Hvis du mødte et menneske og du kun havde ~
Fra : Ole Madsen

Dato : 09-11-11 20:35

Prøv at læse den, den er ret interessant, og går godt i tråd med kjv der
siger noget i ordsprogene med at den retfærdige studere hvordan han skal
svare

http://www.billmounce.com/life-journey/what-minimum-it-takes-get-heaven

hvordan ville du svare?
noget at tænke på for mig selv. og som jeg vil overveje

Ole

Fra : Lyrik

Dato : 12-11-11 05:08

Den 09/11/11 20.35, Ole Madsen skrev:
Hvorfor havde jeg kun 2 minutter? Skulle jeg på arbejde? ))

MvH
Jens

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-11-11 06:04

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Den 09/11/11 20.35, Ole Madsen skrev:
> Hvorfor havde jeg kun 2 minutter? Skulle jeg på arbejde? ))

jeg ved jo ikke om du har arbejhde, men det sætter jo presset op for mig, og
kræver mere af mig, men det var jo godt at vide hvad man ville sige hvis man
kom i sådan en situation

Ole

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-11-11 14:02

Den 09-11-2011 20:35, Ole Madsen skrev:
> [...]
>

> hvordan ville du svare?
> noget at tænke på for mig selv. og som jeg vil overveje

Det kan selv en ateist svare på:

Du skal angre dine synder og tro
på gud, jesus, den hellige treenighed
og tro at der er et liv efter dette i
"himlen".

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-11-11 15:02

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan selv en ateist svare på:
>
> Du skal angre dine synder og tro
> på gud, jesus, den hellige treenighed
> og tro at der er et liv efter dette i
> "himlen".

ret godt bud, og at vore synder er betalt på korset af Jesus for at vi ikke
selv skal betale prisen

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-11-11 15:15

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> ret godt bud, og at vore synder er betalt på korset af Jesus for at vi
> ikke selv skal betale prisen

når jeg siger betale prisen, så mener jeg ikke at man selv kan betale prisen
for ens synder, men enten lader man Jesus stå som forsoner for vore synder,
lade dommen som vi skulle være under være på ham, eller så må den være på os
selv

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-11-11 15:47

Den 12.11.2011 15:01, skreiv Ole Madsen:

> "Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> ret godt bud, og at vore synder er betalt på korset af Jesus for at vi
> ikke selv skal betale prisen

Vill det si at kristne fritt kan synde etter hjertets lyst, uten å tenke
på konsekvensene?

HM

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-11-11 16:01

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen
> Den 12.11.2011 15:01, skreiv Ole Madsen:

> Vill det si at kristne fritt kan synde etter hjertets lyst, uten å tenke
> på konsekvensene?

og bringe det mere skam over Jesus? nej, det være os langt fra at gøre
sådan

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-11-11 17:45

Den 12.11.2011 16:00, skreiv Ole Madsen:

> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen

> og bringe det mere skam over Jesus? nej, det være os langt fra at gøre
> sådan

Jeg minner deg på at vi som ser tingene utenfra bedømmer det
forskjellig. Der er noen her i gruppen som behandler andre mennesker med
en ren "gyllekjeft"

HM

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-11-11 19:06

> Jeg minner deg på at vi som ser tingene utenfra bedømmer det forskjellig.
> Der er noen her i gruppen som behandler andre mennesker med en ren
> "gyllekjeft"

jeg er enig i at der er nogle der ikke er særlig flinke ved andre herinde,
men hvor der er mennesker, der er der problemer, desværre

KH

Ole

Fra : Vidal

Dato : 12-11-11 17:07

Den 12-11-2011 15:46, Harald Mossige skrev:

> Vill det si at kristne fritt kan synde etter hjertets lyst, uten å tenke på
> konsekvensene?

Nej, det vil sige, det er det kristne (og da også ikke-
kristne) faktisk gør.

Fromhed og gode gerninger er ikke hverdagskost, hvis
man lutheransk protestant.

