Bedst og billigst abonnement til data?
Fra : Henning

Dato : 14-11-11 11:54

Hvad er det pt. bedste og billigste data-abonnement (iPad).?
Dækningen er vigtigere end mængde og hastighed, dvs. jeg vil hellere
have stabilt 1Mbit, også i sommerhusområder end jeg vil ha' 30Mbit i
storbyen

Er der noget ondst at sige om dette:
http://www.oister.dk/Mobil/Produktet/Taletidspakker/ til 69,-/md?

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-11-11 13:14

On 2011-11-14 10:54:04 +0000, Henning said:

> [...]
> Dækningen er vigtigere end mængde og hastighed, dvs. jeg vil hellere
> have stabilt 1Mbit, også i sommerhusområder end jeg vil ha' 30Mbit i

Du bliver nødt til at tjekke dækningen der hvor du skal bruge det, der
findes ingen der dækker over alt.

Fra : Henning

Dato : 14-11-11 13:22

On Mon, 14 Nov 2011 13:14:24 +0100, J.K.Arning
<jesper.arning@gmail.com> wrote:

>Du bliver nødt til at tjekke dækningen der hvor du skal bruge det, der
>findes ingen der dækker over alt.

Sagen er, at jeg skal bruge den overalt... Oister reklamerer med, de
bruger 3's net. Er det bedre eller dårligere end Telenor, TDC o.a.?
Det kosterpå den anden side kun 99,- at oprette Oister uden binding,
så det er selvfølgelig bare at prøve...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-11-11 15:01

Henning <no.mail@all.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> bruger 3's net. Er det bedre eller dårligere end Telenor, TDC o.a.?
> Det kosterpå den anden side kun 99,- at oprette Oister uden binding,

Arning er desværre inde på det rigtige.

Selv bruger jeg i det daglige både 3 og Telenor, og ingen af dem er
perfekte. 3 giver mig høj hastighed i befolkede områder, Telenor giver mig
mest EDGE forbindelse, men til gengæld har jeg dækning helt ude på
bøhlandet.

Men dermed kan der være huller i alles netværk.

Telenor har lavet aftale med Telia om deling af master.
3 har roamingsaftale med TDC (bemærk Oister kan være undtaget)

--
Bjarke Andersen

Fra : CK®

Dato : 14-11-11 17:24

On 14-11-2011 15:01, Bjarke Andersen wrote:
> Henning<no.mail@all.invalid> crashed Echelon writing

Datteren & svigersønnen havde begge 3 som mobiludbyder på deres iPhone 4
mobiler. Efter de obligate 6 mdr. skiftede de til Oister, netop fordi
Oister kører på 3's net men er billigere.

Big mistake, det har de gonnok fortrudt.

Kvaliteten lever slet ikke op til 3's standard, hverken ved alm.
mobilbrug eller data. Jeg har læst et sted at selvom Oister kører på 3's
net, er der forskel på hvordan de udnytter det. Jeg har ingen forstand
på den slags, men Oister har åbenbart ikke alle steder samme kvalitet som 3.

Jeg ved ikke hvad jeg skal anbefale dig.

Claus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-11-11 08:36

CK® <kaplov@image.REMOVE.dk> crashed Echelon writing

> Jeg ved ikke hvad jeg skal anbefale dig.

Det er ikke mig som har brug for en anbefaling

--
Bjarke Andersen

Fra : CK®

Dato : 15-11-11 16:40

On 15-11-2011 08:36, Bjarke Andersen wrote:
> CK®<kaplov@image.REMOVE.dk> crashed Echelon writing

> Det er ikke mig som har brug for en anbefaling

Undskyld

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-11-11 19:20

Den 14/11/11 15.01, Bjarke Andersen skrev:
> Telenor har lavet aftale med Telia om deling af master.

Så mangler vi bare, at de begynder at udnytte den aftale...

