KBH vil have fri hash
Fra : P.N,

Dato : 17-11-11 19:08

http://politiken.dk/indland/ECE794885/model-klar-for-fri-hash-i-koebenhavn/

"40 statsbutikker skal sælge hash og dermed fjerne to tredjedele af
hashmarkedet fra banderne, lyder oplæg fra embedsmænd i København. "

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 17-11-11 19:13

http://sites.google.com/site/narkonejtak
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Michael Weber

Dato : 17-11-11 19:20

Den 17-11-2011 19:07, P.N, skrev:
> http://politiken.dk/indland/ECE794885/model-klar-for-fri-hash-i-koebenhavn/
>

> "40 statsbutikker skal sælge hash og dermed fjerne to tredjedele af
> hashmarkedet fra banderne, lyder oplæg fra embedsmænd i København. "

Så skal der jo nok deles færre narkoregninger og dummebøder ud.
Gu´ ve´ hvad LAs - Liberal Angels - partiformand Anders Samuelsen
mon siger til det.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 04:46

On Thu, 17 Nov 2011 19:19:31 +0100, Michael Weber
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>Så skal der jo nok deles færre narkoregninger og dummebøder ud.
>Gu´ ve´ hvad LAs - Liberal Angels - partiformand Anders Samuelsen
>mon siger til det.

Han er klog nok til t juble
Men hvad med også at la folk være egen ulykkes smed vedr amf og
heroin?

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 04:55

On Fri, 18 Nov 2011 04:46:13 +0100, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

>Han er klog nok til t juble
>Men hvad med også at la folk være egen ulykkes smed vedr amf og
>heroin?

Hvis rige erhvervsaktive coke brugere bliver arbejdløse VRAG ,

vil vi savne dem, med den arbejdsløshed vi har?

Mange job kan udføes halvtid hvis akkordløn indføres

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-11-11 21:28

On 2011-11-17 19:07, P.N, wrote:
> http://politiken.dk/indland/ECE794885/model-klar-for-fri-hash-i-koebenhavn/
>

> "40 statsbutikker skal sælge hash og dermed fjerne to tredjedele af
> hashmarkedet fra banderne, lyder oplæg fra embedsmænd i København. "

Enig med P.N. må jeg nok desværre sige.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 02:47

On Thu, 17 Nov 2011 21:27:36 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Enig med P.N. må jeg nok desværre sige.

Vær ligeglad med manden, kun bold er ontopic

Men vil USA leve med vor liberalisering De styrer FN
Godt at det afprøves

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 17-11-11 21:46

"P.N," <245@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> http://politiken.dk/indland/ECE794885/model-klar-for-fri-hash-i-koebenhavn/
>

> "40 statsbutikker skal sælge hash og dermed fjerne to tredjedele af
> hashmarkedet fra banderne, lyder oplæg fra embedsmænd i København. "

Hvordan skal det praktiseres.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 05:03

On Thu, 17 Nov 2011 21:45:33 +0100, "Kurt H. Nedergaard"
<kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

>"P.N," <245@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Hvordan skal det praktiseres.

Jo mere man nærmer sig det fri marked, jo bedre

Lad licens til at drive statsbutik handles frit

Mon ikke der blir mindre kriminalitet hvis folk slår sig ihjel ved at
gøre hvad nu bliver lovligt - og jeg tror at hårde stoffer vil blive
solgt sammen med hash i stor stil

Vil velmenerne ku godtage at vi får en ny rig hashsælgeroverklasse?

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 18-11-11 10:55

> [...]
> solgt sammen med hash i stor stil
>
> Vil velmenerne ku godtage at vi får en ny rig hashsælgeroverklasse?

Det vil velmenerne ikke tolerere vend blikket mod Nordsø olien. Børnehaven
vil have det hele for ingen indsats.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 16:24

On Fri, 18 Nov 2011 10:55:03 +0100, "Kurt H. Nedergaard"
<kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse

>Det vil velmenerne ikke tolerere vend blikket mod Nordsø olien. Børnehaven
>vil have det hele for ingen indsats.

Men sælges euforiserende stof vil nogen prøve at stjæle, så sælger må
være om sig

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 18-11-11 05:19

Den 17-11-2011 19:07, P.N, skrev:
> http://politiken.dk/indland/ECE794885/model-klar-for-fri-hash-i-koebenhavn/
>

> "40 statsbutikker skal sælge hash og dermed fjerne to tredjedele af
> hashmarkedet fra banderne, lyder oplæg fra embedsmænd i København. "

Som om at dén by ikke allerede er overrendt af menneskeligt affald.
Hvis man på "højeste niveau" lovliggjorde hash, og tillod enhver at
dyrke det i baghaven på linje med kartofler, ville det i bund og grund
gøre Danmark mere afslappet, i og med at en del indtægter ville gå fra
"dealere" til Superbest og 7/11.

- cep

Fra : P.N,

Dato : 18-11-11 07:56

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det i baghaven på linje med kartofler, ville det i bund og grund gøre
> Danmark mere afslappet, i og med at en del indtægter ville gå fra

Jeg er bange for forbuddet imod Cannabis har skabt en hel industri. En
industri der koster DK mange flere penge end vi forestiller os.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 09:54

On Fri, 18 Nov 2011 07:55:34 +0100, "P.N," <245@get2net.dk> wrote:

>"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Jeg er bange for forbuddet imod Cannabis har skabt en hel industri. En
>industri der koster DK mange flere penge end vi forestiller os.

Ring 35861000 vedr kort spørgsmål til PV vedr igår

Fra : Ivannof

Dato : 18-11-11 01:15

On 17 Nov., 19:07, "P.N," <2...@get2net.dk> wrote:
> http://politiken.dk/indland/ECE794885/model-klar-for-fri-hash-i-koebe...
>
> "40 statsbutikker skal sælge hash og dermed fjerne to tredjedele af
> hashmarkedet fra banderne, lyder oplæg fra embedsmænd i København. "

Hash'en er allerede "fri" og har været det i mange år. Tilgængeligt
for alle.

Nu er det kun et spørgsmål om hvem skal distribuere og dermed tjene
på det: Banderne eller staten.

Desværre tror jeg at der er fast arbejde til banderne i mange år
fremover.

Situationen minder mig en hel del om spiritusforbuddet i USA i gamle
dage.

