Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus i lommen på mafian?
Fra : Soeren Friberg

Dato : 18-11-11 19:35

Fra : AS

Dato : 18-11-11 21:10

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> wrote in message
news:4ec6a56d$0$291$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/11/18/183320.htm?rss=true

Gammel nyhed, men essensen er den samme.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 18-11-11 21:32

Den 18-11-2011 21:10, AS skrev:
> "Soeren Friberg"<hushovmesteren@msn.com> wrote in message
>
> Gammel nyhed, men essensen er den samme.

Hej ASS (noname)

Først velkommen til gruppen. Du har fundet et godt sted at være.
Dernæst var det en nyhed for mig og åbenbart også DR. Hvor har du ellers
læst (mere) om det?

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 18-11-11 22:26

Soeren Friberg skrev:

>Dernæst var det en nyhed for mig og åbenbart også DR. Hvor har du ellers
>læst (mere) om det?

Her f.eks.
http://response.bonniermailcampaign.dk/msg/emt.aspx?i=BPIDK&id=A890F72FE8854647985B46B91EAA56E9

Hilsen emj

Fra : Soeren Friberg

Dato : 18-11-11 23:28

Den 18-11-2011 22:25, emjeppesen skrev:

> Her f.eks.
> http://response.bonniermailcampaign.dk/msg/emt.aspx?i=BPIDK&id=A890F72FE8854647985B46B91EAA56E9
>
> Hilsen emj

Jeg ser ikke i dit link de samme oplysninger. At politiet nu
efterforsker nævnes ikke. En mulig forbindelse til maiaen nævnes ikke.
Blot nævnes et regnskabsunderskud, der var ukendt for offentligheden.

Fra : emjeppesen

Dato : 19-11-11 01:21

Soeren Friberg skrev:

>Jeg ser ikke i dit link de samme oplysninger. At politiet nu
>efterforsker nævnes ikke. En mulig forbindelse til maiaen nævnes ikke.
>Blot nævnes et regnskabsunderskud, der var ukendt for offentligheden.

Citat:
I 2008 købte Olympus det britiske firma Gyrus for ti mia. kroner, og
de betalte i den forbindelse et rådgivningsfirma næsten fire mia.
kroner for at bistå med handlen. Det er ifølge New York Times mere end
30 gange normaltaksten.
Citat slut.

Dette rådgivningsfirma er nok lidt for dyr, men im det så betyder
Mafia eller ej, er svært at vide.

Hilsen emj

Fra : Soeren Friberg

Dato : 19-11-11 08:05

Den 19-11-2011 01:20, emjeppesen skrev:

> [...]
> 30 gange normaltaksten.
> Citat slut.
>
> Dette rådgivningsfirma er nok lidt for dyr, men im det så betyder

Jeg skal ikke bestemme, hvad DU synes er en nyhed, men for mig er
NYHEDEN, som en eller anden anonym gut absolut skulle kommentere på, at:

1) Der er NU iværksat en politimæssig efterforskning og
2) Der mer end antydes en forbindelse til et kriminelt miljø (hvidvaskning)

Nøjagtig de samme 2 forhold, der gjorde det til en topnyhed på DR.DK og
for mig er det et kvantespring fra nogle regnskabsmæssige uregelmæssigheder.

Men hvis man alligevel ikke kan bidrage med noget til tråden, er det som
altid mest fornuftigt, at holde sin kæft.

Handling taler højere end ord, men ikke nær så ofte.

Fra : AS

Dato : 19-11-11 16:55

> Hej ASS (noname)

Hvem er noname? Har ikke overvejet, at det er forkert, hvis man ikke skrive
sin fulde navn, så længe man holder til almindelige kommunikations normer,
lige som i virkelig liv.

> Først velkommen til gruppen. Du har fundet et godt sted at være.

Tak for velkomst, men jeg har været længe.

> Dernæst var det en nyhed for mig og åbenbart også DR. Hvor har du ellers
> læst (mere) om det?

F.eks.:
http://www.bbc.co.uk/search/?q=olympus%20scandal
http://www.dpreview.com/news/2011/10/18/olyceostory
http://www.thehindubusinessline.com/features/investment-world/young-investor/article2621773.ece

Mere interessant for os, som elsker at fotografere, hvordan alt det
resultarer i nuværende og kommende produktion.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 19-11-11 20:21

Den 19-11-2011 16:55, AS skrev:
> Mere interessant for os, som elsker at fotografere, hvordan alt det
> resultarer i nuværende og kommende produktion.