Men det er vanskeligt at forstå, det kan man tydeligt
læse, hvis man følger med i denne gruppe.

Jeg har forsøgt at forklare dig det adskillelige gange.

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-11-11 17:39

Den 12.11.2011 17:07, skreiv Vidal:

> [...]
> læse, hvis man følger med i denne gruppe.
>
> Jeg har forsøgt at forklare dig det adskillelige gange.

Nei. Den problemstillingen har *ingen* kristne forsøkt å forklare. Du
kan jo vise til en slik forklaring. dersom du påstår at en slik finnes.

HM

Fra : Vidal

Dato : 12-11-11 21:54

Den 12-11-2011 17:39, Harald Mossige skrev:
> Den 12.11.2011 17:07, skreiv Vidal:

> Nei. Den problemstillingen har *ingen* kristne forsøkt å forklare. Du kan jo
> vise til en slik forklaring. dersom du påstår at en slik finnes.

Jo, jeg har, de gange du har været ude med din tykke
misforståelse, om at kristne skulle implementere de
kristne værdier i højere grad. Det er nøjagtig samme
misforståelse af kristendommen, som du giver udtryk for
ovenfor, altså: "Vill det si at kristne fritt kan synde
etter hjertets lyst, uten å tenke på konsekvensene?"

Jeg har nok i de senere år afstået fra diskussionen,
jeg ved, du hverken kan eller vil forstå det. Det kan
godt ske, du kan få tilslutning fra de mere fundamentalere
kristne her i gruppen, men set i det lutherske perspektiv
er der her tale om hykleri og tanken om, man kan frelse sig
selv.

Og det er jo sjovt nok den vinkel, ateister ofte bruger, når
de skal angribe kristendommen. Dybt fundamentalistiske ateister,
der ikke har forstået en brik af, hvad luthersk evangelisk
kristendom er. Du forstår det ikke, du vil ikke forstå det,
og nu da jeg har kendt dig i 10 år, kan jeg med sikkerhed sige,
du vil aldrig komme til at forstå det. Du ønsker det ikke.

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-11-11 12:35

Den 12.11.2011 21:54, skreiv Vidal:

> [...]
> ovenfor, altså: "Vill det si at kristne fritt kan synde
> etter hjertets lyst, uten å tenke på konsekvensene?"

Spørsmålet er stillet, men der er ikke kommet noe begrunnet svar med
praktiske konsekvenser for svaret.

> Jeg har nok i de senere år afstået fra diskussionen,
> jeg ved, du hverken kan eller vil forstå det.

Du lyver.

> [...]
> kristne her i gruppen, men set i det lutherske perspektiv
> er der her tale om hykleri og tanken om, man kan frelse sig

Det er irelevant hva du tror ML mente i denne saken. Det er *din* mening
som etterlyses.

>klippet irelevant verbal gylle>

HM

Fra : Vidal

Dato : 13-11-11 14:02

Den 13-11-2011 12:35, Harald Mossige skrev:
> Den 12.11.2011 21:54, skreiv Vidal:

> Spørsmålet er stillet, men der er ikke kommet noe begrunnet svar med praktiske
> konsekvenser for svaret.

Du kan kun stille spørgsmålet, fordi du ikke forstår
eller ved, hvad kristendom er. Find en kristen, der ikke
er synder eller som kan undgå synden og du har fundet en
løgner og hykler. Man kan ikke holde op med at synde.

Som Paulus siger, det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke,
men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg.

Jeg finder altså den lov, at jeg, skønt jeg vil gøre det
gode, kun evner det onde. For jeg glæder mig inderst inde
over Guds lov. Men jeg ser en anden lov i mine lemmer, og
den ligger i strid med loven i mit sind og holder mig som
fange i syndens lov, som er i mine lemmer.

> Du lyver.

Nej.

> Det er irelevant hva du tror ML mente i denne saken. Det er *din* mening som
> etterlyses.

