Notarius vs Testamente
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-11-11 17:50

Nu har jeg lige haft et rat dramatisk færdselsuheld , hvad jo minder en
om døden ligger og venter på os alle vegne ...

jeg har ingen livsarvinger dvs. børn + kone jeg mener kun forældre for
noget hvis der ikke er andre ? og de mangler helt bestemt ikke noget som
helst ..

men jeg har 4 skønne søster og jeg har tænkt mig de skal dele hvad der
er - også har jeg PT et sponser barn i Nepal det skal selvf betales ud
til hun er myndig men ellers ..er der ikke noget.

hvad jeg agter at skrive ned på et a4 ark og for 300 kr aflevere ved
notarius ..

jeg skriver hvordan jeg synes de skal fordele det men hvis de selv kan
komme frem til en bedre løsning de er enige om , så er det bare det de
gør ..

Vi taler ikke om nogen formue , som tingene ser ud nu det er ikke mere
ind max 1½ million kr når alt er betalt - men er den her model ikke
lige så god som et testamente ?
Mao. holder det ikke ?

der er jo ingen grund til at smide penge efter advokater jeg mener når
jeg er død så er jeg jo ret sikkert ret ligeglad
(efter som jeg ikke er katolik :)

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski
+
http://www.youtube.com/watch?v=fHntZsJiOWk

Fra : Børge

Dato : 15-11-11 08:34

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> der er jo ingen grund til at smide penge efter advokater jeg mener når
> jeg er død så er jeg jo ret sikkert ret ligeglad

Har selv haft en lignende problemstilling. Jeg hentede en testamente
skabelon hos abcsiden.dk og udfyldte. Fik det noteret for 300 kr. uden
problemer.

Men skulle jeg have lavet et kompliceret testamente eller hvis der var mange
penge i boet var jeg gået til en professionel.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-11-11 13:52

Den 15-11-2011 08:34, Børge skrev:

> Har selv haft en lignende problemstilling. Jeg hentede en testamente
> skabelon hos abcsiden.dk og udfyldte. Fik det noteret for 300 kr. uden
> problemer.

jamen det skulle være meget lige til

> Men skulle jeg have lavet et kompliceret testamente eller hvis der var mange
> penge i boet var jeg gået til en professionel.

Det ser jeg ingen grund til da der reelt ikke er nogen der SKAL have
NOGET - og jeg har nogenlunde tillid til de velgørenhed jeg betaler til
bliver betalt ud ..og hvad er det ? 205 fradrags berettigede kr pr md
til modtageren bliver 18 år