Link med ? = validerer ikke
Fra : Preben Nielsen

Dato : 13-11-11 03:16

Følgende kode (relevant del af link klippet ud) validerer ikke:
klikbanner.php?partnerid=5555&bannerid=3333&htmlurl=http://

Der er 6 fejl, der ser ud til at være relateret til & ? og =

cannot generate system identifier for general entity "bannerid"
general entity "bannerid" not defined and no default entity
reference not terminated by REFC delimiter
reference to external entity in attribute value
reference to entity "bannerid" for which no system identifier could be
generated
cannot generate system identifier for general entity "htmlurl"

Sidst jeg stødte på noget lignende, hjalp det at udskfite & med &
Det giver også i dette tilfælde 2 fejl mindre at udskfite de to &.
Jeg prøvede så at udskifte ? med ? og = med = Men det gør
ingen forskel. Stadig 4 fejl tilbage.

Hvad er løsningen?

/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-11-11 12:03

Preben Nielsen skrev:

> Der er 6 fejl, der ser ud til at være relateret til & ? og =

Skriv "&" i stedet for "&".

Pas på med en søg og erstat. Du skal selv vælge i hvert enkelt
tilfælde.

--
Bertel

Fra : Preben Nielsen

Dato : 13-11-11 04:07

On 13 Nov., 12:02, Bertel Lund Hansen wrote:

> Skriv "&" i stedet for "&".

Det har jeg, som jeg nævner i mit indlæg gjort, og det gav som nævnt
to fejl mindre. 4 fejl resterer, og de knytter sig så vidt jeg kan se
til ? og =

/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-11-11 12:22

Preben Nielsen skrev:

> Det har jeg, som jeg nævner i mit indlæg gjort, og det gav som nævnt
> to fejl mindre. 4 fejl resterer, og de knytter sig så vidt jeg kan se
> til ? og =

Jeg kan kun sige at de bør ikke at give fejl. Jeg har brugt dem i
masser af links.

Medmindre selvfølgelig der optræder mere end ét spørgsmåltegn
eller der er ligmedtegn der er fejlanbragt.

--
Bertel

Fra : scootergrisen

Dato : 13-11-11 15:10

Hvad validator bruger du og prøv og kom med det fuld link som du prøver
at validere så vi andre kan prøve det.

Fra : Preben Nielsen

Dato : 13-11-11 08:55

On 13 Nov., 15:10, scootergrisen wrote:

> Hvad validator bruger du og prøv og kom med det fuld link som du prøver
> at validere så vi andre kan prøve det.

Jeg har nu selv fundet fejlen. Da jeg ville lave en side med linket
til jer, validerede linket. Og her var kun & udskiftet med &
MEN jeg havde overset at linket befandt sig to steder på samme
side...og havde altså i første omgang kun rettet det ene.

Så tak, scooter, for at bede mig om at komme med linket, ellers ved
jeg ikke hvornår jeg var kommet videre.

/Preben

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-11-11 18:05

Følgende er skrevet af Preben Nielsen:
> [...]
> Det giver også i dette tilfælde 2 fejl mindre at udskfite de to &.
> Jeg prøvede så at udskifte ? med ? og = med = Men det gør

et link har formen
her er URL den adresse der skal vises.
Den skal starte med http://, hvis den ikke er lokal, og alle &'er skal
skrives som &amp;
hvis der forekommer " i URL'en skal de skrives &quot;
ligesom mellemrum bør skrives som + (eller %#20)

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-11-11 18:21

On 13-11-2011 18:05, Birger Sørensen wrote:

> Birger

Forbindelsens tidsfrist udløb
Serveren skippersevent.dk er for lang tid om at svare.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://produceret-i.dk/ - Køb danske produkter

Fra : Preben Nielsen

Dato : 13-11-11 15:05

On 13 Nov., 18:05, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:

> [...]
> skrives som &amp;
> hvis der forekommer " i URL'en skal de skrives &quot;
> ligesom mellemrum bør skrives som + (eller %#20)

Tak. Den bliver lagt i ressourcemappen.

/Preben