varmeregnskab
Fra : carsten mortensen

Dato : 15-11-11 07:49

Jeg er tilflyttet en lejlighed 01-01-2010. Jeg har modtaget
varmeregnskab hvoraf det fremgår at jeg har haft et forbrug på 16
enheder fra 17-02-2010 til 01-01-2011. I flg. regnskabet er der ikke
aflæst varme ved tidligere lejers fraflytning. Der er for perioden
01-01-2010 til 17-02-2010 pålagt et yderligere forbrug på 31
enheder, regnet ud efter "graddage". Er det ikke tidligere lejers
ansvar at der foretages aflæsning ved fraflytning? Og dermed denne der
hænger på varmeudgiften frem til 17-02-2010? Hvis det ikke er
tilfældet, kan jeg da gøre indsigelse mod udregningsmetoden, hvor man
benytter graddage. Jeg kan oplyse at jeg ved varmeaflæsning
15-11-2011 har forbrugt 11 enheder.

M.v.h.

Tommy Poulsen
Asavænget 20 st.
8920 Randers NV

Fra : Mcwm

Dato : 15-11-11 16:13

Den 15-11-2011 15:49, carsten mortensen skrev:
> Er det ikke tidligere lejers
> ansvar at der foretages aflæsning ved fraflytning?
Det er udlejers opgave. Som regel sætter de en evt. vicevært til det.

Venligst
Mcwm