Hvad skal vi med html.dk?
Fra : Børge Jensen

Dato : 08-11-11 16:01

Der har været mange indlæg omkrig html.dk og deres forældede
artikler, mange af dem er mere end 10 år gamle, og lever slet ikke
op til nutidens standard.

Skriver man til Jonas Astrup på jonas@html.dk, får man slet ikke
noget svar.

Skriver man til Joachim, der er medansvarlig, henviser han til Jonas
på den adresse - og ingen kommer videre.

html.dk lever af reklameindtægter på dybt forældede artikler, og det
giver mange gange anledning til dyb frustration blandt brugerne af
denne eller disse grupper, det har jeg i hvert fald set mange gange.

Hvad skal vi gøre ved det, og skal vi i det hele taget gøre noget?

Jeg er soldat, og er ofte udsendt i verdens brændpunkter, men hver
gang jeg kommer hjem, ligger html.dk der fortsat og spøger, er der
slet ikke nogen der vil af med den, og er villig til at gøre noget ved
det?

Birger Sørensen er vist den der kritiserer mest, vil han mon føre an
i en protest?

--
Børge Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-11 01:04

On 09-11-2011 00:00, Børge Jensen wrote:
> [...]
> det?
>
> Birger Sørensen er vist den der kritiserer mest, vil han mon føre an

Som jeg ser det, er der siden den 18. oktober stillet 3 (ak ja)
spørgsmål med relevans til denne gruppe.

De 2 er kommet ind via html.dk

Forældede artikler eller ej - når webfolket stiller spørgsmål til
Google, er det html.dk der svarer.
Det er det også når jeg spørger Google, jeg undlader bare at følge
linkene til html.dk.

Så hvis du på en eller anden måde kan hacke Google, så den tilføjer
"Følg ikke dette link" ved alle html.dk svar, er det bare at acceptere
og håbe på, at folk finder ud af, at _her_ er det ikke html.dk der svarer.

Det er hvad Birger og vi andre, forsøger at forklare.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://produceret-i.dk/ - Køb danske produkter

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-11 01:13

On 09-11-2011 01:04, Karl Erik Christensen wrote:

> [...]
> og håbe på, at folk finder ud af, at _her_ er det ikke html.dk der svarer.
>
> Det er hvad Birger og vi andre, forsøger at forklare.

MAO: Jeg tror ikke så meget at folk følger artiklerne på html.dk.
Men de forelsker sig i webinterfacet til news grupperne, og bliver
derfor ved med at bruge det - med den irriterende signatur.

Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-11-11 09:02

Børge Jensen skrev:
> [...]
> det?
>
> Birger Sørensen er vist den der kritiserer mest, vil han mon føre an

Det eneste, der er på html.dk, er kopien af disse nyhedsgrupper.
Resten er forældet information.
Så når "websnedkere" ikke kan få html.dk's informationer til at passe,
spørges der i grupperne - og det er os der hjælper "snedkerne" at rette
de fejl html.dk lærer dem.
Imens sidder Jonas i Afrika og lever fedt for reklameindtægterne af
vores andres gratis arbejde.
(En trend man kan se mange andre steder - skide være med moralen og
etikken og andre mennesker, bare *jeg* har noget ud af det. Vældig
Amerikansk - men det hører IMHO ikke hjemme i Danmark)

"Internettet er en informationsmotorvej" hed det engang.
Man må så konstatere, at trafikken på den motorvej, er gået temmelig
meget i stå - vi har holdt i kø de sidste 10 år. I hvert fald, når det
gælder html på dansk.
Og det er - som Karl Erik også påpeger - for en stor del Googles
fortjeneste.
Måske er det netop fordi nyhedsgrupperne faktisk giver html.dk
opdateret indhold, at sitet bliver ved at rangere højere i Google og
andre søgemaskiner, end sites med relevant og nutidig information.
Men der er noget forkert med disse maskiners rangering, når et site der
har været "out of date" i 10 år, bliver ved med at have topplacering.

