Så er det slut med det gule sygesikringsbe~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 14:40

Så er det slut med det gule sygesikringsbevis udenfor Danmarks grænser.
Regeringen vil på den måde spare 70 millioner kroner.

http://www.bt.dk/politik/slut-med-at-rejse-paa-gult-sygesikrings-bevis

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 16:13

On Fri, 18 Nov 2011 14:40:15 +0100, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>Så er det slut med det gule sygesikringsbevis udenfor Danmarks grænser.
>Regeringen vil på den måde spare 70 millioner kroner.
>
>http://www.bt.dk/politik/slut-med-at-rejse-paa-gult-sygesikrings-bevis

Betyder det at al udenlansk behandling skal være dækket af privat
forsikring ?

Fra : Per

Dato : 18-11-11 17:39

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> Så er det slut med det gule sygesikringsbevis udenfor Danmarks
> grænser. Regeringen vil på den måde spare 70 millioner kroner.
>
> http://www.bt.dk/politik/slut-med-at-rejse-paa-gult-sygesikrings-bevis

Tjah - det er vel et oplagt sted at spare - og mange har jo også
rejseforsikring i forvejen.

Og har man råd til rejse - så har man også råd til forsikring.

VH. Per

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-11-11 17:46

Per <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
4ec68a3e$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Tjah - det er vel et oplagt sted at spare - og mange har jo også
> rejseforsikring i forvejen.
>
> Og har man råd til rejse - så har man også råd til forsikring.

Jepper. Og nu skal vi så til at give kontanthjælpsmodtagere FEM ugers betalt
ferie. Gad vide, hvad dét koster?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 19:06

> Per <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> 4ec68a3e$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jepper. Og nu skal vi så til at give kontanthjælpsmodtagere FEM ugers
> betalt ferie. Gad vide, hvad dét koster?

Ja det er ganske skrækkeligt, tænk sig, så må betonslum-bumsen til lommerne,
skrækkeligt, skrækkeligt, skrækkeligt... eller skal han nu også det... det
handler jo nok ikke om at de forgyldes i de fem uger men at de ikke skal stå
til rådighed for arbejdsmarkedet. De har jo ikke optjent feriepenge fra en
arbejdsgiver, så lur mig om det ikke bare handler om at
kontanthjælpsmodtagere ikke er stavnsbundet 24/7 som de er i dag året rundt,
men får 5 ugers (ja FEM uger, betonslum-bums) ferie hvor de lovligt kan
rejse ud af landet hvis de kan finde penge til det på
kontanthjælpsbudgettet, for feriepenge bliver der givetvis ikke tale om. Gad
vide om det kan få blodtrykket til at falde lidt hos
betonslum-bumsen/Liberal Alliance-narren inde på Hvidovrevej.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 18:56

> Tjah - det er vel et oplagt sted at spare - og mange har jo også
> rejseforsikring i forvejen.
>
> Og har man råd til rejse - så har man også råd til forsikring.

Hvor ved du det fra ?

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-11 17:46

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:5ftxq.17383$7C7.5602@newsfe21.ams2...
> Så er det slut med det gule sygesikringsbevis udenfor Danmarks grænser.
> Regeringen vil på den måde spare 70 millioner kroner.

Så skal du jo bare have det gratis blå "sygesikringsbevis", som dokumentere
at du i EU har ret til behandling betalt af værtslandet.

Hvorfor skulle den danske stat betale noget, som det er aftalt i EU at andre
stater skal betale for?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 18:56

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dokumentere at du i EU har ret til behandling betalt af værtslandet.
>
> Hvorfor skulle den danske stat betale noget, som det er aftalt i EU

Er ALLE EU-lande med i den aftale ?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-11-11 20:10

> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er ALLE EU-lande med i den aftale ?

http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=559
The European Health Insurance Card

The European Health Insurance Card makes it easier for people from the
European Union’s 27 Member States plus Iceland, Liechtenstein, Norway
and Switzerland to access healthcare services during temporary visits
abroad.

