Er denne NG død hos TDC? Jeg får ikke nye ~
Fra : Leif

Dato : 10-11-11 17:41

Fra : Grunnet

Dato : 10-11-11 18:01

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
news:4ebbfe9f$0$296$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Her hos mig virker det upåklageligt og jeg er også TDC-kunde

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Armand

Dato : 10-11-11 20:22

Den 10-11-2011 18:00, Grunnet skrev:
> "Leif"<Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Her hos mig virker det upåklageligt og jeg er også TDC-kunde

Ditto!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-11-11 18:01

Gruppen er sikkert ikke mere død hos TDC end andre steder, der sker bare
ikke en skid her mere. Usenet dør lige så stille.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Per V. Misser

Dato : 10-11-11 23:03

Hej Jacob

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
> Gruppen er sikkert ikke mere død hos TDC end andre steder, der sker bare
> ikke en skid her mere. Usenet dør lige så stille.

Har du et forslag til det bedste sted at gå hen, når det nu må erkendes at
Usenet er på vej ud? Jeg tænker primært på emnet fritid/motorcykel.

Per V. Misser

Fra : Armand

Dato : 11-11-11 01:02

Den 10-11-2011 23:02, Per V. Misser skrev:
> [...]
>
> Har du et forslag til det bedste sted at gå hen, når det nu må erkendes at
> Usenet er på vej ud? Jeg tænker primært på emnet fritid/motorcykel.

Det begrædelige er at nærmeste alternativ er alskens rygklapper-fora.
Hvadenten rygklapperiet så er mærkerelateret eller på
scooterknægt-niveau hvor det væsentlige i fællesskabet er at hakke på
ordensmagten

--
Armand.

Fra : DMCN 721

Dato : 11-11-11 09:25

> [...]
> Hvadenten rygklapperiet så er mærkerelateret eller på scooterknægt-niveau
> hvor det væsentlige i fællesskabet er at hakke på ordensmagten

Nemlig rigtigt.
Derfor sidder jeg osse ret tit i perifirien, og kigger med her på gruppen.
Jeg opfatter stadig dette forum som yderst seriøst og troværdigt. Helt
ærligt så gider jeg heller ikke søge så mange andre steder, hvorfor skulle
jeg det, når sværet oftest kommer her på usenet.
Egentlig burde os gamle her på kanalen reklamere mere for dette forum,
trække nogle nye brugere til og holde liv i dette uvurderlige forum for
fritid og motorcykler.
Mvh
Jarl
--
Der skal agere Julemand på motorcykel i år

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-11 10:02

On Fri, 11 Nov 2011 01:01:42 +0100, in dk.fritid.motorcykel you wrote:

> [...]
> Hvadenten rygklapperiet så er mærkerelateret eller på
> scooterknægt-niveau hvor det væsentlige i fællesskabet er at hakke på

Ja, og nej, eksempelvis www.motorcykelforum.dk er universalt, og pænt
sobert i forhold til lovgivning, og ordensmagten. Af og til kan der endda
føres en god debat, MEN, desværre, går bølgerne lidt højt så kommer
administrator og sletter tråden, eller værre endnu, en forurettet
trådstarter beder om at få sin tråd slettet. Derved forsvinder vigtig
information, OG, den dag den ulønnede "sitebajs" ikke gider mere, så
forsvinder siden med alle dens data.

Så et eller andet sted burde nyhedsgrupperne "opgraderes" til fora med de
muligheder det giver, men med base i nyhedsgruppernes kæmpe database. Det
vil være nødvendig med en seriøs opgradering med mulighed for billeder i
indlægene, (muligvis fra anden "billednyhedsgruppe", måske database), det
væsentlige er at denne kilde også er permanent, og ikke som "vores egen"
blot dør med ophavsmandens manglende interesse.

Hvem magter/bærer den opgave ? Jeg har ikke evnerne.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 21-4-2011

Fra : Hekto

Dato : 11-11-11 02:57

Motorcykelforum er nok det mest seriøse af de tilstedeværende muligheder på www.
Svaghederne er sådan nogenlunde dem du påpeger.

Man kunne måske få lidt flere lokket til ved at gå over i Google Groups der ahr sat sig på mange usenet grupper. Man må nok se i øjnene at 'teknologien' her ikke vil blive understøttet til evig tid.

--
/Hekto

Fra : Leif

Dato : 10-11-11 18:20

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen

Jeg kan se 2 indlæg i denne tråd, men der er ikke
nye i mange andre NGer...........