Jeg har samlet link til de sites der har hjulpet mig på vej, og som jeg
mener har kvalitet nok til - helt eller delvist - at kunne erstatte
html.dk
http://bbsorensen.dk?men=Link/Software
Konkurere med Google hverken kan eller vil jeg. Og jeg har for meget
samvittighed, til at svindle andre for egen fortjeneste.

Der har været en diskussion for ikke så længe siden, om hvad og hvordan
man kunne konkurere med html.dk's rangering.
Et af tiltagene kunne være sites med samme adgang til nyhedsgrupperne
som html.dk, og der var også visse personer, der kom forhldsvis langt
ad den vej. Desværre ser det ud til at være gået i stå. Ærgerligt.
Jeg ville godt have været med der, men jeg har ganske enkelt ikke tid i
øjeblikket.
Jeg ved ikke så meget om nyhedsgrupper og/eller usenet.dk - men det
ville da være ret oplagt for usenet, selv at have et site med adgang
til nyhedsgrupperne.

html.dk er forældet. Og jeg skal da gerne gentage at jeg mener det bør
enten holdes opdateret eller fjernes. Som det er nu, er det vildledning
i stedet for vejledning.

Som jeg ser det, kan vi ikke gøre så meget andet, end at blive ved med
at protestere. Hvad det er for en protest der konkret tænkes på, er jeg
ikke klar over - og kan derfor hverken svare ja eller nej til det
stillede spørgsmål.

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Thore

Dato : 09-11-11 15:05

On Wed, 09 Nov 2011 09:01:41 +0100, Birger Sørensen <sdc@bbsorensen.com>
wrote:

> [...]
>Man må så konstatere, at trafikken på den motorvej, er gået temmelig
>meget i stå - vi har holdt i kø de sidste 10 år. I hvert fald, når det

Ja, du har ret... internettet var _meget_ hurtigere tidligere...
Nu er hjemmesider så komplicerede og med så meget server-side afvikling
at det nogle gange er en gru...:(

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : John

Dato : 09-11-11 21:43

Følgende er skrevet af Birger Sørensen:
> Og jeg skal da gerne gentage at jeg mener det bør
> enten holdes opdateret eller fjernes.

Hvem kan da tillade sig at kræve noget sådant.
Hvorfor skulle de fjerne en sund privat forretning
der giver så meget afkast at de i følge dig kan
sidde og fede den i Afrika.

Må indrømme at jeg ikke lige kan følge din og
andres provins logik.

De har sgu da fundet en fed fidus der er
fuldstændig gyldig, og er du og andre utilfredse må
i da prøve at give dem baghjul, eller stoppe dette
evindelige klynkeri, der grænser til Jantelov.

Nyhedsgrupper (webdesign) er døde, og det er kun
HTML.DK der holder liv i dem, udover tråde som
denne.

Nu har dette evindelige klynkeri strakt sig fra 90
erne, og har selv deltaget i klynkeriet.
Den gang gik det mere på at de skulle oplyse deres
brugere om at de tilgik nyhedsgrupperne via en
privat hjemmeside.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk / www.wp-theme.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-11 22:43

On 09-11-2011 21:43, John wrote:
> [...]
> Den gang gik det mere på at de skulle oplyse deres brugere om at de
> tilgik nyhedsgrupperne via en privat hjemmeside.

Enig.

Det sørgelige er bare, at jeg ikke tror html.dk eksisterer for økonomisk
vindings skyld. Ingen kan leve af de håndører reklamerne giver.

Jeg tror mere på, at ejeren af html.dk sidder med et smøret smil om
læberne, og nyder den "provokation" html.dk's eksistens udgør for nogle.

Den dag brokkeriet forsvinder, er det sikkert ikke så morsomt mere.
Reklamerne betaler sikkert kun lige webhotellet og DK-hostmaster.

Karl Erik.

Fra : John

Dato : 09-11-11 22:49

Karl Erik Christensen sendte dette med sin
computer:

> Den dag brokkeriet forsvinder, er det sikkert
> ikke så morsomt mere.
> Reklamerne betaler sikkert kun lige webhotellet
> og DK-hostmaster.

