TV2 - Razzia - SKAT rykker ud
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-11 22:08

Så lige udsendelsen om polakker, ungarer m.m. der arbejder og bor i Dk uden
at betale skat,
samt kører i biler på udenlandsk nummerplade.
http://tvtid.tv2.dk/allekanaler/
http://sputnik.tv2.dk/programmer/dokumentar/razzia---skat-rykker-ud/skats-specialenheder-paa-job-39259/

Her hvor jeg bor, holder der konstant 1,2,3 biler med udenlands
nummerpladePO, LIT, UN osv,
jeg er 99,9 % sikker på at de arbejder heroppe, uden at betale skat,
samt hvad de ellers kan få af penge fra myndighederne ( børnepenge m.m ?)

Er der ikke en myndighed man kan anmelde disse mennesker til ? ( hvor og
hvordan )
Har været inde på skat.dk men kan intet finde.

Sådan går det når grænserne er åbne, så strømmer de ind fra de fattige lande
og udnytter
hvad de kan, jeg kan skam godt forstå de gør det.

Mvh Kim

Fra : Jet

Dato : 17-11-11 16:14

On 17 Nov., 23:08, "Kim" <1_2_3.dk> wrote:
> [...]
> og udnytter
> hvad de kan, jeg kan skam godt forstå de gør det.

http://jp.dk/opinion/ordeterdit/article2131688.ece
søg Google: anmeld socialt bedrageri
måske er der link til din kommune

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-11-11 00:34

On 17-11-2011 22:08, Kim wrote:
> [...]
> nummerpladePO, LIT, UN osv,
> jeg er 99,9 % sikker på at de arbejder heroppe, uden at betale skat,

Hvordan kan du være det? Er der nogen statistikker, der siger at kun 0,1
% af østeuropæerne, der arbejder i Danmark betaler skat i det land, hvor
de er skattepligtige?

> samt hvad de ellers kan få af penge fra myndighederne ( børnepenge m.m ?)

Tror du de får børnepenge af myndighederne, hvis de arbejder sort
heroppe? (Børnepenge er vist i øvrigt noget man får af sin tidligere
ægtefælle, hvis man selv har børnene).

Noget andet er at det ikke er tilladt at køre på udenlandske plader,
hvis de bor her.

--
Lars

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-11-11 05:08

Den 18-11-2011 00:34, Lars Kongshøj skrev:

> (Børnepenge er vist i øvrigt noget man får af sin tidligere ægtefælle,
> hvis man selv har børnene).

Nahh alle for noget fra det offentlige hvis de har børn de såkaldte
schluter cheque ja jeg har prøvet at google den uden resultat mest fordi
jeg ikke kan stave til cheque ?
ellers
http://www.familieadvokaten.dk/emner/338.html

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski
+
http://www.youtube.com/watch?v=fHntZsJiOWk

Fra : Ole C

Dato : 18-11-11 12:44

Lars Kongshøj skrev blandt andet:

> Noget andet er at det ikke er tilladt at køre på udenlandske plader,
> hvis de bor her.

Der er faktisk et smuthul:
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1716067 :
"En person, der kommer til Danmark i en tidsbegrænset periode i op til et
år, kan søge om tilladelse til at føre et udenlandsk registreret køretøj
under opholdet i Danmark.
Overstiger opholdet ½ år eller 185 dage inden for en periode på 12 måneder,
skal køretøjet registreres her i landet eller føres ud af landet igen."

--
vh
Ole C

Fra : Janus

Dato : 18-11-11 05:21

Klip
> Har været inde på skat.dk men kan intet finde.
Klip

Hvis du gerne vil være anonym, så ringer du til SKAT på telefon 72 22 18 18
Mandag: 09.00 - 17.00
Tirsdag - torsdag: 09.00 - 16.00
Fredag: 09.00 - 14.00

her forklarer du hvad du gerne vil anmelde og at du vil være anonym

Eller du kan skrive en e-mail, men så er du ikke anonym:

Sådan sender du en e-mail
For at skrive en e-mail til SKAT skal du logge på enten TastSelv Borger
eller TastSelv Erhverv. Du kan også se e-mails og svar fra SKAT fra marts
2011.
Når du skriver e-mails fra TastSelv, bliver dine personlige oplysninger
beskyttet, og dine e-mails til og fra SKAT bliver samlet ét sted.

Hvis du er borger, skal du logge på TastSelv Borger.
Hvis du er virksomhed, skal du logge på TastSelv Erhverv.
Hvis du er rådgiver.

Janus

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-11-11 09:57

Janus skrev den 18-11-2011 05:21:

> [...]
> Når du skriver e-mails fra TastSelv, bliver dine personlige oplysninger
> beskyttet, og dine e-mails til og fra SKAT bliver samlet ét sted.

Netop! Så er han ikke anonym.

Om anonymiteten sikres via den engelske kontakt-formular, som ligger
udenfor TastSelv-området....Det ved jeg ikke.

www.skat.dk --> det engelske flag --> Contact SKAT --> Send email to
SKAT --> Vælg Other issues --> compose email click here.

*stadig som altid: privat kommentar*

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-11-11 09:52

Kim skrev den 17-11-2011 22:08:
> Er der ikke en myndighed man kan anmelde disse mennesker til ? ( hvor og
> hvordan )
> Har været inde på skat.dk men kan intet finde.

Såfremt du ønsker anonymitet i din anmeldelse, så afleverer du dine
observationer (billeder, tekst whatever) i en kuvert uden afsender på
nærmeste skattecenter i forhold til det sted du observerer.

Hvis du læser styresignalet om hvad anmeldte må se om anmelder, så skal
der faktisk tages ganske store skridt for at sikre anonymitet af anmelder.

Styresignalet kan du læse: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1807083

Eller via klik-instruks: www.skat.dk --> borger --> Anmeldelse og
skattesnyd --> Læs mere om anmeldelse.

* Ovenstående er naturligvis min private holdning *