Brugtbilspriser
Fra : Werner

Dato : 16-11-11 18:00

Er der noget med at priserne falder over nytår, fordi
bilerne bliver "et år" ældre?
vh
Werner

Fra : Ivar

Dato : 16-11-11 18:20

Werner skrev:

> Er der noget med at priserne falder over nytår, fordi
> bilerne bliver "et år" ældre?

Næh. Prisene falder løbende efterhånden "nye" brugte biler
fra samme årgang bliver sat til salg.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 16-11-11 21:03

"Werner" <werner@> wrote in news:4ec3ec2c$0$56774
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er der noget med at priserne falder over nytår, fordi
> bilerne bliver "et år" ældre?

Ja, mere tydeligt for nyere biler end for ældre. Dog kan ting som politisk
usikkerhed, ændringer i brændstofpriser, arbejdsløshed osv. nemt overskygge
den virkning.

Fra : Ivar

Dato : 16-11-11 21:27

Niels Kristian Jensen skrev:

> Ja, mere tydeligt for nyere biler end for ældre.

Prøv at notere dig prisen for 10 - 20 biler, du finder på
nettet. Tjek dem igen i januar. For dem der ikke er solgt,
koster 9 ud af 10 det samme som nu. Priserne falder ikke
over nytår, men løbende.

Ivar Magnusson

Fra : Armand

Dato : 17-11-11 16:40

Den 16-11-2011 21:27, Ivar skrev:

> Prøv at notere dig prisen for 10 - 20 biler, du finder på
> nettet. Tjek dem igen i januar. For dem der ikke er solgt,
> koster 9 ud af 10 det samme som nu. Priserne falder ikke
> over nytår, men løbende.

Den udjævnende faktor er at der ikke findes en fast prissættelse 'på
øren' hhv. 'på datoen' af brugte køretøjer: Hvis der eks.v. er en
spredning på 10.000,- i udbuddet af en bestemt bil/årgang lyder det
måske på 123.000,- til 133.000,- lige nu, men falder måske til 120.000,-
til 130.000,- hen imod sidst på vinteren - I begge tilfælde vil man
opfatte prislejet til at være ca. 126.000,-!

I den sidste ende er det købernes 'købekløe' hhv. nærighed der sætter
dagsprisen, så jo flere der rynker på næsen af prislejet kort inde i det
nye år, vil givetvis være med til at øve pres.
På samme måde kan man måske være heldig at kunne deale en pris lidt ned
i januar ved at tale årgang, men alligevel: det er ikke til at vide om
man ikke kunne have fået det samme afslag et par måneder tidligere :-/
Modsat er det surt at se at drømmebilen nåede at blive solgt fordi man
ville lade forhandleren svide lidt, så hvis BILEN (hvilket også
indbefatter en betragtning omkring prisen) står til salg et sted er det
bare at købe den og være glad.

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-11 17:17

"Werner" <werner@> wrote in message news:4ec3ec2c$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er der noget med at priserne falder over nytår, fordi
> bilerne bliver "et år" ældre?

Hvis der er en ny model på programmet ved samme lejlighed, så
bliver de "gamle" billigere. Ikke ved mindre facelift men hvis der er
store ændringer, så gider folk ikke de gamle.

--
Tom

Fra : Peter

Dato : 19-11-11 00:07

"Werner" <werner@> skrev i en meddelelse
> Er der noget med at priserne falder over nytår, fordi
> bilerne bliver "et år" ældre?
> vh
> Werner

Bilers værdi ændres hele tiden men nogle gange sker det i hop.
Det er faktisk et meget interessant emne, som jeg gerne ser diskuteret
herinde, da det altid rart med nogle små tricks.

1. Bilers salgsværdi falder, når de passere 10 års grænsen fordi bankerne
siger nej til belåning.
2. Forhandlerne regner med et boom i foråret når folk får feriepenge.
3. Der er et tilsvarende når nogle firmaer skifter firma bilen op til nytår.
4. En mindre udskiftning forekommer efter sommerferien når farmand lige har
set den nye model nede på der autobahn.
5. Jeg mener også at kunne registrere lidt bil mangel lige inden vinter hvor
alle cyklisterne skal ind i varmen.
6. Lige nu synes jeg at alle de billigste biler er sorte, har jeg ret? (det
kan vel ikke kunne være fordi de er grimme)
7. Ud over sæson udsving kan man også udnytte andre situationer, f.eks.
kunne starten af finanskrisen byde på gode tilbud i Jaguar klassen.
8. ? har I flere.

