mulvapper igen ( nu løst)
Fra : lom k

Dato : 11-11-11 09:35

Jeg skrev tidligere om hvordan jeg kunnne komme af med disse.

Jeg fandt i XL-bygge market, et produkt som betår af en lille plastik
spand, lidt plast slange og kemi "calium...." Ligner noget sten.

Det sammen med noget vand slange ned i skudet, lade det stå ca 30. min
og de er væk. der er ihvertfald ikke kommet nye skud i 2 uger, før
behandlinger kom der nye skud lige så hurtigt som jeg jævne de gamle.

Håber andre kan få glæde af det

mvh

Lars

Fra : Max

Dato : 11-11-11 10:02

Hej Lars

> Jeg fandt i XL-bygge market, et produkt som betår af en lille plastik
> spand, lidt plast slange og kemi "calium...." Ligner noget sten.

Det er Kalciumkarbid, når der kommer vand på det giver det meget
giftige og brandfarlige gasser.

--
Mvh Max

Fra : lom k

Dato : 11-11-11 10:58

Max wrote:

> Hej Lars

> Det er Kalciumkarbid, når der kommer vand på det giver det meget
> giftige og brandfarlige gasser.

Det er rigtigt og lugter rigtig grimt

Fra : Cykelsmeden

Dato : 12-11-11 13:24

Den 11-11-2011 09:34, lom k skrev:
> og de er væk. der er ihvertfald ikke kommet nye skud i 2 uger, før
> behandlinger kom der nye skud lige så hurtigt som jeg jævne de gamle.
>
> Håber andre kan få glæde af det
Det var da godt du fik vappet muldvarpene ud

//finn

Fra : John V.

Dato : 12-11-11 15:55

> [...]
> og de er væk. der er ihvertfald ikke kommet nye skud i 2 uger, før
> behandlinger kom der nye skud lige så hurtigt som jeg jævne de gamle.

Hvidløg havde gjort det samme, bortset fra at de ikke dør af det men
flytter væk.

Fra : lom k

Dato : 12-11-11 17:18

John V. wrote:

> Hvidløg havde gjort det samme, bortset fra at de ikke dør af det men
> flytter væk.

det vil jeg da huske, der var lidt dårligt samvittighed med at bruge
giften. men de ting jeg fik som svar på min forespørgelse var at alle
de gamle husråd kunne jeg godt spare mig selv for

Fra : Cykelsmeden

Dato : 12-11-11 20:32

Den 12-11-2011 17:18, lom k skrev:
> det vil jeg da huske, der var lidt dårligt samvittighed med at bruge
> giften. men de ting jeg fik som svar på min forespørgelse var at alle
> de gamle husråd kunne jeg godt spare mig selv for

Fatter prøvede med kraftigt hvidløgsekstrakt - uden virkning!

//finn

Fra : Jens G

Dato : 12-11-11 21:39

On Sat, 12 Nov 2011 20:31:39 +0100, Cykelsmeden <afsender@not2old.dk>
wrote:

>Fatter prøvede med kraftigt hvidløgsekstrakt - uden virkning!

Og jeg har prøvet med karbid, uden virkning. Dagen efter var der skudt
op igen samme sted, med rester af karbid iblandet jorden.

Muldvarpe må have må have forskellige næser.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 12-11-11 22:41

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev

> Og jeg har prøvet med karbid, uden virkning. Dagen efter var der skudt
> op igen samme sted, med rester af karbid iblandet jorden.

Karbid + vand udvikler en gas(acetylen) der ikke som sådan er giftig. Så kan
man ikke fortrænge al ilt og derved kvæle dyret, er virkningen 0.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens G

Dato : 12-11-11 21:36

On 12 Nov 2011 16:18:12 GMT, "lom k" <lom@lomse.dk> wrote:

>det vil jeg da huske, der var lidt dårligt samvittighed med at bruge
>giften. men de ting jeg fik som svar på min forespørgelse var at alle
>de gamle husråd kunne jeg godt spare mig selv for

Jeg har også prøvet med hvidløg, og det har virket hver gang indtil
videre, hvilket er tre i løbet af 19 år.
Et enkelt fed skåret igennem, og en halvdel den i hver side af gangen
under skuddet og dække til.

Fra : Børge Jensen

Dato : 12-11-11 15:02

On 12 Nov., 22:41, Preben R. Sørensen <pre...@esenet.dk> wrote:

> Karbid + vand udvikler en gas(acetylen) der ikke som sådan er giftig. Så kan
> man ikke fortrænge al ilt og derved kvæle dyret, er virkningen 0.

Vi bruger ikke gift, vi har en Lab på 2 år, han er helt vild med at
nakke
sådan nogen, han tager også mus.

Er der aktivitet i plænen, venter vi stille og roligt, og pludselig
går han
fuldstændig amok med poterne, det ser altså sjovt ud når han står med
hele hovedet nede i et hul i jorden.

Et øjeblik efter har han en muldvarp i munden, så siger det piv og
knas,
så er den død.

Jeg graver den ned i gangen igen, det har jeg læst et sted at man
skal,
for at skræmme resten af muldvarpefamilien væk.

Nu har jeg jævnet dem alle ud med en rive, der var omkring 50, og til
foråret er der sikkert ikke noget at se, det plejer bare at gro til
igen.

--
Børge Jensen