Legelandet afviser somaliere: 'Vores slikb~
Fra : Jesper Ørsted

Dato : 12-11-11 21:46

http://www.uriasposten.net/archives/31286

"Nogle familier har gentagne gange lavet ballade", fortæller ejeren af
Legelandet til DR Online, der til TV2 Østjylland forklarer, at "de
bliver nødt til at lære at opføre sig ordentligt". "Vores slikbord skal
mandsopdækkes, så de ikke løber med det", lyder det konkret i
Jyllands-Posten.
Som en konsekvens af slagsmål og hærværk i forbindelse med EID-festen
sidste søndag, har Legelandet nu besluttet at udelukke 'alle somaliere'
indtil 1. maj næste år. Meget sigende for de danske medier, at de kun
finder historien væsentligt fordi der kan skrives en racismehistorie.
Fra Ekstra Bladet – Legeland: Somaliere ingen adgang.
"'Til alle SOMALISKE familier, børn og voksne. Det er beklageligt at
måtte afvise jer i Legelandet.dk'. Sådan står der med store bogstaver på
et skilt på døren ind til netop legeland.dk.
- Vi var megachokerede, da vi så opslaget ved indgangen, siger Mette
Bonde til ekstrabladet.dk.
- Jeg har ikke lyst til at tage mine børn hen et sted, hvor det er
menneskesynet, siger hun endvidere. …
Thomas Vestergaard ejer sammen med sine to brødre Legelandet.dk, der
også har en legeplads i Vejle. De har sammen truffet beslutningen om at
ekskludere et helt folk på baggrund af etnicitet.
Søndag den 6. november havde omkring 900 gæster nemlig valgt at fejre en
helligdag i Lejelandet.dk – hovedparten af disse var formentlige
somaliere, forklarer Thomas Vestergaard. Det endte i et masseslagsmål,
hvor både politi og ambulancer måtte alarmeres.
[...]
Synes du ikke, det er diskriminerende?
- Hvis nogen synes det, så er der ikke noget at gøre ved det. Jeg skal
beskytte min forretning, og jeg vil ikke have, at andre ødelægger den,
siger Thomas Vestergaard, der mener, at søndagen med masseslagsmål har
kostet ham 30.-40.000 kroner."

--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-11-11 01:15

On 2011-11-12 21:46, Jesper Ørsted wrote:
> [...]
> beskytte min forretning, og jeg vil ikke have, at andre ødelægger den,
> siger Thomas Vestergaard, der mener, at søndagen med masseslagsmål har

Landsforrædernes juristbøller er begyndt at true med bål og brand, så
enden bliver nok at Vestergaard må dreje nøglen om, mens Thorning og de
røde kammersjukker slikker sig heftigt om deres savlende xenofile mund.
tsk tsk

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-11 03:32

On Sun, 13 Nov 2011 01:15:02 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>enden bliver nok at Vestergaard må dreje nøglen om, mens Thorning og de
>røde kammersjukker slikker sig heftigt om deres savlende xenofile mund.

Du ser altså håb om snarligt nyvalg?

Er det hvad Løkke&DF satser på? Men folk tilgiver jo løftebrud .
Forklar mig dit håb