Da jeg første gang iagttog 1. troede jeg at det var foråret, påsken og
senere pinsen der var årsag, men det er feriepengene som sætter gang i årets
største biludskiftning. Der er så både et forspil i feb-april, hvor man kan
snubbe nogle gode tilbud, men også nogle efterdønninger hvor man kan finde
nogle gode biler til afhentning.
Læg også mærke til at det er forskellige bil typer der bliver handlet i de
forskellige situationer.

Mvh Peter

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-11 11:37

"Peter" <fupdethele@danmark.dk> wrote in message news:4ec6e506$0$28071$c3e8da3$40cb80c2@news.astraweb.com...

> 2. Forhandlerne regner med et boom i foråret når folk får feriepenge.

Feriepenge i foråret?
Så hører jeg vist ikke til "folk"

> 3. Der er et tilsvarende når nogle firmaer skifter firma bilen op til nytår.

Ja den er god nok

> 4. En mindre udskiftning forekommer efter sommerferien når farmand lige har set den nye model nede på der autobahn.

Lyder ikke så sandsynligt IMHO.

> 6. Lige nu synes jeg at alle de billigste biler er sorte, har jeg ret? (det kan vel ikke kunne være fordi de er grimme)

Kan jeg ikke genkende

> 7. Ud over sæson udsving kan man også udnytte andre situationer, f.eks. kunne starten af finanskrisen byde på gode tilbud i Jaguar
> klassen.

Ja det har en betragtelig betydning og så andre ting som påvirker kan være brændstofpriserne på diesel vs. benzin og hvor langt
bilerne kører på literen.

> 8. ? har I flere.

Der er bare generelt flere gode tilbud om foråret. Men de bedste handler kan man lave omkring juletid når forhandlerne ikke sælger
noget som helst. Så er det lettest at presse en god pris ud af sælgeren.

--
Tom

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-11 16:15

On Sat, 19 Nov 2011 11:36:42 +0100, "Tom" <<nospam>> wrote:

>Feriepenge i foråret?
>Så hører jeg vist ikke til "folk"

>--

"Folk" skal da ellers have resterende feriepenge fra forrige år
udbetalt inden 1. maj. Sådan har det da været i mange år.

Den situation behøver du jo ikke at have været i, hvis ikke du kan få
brugt pengene hurtigt nok.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Armand

Dato : 19-11-11 16:33

Den 19-11-2011 16:14, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
> udbetalt inden 1. maj. Sådan har det da været i mange år.
>
> Den situation behøver du jo ikke at have været i, hvis ikke du kan få

Der er vel en god del der har 'ferie med løn' :-/

--
Armand.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-11 16:42

On Sat, 19 Nov 2011 16:32:43 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Der er vel en god del der har 'ferie med løn' :-/

>--

Det har de fleste månedslønnede, men så kan man jo barte sige det. Så
er den potte ude af verden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-11-11 09:48

> Det har de fleste månedslønnede, men så kan man jo barte sige det. Så
> er den potte ude af verden.

Ja, og vi får et ferietillæg på (vistnok) 1% af årslønnen udbetalt
(vistnok) 1. maj. Det er sådan ca. samtidig med at bonussen for året
før udbetales, så der vil da være lidt flere penge på kontoen, men
hvis man tager på ferie er der jo nok andet end ny bil at bruge dem
på.

Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 19-11-11 10:00

> Ja det har en betragtelig betydning og så andre ting som påvirker kan være brændstofpriserne på diesel vs. benzin og hvor langt
> bilerne kører på literen.

En brugt Jaguar eller andet 'ufornuftigt' køretøj har da altid været
forholdsvis billige. Jegt kører da eksempelvis billigere, mere
komfortabelt og driftsikkert og med garanti med større smil på læben i
min 1992'er Jag end jeg ville gøre i en ny langt-på-literen-diesel-
kedelig-bil i 400.000 kr-klassen. Minusserne går som jeg oplever det
på relativt dårlig sikkerhed og så at man må undvære den grønne
glorie, der følger med at (på papiret) kunne køre 17+ km/l...

MVH Leo