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 09:47

On Fri, 18 Nov 2011 00:14:50 -0800 (PST), Ivannof
<ivannof@hotmail.com> wrote:

> [...]
>fremover.
>
>Situationen minder mig en hel del om spiritusforbuddet i USA i gamle

Dengang ønskede staten at dens Al Capone venner sku har de fede
grossistjobs

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 10:11

On Fri, 18 Nov 2011 00:14:50 -0800 (PST), Ivannof wrote:

> [...]
> fremover.
>
> Situationen minder mig en hel del om spiritusforbuddet i USA i gamle

Bortset fra at spiritus VAR tilladt før spiritusforbuddet i USA i gamle
dage.

Jeg ser absolut ingen grund til at tillade et skadeligt stof.

Hvis tobak ikke var tilladt i forvejen, ville det aldrig blive tilladt.

At tage en rettighed fra folk er IKKE det samme som IKKE at give en ny
rettighed.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 11:17

On Fri, 18 Nov 2011 10:10:41 +0100, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Bortset fra at spiritus VAR tilladt før spiritusforbuddet i USA i gamle
>dage.

-Herom siges i tegnefilmen

e   The answers to life's problems aren't at the bottom of a
bottle: they're on TV!…… Television: teacher, mother, secret lover!
Homer Simpson

   To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's
problems! Homer Simpson

Ved en sportsbegivenhed drejer det sig ikke, om du vinder eller taber,
men om hvor fuld du bliver. Homer Simpson

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 12:12

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilladt.
>
> At tage en rettighed fra folk er IKKE det samme som IKKE at give en ny

Man kan kun komme narkohandlere til livs ved at legalisere alle typer af
stoffer/rusmidler og det vil ingen stat i verden gå med til. I over 40 år
har hele verden ført krig mod narkotika. I Danmark har det ikke ændret ved
at vi her landet har en omfattende handel med stoffer. Det har ikke løst et
eneste problem at føre denne krig. Det har sat en masse mennesker i fængsel
men jeg vil vove den påstand at ingen har profiteret af krigen mod
narkotika, bortset fra banderne som har en stor indtægtskilde fordi at
narkotikaen er dyrere som illegalt stof end den ville være hvis den var
legal. Krigen mod narkotika er en rendyrket fiasko, total spild af penge som
ellers kunne have været blevet brugt på forebyggelse og forøget hjælp til
folk til at komme ud et misbrug.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 12:36

On Fri, 18 Nov 2011 12:11:34 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> ellers kunne have været blevet brugt på forebyggelse og forøget hjælp til

Mener du at forbud mod skadelige ting, skal bestemmes af om det kan betale
sig økonomisk.?

Det er da en extrem liberal holdning, som jeg ikke havde forventet fra sin
side.

Fra : Ivannof

Dato : 18-11-11 02:34

On 18 Nov., 10:10, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> At tage en rettighed fra folk er IKKE det samme som IKKE at give en ny
> rettighed.- Skjul tekst i anførselstegn -

Jeg forstår godt dit synspunkt, og hvis det stod til mig ville jeg
sørge for at hash aldrig var opfundet, for jeg HAR set
skadevirkningerne.
Min pointe er bare den at hash ER frit tilgængeligt og har været det i
50 år. Nu er vi ved at cementere en hash-mafia. Det vi diskuterer nu
er HVEM der skal tjene på dét, som det ikke har været muligt at
undertrykke i 50 år.

Hilsen Ivan

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 11:05

On Fri, 18 Nov 2011 01:33:32 -0800 (PST), Ivannof wrote:

> [...]
> 50 år. Nu er vi ved at cementere en hash-mafia. Det vi diskuterer nu
> er HVEM der skal tjene på dét, som det ikke har været muligt at

I mine øjne er det ikke noget validt argument. Der er jo mange andre ting
(kokain, heroin, extacy, og meget andet), som kriminelle også tjener fedt
på. Skal det så også "overgives" til en statsstøttet narkohandler.?

Som en sagde på TV2News lige før. Skal staten også til at sælge smøger og
fadbamser.?

Jeg mener at det ville være ok, hvis syge mennesker der har gavn af at ryge
hash (har selv en i den nærmeste familie), kunne få det på recept på f.eks.
apoteket, så de ikke skulle ud på det sorte marked med den tilhørende
risiko for at blive lokket til noget endnu værre.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 11:13

<ivannof@hotmail.com> wrote:

> [...]
>50 år. Nu er vi ved at cementere en hash-mafia. Det vi diskuterer nu
>er HVEM der skal tjene på dét, som det ikke har været muligt at

Man kan bli afhængig af piratoslakrids og kvinders smiger

abstinenser er en udfordring og min amf-måneder var sjove men en somme
r var nok

"   Piskning og udskældning er som opiumsdråber I du må fordoble
dosis, når følsomheden aftager. Harriet Beecher Stowe
- der går inflation i alt!
The spirit of the world, the great calm presence of the creator, comes
not forth to the sorceries of opium or of wine.      Emerson
- at LSD giver dyb erkendelse er tvivlsomt
"   Vices are ingredients of virtues just as poisons are
ingredients of remedies. Prudence mixes and tempers them and uses them
effectively against life's ills.       La Rochefoucauld
(1613-1680)
- Der var megen sundhed i den tids nuancerede selvmedicinering.
   "I abhor the dull existence. I crave for mental
exaltation"replik fra Sherlock Holmes hvis forfatter Conan Doyle var
problemfri fritidsnarkoman
- Hundreder af intelektuelle beviste at festnarkomani var den største
risiko ved et frit marked for opiater dengang
"Opiate, n. An unlocked door in the prison of Identity. It leads into
the jail yard.      Ambrose Bierce 1842-1914
- Det er nok mere mangel på livsindhold end den enkeltstående
startoplevelse, der skaber narkomaner
"   What is dangerous about the tranquilizers is whatever peace of
mind they bring is a packaged peace of mind. Where you buy a pill and
buy peace with it, you get conditioned to cheap solutions instead of
deep ones.      Max Lerner
- Selvfølgelig er medicin altid symptombehandling og overfladisk og
kortsynet
"   Barnet er så svagt og truet, at det er nødt til
virkelighedsflugt , så behov for rus opstår tidligt. Finn Skarderud
Det er klogt at der gives chipsarmbånd til børnehavebørn nu så man kan
se om de har været længe nær en narkosælger
"   Jeg skader aldrig andre end mig selv, og det kommer ikke andre
ved. Billie Holliday (genial jazz-sanger og sprøjtenarkoman)
Jazz-fans i millionvis gik dog i hendes fodspor og blev narkomaner.
Var de bestemt for et lev-stærkt-dø-ung-liv????
"One man's poison ivy is anther man's spinach.       George Ade
Vi er alle forskellige og generaliser mindst mulig
"   Every form of addiction is bad, no matter whether the narcotic
be alcohol or morphine or idealism.       Carl Gustav Jung
- At ord er så vanedannende som kemi, er der mange tegn på
"   I saw the best minds if my generation destroyed by madness,
starving hysterical naked. Allen Ginsberg 1926 - 1997
- Det siges også om Thylejren at den skabe psykoser
"   Cocaine is God´s way of saying you´re making too much money.
Robin Williams
- Måske opiums ufarlighed i Vesten på Opiumskrigens tid, skyldes at
det var for dyrt til at blive købt af arbejderklassen
"      Dem, der kan huske halvfjerdserne, har ikke oplevet
dem. Jacob Haugaard
- Som selvironisk alkoholilker er dette en showegnet overdrivelse
"En smule gift af og til, det giver behagelige drømme. Og tilsidst al
for meget gift til en behagelig død. Nietzsche

