Poor Dawkins getting his a** whipped...
Fra : KL

Dato : 17-11-11 13:18

Fra : KL

Dato : 17-11-11 13:35

x-postet

Fra : Patruljen

Dato : 17-11-11 06:49

On 17 Nov., 13:18, "KL" <bfod...@yahoo.com> wrote:
> ...i halvanden time.
>
> Debate Lennox vs Dawkins
>
> http://fixed-point.org/index.php/video/35-full-length/164-the-dawkins...

Vel gør han da ej :)

Dawkins er aldeles overlegen hele vejen igennem debatten.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-11-11 15:39

Patruljen skrev i

> Dawkins er aldeles overlegen hele vejen igennem debatten.

Nej, langt fra.

Fra : Patruljen

Dato : 17-11-11 08:28

On 17 Nov., 15:38, "Andreas Falck" <dewn...@dewnull.dk> wrote:
> Patruljen skrev inews:c9ede952-fc68-4a7b-95e7-cf15f04845b9@p1g2000yqh.googlegroups.com

> Nej, langt fra.

Jeg tror ikke vi har set den samme debat -

Fra : Palle Johansen

Dato : 17-11-11 19:33

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror ikke vi har set den samme debat -

når man kan tro på en eller anden gud, kan man jo tro på hvad som helst

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-11-11 20:12

Palle Johansen skrev i

> når man kan tro på en eller anden gud, kan man jo tro på hvad som helst

Sikke dog en stupid nedlandende holdning - og det kommer fra en der tror på
at livet er opstået sådan helt wupti af sig selv ud af livløst materiale.

Der skal rigtig megen snæversynet overtro til for at tro på den slags
nonsens.

Fra : Palle Johansen

Dato : 17-11-11 21:08

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> materiale.
>
> Der skal rigtig megen snæversynet overtro til for at tro på den slags

æhh - du tager helt fejl... Jeg tror ikke på noget vupti, for jeg ved
ingenting om hvordan det hele er startet... og det har jeg det fint med...
Jeg tror nemlig ikke på noget...

Jeg behøver derfor heller ikke tro på at en eller anden gud der fx skabte
verden på 6 dage...

At du tror på een gud, betyder jo så, at der er en masse andre guder som du
ikke tror på.... jeg har det præcis på samme måde - jeg tror bare på een
mindre en dig :)

vh Palle

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-11-11 22:08

Palle Johansen skrev i

> [...]
>
> At du tror på een gud, betyder jo så, at der er en masse andre guder som
> du ikke tror på.... jeg har det præcis på samme måde - jeg tror bare på

Det ændrer jo stadig ikke ved at dit udsagn virkede stupid nedladende.

At man er kristen er ikke ensbetydende med at man tror på hvad som helst -
rent faktisk tvært imod.

Bibelsk funderede kristne sætter stor pris på videnskab og forskning.

Fra : N/A

Dato : 17-11-11 23:20

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-11-11 23:20

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Ja, vel at mærke bibelsk funderet forskning,
> det vil sige forskning, der som forudsætning
> har en skabende og opretholdende gud.

Da du jo ikke ved noget om kristendom, har du heller ingen aning om hvad du
udtaler dig om.

Bibelsk funderede kristne sætter stor pris på videnskab og forskning.

Og det ændrer dine beskidte udfald mod kristne ikke det mindste på.

Man skal jo ikke glemme at det rent faktisk var meget bibeltro kristne
videnskabsmænd der har grundlagt den moderne forskning.

Fra : Palle Johansen

Dato : 17-11-11 23:32

> [...]
>
> Man skal jo ikke glemme at det rent faktisk var meget bibeltro kristne
> videnskabsmænd der har grundlagt den moderne forskning.

Nå ja, så kan vi jo starte med et citat fra wiki:

"Dette skabte et voldsomt røre hos den katolske kirke, som tvang ham til at
afstå fra sine synspunkter og medgive at jorden var universets centrum.
(Dette blev dog gjort med fingrene krydset på ryggen). Galilei kom i fængsel
og senere husarrest. I sine sidste leveår skrev han hovedværket om den
mekaniske fysik. Nu betragtes han af mange som den moderne eksperimentelle
fysiks grundlægger.

