender. Den vil jeg nok kombinere med en tablet: samsung galaxy
7.7", når den kommer.
temperament ...

mvh

John

Fra : Ped

Dato : 19-11-11 11:28

Den 18-11-2011 14:34, Jørgen Grandt skrev:
> [...]
> e-mail, kan det så betale sig at oprette et eller andet uigennemskueligt
> abonnement - eller kan jeg lige så godt købe apparatet kontant?

1. Forbrugerbladet TÆNK har lige haft en kæmpe test af smartphones, og
her er det Samsung Galaxy S II der vinder, men kun et mulehår foran en
række andre telefoner, bl.a. min egen HTC Desire Z. Efter at have ejet
en Samsung Innov8 er jeg dog lidt negativ overfor Samsung, da der var
absolut nul support på den model. Jeg er vældig godt tilfreds med min
HTC, men kan bekræfte at den er lidt kritisk ved dårlige signalforhold,
samt at batterilevetiden er relativt kort.

2. Du skal være opmærksom på, at hvis du tillader din smartphone at
opdatere sig selv hele tiden med email, facebook, position og hvad ved
jeg, også når du er udenfor rækkevidde af din hjemlige wifi, så har den
et betydeligt dataforbrug, uden at du egentlig behøver at gøre noget som
helst. Jeg har købt en Telmore pakke til 149 kr/md, som giver mig 5
timers taletid, fri sms og 600 MB data, og det rækker fint til at alle
funktioner i telefonen kan køre hele tiden. Det er kun ved rejser til
udlandet, at jeg behøver at slå noget fra.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
HTC Desire Z

Fra : Ivar

Dato : 19-11-11 14:17

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
> det så betale sig at oprette et eller andet uigennemskueligt abonnement -
> eller kan jeg lige så godt købe apparatet kontant?

Jeg tror, at det bedst kan betale sig for dig, at købe telefonen
kontant, og så få et abonnement med 1 GB data pr. måned. Dem
kan du få fra Telmore og de andre, der kun tager betaling over
nettet for 50 kr pr. måned. Hvis du hører til dem der ikke bruger
mobiltelefoni og sms hver dag, vil du have et abonnement til
60 - 80 kr om måneden.

Jeg kan ikke hjælpe dig med telefonvalg. Jeg købte for cirka en måned
siden en LG Optimus x2 til et af mine børn. Den er med dual core
processor, og er lige et nummer bedre end min "gamle" HTC Desire.
Jeg gav 1800 kr for den i Bilka (uden abonnement).

Ivar Magnusson

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-11-11 18:51

"Jørgen Grandt" skrev i meddelelsen

[...]

Hvis det stadig er TeleCare der står for reparationen af HTC telefoner så
vil jeg alene af den grund betakke mig medmindre min HTC ikke går i stykker.
Tidligere var TeleCares "reparationstid" ca. 2 måneder. Efter ca. en måned
modtog man telefonen og der var som regel ikke gjort noget ved den undtagen
de gange hvor der var introduceret nye fejl. Herefter gik der endnu en måned
inden telefonen kom retur og som regel virkede. Jeg har været kraftigt
involveret i servicering af mobiltelefoner i een af vore regioner.

Venlig hilsen
Peter

Fra : Erik

Dato : 20-11-11 14:50

"Peter Jensen" <jesalami@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> endnu en måned inden telefonen kom retur og som regel virkede. Jeg har
> været kraftigt involveret i servicering af mobiltelefoner i een af vore

Jeg har haft en HTC Incredible S i ca. 2 måneder og er rimeligt tilfreds.
Men hvis jeg kunne skrue tiden tilbage, ville jeg vælge en Samsung Galaxy S
II eller en SE Xperia Arc 2 i stedet for. - Kameraet i min HTC er ikke ret
godt. Billederne bliker alt for røde generelt. - Og så kan man ikke se en
kæft på displayet i solskin! - Vælg en telefon med så høj opløsning som
muligt - og det har Samsung og SE.
Mvh Erik

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-11-11 15:04

Den 20-11-2011 14:49, Erik skrev:

> ...Vælg en telefon med
> så høj opløsning som muligt - og det har Samsung og SE.

Vær dog opmærksom på at opløsning alene ikke siger noget om billeders
kvalitet - kun om antal billedpunkter. Læs i stedet fagblades tests af
de aktuelle mobiler, og endelig, lad det komme an på en konkret afprøvning.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ivar

Dato : 20-11-11 15:47

Carsten Stage skrev:

> Vær dog opmærksom på at opløsning alene ikke siger noget om billeders
> kvalitet - kun om antal billedpunkter.

Næh, men der er meget stor forskel på en telefon med 240x320
og en på 480×800 pixels. Ligegyldigt hvad, vil den lille skærm
aldrig give de samme muligheder som den store.

Ivar Magnusson

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-11-11 16:52

Den 20-11-2011 15:46, Ivar skrev:

> Næh, men der er meget stor forskel på en telefon med 240x320
> og en på 480×800 pixels. Ligegyldigt hvad, vil den lille skærm
> aldrig give de samme muligheder som den store.

Vi taler om 2 forskellige ting! Mobilens skærm, og dennes opløsning har
intet med kameradelens egenskaber at gøre.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ivar

Dato : 20-11-11 17:05

Carsten Stage skrev:

> Vi taler om 2 forskellige ting! Mobilens skærm, og dennes opløsning har intet
> med kameradelens egenskaber at gøre.

Undskyld. Du har ret. Med kameraet kan man ikke bruge pixelantallet
til noget. Siden man kom over 1-2 megapixels, har kvalitet på
objektiv og sensor udelukkende været det afgørende.

Ivar Magnusson

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-11-11 17:15

Den 20-11-2011 17:04, Ivar skrev:

> Undskyld. Du har ret. Med kameraet kan man ikke bruge pixelantallet
> til noget. Siden man kom over 1-2 megapixels, har kvalitet på
> objektiv og sensor udelukkende været det afgørende.

Jamen så er vi jo helt enige... ;))

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ralphk

Dato : 20-11-11 16:27

> ville jeg vælge en Samsung Galaxy S II eller en SE Xperia Arc 2

Sig mig, har du prøvet at holde en SE Arc S i din hånd?
Virker som noget "Made in Hong Kong".
Jeg er på ingen måde modstander af SE.....tværtimod, men lige den telefon
er i så billig plastikkvalitet at jeg ville skamme mig hvis jeg anbefaldede
den til nogen.