MS Windows
briani 27239
Ny genvej
Fra : Børge Laursen

Dato : 16-11-11 01:19

Hidtil har jeg, når jeg højreklikkede på min skærm og valgte 'Ny' og
'Genvej', fået et vindue, hvor jeg kunne gennemse og vælge den fil, der
kunne lave et ikon, der kunne starte et program.
Nu er den mulighed pludselig forsvundet. Når jeg højreklikker på
skærmen, kommer vinduet, hvor jeg kan vælge 'Ny' og 'Genvej', men så
sker der ikke mere. Vinduet, hvor jeg kan gennemse min PC viser sig ikke.
Har nogen et forslag til, hvordan jeg kan reparere det, så det bliver
som tidligere ?
Jeg bruger Windows 7.
Jeg har ikke nogen ide om, hvad der har forårsaget, at fejlen opstod.

Venlig hilsen
Børge Laursen

Fra : Abricosicus

Dato : 16-11-11 07:13

Den 16-11-2011 01:19, Børge Laursen skrev:
> [...]
> som tidligere ?
> Jeg bruger Windows 7.
> Jeg har ikke nogen ide om, hvad der har forårsaget, at fejlen opstod.

Prøv i første omgang en Systemgendannelse til en dato, hvor det
fungerede normalt.

mvh

Abricosicus

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-11-11 11:59

Kør fix-it fra Microsoft support.
http://support.microsoft.com/fixit/da

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-11 12:38

Børge Laursen skrev:

> Hidtil har jeg, når jeg højreklikkede på min skærm og valgte 'Ny' og
> 'Genvej', fået et vindue, hvor jeg kunne gennemse og vælge den fil, der
> kunne lave et ikon, der kunne starte et program.

Nu er det nok rart for dig at få systemet til at fungere
normalt,. men at trække en genvej til et program kan gøres lige
så let på en anden måde:

Åbn en mappeoversigt, og klik dig frem til det ønskede program.
'Løft' programmet op med et holdt højreklik, træk skyggen ud på
skrivebordet (eller en åben mappe), og slip. Vælg "Opret genvej".

--
Bertel

Fra : Børge Laursen

Dato : 19-11-11 13:49

> [...]
> som tidligere ?
> Jeg bruger Windows 7.
> Jeg har ikke nogen ide om, hvad der har forårsaget, at fejlen opstod.

Mange tak for svarene.
Jeg har valgt at bruge den måde, som Bertel har foreslået.
Venlig hilsen
Børge Laursen.