På tilsvarende vis, i en diskussion om marxisme, er det
irrelevant at anføre, hvad Marx mener? Eller i en diskussion
om kristendom er det irrelevant at henvise til Paulus eller
Luther?

Dit spørgsmål giver ingen mening i den kristne referenceramme.

Synden er uundgåelig, den kan man ikke selv træffe
foranstaltninger i mod.

Ja, kun du kan påvise, det er irrelevant.

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-11-11 14:20

Den 13.11.2011 14:02, skreiv Vidal:

> Du kan kun stille spørgsmålet, fordi du ikke forstår
> eller ved, hvad kristendom er.

Det er løgn, Villy.

> Find en kristen, der ikke
> er synder eller som kan undgå synden og du har fundet en
> løgner og hykler. Man kan ikke holde op med at synde.

Jeg hører du sier det, - og konsekvensen er: ? Automatisk syndsforlatelse?

> Som Paulus siger, det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke,
> men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg.

Jeg "driter i" hva Paulus sier. Det interessanne er hva lille Villy
tenker og tror.

> [...]
> den ligger i strid med loven i mit sind og holder mig som
> fange i syndens lov, som er i mine lemmer.

Joda. Du lyver.

<Klippe irelevant avledningsmanøver.>

> Dit spørgsmål giver ingen mening i den kristne referenceramme.

Joda. Men det krever en selverkjennelse som du ikke besitter.

> Synden er uundgåelig, den kan man ikke selv træffe
> foranstaltninger i mod.

Neivell, og derfor er den automatiske syndsforlatelsen innført i noen
ekstreme kristne miljøer. Blant annet Villy & co. sitt miljø.

HM

Fra : Vidal

Dato : 13-11-11 15:21

Den 13-11-2011 14:20, Harald Mossige skrev:
> Den 13.11.2011 14:02, skreiv Vidal:

> Det er løgn, Villy.

Ja, måske. Du har en bestemt forståelse af kristendommen,
som måske kan finde en vis genklang hos visse fundamentalister,
måske af det amerikaniserede tilsnit.

Du finder ingen genklang for din forståelse i den lutherske
evangeliske kristendom, som bekendt er den, der dominerer
skandinavien og det nordligste Tyskland.

> Jeg hører du sier det, - og konsekvensen er: ? Automatisk syndsforlatelse?

Jeg ved ikke, hvad automatisk syndsforladelse er. Du har
jo forsøgt at diskutere det her i gruppen og ingen vil
vedkende sig begrebet.

> Jeg "driter i" hva Paulus sier.

Selvfølgeligt gør du det. Derfor er du ikke i stand til at
diskutere kristendom. Du driter også i, hvad Luther siger.
Det gør dig totalt uegnet til at føre en kvalificeret diskussion
om kristendom her i norden.

> Det interessanne er hva lille Villy tenker og tror.

Du plejer da ellers ikke at sætte meget særlig pris på, hvad jeg
tænker og tror.

> Joda. Du lyver.

Du har da lige skrevet, du driter i, hvad andre end jeg siger.
Du vil kun diskutere dine egne aparte meninger om kristendommen
og vil ikke indse, du tager fejl.

> <Klippe irelevant avledningsmanøver.>

Yderst relevant indsigelse. Hvergang du ikke evner at svare
klipper du bare og kalder det irrelevant. Hvis du mener dem,
der har defineret kristendommen, ikke er relevante i en diskussion
om kristendom, må du da selv kunne forstå, du er på vildspor

Det svarer til, man ikke må nævne Newton, hvis man diskuterer
tyngdekraft. Nej, nej, Harald, jeg vil høre *din* mening om
tyngdekraft, jeg driter i Newton og Einstein ...

> Joda. Men det krever en selverkjennelse som du ikke besitter.

