Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Vesta VS Siemens ?
Fra : Knud

Dato : 10-11-11 19:44

Hvad er det der gør at Siemens vælter i kæmpeordre ( off-shore mm ) i
vindmøller og at Vestas simpelthen bliver nødt til at nedjustere, fyre folk
og kun sjældent hiver virkelige store ordre hjem ?

Vesta er sgu nede på 75 kr. pr aktie i dag med en pil nedad.

Købte 80 aktier igår og troede jeg lavede en god forretning, da jeg købte
dem til 79, 50

Fra : Kurd

Dato : 11-11-11 01:14

"Knud" <ingen@ingen.ru> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vesta er sgu nede på 75 kr. pr aktie i dag med en pil nedad.
>
> Købte 80 aktier igår og troede jeg lavede en god forretning, da jeg købte

Nu igen. Din arv får hurtigt ben at gå på.

Fra : Knud

Dato : 11-11-11 18:15

"Kurd" <Kurd@kurd.xy> skrev i meddelelsen

> "Knud" <ingen@ingen.ru> skrev i en meddelelse

> Nu igen. Din arv får hurtigt ben at gå på.

Hutte-li-hut. NU RYKKER DET !

Vestas steg til 80 i dag : Jeg har tjent 40 kroner på mit lille
aktie-genistreg

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-11 08:07

Knud skrev:

> Købte 80 aktier igår og troede jeg lavede en god forretning,
> da jeg købte dem til 79, 50

Grib aldrig faldende knive.

Jeg troede for øvrigt, at du havde lært din lektie, og at du
ville holde dig fra aktier.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå faldgruberne, sådan vælger du det rette webhotel:

Fra : Knud

Dato : 11-11-11 13:01

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Grib aldrig faldende knive.
>
> Jeg troede for øvrigt, at du havde lært din lektie, og at du ville holde
> dig fra aktier.

Joooh. Men det var også KUN Vestas jeg købte da jeg have et beløb på ca.
8000 kr. tilbage på mit aktie-depot. Ellers er jeg faktisk stået af
aktie-halløjet. Har trykket ca. 2/3-del af pengene ud og over på en
højrentekonto.

Fra : alexbo

Dato : 11-11-11 11:09

"Knud" <ingen@ingen.ru> skrev

> Købte 80 aktier igår og troede jeg lavede en god forretning, da jeg købte
> dem til 79, 50

Det kan stadig blive en god forretning, du skal forøvrigt være opmærksom på
at tab kan fremskrives i det uendelige.

Jeg har lige afsluttet en mailkorrespondance med SKAT, jeg havde ikke
angivet køb og salg af aktier på sidste års selvangivelse, og havde faktisk
opgivet finde rede i det, jeg havde aktier jeg havde arvet, aktier byttet
med andre, Danske Bank havde købt Girobank der var en del af Real Danmark
hvis aktier jeg havde som så blev til Danske Bankaktier, der havde været
aktiesplit, tilbagekøb af egne aktier o.s.v., så da jeg i sidste uge fik
brev fra SKAT hvor de udbad sig en forklaring tænkte jeg at nu går det galt.

Men jeg skrev en lang forklaring og fik svar tilbage, vi sætter en streg ved
31/12 2005 fra det tidspunkt og til salget har du haft et tab på 146.000 kr
det tab kan du bruge til modregning i fremtidig gevinst, jeg spurgte tilbage
om hvor længe det gjaldt og fik svaret.

"Tabet kan efter nugældende lov fremføres ubegrænset. Såfremt du senere vil
få gevinst (angives i rubrik 66) vil systemet automatisk overføre tabet"

Læg godt mærke til rubrik 66 og den tilkyttede lille "regnemaskine" den
fører til et aktieregistreringssystem.

mvh
Alex Christensen

Fra : Knud

Dato : 11-11-11 12:58

> [...]
> tabet"
>
> Læg godt mærke til rubrik 66 og den tilkyttede lille "regnemaskine" den

Interessant læsning. Da jeg indtil videre står til at tabe ca. 32.000 kr på
elendige aktiehandler. Udfra den side du henviser til det ( det må være
denne : http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1565257 ) står der at SKAT selv
modtager pr. automatik alle oplysninger om gevinst/tab på aktier efter
2010. Da jeg har lavet alle mine geniale handler i 2011, så behøver jeg vel
ikke at gøre noget ?

Kan dog ikke lige finde den tilkyttede lille "regnemaskine" den
fører til et aktieregistreringssystem.

Fra : alexbo

Dato : 11-11-11 14:27

"Knud" <ingen@ingen.ru> skrev

> [...]
> modtager pr. automatik alle oplysninger om gevinst/tab på aktier efter
> 2010. Da jeg har lavet alle mine geniale handler i 2011, så behøver jeg

Nej så skulle det gå af sig selv,

> Kan dog ikke lige finde den tilkyttede lille "regnemaskine" den
> fører til et aktieregistreringssystem.

Det er fordi det er en vejledning du linker til, på din selvangivelses
punkt 66 findes "regnemaskinen.

Når 2011 selvangivelsen kommer, kan du tjekke dine aktiehandler på den måde.
Rubrik 66 skulle vise gevinst/tab og "regnemaskinen" hvilke handler det
drejer sig om.

Hvis du går i SKAT- tast selv- ændre årsopgørelse 2010 kan du se maskinen.
Så længe man ikke godkender ændringer kan man rode alt det man vil også med
2010 selvangivelsen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Knud

Dato : 11-11-11 15:03

> [...]
> Så længe man ikke godkender ændringer kan man rode alt det man vil også

Tak Alex. Jeg har lagt dit svar over i GEMT i mit postprogram ,til senere
brug. Jeg anede ikke en døjt om dette, men havde gjort mig tanker om tabet
på en måde kunne give et lille "plaster på såret" ifbm med skatten.