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-11-11 18:58

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> writes:

> Jeg kan se 2 indlæg i denne tråd, men der er ikke
> nye i mange andre NGer...........

Det er ikke kun denne gruppe der dør lige så stille :-\

Du skal først blive bekymret når du begynder at se svar på indlæg du
ikke har set.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-11 09:26

On Thu, 10 Nov 2011 17:41:08 +0100, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
wrote:

Helt død er denne gruppe da ikke, jeg har da stadig stor glæde af og
læse den, plus og spørger de kloge hoveder her inde.

Og det vel kun os selv der bestemmmer om gruppen er død

Mvh.
Poul-M Olsen
CBX750F 88" ( under Renovering)
VF750 87" ( Til låns )

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-11-11 17:35

> Helt død er denne gruppe da ikke, jeg har da stadig stor glæde af og
> læse den, plus og spørger de kloge hoveder her inde.
> Og det vel kun os selv der bestemmmer om gruppen er død

Ja, men efterhånden kan man få svar på de fleste spørgsmål ved blot at
søge i gamle indlæg. Så meget nyt sker der trods alt heller ikke inden
for motorcykelverdenen.

I nogle grupper får man også på puklen hvis man spørger om noget som der
er blevet behandlet før, og så er der ikke meget tilbage at snakke om..

Der har også været lavet flere web-interfaces til nyhedsgrupperne som
har været delvist succesfulde, og i dag er det nok mest google groups
der dominerer på det felt. Dog synes jeg at det er ret uoverskueligt at
bruge nyhedsgrupper gennem Google Groups, så jeg hænger stadig på en
offline-klient, som jo nok er lidt for teknisk ifht. hvad folk er vant
til i dag.

--
Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-11 10:18

On Fri, 11 Nov 2011 17:35:28 +0100, Martin Sørensen
<demolition@laxity.dk.invalid> wrote:

> [...]
>bruge nyhedsgrupper gennem Google Groups, så jeg hænger stadig på en
>offline-klient, som jo nok er lidt for teknisk ifht. hvad folk er vant

Ja man for nemt på puklen på webfora's mest brugt sætning er vel "har
du hørt om søge funktion"

Eftersom at mange mail programmer understøtter newsgrups, sp har mange
der stadig mulighed for og være med her. ( Men ja der skal da laves
noget reklame for gruppen her. Vil helt sikkert hjælpe lidt på livet
her:) )

personlig bruger jeg news.sunsite.dk som er en gratis service

OG hvad angår liv i gruppen, ja man kan finde rigtig meget ved og søge
i tidliger indlæg, men der kommer jo også liv af man tillader og
spørger igen

Og vis folk nu svaret lidt på de tråde der kommer, med et lidt mere
brugbar reply til end jeg skal rode med B&O i vinter.
så kom der måske også lidt liv ud af det indlæg :p

Fra : Edvard

Dato : 12-11-11 01:53

Jeg kom tilbage efter flere år - Og finder den egentligt ganske
levende stadigvæk.
Ser den i Google Groups.

mvh

Edvard Korsbæk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-11-11 13:49

"Per V. Misser" <per_misser@mail.dk> writes:

> Har du et forslag til det bedste sted at gå hen, når det nu må erkendes at
> Usenet er på vej ud? Jeg tænker primært på emnet fritid/motorcykel.

Nej desværre. I vores klub har vi en rimelig velfungerende mailingliste,
som bruges meget ligesom denne nyhedsgruppe, samt naturligvis til
klub-relaterede emner såsom hvem der skal arrangere årets julefrokost
osv.

Personligt gider jeg ikke rigtig de web-baserede fora. Det er simpelthen
for besværligt sammenlignet med mail eller nyhedsgrupper.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : John

Dato : 11-11-11 13:56

Jacob Bunk Nielsen forklarede den 11-11-2011:

> Personligt gider jeg ikke rigtig de web-baserede
> fora. Det er simpelthen for besværligt
> sammenlignet med mail eller nyhedsgrupper.

Men det er nok desværre den vej det går.
Gætter på at unenet lider døden inden for en kort
årrække.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk / www.wp-theme.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-11-11 13:58

John <admin@jp-web.invalid> writes:
> Jacob Bunk Nielsen forklarede den 11-11-2011:

> Men det er nok desværre den vej det går.
> Gætter på at unenet lider døden inden for en kort årrække.

Jeg finder nok på noget andet at lave

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*