Hvis du blot havde selverkendelse, så du kunne forstå, at
_din_ 'kristendom' ikke er den, kristne i Danmark og Norge dyrker.
Ihvertfald ikke uden for de små amerikaniserede trossamfund.
Og hvorfor skulle jeg forholde mig til dem?

> Neivell, og derfor er den automatiske syndsforlatelsen innført i noen ekstreme
> kristne miljøer. Blant annet Villy & co. sitt miljø.

Der findes ikke noget, der hedder automatisk syndsforlatelse.
Det er noget selvopfundet, du bruger, fordi du er ude af stand
til at forstå luthersk evangelisk kristendommen. Jeg kan nemt
(an)give dig noget litteratur, der kan bringe dig på omgangshøjde,
hvis du er interesseret, så du kunne spare os for dit sludder.

Jeg ved jo godt, du er præget af amerikanske forfattere som
Burton Mack (The Book of Q and Christian Origins). Men overvej
dog, om ikke den slags tager fejl. Vær lidt kritisk overfor
antikristne svindlere.

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-11-11 19:36

Den 13.11.2011 15:20, skreiv Vidal:

<Klipp personangrep>

> Jeg ved ikke, hvad automatisk syndsforladelse er.

Du lyver igjenn. Du vet meget godt hva "automatisk syndsforlatelse" er.

> Selvfølgeligt gør du det. Derfor er du ikke i stand til at
> diskutere kristendom. Du driter også i, hvad Luther siger.
> Det gør dig totalt uegnet til at føre en kvalificeret diskussion
> om kristendom her i norden.

Vov

> Du plejer da ellers ikke at sætte meget særlig pris på, hvad jeg
> tænker og tror.

Det har jeg heller ikke påstått.

> Du har da lige skrevet, du driter i, hvad andre end jeg siger.

Nei. Du lyver igjenn. Jeg har skrevet at "jeg driter" i hva "Paulus"
skriver i dette tilfellet.

> Yderst relevant indsigelse. Hvergang du ikke evner at svare
> klipper du bare og kalder det irrelevant.

Og så går vi over til personangrep. Kan dette tilskrives Pauli eller MLs
skrifter?

>Hvis du mener dem,
> der har defineret kristendommen, ikke er relevante i en diskussion
> om kristendom, må du da selv kunne forstå, du er på vildspor

Det er ikke Paulus, heller ikke ML som definerer kristendommen. Desuten
har bibelen liten innflytelse på den praktiske kristendommen.
Kristendommen blir definert av personer som deg og AF; hvær mann sin
kristendomm, der det aller viktigeste er å skaffe seg fiender! Troen
kann ikke overleve uten velldeffinerte fiender.

> Det svarer til, man ikke må nævne Newton, hvis man diskuterer
> tyngdekraft. Nej, nej, Harald, jeg vil høre *din* mening om
> tyngdekraft, jeg driter i Newton og Einstein ...

Tøysekopp. Du synes mangle argumenter.

> Hvis du blot havde selverkendelse, så du kunne forstå, at
> _din_ 'kristendom' ikke er den, kristne i Danmark og Norge dyrker.

Dette er du ikke kompetent til å uttale deg om.

> Der findes ikke noget, der hedder automatisk syndsforlatelse.

Språklig sett, så finnes begrepet. Språklig sett, er begrepet svært
presis, så presis at selv Villy skjønner hva begrepet innebærer. Det at
Villygutten protesterer så kraftig, viser at han skjønner svært bra hva
begrepet dekker. Derfor protesterer han høylydt for å protestere på
virkeligheten.

> Det er noget selvopfundet, du bruger, fordi du er ude af stand
> til at forstå luthersk evangelisk kristendommen.

Nei. Fordi jeg skjønner den!

> Jeg kan nemt
> (an)give dig noget litteratur, der kan bringe dig på omgangshøjde,
> hvis du er interesseret, så du kunne spare os for dit sludder.

Det er mer lærerikt å studere hvordan (Luthersk) kristne oppfører seg
til daglig; de praktiserer kristendommen sin!