> 3 har roamingsaftale med TDC (bemærk Oister kan være undtaget)

Kærestens iPhone4 viser ofte TDC, med et Oister simkort.

- Chano Andersen

Fra : J.K.Arning

Dato : 15-11-11 09:24

On 2011-11-14 12:21:34 +0000, Henning said:

> [...]
> bruger 3's net. Er det bedre eller dårligere end Telenor, TDC o.a.?
> Det kosterpå den anden side kun 99,- at oprette Oister uden binding,

Du kan ikke stille det sådan op.

Nogle steder er TDC bedre, andre steder er det 3/Oister, andre steder
igen er det Telenor.
Reelt bør du spørge naboer om deres erfaringer eller spørge venner og
bekendte der kommer på besøg, tjek signalstyrken på deres telefoner
eller bed dem tage deres mobile bredbånd med så i kan teste det på
netop din adresse.

Det her er en meget lang udredning og der er et rasende stort antal
faktorer der spiller ind på hvordan det fungerer på netop din adresse,
der både kan og vil tilmed være forskel på hvordan det fungerer i de
enkelte rum i din bolig, du kan sagtens ende med en god og stabil
forbindelse i hele huset pånær lige i dit kontor hvor du havde tænkt
dig at bruge det.

Du kan tage mit ord for at det er sådan og lave nogle test som ovenfor
foreslået eller du kan købe det ene eller det andet og satse på du
rammer rigtigt.

Hvad selve abonnementet så indeholder er en helt anden sag, altså
includerede trafikmængder og maks hastigheder, der må du lave en
vurdering om du kan nøjes med 1 Mbit/s download hastighed som nogle af
de billige løsninger har eller om du vil have 3`s "op til 32 Mbit/s"
eller evt. TDC 4G med op til 40 Mbit/s.

Der er ingen genvej her, ingen smutveje og ingen generelle råd du kan
bruge til noget.

Fra : J.K.Arning

Dato : 15-11-11 09:31

On 2011-11-15 08:24:22 +0000, J.K.Arning said:

> [...]
> vurdering om du kan nøjes med 1 Mbit/s download hastighed som nogle af
> de billige løsninger har eller om du vil have 3`s "op til 32 Mbit/s"

Nå ja .. det var til en iPad, så glem den med TDC og 4G.

Fra : uh

Dato : 15-11-11 10:57

"Henning" skrev i meddelelsen

[...]

Hej Henning. Jeg droppede mit Oisterabonnement efter et par mdrs. forsøg -
med mange frustrationer. Jeg bor et sted hvor dækningen skulle være god, men
der var (så vidt jeg kunne regne ud) overbelastning på deres net, så jeg
kunne sjældent bruge deres 3 forbindelse, hvorfor jeg kom på TDC's via
roamingaftale og dermed en edgeforbindelse.

Jeg droppede ud og har nu et tilfredsstillende ab. hos Telmore, som bruger
TDC's net. Mit ab. hos Telmore hedder "Internet på Mobilen 1 Mbit/s". Det
koster 49,- kr/mdl for 1 GB, det dækker rigeligt mit behov.

Derudover har jeg så på en anden mobil et M1 ab., til brug for samtaler og
MMS + SMSer, der er flere valgmuligheder, jeg har valgt et der hedder 3
timers taletid + fri S+MMS til kr. 99,- /md. og ingen opkaldsafgift.

Disse to ab. dækker mit behov, også når jeg af og til kører rundt i landet -
MEN jeg er nødt til at nævne at der i hvert fald eet sted er dårlig dækning,
men hvor så Telenord klarer sagen, så det er nok umuligt at dække sig helt
ind.

Summa summarum: jeg ville ikke satse på Oister, men vælge en udbyder hvor
TDC står bag, fx M1, Telmore el.a.

Mvh uh

Fra : uh

Dato : 15-11-11 11:00

"uh" skrev i meddelelsen news:4ec23778$0$294$14726298@news.sunsite.dk...