På mig virker det som om alle klynkerne skider på
det samme lokum og med vilje ikke gider at trække
ned for at kunne samle så meget lort som muligt.
Problemet er bare at det efterhånden lugter.

Hvor svært kan det være at købe et domæne smide et
godt forum på og så tage konkurrencen op med dem i
stedet for dette evindelige klynkeri.

Det kunne da være et projekt for webdesigngruppen
på Allans side at hoste et sådant projekt op.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-11 23:01

On 09-11-2011 22:49, John wrote:

> Hvor svært kan det være at købe et domæne smide et godt forum på og så
> tage konkurrencen op med dem i stedet for dette evindelige klynkeri.

Eller "nogen" kunne spørge SKAT, om de svimlende reklameindtægter på
html.dk bliver selvangivet

Karl Erik.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-11 23:15

John skrev:

> Det kunne da være et projekt for webdesigngruppen
> på Allans side at hoste et sådant projekt op.

Kim Ludvigsens projekt ovre i admin-gruppen er
gået i stå for en måned siden.

Det blev en lang debat, og jeg ved ikke lige hvorfor
den gik i stå, det er faktisk den sidste debat der

Jeg støtter fortsat den slags, men det kræver sikkert
at der bliver nedsat et hurtigtarbejdende udvalg, der
så kan komme med en rapport om 4 år.

Hvem der kom med de sureste miner, vil jeg lade
andre om at vurdere - læs lige tråden:

Oplæg til debat om nyhedsgruppernes overlevelse

i admin-gruppen, det varer i cirka 2 uger.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : John

Dato : 09-11-11 23:28

Allan Vebel frembragte:

> Hvem der kom med de sureste miner, vil jeg lade
> andre om at vurdere - læs lige tråden:

jeg abbonerer ikke på den gruppe.

Jeg syntes blot at klynkeriet vedr html.dk har
varet længe nok, og der findes da masser af
skribenter her i disse grupper der burde kunne
Hoste et alternativ op og stå.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-11 23:40

John skrev:

> jeg abbonerer ikke på den gruppe.

Jamen, så har du jo slet ikke fået det hele med
for at kunne vurdere sammenhængen. Du kan
se alle indlæg her - læs det lige igennem - og
kom med et bud!

http://groups.google.com/group/dk.admin/browse_thread/thread/001c9cbdfbc45cc2?hl=da#

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : John

Dato : 09-11-11 23:52

Allan Vebel udtrykte præcist:

> Jamen, så har du jo slet ikke fået det hele med
> for at kunne vurdere sammenhængen. Du kan
> se alle indlæg her - læs det lige igennem - og
> kom med et bud!

Jeg orker ikke at gennemgå 172 indlæg fra en flok
teoretikere.

Jeg er for så vidt også ligeglad med html.dk og
hvilke alternativer der kunne være.
Min anke er klynkeriet.
Når så mange teoretikere er enige om at der skal
gøres noget, hvorfor så ikke komme i gang.
Tænker på dem som er mest kritisk.

Er der nogen der har spurgt gutterne på html.dk om
de må levere noget nyt materiale til siderne.

Er der nogen der har spurgt om de kunne overtage
html.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-11-11 00:08

John skrev:

> Jeg orker ikke at gennemgå 172 indlæg fra en flok
> teoretikere.

Jamen, så er du jo sat fuldstændig uden for indflydelse,
når du ikke har adgang til det materiale der allerede
ligger klar

Læs det alligevel, du vil blive meget klogere - og meget
bedre til at udtale dig om sagen.

Ja, det er en kompliceret sag, som involverer en masse
spændende mennesker.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : John

Dato : 10-11-11 00:49

Efter mange tanker skrev Allan Vebel:

> Læs det alligevel, du vil blive meget klogere -
> og meget
> bedre til at udtale dig om sagen.

Allan jeg udtaler mig ikke om sagen, jeg påpeger
klynkeriet.(håber det er det jeg gør)

Hvis der er så mange kloge hoveder der mener der
skal et alternativ til så hvorfor ikke gøre noget
ved det.

Jeg er administrator på Wordpress Danmark, og i
vores forum som fungerer perfekt og har nogen
tusinde brugere og lige så mange besøgende, får vi
tit og mange gange HTML og CSS relaterede ? som
supporterne også bruger tid på at svare.

Jeg ville være glad for at kunne dirigere disse
spørgere over i et mere egnet fora, men pt findes
det ikke ud over eksperten.dk og så kan vi lige så
godt selv svare på det.

For nylig forespurgte nogen på vores forum om vi
ikke kunne lave en undergruppe der hed HTML/CSS
hvilket jeg ikke fandt var en god ide.
Ville hellere kunne dirigere dem til et
ekspertpanel på et andet site.

Så sent som i formiddags var jeg et sekund fra at
trykke på knappen der bestilte domænet
html-forum.dk, men tænkte så fandme nej klynkerne
må på banen.

I disse android tider med diverse aps er et Forum
meget bedre end news.
På Wordpress kan man skrive indlæg til sin egen
blog og også i Forummet.

Tror tiden er forpasset for usenet.
De unge ønsker en anden indgang til de sociale
netværk som usenet ikke er mere.

Nå men det blev en smøre.
Skal nok holde min kæft om dette emne for efter
tiden (hvis jeg kan) B-) B-) B-)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-11 14:11

Allan Vebel skrev:

> Kim Ludvigsens projekt ovre i admin-gruppen er
> gået i stå for en måned siden.

Jeg mistede modet.

> Det blev en lang debat, og jeg ved ikke lige hvorfor
> den gik i stå, det er faktisk den sidste debat der

Jeg vil prøve at lave en opsamling i næste uge. Men så vidt
jeg kan vurdere, uden at have gået indlæggene igennem, er
der ikke bred stemning for en samlet usenet-løsning. Det
virker som om, den bedste løsning er, at nogle enkelte bare
laver en løsning for HTML-grupperne på en anden hjemmeside
end usenet.dk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold din drømmeferie i Thailand. Find tips og info på:

Fra : John

Dato : 12-11-11 14:14

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg vil prøve at lave en opsamling i næste uge.
> Men så vidt jeg kan vurdere, uden at have gået
> indlæggene igennem, er der ikke bred stemning for
> en samlet usenet-løsning.
Hvad med at holde debatten i html gruppen.

--
www.wordpress.dk / www.wordpress.dk/forum

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-11-11 18:44

John skrev:

> Hvad med at holde debatten i html gruppen.

Det tilslutter jeg mig.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 12-11-11 18:59

Bertel Lund Hansen tastede følgende:

> Det tilslutter jeg mig.

Tak kender ikke alle dem der skriver i admin
gruppen og deres interesse, udover at diskutere B-)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-11 19:25

John skrev:
> Bertel Lund Hansen tastede følgende:

> Tak kender ikke alle dem der skriver i admin gruppen og
> deres interesse, udover at diskutere B-)

Hvis der skulle findes en "officiel" løsning, der omfatter
alle grupperne, så er admingruppen det rette sted at
debatere det.

Fra : John

Dato : 12-11-11 19:28

Kim Ludvigsen formulerede spørgsmålet:

> Hvis der skulle findes en "officiel" løsning, der
> omfatter alle grupperne, så er admingruppen det
> rette sted at debatere det.

Ok så fortsæt blot der for min skyld B-)

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-11-11 23:50

John formulerede spørgsmålet:
> Følgende er skrevet af Birger Sørensen:
>
> Hvem kan da tillade sig at kræve noget sådant.
> Hvorfor skulle de fjerne en sund privat forretning der giver så meget afkast
> at de i følge dig kan sidde og fede den i Afrika.

Der er ingen der kræver. Der er mange der har en mening om tingenes
tilstand.
Overdrivelse fremmer forståelsen - i hvert fald for nogle...

> [...]
> andre utilfredse må i da prøve at give dem baghjul, eller stoppe dette
> evindelige klynkeri, der grænser til Jantelov.

Ja. Vildledning af lærevillige, og profitering på andres frivillige
arbejde med at reparere de ulykker de dermed er skyld i - uanset
beløbet, er det forkert.

Det har vist ikke noget med Janteloven at gøre. Hvis det skulle være
rigtigt, skulle html.dk vist være et godt site - det er det ikke.

> Nu har dette evindelige klynkeri strakt sig fra 90 erne, og har selv deltaget
> i klynkeriet.

Det bliver vel ikke bedre af at der ikke er gjort noget ved det?

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : John

Dato : 09-11-11 23:54

Birger Sørensen formulerede spørgsmålet:

> Det bliver vel ikke bedre af at der ikke er gjort
> noget ved det?

Så gør da for hulen noget ved det Birger B-)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-11 09:29

Børge Jensen skrev:

> Hvad skal vi gøre ved det, og skal vi i det hele taget gøre noget?

Vi kan ikke gøre noget ved at html.dk eksisterer og nasser på
vores arbejde ud i al fremtid - ud over at holde op med at skrive
i webdesigngrupperne.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 09-11-11 10:14

Den 09-11-2011, skrev Bertel Lund Hansen:

> Vi kan ikke gøre noget ved at html.dk eksisterer
> og nasser på vores arbejde ud i al fremtid - ud
> over at holde op med at skrive i
> webdesigngrupperne.

Har sagt det før, siger det gerne igen
Løsningen som jeg ser det er at skide på de
uddøende nyhedsgrupper, og opsætte et
HTML-FORUM.DK.

Unge mennesker i dag behøver et sådant sted.
Forummet kan stå alene eller inkluderes i evt
hjemmesideskolen.
Designet skal være indbydende, og vi skal alle være
med til at promovere det.
Forummet kan udbygges med forskellige funktioner.
nyhedsbreve med mere.
Administratore kan findes hos jer faste brugere af
disse grupper.
Jeg kan snilt dirigere en del spørgere derover.

Fra : scootergrisen

Dato : 09-11-11 19:00

> ...hver
> gang jeg kommer hjem, ligger html.dk der fortsat og spøger, er der
> slet ikke nogen der vil af med den, og er villig til at gøre noget ved
> det?

Du kan prøve om du kan lave noget der er bedre.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-11 23:31

scootergrisen skrev:

> Du kan prøve om du kan lave noget der er
> bedre.

Det er slet ikke sådan noget det drejer sig om,
html.dk vil fortsat spøge i søgeresultater indtil
de er helt væk fra nettet.

Er det ikke sådan noget spørgeren ønsker?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : John

Dato : 09-11-11 23:37

Allan Vebel forklarede:

> Det er slet ikke sådan noget det drejer sig om,
> html.dk vil fortsat spøge i søgeresultater indtil
> de er helt væk fra nettet.

De skal da ikke væk fra nettet. Det har vi ingen
bemyndigelse til at bestemme.
Det er en privat side, og vi skal da ikke have hånd
og halsret over andres sider.

Hvis man er utilfreds må man hoste op med et
alternativ, og bliver det en sucses vil html.dk nok
langsomt blive udkonkurreret specielt hvis de ikke
opdaterer deres informationer

> Er det ikke sådan noget spørgeren ønsker?

Der er så meget man kan ønske sig. Nu er det snart
Jul, og det kan være han tror på Julemanden.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-11 23:52

John skrev:

> De skal da ikke væk fra nettet. Det har vi ingen
> bemyndigelse til at bestemme.

Nej, men mange har det ønske at forældede sider
ikke bliver fundet som det første - er det ikke
derfor de ønsker dem langt væk, før de laver
noget der kun kan vises i IE4 og NS4?

> Det er en privat side, og vi skal da ikke have hånd
> og halsret over andres sider.

I dette tilfælde er det et ønske at den bare forsvinder.

Hvad vil du sige til at den pludselig ikke kan findes
mere, vil du savne den?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : John

Dato : 09-11-11 23:56

Allan Vebel tastede følgende:

> Hvad vil du sige til at den pludselig ikke kan
> findes
> mere, vil du savne den?

Jeg er bedøvende Allan.
Har aldrig brugt den så vidt jeg husker.

Jeg bruger primært Google til mine ? og helst på
Anglais B-)