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-11-11 19:40

Harald Mossige skrev i

> Du lyver igjenn. Du vet meget godt hva "automatisk syndsforlatelse" er.

Der er nok ikke andre end dig der ved hvad det begreb dækker over.

Det er ikke et begreb der kommer fra kristendommen.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Vidal

Dato : 14-11-11 11:43

Den 13-11-2011 19:36, Harald Mossige skrev:
> Den 13.11.2011 15:20, skreiv Vidal:

> <Klipp personangrep>

> Du lyver igjenn. Du vet meget godt hva "automatisk syndsforlatelse" er.

Dine selvopfundne begreber har intet med kristendom at gøre.
Og det er jo ikke din selvopfundne religion, som du kalder
kristendom, jeg gider diskutere. Man kan sige din 'kristendom'
ikke har det mindste med kristendom at gøre.

Det har du fået fortalt masser af gange, men du fortsætter
ufortrødent. Stråmandsreligion!

> Vov

Netop! Vov, Harald. Et af dine mere sigende svar.

> Det har jeg heller ikke påstått.

Så det er både interessant og ikke interessant?

> Nei. Du lyver igjenn. Jeg har skrevet at "jeg driter" i hva "Paulus" skriver i
> dette tilfellet.

Det er jo det, jeg skriver. Så hvordan kan vi være uenige
om det?

> Og så går vi over til personangrep. Kan dette tilskrives Pauli eller MLs skrifter?

Nej, her må du nøjes med min karakteristik. Og i øvrigt
er det ikke et angreb, blot en beskrivelse af din teknik.

> Det er ikke Paulus, heller ikke ML som definerer kristendommen.

Du er altid god for et tåbeligt synspunkt. Det her er dog
et af de mere tåbelige.(<- Det er en karakteristik og ikke et
personangreb.)

> [...]
> viktigeste er å skaffe seg fiender! Troen kann ikke overleve uten velldeffinerte

Så i virkeligheden er det dig, der opretholder troen her
i Skandinavien?

> Dette er du ikke kompetent til å uttale deg om.

Siger ham, der mener, Paulus og Luther ikke har nogen
indflydelse på kristendommen.

Kan du ikke selv se, du er hinsides al fornuft?

> [...]
> protesterer så kraftig, viser at han skjønner svært bra hva begrepet dekker.
> Derfor protesterer han høylydt for å protestere på virkeligheten.

Språklig set, kan man opfinde alle mulige begreber, der
ikke har med virkeligheden at gøre: En ædru nordmand,
en kristen ateist, en gudsfrygtig satanist. Språklig set
svært præcise begreber.

Og du mener, hvis man protesterer mod disse overgreb på
virkeligheden, så ...

Man skulle tro, du havde lært af Freud.

> Nei. Fordi jeg skjønner den!

Ja, og jeg forstår strengteori. Jeg vil bare ikke tale om
det.

> Det er mer lærerikt å studere hvordan (Luthersk) kristne oppfører seg til
> daglig; de praktiserer kristendommen sin!

Ja, du demonstrerer tydeligt din manglende forståelse for,
hvad kristendom er. Og da også at du ikke er parat til at
opgive dine fordomme om kristendommen.

Jeg ser du i et andet indlæg beskylder nogen for at tilhøre
en amerikansk sekt. Men din egen opfattelse af kristendommen
adskiller sig jo ikke derfra.

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-11-11 13:54

Den 14.11.2011 11:42, skreiv Vidal:

> Dine selvopfundne begreber har intet med kristendom at gøre.

"Automatisk syndsforlatelse" beskriver MLs kristendom meget bra. Jeg
skjønner godt at du nekter å erkjenne realiteten og angriper personen i
stedet, men det er slik din form for kristendom fungerer.

HM

Fra : Vidal

Dato : 14-11-11 14:59

Den 14-11-2011 13:53, Harald Mossige skrev:

> "Automatisk syndsforlatelse" beskriver MLs kristendom meget bra. Jeg skjønner
> godt at du nekter å erkjenne realiteten og angriper personen i stedet, men det
> er slik din form for kristendom fungerer.

Hvis du kan finde bare én lutheransk kristen, der kan
tilslutte sig konceptet (med et link), så vil jeg se på det,
ellers gider jeg ikke beskæftige mig med dine fantasier.

Så vil jeg hellere se på

http://www.morcky.com/troubles/2010/04/1049/

Det er da i det mindste morsomt.

Se evt.

http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&rlz=&q=automatic+absolution&oq=automatic+absolution&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=22482l28886l0l29752l20l20l0l2l0l0l309l3040l3.11.3.1l18l0

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-11-11 21:15

Den 12-11-2011 15:01, Ole Madsen skrev:

> "Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> ret godt bud, og at vore synder er betalt på korset af Jesus for at vi
> ikke selv skal betale prisen

For ikke at blive misforstået:

Jeg alene har ansvaret for mine
eventuelle synder. Jeg må selv
egenhændigt betale prisen for mine
dumheder. Tilgivelse kan jeg kun
få af de personer, jeg måtte have
forurettet.

Jeg tror hverken på gud, jesus, den
hellige treenighed eller nogen som
helst form for genopstandelse
eller liv efter døden og alt det andet
fis.

Og spørgsmålet var ikke om at dele
evangeliet, men om den korteste vej
til "himlen". Og mit eget svar til
den troende ville være: Skyd dig en
kugle for panden.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-11-11 23:29

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Jeg tror hverken på gud, jesus, den
> [...]

Man undres virkelig over hvad en så hoven, hånende og nedladende person
laver i denne gruppe - med mindre tilstedeværelsen alene har til formål at
udstille sin menneskeforagt over for dem der ikke deler hans ateistfanatiske
ringeagt over for kristne.

Men nu kom det da endeligt frem at denne ekstremistiske kristenhader gerne
ser de troende udryddet. Ja ja, der er jo ikke langt til samme holdning som
bl.a. Stalin og Pol Pot m.fl lagde for dagen da de stod for massemyrderi og
udryddelse af 100 millioner mennesker.

Gud har gennem profetier advaret os om at noget sådant igen vil ske i tiden
op til Jesu genkomst. Ondskaben skal de gudløse vil blive stor og
grusomheden mod de troende vil være ubeskrivelig. Ondskabn viser sit sande
ansigt gennem ekstremistisk og fanatiske ateisme - og vi ser jo tydeligt
hvordan dette skinner klart igennem sådanne udtalelser som Jørgen Farum
Jensen her kommer med.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-11-11 09:58

Den 12-11-2011 23:29, Andreas Falck skrev:
> [...]
> sande ansigt gennem ekstremistisk og fanatiske ateisme - og vi ser jo
> tydeligt hvordan dette skinner klart igennem sådanne udtalelser som

Hvor i mit indlæg finder du belæg for alle
disse udfald?

Jeg kommer med et simpelt svar på et simpelt
spørgsmål. Når den troende kristne tror på
et bedre liv i himlen end det jordiske er den
korteste vej da at tage sig af dage.

Jeg har aldrig ønsket troende noget ondt
fra en andens hånd. Jeg hader ikke kristne.
Men jeg foragter folk, der tager deres tro
så bogstaveligt, at at de ikke kan tåle
at blive hånet, spottet og latterliggjort.

Det er det, ytringsfrihed drejer sig om.

Og hån fortjenes, når man virkelig kan
tro at alverdens tyranner har begået
deres forbrydelser i ateismens navn.
Disse forbrydelser var ideologisk vanvid,
fuldstændigt på linje med det religiøse
vanvid, der gerne ser anderledes troende
hen hvor peberet gror. Eller det der er
værre.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-11-11 10:03

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Men jeg foragter folk, der tager deres tro
> så bogstaveligt, at at de ikke kan tåle
> at blive hånet, spottet og latterliggjort.
>
> Det er det, ytringsfrihed drejer sig om.