Johannes Paul II erkendte formelt, efter 13 års kommissionsundersøgelse, at
det var forkert af den katolske kirke at dømme Galilei for hans påstand om,
at Jorden bevæger sig omkring Solen."

13 års undersøgelse !!!!!! jow jow :)

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-11-11 00:44

alle Johansen skrev i

> [...]
> at det var forkert af den katolske kirke at dømme Galilei for hans
> påstand om, at Jorden bevæger sig omkring Solen."

Ja, det var den tids ETABLEREDE VIDENSKAB der gik imod Galilei og brugte
kirken til at bekrige ham og hans ideer og miskreditere hans forskning.

http://skabelsen.dk kan du finde en artikel der belyser hele denne
konflikt omkring Galilei.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-11-11 00:57

On 18-11-2011 00:43, Andreas Falck wrote:

> alle Johansen skrev i

> Ja, det var den tids ETABLEREDE VIDENSKAB der gik imod Galilei og brugte
> kirken til at bekrige ham og hans ideer og miskreditere hans forskning.

Det er jo netop ikke videnskab, den såkaldte "viden" ikke er baseret på
observationer, eksperimenter, beregninger, analyser - men i stedet er
baseret på religiøst/ideologisk påduttede ideer.

Fortsæt venligst jeres diskussion i dk.livssyn.kristendom.

--
Lars

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-11-11 18:33

Lars Kongshøj skrev i

> Det er jo netop ikke videnskab, den såkaldte "viden" ikke er baseret på
> observationer, eksperimenter, beregninger, analyser - men i stedet er
> baseret på religiøst/ideologisk påduttede ideer.

[ ... ]

Jeg er godt klar over at heller ikke den gang baserede den "etablerede
videnskab" sig på fakta m.v., men på deres fordomme og forudindtagede
holdninger. Alt hvad der ikke passer med deres holdning bliver kasseret!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-11-11 22:20

Den 20-11-2011 18:33, Andreas Falck skrev:

> [...]
> videnskab" sig på fakta m.v., men på deres fordomme og forudindtagede
> holdninger. Alt hvad der ikke passer med deres holdning bliver kasseret!

Hvis du skriver om Galileo Galilei formoder jeg
at du med "deres" mener du den katolske kirke.
Og uanset om det tog tretten år eller hvor længe
det nu tog ændrede kirken jo netop holdning.

Den daværende kristne kirkes holdning var ikke
baseret på fordomme, men var videnskabeligt baseret
på et aristotelisk grundlag. Man vidste simpelthen
ikke bedre.

Omkr. 100 år senere grundlagde Newton m.fl. den
moderne videnskab. Det er måske gået de fleste
nulevende kristne forbi, at Newton og mange af
hans samtidige var overbeviste kristne. De var
først og fremmest interesseret i at afdække guds
skaberværk med deres eksperimenter i fysik og
kemi og i deres studier af himmellegemernes bevægelser.

De kunne jo ikke godt vide, at de med deres
metodik i virkeligheden skød sig selv i foden.
Det skulle der en Diderot, en Voltaire og
en Laplace til at påvise.

Især med Laplaces bemærkning til Napoleon, der
undrede sig over at gud ikke var nævnt i hans
storværk Himmelmekanik: "Gud er ikke nødvendig
for at forklare universets indretning."

Det, der var nødvendigt for at videreføre
Keplers, Newtons og Laplaces arbejde var en
Albert Einstein.

Således arbejder videnskaben stadigvæk,
aldeles uafhængigt hvad man /tror/ på
i Rom, Timbuktu, Mecca eller Randers.

Der findes ingen særlig kristen videnskab,
men kun en særlig kristen kritik af videnskaben,
der for det meste bunder i uvidenhed om videnskabs-
historie og videnskabens og teknologiens betydning
for det komfortable liv vi har her i det 21.århundrede.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-11-11 22:31

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Hvis du skriver om Galileo Galilei formoder jeg
> at du med "deres" mener du den katolske kirke.