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 12:21

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 50 år. Nu er vi ved at cementere en hash-mafia. Det vi diskuterer nu
> er HVEM der skal tjene på dét, som det ikke har været muligt at

Ja der er ingen grund til at diskutere om der skal være fri hash, der ER fri
hash. Det er vel kun politikerne som tror noget andet. Selv politiet ved
godt at de ikke har en skid styr på narkotikamarkedet, man hører i ny og næ
politifolk lægge kortene på bordet. Næ det handler mere om hvem som skal
tjene på fri hash og hvor meget den skal koste end om man kan få fat i den.
Ud over det, kan man jo, af de samme forhandlere, som regel købe mange andre
"sjove" ting i form af alle tænkelige og utænkelige stoffer af tvivlsom
karakter.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 12:23

> [...]
> fremover.
>
> Situationen minder mig en hel del om spiritusforbuddet i USA i gamle

Lige præcis. Helt enig.

Fra : Ivannof

Dato : 18-11-11 07:11

On 18 Nov., 11:05, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> risiko for at blive lokket til noget endnu værre.- Skjul tekst i anførselstegn -

Nu blir jeg nok lidt filosofisk:

I et civiliceret samfund er der ting, der skal være tilladt og ting,
som skal være forbudt. Befolkningen skal helst være enig om hvad loven
bør være. Når så mange drikker og ryger, er det svært at forbyde det,
selv om vi nok kan være enige om at hvis disse to fænomener dukkede op
i dag, ville de blive forbudt. Nu kan vi begrænse ved at forbyde folk
under 18 eller værtshuse under 40 kvadratmeter osv. Vi slipper ikke
sted med at totalforbyde sprit og smøger. Nu er hash så gennem de
sidste 50 år blevet et almindeligt rusmiddel på godt og ondt, og det
er ikke holdbart at have et forbud, som en stor del af befolkningen
rutinemæssigt bryder. Sass Larsen faldt på sine rockerforbindelser og
denne meget store del af befolkningen der er hashrygere skal ligeledes
omgås kriminelle elementer for at, ja måske ikke lige hente sin
rødvin, men sin hash.

Vi kan godt køre 50 år til på denne måde. Vi har banderne,
forsyningslinierne og rygerne har sympati med disse mennesker, som
leverer en vigtig del af deres livs forsyninger. Måske ikke ligefrem
leverpostej, kartoftler og øl, men så i hvert fald den hash, de ikke
kan få fat i andre steder. Vi får en fed gang sort økonomi, et
livsgrundlag for indvandrere, som ikke helt kan lide den danske
livsstil og rockere, der ikke mener at kunne vedligeholde deres Harley
med bistandsmidler. Vi får et cementeret og akcepteret kriminelt
befolkningselement, ligesom Italien har deres mafia.

Men det er hvad der sker når en stor del af en befolkning har en anden
holdning til hvad der burde være loven i et land. Hvis man synes loven
er fornuftig, vil man gerne holde den. Hvis man synes den er
ufornuftig prøver man at omgå den og ser i den forbindelse ikke sig
selv som kriminel.

Logik for burhøns.

Jeg skriver med vilje kun om hash i denne forbindelse, for hvor der er
rigtig mange hashrygere, mener jeg kun der er få der er gået videre
til hårde stoffer som jeg stadig mener skal være totalforbudt.

Hilsen Ivan

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 15:40

On Fri, 18 Nov 2011 06:10:34 -0800 (PST), Ivannof wrote:

> [...]
> bør være. Når så mange drikker og ryger, er det svært at forbyde det,
> selv om vi nok kan være enige om at hvis disse to fænomener dukkede op

Tobak ja, men ikke alkohol, da alkohol ikke er skadeligt i sig selv.

> Nu kan vi begrænse ved at forbyde folk
> under 18 eller værtshuse under 40 kvadratmeter osv. Vi slipper ikke
> sted med at totalforbyde sprit og smøger.

Fordi det allerede ER tilladt.

> Nu er hash så gennem de
> sidste 50 år blevet et almindeligt rusmiddel på godt og ondt, og det
> er ikke holdbart at have et forbud, som en stor del af befolkningen
> rutinemæssigt bryder.

Det mener jeg ikke er noget argument, da flertallet stadig er imod
legalisering.

> Sass Larsen faldt på sine rockerforbindelser og
> denne meget store del af befolkningen der er hashrygere skal ligeledes
> omgås kriminelle elementer for at, ja måske ikke lige hente sin
> rødvin, men sin hash.

Jeg tvivler kraftigt på at det kun var en kop kaffe med Suzuki-Torben, der
fældede Sass Larsen.

> Vi kan godt køre 50 år til på denne måde. Vi har banderne,
> forsyningslinierne og rygerne har sympati med disse mennesker, som
> leverer en vigtig del af deres livs forsyninger.

Selvfølgelig er narkomaner positivt stemt overfor deres leverandører.

> [...]
> med bistandsmidler. Vi får et cementeret og akcepteret kriminelt
> befolkningselement, ligesom Italien har deres mafia.

Hvis de ikke fik deres "indtægt" på hash, så ville de bare få det på f.eks.
kokain eller crack.

Man kan også "filosofisk" se det på den måde, at så længe banderne kan
tjene deres penge på hash, behøver de ikke at sælge hårdere stoffer.

> [...]
> er fornuftig, vil man gerne holde den. Hvis man synes den er
> ufornuftig prøver man at omgå den og ser i den forbindelse ikke sig

Det mener jeg heller ikke er noget argument for at tillade et skadeligt
stof.

> [...]
> rigtig mange hashrygere, mener jeg kun der er få der er gået videre
> til hårde stoffer som jeg stadig mener skal være totalforbudt.

Problemet for dem der forsøger at argumentere for at lovliggøre hash er, at
samme argumentation kan bruges til at lovliggøre hård narko, bare der er
nok narkomaner.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 09:28

On Thu, 17 Nov 2011 19:07:58 +0100, "P.N," <245@get2net.dk> wrote:

> [...]
"En smule gift af og til, det giver behagelige drømme. Og tilsidst al
for meget gift til en behagelig død. Nietzsche
Alle rusmidler er skabt i naturen som gifte der beskytter planten mod
at blive spist

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 18-11-11 10:46

"P.N," <245@get2net.dk> skrev i meddelelsen news:ja3ihq$7kd$1@speranza.aioe.org...
> [...]
>

> "40 statsbutikker skal sælge hash og dermed fjerne to tredjedele af hashmarkedet fra banderne, lyder oplæg fra embedsmænd i

Glimrende initiativ!

Så mangler vi bare at narkomaner kan få tilladelse til at købe deres stoffer på et udleveringssted, så vi kan få løst dét problem
også.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 11:06

On Fri, 18 Nov 2011 10:45:56 +0100, Henrik Eriksen wrote:

> Glimrende initiativ!

Statsautoriserede narkohandlere, NEJ TAK.!!

> Så mangler vi bare at narkomaner kan få tilladelse til at købe deres stoffer på et udleveringssted, så vi kan få løst dét problem
> også.

Tvangsafvænning ville være en bedre løsning.

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 18-11-11 11:50

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen news:1ujbbwdvdn5z2$.gako4pq5e70u$.dlg@40tude.net...

> Statsautoriserede narkohandlere, NEJ TAK.!!

Gangstere som tjener millioner på narkohandel, NEJ TAK!!

> Tvangsafvænning ville være en bedre løsning.

Yep! Hvornår har nogen holdt op med noget på grund af tvang?
Så snart tvangen er forbi, begynder de igen. Tryk avler modtryk.
Eller vil du have nogen til at gå rundt sammen med narkomanerne 24/7 resten af deres liv?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 12:13

"Henrik Eriksen" <henrik_erik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så snart tvangen er forbi, begynder de igen. Tryk avler modtryk.
> Eller vil du have nogen til at gå rundt sammen med narkomanerne 24/7

Lige præcis. Sådan noget kan chatnarren ikke regne ud.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 12:42

On Fri, 18 Nov 2011 12:12:32 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Lige præcis. Sådan noget kan chatnarren ikke regne ud.

Er du født faktaresistent, eller har du taget kurser.?

Der er mange der er kommet ud af det, fordi de blev "tvunget" til det, men
ikke selv havde rygrad til det.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 12:59

> Er du født faktaresistent, eller har du taget kurser.?
>
> Der er mange der er kommet ud af det, fordi de blev "tvunget" til
> det, men ikke selv havde rygrad til det.

Det er en vanvittig tankegang som du har gang i her.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 13:40

Hvorfor.??? Det er jo sandheden.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 13:44

> Hvorfor.??? Det er jo sandheden.

Nej det er ikke. Du har ikke en skid forstand på dette her emne.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 14:31

On Fri, 18 Nov 2011 13:44:05 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Nej det er ikke. Du har ikke en skid forstand på dette her emne.

Din faktaresistens er bemærkelsesværdig. Du benægter jo selv de simpleste
fakta.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 12:40

On Fri, 18 Nov 2011 11:50:21 +0100, Henrik Eriksen wrote:

> Gangstere som tjener millioner på narkohandel, NEJ TAK!!

Hvad med kokain, heroin, crack, extacy og andre typer narko.? Dem tjener
gangstere da også millioner på.

> Yep! Hvornår har nogen holdt op med noget på grund af tvang?

Sverige havde en del success med det for en del år tilbage (før det blev
politisk ukorrekt).

> Så snart tvangen er forbi, begynder de igen.

Nogle gør, andre gør ikke.

> Tryk avler modtryk.

Mange VIL gerne ud af deres misbrug, men har ikke selv "rygrad" til det.

> Eller vil du have nogen til at gå rundt sammen med narkomanerne 24/7 resten af deres liv?

Nogle falder i igen (og må så tvangsafvænnes igen), andre gør ikke.

Fra : P.N,

Dato : 18-11-11 13:05

> Mange VIL gerne ud af deres misbrug, men har ikke selv "rygrad" til det.

> Nogle falder i igen (og må så tvangsafvænnes igen), andre gør ikke.

Tvangsafvænning var noget de havde i Sovjet og Sverige, vi har ikke
Tvangsafvænning i DK, Men det her siger jo noget om dit demokratiske
sindelag.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 13:42

On Fri, 18 Nov 2011 13:05:28 +0100, P.N, wrote:

> [...]
>
> Tvangsafvænning var noget de havde i Sovjet og Sverige, vi har ikke
> Tvangsafvænning i DK, Men det her siger jo noget om dit demokratiske

Hvad i alverden har tvangsafvænning med demokrati, eller mangel på samme,
at gøre.???

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 13:46

> Hvad i alverden har tvangsafvænning med demokrati, eller mangel på
> samme, at gøre.???

Tvangsafvænning er ikke et demokratisk land værdigt. Dine holdninger på det
her spørgsmål hviler på lige dele uvidenhed og lige dele diktatorisk
sindelag.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 14:32

On Fri, 18 Nov 2011 13:45:57 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Tvangsafvænning er ikke et demokratisk land værdigt.

Med hvilken begrundelse.???

> Dine holdninger på det
> her spørgsmål hviler på lige dele uvidenhed og lige dele diktatorisk
> sindelag.

Sikke dog du vrøvler.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 12:02

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Statsautoriserede narkohandlere, NEJ TAK.!!

> Tvangsafvænning ville være en bedre løsning.

Man kan ikke tvangsafvænne folk, dit fjols. Ønsket om afvænning skal komme
indefra. Tvangsafvænning vil kun medføre til tilbagefald og sandsynligvis
også masser af dødsfald også fordi folk ikke længere har styr på hvor meget
se kan tåle når de starter op igen - og det gør de - hvis ikke ønsket og
motivationen er der for at droppe deres narkotikamisbrug. Du gør dig ingen
forestilling om hvor svært det er for selv motiverede narkomaner at stoppe.
På dette her område ville det faktisk være bedre om du bare klappede kaje
inden du dummer dig yderligere. Her er nemlig helt øjensynligt et område som
du ikke har en hujende hatfis forstand på.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 13:19

On Fri, 18 Nov 2011 12:01:57 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Man kan ikke tvangsafvænne folk, dit fjols.

Selvfølgelig kan man da det, Fjotte Fæhovede.

> Ønsket om afvænning skal komme
> indefra.

Korrekt, men mange der gerne VIL ud af misbruget, KAN IKKE uden at blive
rvunget til det.

> [...]
> se kan tåle når de starter op igen - og det gør de - hvis ikke ønsket og
> motivationen er der for at droppe deres narkotikamisbrug.

Sikke noget ævl.

Der er da sikkert en del der overhovedet ikke er interesseret i at kvitte
narko, og de vil sikkert ryge tilbage i deres misbrug, men det er LANGT FRA
alle.

> Du gør dig ingen
> forestilling om hvor svært det er for selv motiverede narkomaner at stoppe.

Det er jo NETOP derfor at "tvang" kan hjælpe dem der er motiverede, men
ikke har viljestyrken til at stoppe.

> På dette her område ville det faktisk være bedre om du bare klappede kaje
> inden du dummer dig yderligere.

LOL. Det er vist IKKE mig der dummer mig i denne tråd.

> Her er nemlig helt øjensynligt et område som
> du ikke har en hujende hatfis forstand på.

ROTFL. Du argumenterer jo selv for at tvang kan være godt. )))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 13:42

> [...]
>
> LOL. Det er vist IKKE mig der dummer mig i denne tråd.

> ROTFL. Du argumenterer jo selv for at tvang kan være godt. )))

Nej tvang er idiotisk, det er en vanvittig tankegang som du har gang i, det
er nærmest af Bo Warmingske dimensioner.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 14:35

On Fri, 18 Nov 2011 13:41:30 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nej tvang er idiotisk, det er en vanvittig tankegang som du har gang i, det
> er nærmest af Bo Warmingske dimensioner.

Prøv at forholde dig til det jeg skriver, og lad være med at lade dig styre
af din autopilot.

Du argumenterer jo SELV for "tvang", når du skriver: "Du gør dig ingen
forestilling om hvor svært det er for selv motiverede narkomaner at
stoppe".

Man HJÆLPER jo så nemlig motiverede narkomaner, der desværre ikke har
rygrad til at stoppe med deres narkomisbrug selv.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 14:45

> [...]
>
> Man HJÆLPER jo så nemlig motiverede narkomaner, der desværre ikke har
> rygrad til at stoppe med deres narkomisbrug selv.

Nej det skaber modvilje og modtryk, det er den direkte vej til at narkomaner
ikke kommer på afvænning, de vil gøre alt for ikke at komme på
tvangsafvænning. Du er fandme dum, chatnar, tænk dig dog om (hvis det ellers
er nogen option). Det er på grund af idioter som dig at dette her land
aldrig bliver et bedre land men tilbagestår som et lorteland på mange
områder.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 14:54

On Fri, 18 Nov 2011 14:44:33 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

<snip>

> Nej det skaber modvilje og modtryk, det er den direkte vej til at narkomaner
> ikke kommer på afvænning, de vil gøre alt for ikke at komme på
> tvangsafvænning.

Du VIL åbenbart ikke fatte selv simple fakta.

> Du er fandme dum, chatnar, tænk dig dog om (hvis det ellers
> er nogen option).

Jeg har forsøgt at forklare dig hvordan virkeligheden ser ud, men det er
tydeligvis et håbløst projekt.

> Det er på grund af idioter som dig at dette her land
> aldrig bliver et bedre land men tilbagestår som et lorteland på mange
> områder.

LOL. Alle der ikke giver dig ret i dine vildfarelser, er åbenbart "idioter"
og skyld i alverdens ulykker. )))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-11-11 15:03

> [...]
> er tydeligvis et håbløst projekt.

> LOL. Alle der ikke giver dig ret i dine vildfarelser, er åbenbart
> "idioter" og skyld i alverdens ulykker. )))

Jeg har ikke mere et tilføje, du har vist dig som en ægte uvidende spaderøv
omkring det her emne, det gør du jo så også på de fleste andre emner.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-11-11 15:09

On Fri, 18 Nov 2011 15:02:56 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke mere et tilføje, du har vist dig som en ægte uvidende spaderøv
> omkring det her emne, det gør du jo så også på de fleste andre emner.

LOL. Det er helt Wilstrupsk. ALLE der ikke giver dig ret, er idioter.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 13:11

On Fri, 18 Nov 2011 11:06:27 +0100, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Statsautoriserede narkohandlere, NEJ TAK.!!

Hvad med 20 statsansatte salgsbutikker og 20 private og dem der kan
holde pris lavt og service høj udkonkurerer de uduelige

>Tvangsafvænning ville være en bedre løsning.

Ordenttlige tigerbure har de kun i Thailand - vor tvang er hullet

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-11 11:10

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-11-11 19:41

Jeg snupper lige et indlæg fra DCF da det ikke kan siges meget bedere.
http://community.dcfonline.dk/forum/viewtopic.php?f=44&t=20894

Hamp har været brugt i verdenshistorien siden år 3000 før Kristi fødsel,
det har været ulovligt at dyrke i USA fra 1937, i Danmark fulgte vi USAs
opfordring til at ulovliggøre hamp i 1955. Egentlig handler det slet
ikke om selve røgen der nydes fra hamp, det handler om at udelukke
hampeplanten fra industrien, ganske enkelt.

Vi skriver 1937, 4 år efter spiritusforbuddet blev ophævet efter 13 år
med Al Capone og frygtelige tilstande af politibrutalitet og
gangstervælde, man fandt til sidst ud at det ikke kunne lade sig gøre at
opretholde et sådant forbud. Alligevel kom man med et forbud mod hamp
blot 4 år efter, anført af daværende chef for narkotikabekæmpelsen Harry
Anslinger. Han fik på snedig vis USAs regering til at vedtage et forbud
ikke alene mod Cannabis som nydelsesmiddel, men også mod hamp i al
almindelighed; det måtte simpelthen ikke dyrkes på markerne mere og
dette er stadig i 2010 gældende i USA. I 1937 blev der udtaget patent
til fremstilling af papir af træmasse, meget mindre effektivt end
hampefiber, men ikke desto mindre blev det vedtaget at erstatte hamp med
træmasse, dette skete på grund af lobbyister der arbejdede for
industrien.

Samme år havde man opfundet en maskine der kunne behandle
hampefibre meget mere effektivt, dette ville ødelægge rentabiliteten i
træmasse til papir og derfor fik man forbudt hamp ved lov. Plastik blev
dengang også lavet af hampeplantens frø, ved koldpresning kan man
udvinde store mængder fin olie, men i 1937 blev der udtaget patent til
fremstilling af plastik af petroleums-olie, og grundet forbuddet er det
hvad vi bruger i dag. Vi har plastik flydende rundt i verdenshavene, det
er oliebaseret og forgår kun meget langsomt, hampeplastik går i
forbindelse med naturen og bliver meget hurtigt nedbrudt, resultatet i
dag taler for sig selv; naturen er ved at blive kvalt i plastik. Henry
Ford, der også brugte hampeplastik til sine biler, mente at alle biler
ville med tiden køre på hampeolie, desværre blev det aldrig virkelighed,
i dag er kloden ved at kvæles i osen fra biler der forurener atmosfæren,
dette vil blive ved så længe der er olie at hente op fra undergrunden.

Cannabis er også medicin, det er virksomt overfor mange sygdomme som
Sclerose, Grå stær; reducerer trykket i øjet,
Muskelsvind,Migræne,Epilepsi, Astma, menstruationssmerter, stress,
søvnbesvær og meget andet. Ved Kemobehandling virker cannabis
appetitstimulerende og modvirker samtidig kvalme, dette gælder også for
AIDS patienter. Man kan altså bruge cannabis ved mange sygdomme, hvorfor
gør vi det så ikke? Årsagen er ligetil: medicinindustrien ville tabe
milliarder hvis folk selv kan dyrke deres medicin i baghaven, derfor er
det bedst at opretholde forbuddet, selv om det dermed betyder at blandt
andet min mor må opleve sine sidste år som et helvede! I tresserne og
halvfjerserne brugte man kvalmestillende medicin til kvinder der
resulterede i vanskabte børn, havde man brugt cannabis ville det ikke
være sket. Før 1937 blev cannabis brugt som medicin mod mange sygdomme,
et af navnene var "Malthos Cannabis", det blev brugt mod mange
forskellige sygdomme og ingen havde bivirkninger af det.

Men forskere bliver bestilt til at udarbejde rapporter der viser at
cannabis er farligt, derved opstår en masse myter som folk tror på, det
er jo forskere der har lavet det og så må det passe. Man har sågar lavet
et forsøg med aber, man satte ganske enkelt en maske for mund og næse og
pustede store mængder cannabisrøg ned i lungerne. Aberne døde
naturligvis af iltmangel og dermed kunne man altså bevise at man mistede
hjerneceller når man røg cannabis, altsammen for at skræmme folk væk fra
cannabis. Det er også en kendt antagelse at cannabisrøg skader på samme
måde som tobak, uagtet at der slet ingen nikotin eller tjære findes i
denne røg, man er altså ganske enkelt fuld af løgn, men bare folket tror
på skadevirkningen er sagen vundet.

Der er ikke registreret et eneste dødsfald i forbindelse med cannabis,
der er ingen giftige stoffer i cannabis og det er ikke muligt at
overdosere, som det er tilfældet med medicin og hårde stoffer som heroin
og kokain. Træindustrien er helt afhængig af papir af træmasse, det vil
være en ulykke for dem hvis man går tilbage til hamp, milliarder står på
spil og derfor gør man alt for ikke at hampen kommer ind på markedet
igen. Vi fælder med andre ord skove for at få materiale til papir,
resultatet taler for sig selv igen; jordens lunger bliver stadigt mindre
og mindre. Papir lavet af hamp blev brugt til bøger, bibler, kort og
penge f.eks. i Danmark. Man kan producere 4 gange så meget papir fra en
del hamp, som du kan fra en del træ og til en 1/4-del af prisen, 1/5-del
af forureningen, det er 10 gange stærkere og holder op til 1000 år i
stedet for 50 hos de mere traditionelle vækster. Det kan genbruges 4
gange så mange gange som papir fra træmasser. Trods alt dette bliver vi
ved med at bruge træ til papir, der begynder at danne sig et mønster der
tyder på korruption, sammensværgelse og misbrug af planetens ressourser!

De første Levis cowboybukser blev fremstillet af hamp, de var næsten
ikke til at slide op. I dag bruger vi bomuld som kræver voldsomt mange
pesticider i gro-perioden og mange kemikalier under fremstillingen, hamp
kræver ingen af disse ting, det kan gro overalt og kræver næsten ingen
gødning. Reb fremstilles i dag af plastik fremstillet af olie, jeg kan
som gammel sømand fortælle at hampereb er at foretrække fremfor
plastreb, når det har været omkring en pullert vil friktionen få plasten
til at smelte, hampereb kan derimod holde til næsten hvad som helst, det
ved man fra sejlskibenes tid, der' brugte man hamp til både reb og sejl,
presenninger, tøj og meget andet.

Cristian den fjerde udstedte en forordning; ti piskeslag til den bonde
der ikke dyrkede mindst 10% af sin jord med hamp, han skulle bruge det
til flåden, uden hamp ingen flåde. Under anden verdenskrig måtte USA
igen frigive hamp; flåden kunne ganske enkelt ikke sejle uden
produkterne fra hampeplanten, det blev kaldt "Hemp for Victory", efter
krigen blev hampedyrkning igen totalt forbudt i USA.

Grundet forbuddet har politi og retsvæsen fået enorme beføjelser,
beføjelser der slet ikke hører hjemme i en retsstat, men nærmere i en
politistat. Aflytning hører til dagens orden og angiveri og betjente
forklædt som forhandlere, lægger fælder for de som vil trodse forbuddet
og ryge noget pot som afslapning eller medicin. I USA er det blevet en
storindustri med private fængsler og behandling af misbrugere, samtidig
med at politiet bruger enorme summer; Harvard-økonomen Jeffrey Miron har
beregnet, at narkobekæmpelse koster den amerikanske regering 44
milliarder dollar om året, og at en legalisering samtidig vil kunne
indbringe 33 milliarder dollar i afgifter, hvis narkotika
afgiftsbelægges på samme måde som cigaretter og alkohol.

44 milliarder.

Så meget bruger altså USA på at bekæmpe narkotika og forbruget et steget
voldsomt alligevel, dette foregår overalt,(næsten) i hele verden.
Samtidig er mange blevet hårdt straffet: USA fængsler hvert år mere end
700.000 kun for cannabis, mange af dem er kun 14-15 år og ryger direkte
ud i kriminalitet efter fængselsopholdet, bare fordi de ville ryge noget
cannabis. Ældre damer der ryger eller dyrker hamp til medicin får samme
omgang: ind i fængslet med dem. I mange andre lande er det forbundet med
livsfare at ryge eller smugle cannabis, mange unge mennesker er blevet
henrettet eller sat i livsvarigt fængsel i tidens løb, man gør virkelig
alt hvad man kan for at opretholde forbuddet mod hamp, på bekostning af
menneskeliv og naturens balance, kun fordi der skal tjenes penge på olie
og træ så længe det forekommer på kloden. Der må altså foreligge en form
for aftale mellem de fleste landes regeringer; hamp må ikke komme ud på
verdensmarkedet, af hensyn til træ, medicin og olieindustrien, dette
kaldes en sammensværgelse i dagligt tale......

Det er et faktum, at hash rygning ikke er mere skadeligt end alkohol-
og/eller tobaksforbrug. Det har diverse læger/specialister fra
Rigshospitalet bekræftet adskillige gange nu - sidst i DRs Debatten i
oktober (hvis jeg ikke tager meget fejl).

For at have en saglig debat, må debattørerne først og fremmest lære at
differentiere mellem et forbrug og et misbrug, hvilket det virker til,
at størstedelen ikke kan finde ud af.

Et misbrug er, når det har taget overhånd, og stoffet indtages dagligt.
Der er vist ingen, som ikke kan blive enige om, at et misbrug af
hash/cannabis er skadeligt. Misbrugeren bliver dummere, bliver mere
ugidelig, bliver mere opgivende, etc.. MEN! Skal vi ikke lige huske på,
at misbrug af alkohol også er skadeligt. Det resulterer i en ødelagt
lever, dræbte hjerneceller, og lignende skader. Så det er svært at
konkludere, at et hashmisbrug er mere ødelæggende end et alkoholmisbrug.

Så vidt jeg er orienteret, er der ikke rapporteret om et eneste dødsfald
som konsekvens af hashrygning, hvorimod vi nærmest dagligt hører om
følgevirkningerne af alkoholmisbrug, hvilket tusindvis er døde af i
årenes løb. Så skal vi ikke bare blive enige om, at ethvert misbrug er
skadeligt, og så derefter debattere rationelt ud fra det faktum, at
langt størstedelen af hashrygere ikke er misbrugere, ligesom langt
størstedelen af alkoholnydere ikke indtager store mængder alkohol på
daglig basis? Ethvert rusmiddel resulterer altid i, at en gruppe vil
misbruge det, men det er jo ikke ensbetydende med, at de er
repræsentative for hele gruppen af forbrugere.

Et forbrug af hash er ensbetydende med, at man engang imellem nyder en
pibe, en joint eller lignende. Ligesom med alkohol er skadesvirkningerne
minimale, når der er tale om et forbrug i ny og næ og ikke et misbrug.
Derfor burde hash kontrolleres på lige vilkår som med alkohol, hvilket
betyder, at det skal sælges under kontrollerede forhold, hvor både
aldersgrænse og kvalitet er strengt kontrolleret. Udover at det som
rusmiddel ikke er mere skadeligt end alkohol og tobak, så er der flere
faktorer, som taler for en kontrolleret legalisering.

For det første, så nævner modstandere ofte gateway-effekten (altså, at
hashrygning ofte fører til hårdere stoffer) som et kraftigt argument
for, at forbuddet fortsat skal gælde, hvilket er en tåbelig
argumentation, som ikke lytter til de folk, som rent faktisk har forsket
i dette.

I dokumentarer som fx DRs "Kampen om hampen" (som jeg i øvrigt vil
opfordre alle modstandere af en legalisering til at se, før de udtaler
sig - se link nederst i dette indlæg) bliver denne myte skudt ned. Den
faktor, som i største grad kan give anledning til gateway-effekten er,
at det er de kriminelle, som sælger hash under forhold, der ikke er
kontrolleret, hvilket kan resultere i, at de også sælger andet og derved
kan "friste" deres kunder.

Det er helt ligesom den unge person, som skal til fest. Først køber
vedkommende sodavand i supermarkedet, men med tiden bliver personen
fristet af de øl, som står ved siden af sodavandene, hvorefter alkoholen
får sit indtog til festerne. Med tiden bliver fristelsen af det
spiritus, som står bag disken, for stor, og personen køber det. Da der
ikke står hårdere ting end spiritus i supermarkedet, vil den unge person
blive nødt til at gå ud og opsøge nye miljøer for at få noget stærkere,
hvilket størstedelen af de unge ikke gør. Det er helt ens med hash. Hvis
det blev solgt under ordnede forhold, hvor det ikke er muligt at blive
fristet af noget andet, vil størstedelen af de unge ikke opsøge nogle
andre miljøer for at prøve vildere rusmidler. I dag lader vi sælgerne
friste med andre ting, hvis de ikke har moralske problemer med det
(hvilket de færreste pushere nok har).

Vi får svært ved at komme udenom det faktum, at størstedelen af de
danske gymnasieelever har haft kontakt med hash, da denne gruppe har
indset, at det er et rusmiddel på lige fod med alkohol, hvilket derfor
betyder at vores fortsatte forbud automatisk tvinger dem ud i andre
miljøer for at købe det. Derfor er det i mine øjne vores pligt at fjerne
salget fra de kredse, hvor der også bliver solgt andet, så man derved
aktivt selv skal opsøge andre miljøer for at komme i kontakt med hårdere
rusmidler.

I DRs debatten blev en PhD studerende, som havde forsket i de
socioøkonomiske effekter af en legalisering af hash interviewet. Denne
studerende forklarede, at hans forskning havde vist, det ville være
muligt at frigøre omkring 1% af politiets samlede budget, hvis man
legaliserede hash. Tænk over det. 1% af det samlede budget! Hvad kan det
betyde for os borgere? Det vil betyde, at det pludselig er muligt at få
mere politi på gaden, så fx vold i nattelivet kan minimeres. Er det
virkelig værd at prioritere et fortsat forbud mod en forholdsvis
uskyldig plante højere end borgernes sikkerhed?

En grim bivirkning af vores fortsatte forbud og konstante
ressourcespilde i kampen mod hash er, at vi lægger hele indtægten over
til nogle kriminelle miljøer. Hvad bevirker dette? Det bevirker, at
parterne skyder mod hinanden i gaderne for at kontrollere markedet. Det
bevirker, at de kan "flashe" store biler, dyre ure og en levestil, som
de fleste danskere ikke kan matche. Dette vil alt andet lige bevirke, at
det er lettere at imponere unge, som ikke ved bedre, og derved trække
dem ind i de kriminelle løbebaner.

Er det ikke at foretrække, at staten får den indtægt? Så kan vi bruge
pengene på nogle samfundsnyttige ting, og samtidigt afsætte nok penge
til, at vi kan hjælpe den procentdel af brugerne, der ender i et misbrug
- hvilket nok ikke vil blive meget større end den allerede er nu, da
hash jo nærmest er ligeså let at opdrive som en softice på en varm
sommerdag.

Det er desuden videnskabeligt bevist, at hash kan have nogle positive
medicinske effekter. Det er bevist, at det kan have en nedsættende
virkning på Parkinson og grå stær, og det kan give sulten tilbage til
patienter i kemoterapi og AIDS patienter.

Sidste men ikke mindst er det for mig fuldstændigt uforståeligt, at
ellers velfungerende mennesker, som bidrager til samfundet med arbejde
og derved også betalt skat, skal kriminaliseres, fordi de i ny og næ
foretrækker at ryge lidt hash frem for at drikke nogle øl eller en
flaske vin. Hvad er det, vi ønsker at opnå med at kriminalisere denne
samfundsgruppe? Jeg kan ikke se, hvorfor denne gruppe skal betragtes som
lovovertrædere, når deres forbrug ikke er til nogen som helst skade for
samfundet.

Hvis vi kommer så vidt, at man ligefrem får en plettet straffeattest for
at ryge lidt hash (som der bl.a. er blevet foreslået her i debatten), så
vil vi indirekte være skyld i, at en stor del af de, som betaler til og
opretholder samfundet, bliver udstødt, og samfundet derved mister en
stor del af grundlaget for velfærden - for hash er ikke kun forbeholdt
de udstødte; det er et rusmiddel, som findes i alle lag af samfundet,
hvilket vel i bund og grund også er et bevis for, at det ikke er så
ødelæggende, som nogle folk anser det for, siden disse forbrugere jo
holder samfundet kørende.

Som I kan læse i mit indlæg er der mange fornuftige rationelle
argumenter bygget på fakta, som taler for en legalisering, mens
hovedargumenterne mod en legalisering udelukkende bygger på fordomme.

Derfor burde enhver person med evnen til at tænke rationelt og vurdere
konsekvenserne af en legalisering lidt objektivt også gå ind for at
ophæve forbuddet og i stedet lave en løsning som den, vi fx kan se i
Holland. Alt andet vil være irrationelt. Jeg vil opfordre alle
politikere til at lytte til fagkundskaben, vurdere tingene objektivt,
forkaste fordommene og tænke lidt liberalt. Et fortsat forbud er jo
direkte tåbeligt.

vh. Bwana

Jan Rasmussen

Fra : @

Dato : 18-11-11 19:51

On Fri, 18 Nov 2011 19:40:35 +0100, "Jan Rasmussen"
<invalid@invalid.com> wrote:

> [...]
>lever, dræbte hjerneceller, og lignende skader. Så det er svært at
>konkludere, at et hashmisbrug er mere ødelæggende end et alkoholmisbrug.

så vi har altså i forvejen rigeligt med skadevirkninger fra tobak og
alkohol

så er det da uendelig svært at opfinde begrundelser for at øge
udbuddet af sådanne skadelige ting -

nej,
store bødestraffe for besiddelse af selv den mindste smule ulovligt
rusmiddel, kan bøden ikke betales - skal den arbejdes af i en
straffeanstalt

og ved gentagelser dobler man bare straffen op hver gang

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-11-11 20:42

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse news:s2adc7529dc108mdrc97s0i4jut7d5bj7l@4ax.com...

> [...]
> rusmiddel, kan bøden ikke betales - skal den arbejdes af i en
> straffeanstalt og ved gentagelser dobler man bare straffen op hver gang

Javel Ja, et Straffe OG Pleje Center, eller måske et hospice hvor
dødende kan blive straffet af staten og varetaget på samme tid.

En engelsk mælkemand er blevet frikendt for at pushe fjolletobak til
ældre. Han sagde,at han gjorde det som 'public service'.

72-årige Robert Holding bliver ikke straffet, selvom han i en periode på
seks måneder har arbejdet som pot-dealer ved siden af sit job som
mælkemand.

Robert Holding, hvis kone lider af Alzheimers, har ifølge Dailymail
forklaret, at han gjorde det som en ekstra service til de ældre
mennesker på hans mælkerute, der led af smerter.

De ældre lagde små sedler sammen med mælkeflaskerne, hvor de skrev, hvor
meget pot de gerne ville have sammen med mælken næste gang. Den ældste
af hans kunder var en dame på 92.

Årsagen til at han undgår straf er, at han ikke tjente noget videre på
at sælge pot til sine kunder. Robert Holding tog ikke mange penge for de
bløde stoffer. En tidligere kunde sagde til retten, at en ounce kostede 30 pund,
hvilket svarer til at et gram kostede 9 kroner.
http://www.bt.dk/krimi/maelkemanden-solgte-billig-pot-til-de-aeldre

Jan Rasmussen

Fra : @

Dato : 18-11-11 22:38

On Fri, 18 Nov 2011 20:42:01 +0100, "Jan Rasmussen"
<invalid@invalid.com> wrote:

>Javel Ja, et Straffe OG Pleje Center, eller måske et hospice hvor
>dødende kan blive straffet af staten og varetaget på samme tid.

<klip kørsel ud af en vanvittig tangent som INTET har med sagen at
gøre>
i stedet for at forholde dig til indlæg

opium/morfin kan lægeordineres, intet hindrer at det samme kan ske med
canabis