Tydning af kirkebog
Fra : Preben

Dato : 18-11-11 10:44

Kan nogle hjælpe med at tyde:
Lars Andersen, f. 3. maj 1846, døbt 14. juni 1846 i Køng Kirke.
Hvad er forældrenes navne og hvilke andre bemærkninger står der?

Kirkebog 1841-1857, Køng, Hammer, Præstø, opslag 16

--
mvh/Preben

Fra : Henning Christensen

Dato : 19-11-11 12:14

"Preben" skrev i meddelelsen
news.v44yoe1iqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

[...]

Der står:
Hmd. Anders Sørensen
og H. Ane Fredericsdatter
paa Aunø

Mvh.
Henning Christensen

Fra : Preben

Dato : 19-11-11 12:52

Den 19.11.2011 kl. 12:13 skrev Henning Christensen <henning-c@privat.dk>:

> Der står:
> Hmd. Anders Sørensen
> og H. Ane Fredericsdatter
> paa Aunø
> Mvh.
> Henning Christensen

Tusinde tak Henning. Hvad netyder Hmd.? Husmand?
Er H foran Ane en del af navnet, eller betyder det bare hustru?

Forresten, du skal helst ikke svare i min signatur, så følger dit indlæg
ikke automatisk med, når jeg svarer dig

--
mvh/Preben

Fra : Henning Christensen

Dato : 20-11-11 14:22

Jeg prøver, om det er her, du vil have svaret.

Du har helt ret i din tolkning af forkortelserne.
Hilsen
Henning

news.v46y9iv5qz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

Fra : Preben

Dato : 20-11-11 19:20

Den 20.11.2011 kl. 14:21 skrev Henning Christensen <henning-c@privat.dk>:

> Jeg prøver, om det er her, du vil have svaret.

Det er OK, selv om man normalt svarer under det, man svarer på, ikke over

Det jeg mente var, at når du svarer under min signaturskiller, kan andre
ikke se dit indlæg. Det skyldes din newsreader, som ikke forstår en
signaturskiller.

> Du har helt ret i din tolkning af forkortelserne.

Jeg takker mange gange for hjælpen.

--
mvh/Preben