So, if you are going on holiday, a business trip or a short break or are
heading off to study abroad, remember to make sure that you have
obtained a card. It will help save you time, hassle and money if you
fall ill or suffer an injury while abroad. What are the practical
benefits of the card?

The card ensures that you will get the same access to public sector
health care (e.g. a doctor, a pharmacy, a hospital or a health care
centre) as nationals of the country you are visiting. If you have to
receive medical attention in a country that charges for health care, you
will be reimbursed either immediately, or after you go home to your own
country. The idea is that you are given the care you need to allow you
to continue with your stay.

However, it is important to note that the card does not cover your
health care costs while abroad if you are travelling in order to obtain
treatment for an illness or injury that you had before travelling. Nor
does the card cover you for private sector health care providers.

Jan Rasmussen

Jan Rasmussen

Fra : Snuden

Dato : 18-11-11 20:38

On Fri, 18 Nov 2011 17:46:19 +0100, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Så skal du jo bare have det gratis blå "sygesikringsbevis", som dokumentere
>at du i EU har ret til behandling betalt af værtslandet.

Ja, men kun på offentlige hospitaler/klinikker. England og Danmark er
de eneste lande hvor den offentlige sygesikring også dækker selvom du
bliver behandlet på et privathospital, -klinik eller hos en
privatpraktiserende læge.

>Hvorfor skulle den danske stat betale noget, som det er aftalt i EU at andre
>stater skal betale for?

Du kan sagtens få en regning, hvis egenbetaling er en del af systemet
i det land hvor du bliver behandlet. Det blå sygesikringsbevis dækker
kun behandling på offentlige klinikker og hospitaler i EU, og kun i
det omfang som landets egne statsborgere er berettiget. Ryger du ind
på en privat-klinik, eller skal du gennem en behandling der normalt
udløser brugerbetaling selvom det er en offentlig klinik/hospital du
behandles på, så skal du selv til lommerne. Tidligere ville SOS
International så gå ind og refundere udgiften, men med de nye regler
er det ikke længere muligt.

Hvor er det godt vi har fået en rød regering. Sarkasme kan forekomme i
foregående sætning.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-11-11 21:09

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er det ikke længere muligt.
> Hvor er det godt vi har fået en rød regering. Sarkasme kan forekomme i

Det burde have været den forrige regering der gennemførte overgangen,
at det kommer nu som en "Besparelse" er nok henvendt EU skeptiske elementer.
og har sikkert intet at gøre med Rød regering.

The card was phased in from 1 June 2004 and throughout 2005,
becoming the sole healthcare entitlement document on 1 January 2006.
http://en.wikipedia.org/wiki/European_Health_Insurance_Card

Jan Rasmussen

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 21:24

> [...]
> er det ikke længere muligt.
>
> Hvor er det godt vi har fået en rød regering. Sarkasme kan forekomme i

Tak for det. Jeg tænkte sgu nok at der var nogle problemer i den retning
siden at det kan komme til at handle om en besparelse på 70 millioner
kroner. Og så skal vi lige huske på at folk med kroniske sygdomme kan have
svært ved at opnå en rejseforsikring alt afhængig om hvad der er tale om.
Folk med kroniske sygdomme har pligt til at oplyse om deres kroniske sygdom
når de skal tegne en forsikring og der vil der blive forlangt lægeudtalelser
før det besluttes om forsikringsselskabet vil tegne en rejseforsikring. Det
er ikke bare sådan lige. Så for en del mennesker er det noget rigtig skidt
regeringen har fundet på.

Fra : Anders Saugstrup

Dato : 21-11-11 01:37

On Nov 18, 8:40 am, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
> Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander

Vi har forsøgt at illustrere konsekvenserne af lovforslaget med en
infografik hér: http://www.a-forsikring.dk/rejseforsikring/#infografik
Hvad synes I om det? Er det let at forstå osv?

Mvh Anders Saugstrup