Summa summarum: jeg ville ikke satse på Oister, men vælge en udbyder hvor
TDC står bag, fx M1, Telmore el.a.

Mvh uh

BM: det skal lige siges at jeg kører data på en HTC Hero og ikke IPad.

mvh uh

Fra : Jan Riber

Dato : 15-11-11 23:35

Den 15-11-2011 10:57, uh skrev:

> [...]
> TDC's via roamingaftale og dermed en edgeforbindelse.

> Summa summarum: jeg ville ikke satse på Oister, men vælge en udbyder

Lige præcis de erfaringer jeg også har gjort mig.

Oister er blevet kvalt i deres egen succes!

Jeg havde Oisters mobile bredbånd lige fra den spæde begyndelse. Fik
telefonabb. derover, da de startede med det. Fra det øjeblik gik det kun
tilbage med kvaliteten på både telefon og mobildata. "Hakkende"
taleforbindelse og stort set altid TDC edge-forbindelse på netsiden.

Det lyder så flot: Roamingaftale med TDC. De nævner bare ikke at det kun
er via Edge.

Har nu et M1 abb, hvor jeg via telefonens bluetooth, kan koble min PC på
nettet. Ikke hurtigt, men stabilt.

Vh. Jan

Fra : uh

Dato : 16-11-11 11:29

"Jan Riber" <j_riberDUR@IKKEhotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

> taleforbindelse og stort set altid TDC edge-forbindelse på netsiden.

> Det lyder så flot: Roamingaftale med TDC. De nævner bare ikke at det kun

Ja, jeg ville jo gerne have 2 abonnementer - og altså med 2 forskellige
leverandører. Derfor valgte jeg Oister som det ene, da de jo bruger 3's
netværk. Det varede en evighed (spild af min gode tid) og mange opringninger
med "borende spørgsmål" fra min side, inden jeg fandt ud af at det forholdt
sig således som det altså gør, at de har den aftale med TDC osv. Supporten
hos Oister var venlig, men ikke særlig oplyst/eller oplysende. På deres
forside er der 2 sekskantede logoer (nederst til venstre) med ordlyden:
"Bedst i test". Det, og deres markedsføring i foråret, har nok givet mange
nye kunder, som så udtynder kapaciteten for hinanden.

> Har nu et M1 abb, hvor jeg via telefonens bluetooth, kan koble min PC på
> nettet. Ikke hurtigt, men stabilt.
>
> Vh. Jan

Selv valgte jeg også Oister fra - det blev for frustrerende
med den dårlige hastighed. Så selv om jeg havde foretrukket 2 forskellige
net, lever jeg nu med Telmore til data og M1 til tale og beskeder. Det skal
dog lige siges at pt. har jeg store probl. med at sende og modtage mms og
lydbeskeder gn. M1 - kan ikke få en ordentlig forklaring hos dem - supporten
er efter min mening for begrænset i deres viden/eller oplysninger.
Orker næsten ikke at bore mere, men håber at det løser sig snart.

mvh uh

Fra : Jan Riber

Dato : 18-11-11 19:23

Den 16-11-2011 11:28, uh skrev:

> "Jan Riber" <j_riberDUR@IKKEhotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Bedst i test". Det, og deres markedsføring i foråret, har nok givet mange
> nye kunder, som så udtynder kapaciteten for hinanden.

Det er også min erfaring.

> [...]
> er efter min mening for begrænset i deres viden/eller oplysninger.
> Orker næsten ikke at bore mere, men håber at det løser sig snart.

Bruger sjældent mms og aldrig lydbeskeder, men bruger ofte
internetforbindelsen der kører upåklageligt og stabilt.

Du har vel prøvet alle mulige opsætninger?
Så vidt jeg kan se, bruger min Nokia mms-opsætningen der hedder: TDC MMS
Kan ikke se hvad lydbeskeder hører under, men det er vel også en form
for mms?

Vh Jan