Jeg var virkelig ikke klar over at du havde *SÅ* svært ved at forstå helt
almindelig dansk!!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-11-11 00:08

Den 20-11-2011 22:31, Andreas Falck skrev:
> Jørgen Farum Jensen skrev i

> Jeg var virkelig ikke klar over at du havde *SÅ* svært ved
> at forstå helt almindelig dansk!!

Det er da ikke almindeligt dans, når du ikke
specificerer hvad du mener med etableret videnskab
og "deres" fordomme, Hvis' fordomme?

Jeg stiller nogle simple spørgsmål om mening
med dit indlæg, og korrigerer nogle åbenbart
forkerte forestillinger om fortidens videnskabsmænd.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-11-11 00:50

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Det er da ikke almindeligt dans,

Det er muligt det ikke er almindeligt dans - men jeg ønsker heller ikke at
danse med dig

Fra : KL

Dato : 18-11-11 00:58

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dk> wrote in message

> Ja, det var den tids ETABLEREDE VIDENSKAB der gik imod Galilei og brugte kirken
> til at bekrige ham og hans ideer og miskreditere hans forskning.

> [...]
Er dette korrekt? Har du en direkte link?

Fra : Palle Johansen

Dato : 18-11-11 12:22

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det var den tids ETABLEREDE VIDENSKAB der gik imod Galilei og brugte
> kirken til at bekrige ham og hans ideer og miskreditere hans forskning.

Een ting er, at de i kristendommens navn var bindegale for flere hundrede år
siden - det er hvad det er.
Men at det kan tage paven 13 år at undersøge, før de kommer med en
undskyldning - Dét er totalt vanvittigt.. Og her taler vi altså om en
process der foregik for 10-15 år siden.

Kan du i øvrigt ikke lige nævne lidt navne, på de bibeltro kristne
videnskabsmænd, der har grundlagt den moderne forskning ?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-11-11 13:38

On 18-11-2011 12:21, Palle Johansen wrote:
> Kan du i øvrigt ikke lige nævne lidt navne, på de bibeltro kristne
> videnskabsmænd, der har grundlagt den moderne forskning ?

Undlad venligst krydspostning. Citat fra fundatsen:

"Krydspostning er almindeligvis uønsket. I de særlige tilfælde hvor
krydspostning kan begrundes skal followups dirigeres til en enkelt gruppe."

FUT d.l.k

--
Lars

Fra : Palle Johansen

Dato : 17-11-11 23:26

> Palle Johansen skrev i
>

> At man er kristen er ikke ensbetydende med at man tror på hvad som helst -
> rent faktisk tvært imod.

Det er jo lige præcis dette, der er det komiske... Som kristen har du en hel
masse, som du ikke tror på - fx Allah, Budha og
Muhammed. Dem der så fx er født i Mellemøsten, tror på deres kulturelt
bestemte gud, og fornægter så din gud.

Hvilken gud tror du, at du ville have troet på, hvis du var født og opvokset
i Irak ? Ville du stadig være kristen, fordi det er det eneste rigtige ?

Men bortset fra det, så har jeg det lige som dig - jeg tror ikke på hvad som
helst - jeg vælger bare at tro på een gud mindre end dig.

vh Palle

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-11-11 00:41

Palle Johansen skrev i

> Men bortset fra det, så har jeg det lige som dig - jeg tror ikke på hvad
> som helst - jeg vælger bare at tro på een gud mindre end dig.

Dejligt at der ikke længere er nogen nedladende tone at finde i dit indlæg.

Det idngyder respekt for dig.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-11-11 00:58

On 18-11-2011 00:40, Andreas Falck wrote:

> Palle Johansen skrev i

> Dejligt at der ikke længere er nogen nedladende tone at finde i dit indlæg.
>
> Det idngyder respekt for dig.

Fortsæt venligst diskussionen om gud(er) i dk.livssyn.kristendom.

