Informations racisme overfor Kina
Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-11 19:36

Informations racisme overfor Kina
I Zambia og Afghanistan hvor jeg arbejdede for Danida og FN i 4 år, så
jeg dyr ulandshjælp uden gavn - og kinesisk jernbanebygning til
Madagascarstrædet som skabte bæredygtige jobs.
Hvor Vesten skabte en asocial overklasse, skabte Kina optimisme,
tillid og ny traditioner for arbejdsglæder, indenfor de stammer, som
regeringen havde sat kineserne til at oplære.
I årtierne siden da har jeg læst om stadig styrkelse af denne
Kina-kultur, og at de overgår os i at sælge attraktive varer
Danmark er god til finkultur mht film, der roses af små statsbetalte
ekspertgrupper, og det burde præciseres, at kun den slags kultur har
man i tankerne, når man i overskrift 14.11 hetzer, at Kina er "svag
på kulturen"
Ser man på handelstal er det helt uforståeligt at samme dags
China-bashing lederartikel overskrifter "At sælge en vare , der ikke
er attraktiv."
At kineserne med klædelig beskedenhed kritiserer egen kultur skyldes,
at vi helst handler med dem der således slikker os i røven. Det
beviser ikke at Kina på noget felt er kulturelt underlegent. De ser
århundreder ud i fremtiden. Information ser til næste
Cannes-guldpalmer.Victor Hugo skrev, at vil du ændre et menneske, så
start med hans bedstemor, og Kinas bedstemor hedder Opiumskrigen, som
Kina stadig reparerer på og hvis enorme skadevirkninger alle vestlige
lande lovpriste.
Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N