Andet multimedie
bentjuul 3670
Billedredigeirng
Fra : TrixDK

Dato : 12-11-11 12:08

Hej

Håber jeg er havnet i den rigtige gruppe.

Jeg har en forholdsvis simpel opgave.

Jeg skal tilpasse en del billeder til vores hjemmeside.

Opgaven jeg har er: På et givent billede ønsker jeg at kunne angive en
firkant med det antal pixels jeg har til rådighed på hjemmesiden, og så
kunne flytte boksen rundt på billedet for at se, hvilket udsnit jeg kan få
med af biledet med det pågældende antal pixels.

Nogen der kender et program der kan klare det ? (gerne gratisprogram)

Håber spørgsmålet er til at forstå

Fra : Rado

Dato : 12-11-11 14:46

On Sat, 12 Nov 2011 12:08:01 +0100, "TrixDK"
<risagerFJERN@FJERNmail.dk> wrote:

> [...]
>med af biledet med det pågældende antal pixels.
>
>Nogen der kender et program der kan klare det ? (gerne gratisprogram)

Serif PhotoPlus kan gøre det, de har også en gratisudgave:

http://www.serif.com/free-photo-editing-software/?MC=FSSPHOTOPLUS

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : TrixDK

Dato : 13-11-11 09:40

Tak for det.
Det vil jeg prøve af.