--
Lars

Fra : Dieter Britz

Dato : 19-11-11 17:28

On Thu, 17 Nov 2011 13:18:25 +0100, KL wrote:

> ...i halvanden time.
>
> Debate Lennox vs Dawkins
>
> http://fixed-point.org/index.php/video/35-full-length/164-the-dawkins-
lennox-debate

De var begge meget imponerende, og Dawkins har svagheder i sine
argumenter, men balancen, som jeg ser det er, at han i hvert fald
ikke fik sin r*v sparket.

Hvorfor skal den slags propaganda siges på amerikansk engelsk?
Er USAmerikanere eksperter i religion, mere end andre? Og skal vi
efterabe USAmerikaneres sarthed med uartige ord, der gør det
nødvendigt at vi sågar bruger deres asterisker?
--
Dieter Britz

Fra : Palle Johansen

Dato : 19-11-11 18:36

"Dieter Britz" <dieterhansbritz@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> efterabe USAmerikaneres sarthed med uartige ord, der gør det
> nødvendigt at vi sågar bruger deres asterisker?

Uanset hvordan man vender og drejer det, så er udgangspunktet for dem begge,
at de intet ved om skabelsen.

De religiøse vælger så at tro på en menneskeskabt og menneskenedskrevet
historie.
De videnskabelige vælger at tro på summen af indsamlet data.

Og hvor de religiøse har mere end svært ved at akseptere en anden måde at
tænke på (se fx tidligere indlæg vedr. Galilei - eller se fx nyhederne en
eller anden tilfældig dag)
er hele humlen inden for videnskaben, at man har et standpunkt, indtil der
er evidens for et nyt standpunkt.
Ja, faktisk er hele udgangspunktet for videnskaben jo netop at bevæge sig i
feltet, hvor man intet ved.

Selv om man stadig intet ved, har man dog alligevel fået akkumuleret en hel
del viden over tid, se fx her:

http://www.youtube.com/watch?v=QQxRFEEDOVU

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-11-11 22:13

Palle Johansen skrev i

> De religiøse vælger så at tro på en menneskeskabt og menneskenedskrevet
> historie.
> De videnskabelige vælger at tro på summen af indsamlet data.

Så du mener altså at vide alt om hvordan kristne naturvidenskabelige
forskere arbejder og hvordan de ikke arbejder - og ud fra dette opbygger du
så din falske stråmand??

Det er jo ikke særligt hverken seriøst eller sagligt.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 19-11-11 22:54

On 19-11-2011 22:12, Andreas Falck wrote:

> [...]

"Krydspostning er almindeligvis uønsket. I de særlige tilfælde hvor
krydspostning kan begrundes skal followups dirigeres til en enkelt gruppe."

Lars v

Fra : Palle Johansen

Dato : 19-11-11 23:01

> [...]
> du så din falske stråmand??
>
> Det er jo ikke særligt hverken seriøst eller sagligt.

Jeg taler da ikke om kristne naturvidenskabelige forskere... Jeg taler om
kristne generelt, og det at i tror på en gud. Biblen er menneskeskabt. Og i
prøver at forsvare og retfærdigøre alt her i verden ud fra denne historie.
Det skøre for os der ikke har behov for at tro er, at jer der tror ofte har
helt utroligt travlt med at fornægte alle de andre guder - og på verdensplan
slår hinanden ihjel efter for dette.
En anden skør ting er også, at jer der hævder at vide hvilken gud der er den
rigtige, åbenbart ikke kan forstå, at gud er lokalt bestemt - sjovt nok er
de fleste i DK kristne, mens de fleste i Isreal er jøder osv. Hvordan kan
i dog vide, hvad der er rigtigt ?

Du har vist glemt lige at nævne de der navne på de bibeltro kristne
videnskabsmænd, der har grundlagt den moderne forskning ?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 19-11-11 23:15

On 19-11-2011 23:00, Palle Johansen wrote:

> [...]
> har helt utroligt travlt med at fornægte alle de andre guder - og på
> verdensplan slår hinanden ihjel efter for dette.

Forsæt venligst diskussionen i rette gruppe.