Du har da fuldstændig misforstået stort set alt.

Hån, spot og latterliggørelse har intet med ytringsfrihed at gøre. Men er
alene et udslag for din foragt over for dem der ikke deler dit forkvaklede
ateistiske menneskefjendske livssyn.

Og det fremgår jo helt tydeligt af dine mange udfald mod kristne, at du helt
tilslutter dig undertrykkelse og forfølgelse af kristne.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-11-11 12:11

Den 13-11-2011 10:03, Andreas Falck skrev:

> [...]
>
> Og det fremgår jo helt tydeligt af dine mange udfald mod
> kristne, at du helt tilslutter dig undertrykkelse og

Det er åbenbart sådan du tolker det. Hvor i mine
indlæg finder du belæg for at jeg skulle tilslutte
mig undertrykkelse og forfølgelse af kristne?

Og hvad angår hån, spot og latterliggørelse har
du helt klart vist vejen for kommentarer til
folk, der ikke mener præcistdet samme som dig.

Mit navn alene er nok til at udløse en spand
lort fra Andreas Falck. Du ulejliger dig ikke
med at læse, hvad jeg skriver, ligesom du heller
ikke har ulejliget dig med at læse den artikel,
Ole oprindeligt henviste til.

Når jeg af og til provokerer en smule i denne
gruppe er det mest for morskabs skyld. I kristne
hakker jo på hinanden i en grad, som selv den
mest rabiate ateist må stikke piben ind.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-11-11 11:11

"Jørgen Farum Jensen" <farumjensen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Disse forbrydelser var ideologisk vanvid,
> fuldstændigt på linje med det religiøse
> vanvid, der gerne ser anderledes troende

men tror du faktisk at du kommer igennem med dit budskab? jeg tror de fleste
troende herinde er ret ligeglade med dit spotteri og hån hvad angår at ønske
at gøre det samme

jeg ved for mig selv at jeg ikke ønsker at spilde mit liv på noget der ikke
betyder noget for andre også, men det formål syntes jeg ikke helt at præge
din deltagelse herinde

ønsker du virkelig at spilde dit liv på voldsomme armbevægelser der ikke har
noget at sige alligevel?

Ole

Fra : Lyrik

Dato : 13-11-11 00:08

Den 12/11/11 21.14, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Og spørgsmålet var ikke om at dele
> evangeliet, men om den korteste vej
> til "himlen". Og mit eget svar til
> den troende ville være: Skyd dig en
> kugle for panden.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg tror bare du trænger til opmærksomhed. Min nevø skabte sig sidst jeg
besøgte ham over, at jeg var troende! Han måtte gå ud i køkkenet og hive
efter vejret!

Han skældte mig ud og forlangte at jeg ophørte med at tro! Hvorfor gør
ateister det? jeg påpegede at der var milliarder af kristne. Ville han
også byde over dem?
Så rakte han mig en bog til låns der hedder:"TROENS FALLIT" Af Sam Harris.

Jeg begyndte at læse den i dag. Allerede på 11 side ringede alarmklokkerne:
http://lyrikfilm.dk/public/troensfallit01.pdf

Allerede her ophæver han trosfriheden idet den kaldes roden til alt ondt.
Vi har set regimer der forbyder folk at tro. Sætter dem i dybe
fangehuller, korsfæster dem, hugger hovederne af dem, sender dem til
Sibirien o.s.v.
For troen bor inden i mennesket. Den kan man kun fjerne ved drab!
Sam Harris modtog i 2005 det amerikanske PEN's pris for det bedste
faglitterære værk.
Når SH taler i vi-form så bruger han pluralis majestatis og optræder i
virkeligheden som en ny GUD med hånd og halsret over milliarder af
mennesker! Troen? Den kan man da bare forbyde!

MvH
Jens