Glansbilleder gjor missionær-lysten
Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-11 21:18

Glansbilleder gjor missionær-lysten
Min mors sendte mig i søndagsskole en time om ugen i 1. og 2. klasse
og vidste ikke at hendes stærke kristendom dermed ville få mig til at
beslutte mig
for missionærkarriere i Afrika
Det var en hemmelighed jeg holdt på og højst nævnte årligt og ikke
for min mor - som var ked af det da jeg valgte ulandsdarbejde 2 år
efter universitets-uddannelse, for hun ønskede mig i DK-job.
Til og med konfirmation var jeg kristen, siden ateist som min far.
Søndagsskolen havde uddelt små glansbillede fra Dore-billedbiblen og
det gjorde mig begejstret for jødehistorie og den triumfer - sådant og
især paradisbeløning, ville jeg gerne være del af. Og jeg ville have
farisæisk ret til at se ned på jævnaldrende der ikke så idealistisk
behagede Gud