FUT

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-11-11 23:57

Palle Johansen skrev i

> Biblen er menneskeskabt.

Tja det påstår du jo.

Men du har ikke engang gidet at gøre et forsøg på at argumentere for din
påstand endsige forsøgt at føre et sagligt bevis for din påstand.

Og det er tydeligt at der slet ikke er nogen som helst grund til at gøre
forsøg på at indlede nogen dialog med dig, for dine fordomme forbyder dig at
være seriøs og saglig.

Ha' en god jul

Fra : Palle Johansen

Dato : 20-11-11 09:00

> [...]
> forsøg på at indlede nogen dialog med dig, for dine fordomme forbyder dig

Seriøs og saglig - sagde du virkelig dét ??!? LOL

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-11-11 18:35

Palle Johansen skrev i

> Seriøs og saglig - sagde du virkelig dét ??!? LOL

Ja, det er jo helt tydeligt at *du* *IKKE* har nogen intention om at
forholde dig seriøst og sagligt til noget der ikke passer sammen med dine
forskruede fordomme!

Det har du jo nu gjort meget tydeligt og klart for enhver.

Fra : Palle Johansen

Dato : 20-11-11 20:05

> [...]
> forskruede fordomme!
>
> Det har du jo nu gjort meget tydeligt og klart for enhver.

Og let og elegant forsøger du endnu engang at dreje debatten væk fra
substansen af enmet...

Så jeg prøver lige igen med et par simple spørgsmål.

Hvem har skrevet biblen ?

Hvilken gud ville du have troet på, hvis du var født i Irak ?

Og så lige for 3. gang - hvad hedder de der bibeltro kristne
videnskabsmænd, der har grundlagt den moderne forskning ?

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-11-11 21:24

Palle Johansen skrev i

> [...]
>
> Og så lige for 3. gang - hvad hedder de der bibeltro kristne
> videnskabsmænd, der har grundlagt den moderne forskning ?

Når du så klart tilkendegiver at du på ingen måde har til hensigt at være
seriøs og saglig kan du heller ikke forvente at få et svar.

Jeg har spildt mere end rigeligt med tid og resourcer på lallende ateister
der ikke ønsker en seriøs dialog.

SÃ¥ derfor ...

EOD

Fra : @

Dato : 21-11-11 17:38

On Sun, 20 Nov 2011 21:24:15 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@dewnull.dk> wrote:

>Palle Johansen skrev i

>Når du så klart tilkendegiver
<klip>
>Jeg har spildt mere end rigeligt med tid
<klip>

men svare på selv simple spørgsmål evner Falck ikke

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 19-11-11 23:14

> [...]
> har helt utroligt travlt med at fornægte alle de andre guder - og på
> verdensplan slår hinanden ihjel efter for dette.

Undlad venligst krydspostning til dk.videnskab. Citat fra fundatsen for
dk.videnskab:

Fra : Rado

Dato : 20-11-11 20:37

On Sat, 19 Nov 2011 23:00:33 +0100, "Palle Johansen"
<mail@morkov-foto.dk> wrote:

> [...]
>de fleste i DK kristne, mens de fleste i Isreal er jøder osv. Hvordan kan

Beskrivelsen af denne ene Gud er faktisk fundamentalt set den samme i
alle religionerne. Hvilket jo er interessant i sig selv. Hvis det hele
er tankespind, hvordan kan det så være at det samme tankespind går
igen alle steder? Ikke bare i religionerne men også i de fleste
areligiøse spirituelle retninger.

At nogle af tilhængerne af de forskellige religioner så strides om
hvis Gud der er den rigtige skyldes nok at de ikke sat sig ind i de
andre religioners beskrivelse af Gud.

>Du har vist glemt lige at nævne de der navne på de bibeltro kristne
>videnskabsmænd, der har grundlagt den moderne forskning ?

" Did you know that most of the greatest scientists of history were
Bible-believing Christians? This pictorial research presentation will
demonstrate three surprising facts about the history of modern
science..."

http://creationsafaris.com/wgcs.htm

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer