GEDCOM fil i Family Tree Builder (FTB)
Fra : Preben

Dato : 16-11-11 21:15

Er det muligt at danne en GEDCOM fil i FTB? Jeg har ledt overalt, men kan
ikke se noget om eksport af GEDCOM eller andre filer, som kan læses af
f.eks. Legacy. Det ser ud som om, det er muligt at importere GEDCOM, men
ikke eksportere.
Fra FTB kan man åbenbart publicere sine data på en hjemmeside, men kan det
også lade sig gøre på ens egen hjemmeside?

--
mvh/Preben

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 16-11-11 21:41

Prøv at se på denne side. http://www.ftb-forum.dk/index.php
Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach

news.v412jf07qz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 22-11-11 15:47

Den 16-11-2011 21:41, Henning og Inge-Lise Trampedach skrev:

> [...]
> ikke se noget om eksport af GEDCOM eller andre filer, som kan læses af
> f.eks. Legacy. Det ser ud som om, det er muligt at importere GEDCOM, men

Du kan ikke eksportere en .GED-fil fra FTB, men du kan lave en masse
rapporter og bøger via programmet og hjemmesiden.

> Fra FTB kan man åbenbart publicere sine data på en hjemmeside, men kan det
> også lade sig gøre på ens egen hjemmeside?

Det kan ikke lade sig gøre at publicere direkte til din egen hjemmeside,
men på den medfølgende hjemmeside, hvor der vist nok er tre muligheder
for abonnement, alt efter hvor mange personer du vil have liggende. Du
har også til en vis grænse indflydelse på den tekst der findes som
velkomst på siden.

Desuden, er der mulighed for, hvis du erlægger lidt penge, at få
SmartMatches fra andre brugere, dette kan muligvis give nogle overraskelser.

Håber dette gav en smule klarhed.

Med venlig hilsen
Ib

PS!
Se også svar i en anden tråd.

PS!PS!
Jeg har intet professionelt med programmet eller hjemmesiden at gøre.
Kun at jeg bruger den dagligt, til min egen slægtsforskning.

--
Ib K. Jensen :: www.ibkjensen.org
Only a Genealogist regards a step backwards as progress.

Fra : Preben

Dato : 16-11-11 23:09

Den 16.11.2011 kl. 21:41 skrev Henning og Inge-Lise Trampedach
<hentram@fjerngmail.com>:

> Prøv at se på denne side. http://www.ftb-forum.dk/index.php
> Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach

Tak for forslaget Inge-Lise.
Det har jeg forsøgt, men det er mig komplet umuligt at registrere mig som
bruger på denne side. Måske kan det lade sig gøre, hvis jeg brugte
Facebook, hvilket jeg ikke gør.
Siden er IMO den mest kropumulige hjemmeside, jeg nogensinde er truffet på.
Hvis du ved, hvordan man danner GEDCOM filer i FTB, må du meget gerne
skrive det.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 16-11-11 23:21

Den 16.11.2011 kl. 23:08 skrev Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>:

> [...]
> på.
> Hvis du ved, hvordan man danner GEDCOM filer i FTB, må du meget gerne

Nå, så lykkedes det endelig at dechifrere registreringsformularen, hvor
tekst og tilhørende skrivefelter flagrer langt væk for hinanden.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 22-11-11 16:53

Den 22.11.2011 kl. 15:46 skrev Ib K. Jensen <ibkjensen@yahoo.dk>:

> Du kan ikke eksportere en .GED-fil fra FTB, men du kan lave en masse
> rapporter og bøger via programmet og hjemmesiden.

Jo sagtens. Menuen Filer - Eksporter GEDCOM

Ja tak for hjælpen

--
mvh/Preben

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 23-11-11 20:10

Den 22-11-2011 16:52, Preben skrev:
> Den 22.11.2011 kl. 15:46 skrev Ib K. Jensen <ibkjensen@yahoo.dk>:

> Jo sagtens. Menuen Filer - Eksporter GEDCOM

Uuups
Den havde jeg glemt.

Men, jeg ved ikke om de har fået den forbedret siden jeg prøvede den
sidst. Den smadrede lige min base, da jeg ville importere den.

Så siden har jeg altid importeret .ged-filer fra andre i et andet program.

Med venlig hilsen
Ib

--
Ib K. Jensen :: www.ikjensen.dk
Only a Genealogist regards a step backwards as progress.