Dobbelt varsel?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 14-11-11 22:06

Jeg får dobbelt varsel på min iPhone 4 når der er en aftale eller andet jeg
skal huske.

Jeg bruger iCloud og min MBP sammen med iPhonen. Der er ingen dobbelte
varsler på MBP'en.

Hvad dælen kan det være? En indstilling på iPhonen?

H.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 14-11-11 22:18

On 14 Nov 2011 21:05:54 GMT, <Henrik Silkeborg> wrote:
> [...]
> varsler på MBP'en.
>
> Hvad dælen kan det være? En indstilling på iPhonen?

Det er ikke noe default det. Man stiller inn pr. avtale om man f.eks vil
ha varsel på en eller flere tidspunkter før avtalen. Dog kan det hende
at du har hatt en eller flere kalendre med duplikate avtaler som
medfører slike varsler

(så vidt jeg vet, kan hende jeg snakker ut av røven her)
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-11-11 22:20

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> [...]
> medfører slike varsler
>
> (så vidt jeg vet, kan hende jeg snakker ut av røven her)

Det kan man høre ;)

Jeg går ud fra at det kun er _notifikationen_ der kommer to gange ... og
ikke selve aftalen der er dublikeret ?

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-11-11 09:48

> Det kan man høre ;)
>

> Jeg går ud fra at det kun er _notifikationen_ der kommer to gange ... og
> ikke selve aftalen der er dublikeret ?
>
> /thomas

Korrekt.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-11 09:50

<Henrik> wrote:

> [...]
> røven her) > > Det kan man høre ;) > > > Jeg går ud fra at det kun er
> _notifikationen_ der kommer to gange ... og > ikke selve aftalen der er

hm, jeg jeg kigger i mit "Notifiction center" så er det kun for
"messages" at jeg kan sige om en notifikation skal gentages eller ej ...

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-11-11 15:30

> hm, jeg jeg kigger i mit "Notifiction center" så er det kun for
> "messages" at jeg kan sige om en notifikation skal gentages eller ej ...
>
> /thomas

Ok, den kan jeg ikke finde.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-11 15:48

<Henrik> wrote:

> Ok, den kan jeg ikke finde.

iOS 4 eller 5 ? ... men som sagt er det kun for SMS og iMessage beskeder
at jeg kan finde den setting , for kalender notifikationer er der ikke
nogen setting

/thomas

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-11-11 16:29

> iOS 4 eller 5 ? ... men som sagt er det kun for SMS og iMessage beskeder
> at jeg kan finde den setting , for kalender notifikationer er der ikke
> [...]

IOS 5.0.1

Facebook kommer nu også med to varsler, samtidigt.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-11 18:07

<Henrik> wrote:

> [...]
>
> IOS 5.0.1
>
> Facebook kommer nu også med to varsler, samtidigt.

It's a bug ... du har genstartet ? .. evt. prøvet at lave en restore ?

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 17-11-11 20:12

> It's a bug ... du har genstartet ? .. evt. prøvet at lave en restore ?
>
> /thomas

Det har jeg ikke prøvet.

Vil gerne lige ha bekræftet at der ikke forsvinder billeder, sms eller
andet fra telefonen når / hvis jeg laver en restore.

Går i gang når det er bekræftet af Thomas.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-11-11 20:45

<Henrik> wrote:

> Det har jeg ikke prøvet.
>
> Vil gerne lige ha bekræftet at der ikke forsvinder billeder, sms eller
> andet fra telefonen når / hvis jeg laver en restore.
>
> Går i gang når det er bekræftet af Thomas.

Når du klikker restore for du mulighed for at tage en frisk backup af
userdata som du kan lægge tilbage på din iPhone når restore er kørt ...
så nej, der forsvinder ikke noget

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 18-11-11 21:11

On 2011-11-17 19:45:28 +0000, Thomas von Hassel said:

> Når du klikker restore for du mulighed for at tage en frisk backup af
> userdata som du kan lægge tilbage på din iPhone når restore er kørt ...
> så nej, der forsvinder ikke noget
>
> /thomas

Det skete der ikke noget ved, det er det samme. Bortset fra at Ikonerne
var smidt rundt med en skovl (-:

Den fortsætter med at give mig varslerne to gange, samtidigt.

Har prøvet at lave nye aftaler i samme kalender. De kommer så ikke dobbelt. (-:

Har prøvet at ændre i eksisterende aftaler, og flytte aftalen 1 minut,
for at fremprovokere en ændring og opdatering via iCloud.

Det ser ikke ud til at ændre andet end at aftalen er flyttet 1 minut.
Kommer stadigt dobbelt...

H.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 18-11-11 23:14

Henrik, Silkeborg <henrik.silkeborg@gmail.com> wrote:

> [...]
> for at fremprovokere en ændring og opdatering via iCloud.
>
> Det ser ikke ud til at ændre andet end at aftalen er flyttet 1 minut.

Har nu prøvet at gøre følgende:
1. Lave en backup af kalenderen i iCal på min MBP
2. Slette kalenderen i iCal.
3. Synce iCloud.
4. Genindlæse den gemte kalender til iCal.
5. Synce iCal med iCloud.

Så må jeg se hvad der sker i morgen i praksis...

H.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 14-11-11 22:25

On Mon, 14 Nov 2011 22:19:53 +0100, <Thomas von Hassel> wrote:

> Det kan man høre ;)
>

> Jeg går ud fra at det kun er _notifikationen_ der kommer to gange ... og
> ikke selve aftalen der er dublikeret ?

Nesj, snakker ikke ut av røven, men leste og forstå spørsmålet heeelt
feil (leste det dithen at det var dobbelt varsel før iCloud, men ikke
etter iCloud).

http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-11-11 22:27

> [...]

> Nesj, snakker ikke ut av røven, men leste og forstå spørsmålet heeelt feil
> (leste det dithen at det var dobbelt varsel før iCloud, men ikke etter

bwaaaahahahahahahaha

/thomas

Fra : Jonas Jalling

Dato : 15-11-11 08:31

On 14/11/11 22.24, Tor Einar Samdahl wrote:

> Nesj, snakker ikke ut av røven, men leste og forstå spørsmålet heeelt
> feil (leste det dithen at det var dobbelt varsel før iCloud, men ikke
> etter iCloud).
>
> http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

Tak for den! God start på dagen :)

Mvh Jonas