Så forklarer overskriften heldigvis, hvad det drejer sig om således, at
dem, der finder det uinteressant, trygt kan overspringe

Fra : Soeren Friberg

Dato : 19-11-11 20:37

Den 19-11-2011 16:55, AS skrev:
> F.eks.:
> http://www.bbc.co.uk/search/?q=olympus%20scandal
Må nok lytte lidt mere for at høre om en politiundersøgelse omkring en
mulig mafiaforbindelse.

> http://www.dpreview.com/news/2011/10/18/olyceostory
Link fungerer ikke for mig.

> http://www.thehindubusinessline.com/features/investment-world/young-investor/article2621773.ece
Ja, det er netop også gamle regnskabsmæssige nyheder.

Derimod kom Reuters med nyheden om politiundersøgelsen forholdsvis kort
før DR - naturligvis!

Fra : Soeren Friberg

Dato : 19-11-11 20:39

Den 19-11-2011 16:55, AS skrev:
> Hvem er noname? Har ikke overvejet, at det er forkert, hvis man ikke skrive
> sin fulde navn, så længe man holder til almindelige kommunikations normer,
> lige som i virkelig liv.

I mit virkelige liv er det rart at kunne tiltale folk med f.eks. et
navn. Men det er ikke et krav i nyhedsgrupper at optræde anonymt, selvom
der er dybt underligt IMO.

Fra : AS

Dato : 20-11-11 12:34

> I mit virkelige liv er det rart at kunne tiltale folk med f.eks. et navn.
> Men det er ikke et krav i nyhedsgrupper at optræde anonymt, selvom der er
> dybt underligt IMO.

I virkelig liv alle har navn og efternavn, enkelte flere. Her har vi ikke
helt virkelig liv, men det er OK at overføre virkeligheds detaljer. Fra
den anden side er der ikke mere antianonymt, hvis nogen skriver som Peter,
max, Stefan, Lars, selv om i virkelig liv kan der godt være Brian eller
Henning. Hm... jeg kan godt overveje at skifte NG identitet til noget andet

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-11-11 12:56

Den 20-11-2011 12:34, AS skrev:
> [...]
> Henning. Hm... jeg kan godt overveje at skifte NG identitet til noget andet

Du har jo sådan set ret, bortset fra, at jeg har en rimelig formodning
om, hvem faste, navngivne personer er i fotogrupperne og omvendt

Fra : Max

Dato : 20-11-11 14:12

Hej Soeren

> Du har jo sådan set ret, bortset fra, at jeg har en rimelig formodning
> om, hvem faste, navngivne personer er i fotogrupperne og omvendt

Men om du er/hedder Søren Friberg, ja det ved vi andre faktisk ikke,
og det kan jo også være fulstændig ligegyldig.

Max

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-11-11 18:53

Den 20-11-2011 14:12, Max skrev:
> en om du er/hedder Søren Friberg, ja det ved vi andre faktisk ikke,

Det vil du ganske let kunne undersøge

> og det kan jo også være fulstændig ligegyldig

Jeg mener klart, at troværdigheden stiger, når man ikke optræder
anonymt. Men jeg vil ikke gøre det til en firkantet regel

Men diskussionen her startede ved, at jeg ikke kunne tiltale personen,
der åbenbart heller ikke ville kaldes "anonym", selvom det navn blev
anvendt i mailadressen ;-

Fra : Max

Dato : 20-11-11 22:35

Hej Soeren

> Det vil du ganske let kunne undersøge

Man det er gør jeg jo ikke, og det er pointen, det er jo ligegyldigt om
du hedder og er Søren eller ikke.

Max

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-11-11 02:12

Den 20-11-2011 22:35, Max skrev:
> Hej Soeren

> Man det er gør jeg jo ikke, og det er pointen, det er jo ligegyldigt om
> du hedder og er Søren eller ikke.

Jeg forstår din pointe, men er hverken enig i den eller præmissen

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-11-11 14:13

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev i meddelelsen
4ec8eadf$0$286$14726298@news.sunsite.dk:

> Du har jo sådan set ret, bortset fra, at jeg har en rimelig formodning
> om, hvem faste, navngivne personer er i fotogrupperne og omvendt

Og jeg har en rimelig formodning om, at du er klinisk idiot.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-11-11 02:17

Den 18-11-2011 19:35, Soeren Friberg skrev:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/11/18/183320.htm?rss=true

Sådan beskriver NYT den "gamle" nyhed om den kriminelle hvidvaskning:
http://www.nytimes.com/2011/11/18/business/global/japanese-police-investigate-olympus.html?_r=1

og den "gamle" nyhed om den nystartede politiefterforskning af samme