Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Selphy
Fra : ;o)-max-

Dato : 09-11-11 16:21

http://www.smileymax.com/whatsupdoc/CanonSelphy.html

Billeder følger - vil bare høre om teksten holder -
den er på engelsk !!
-max-

Fra : Valdemar Klauber

Dato : 09-11-11 17:00

On Wed, 09 Nov 2011 16:21:28 +0100, "-max-"
<smileymaxphoto@gmail.com> wrote:

>http://www.smileymax.com/whatsupdoc/CanonSelphy.html
>
>Billeder følger - vil bare høre om teksten holder -
>den er på engelsk !!
>-max-

Der er nok lidt scandihuvian i teksten, men den overlever. Een af mine
ideosynkrasier er nysprogsforstærkede udtryk (very very).
"The quality is comparable to standard lab prints" Jeg mener at den er
"superior to average lab prints"
Endelig en utilsigtet gentagelse:
"The price of the printer of the printer is relatively cheap but
consumables"

Alt i alt en god begyndelse; holdbarhed og slidstyrke såvel ved brug
som ved ydre belastninger ville også være interessante. Endelig er
dine priser i $ fra US indkøb, eller er de omregnet fra andre
lokaliteter?

mvh

Valdemar

Fra : ;o)-max-

Dato : 09-11-11 17:47

On 09-11-2011 17:00, Valdemar Klauber wrote:

> [...]
> som ved ydre belastninger ville også være interessante. Endelig er
> dine priser i $ fra US indkøb, eller er de omregnet fra andre

Wow cool feedback - du har totalt fuldstændig ret, den slags
er lidt irriterende at læse, men lidt sjovt at skrive

Mht kvaliteten vil jeg præcisere det jeg mener. Den fysiske
kvalitet er rigtig god, kraftigt papir og meget modstands-
dygtig overflade. Men vil ikke sige at billed kvaliteten er
bedre end den jeg får på de fleste labs, incl. mange
mini labs i Indien og Thailand. Og s/h er den ikke helt
så go til.

Printeren og papiret er købt i forskellige butikker i Danmark
og batterierne er købt gennem Amazon.co.uk og sendt fra Tyskland,
overraskende hurtig og billig levering. Jeg valgte at give ca.
priser i dollars, fordi jeg skrev på engelsk..

Jeg vil også komme ind på holdbarhed - den har bumlet rundt
i min vest og været en tur på gulvet, så jeg er lidt imponeret.

Men noget der nævnes ved de store proff dyesub printere er at
der kommer støv ind i maskinen, som blir overført til billederne-
det har jeg ikke bemærket, endnu.. Men det kan være et problem i
nogle af de lande jeg rejser i. Så det er noget jeg vil opdatere
når jeg kommer så langt.

Endnu en gang tak for cool indput.
-max-

Fra : Max

Dato : 09-11-11 17:22

Hej -max-

> Billeder følger - vil bare høre om teksten holder -
> den er på engelsk !!

Jeg skal ikke kunne sige om teksten holder, dertil er mit
kendskab til engelsk retskrivning for lille.

Men jeg har en Selphy CP760 og kan sige at den printer
faktisk rigtig flot. Det er en fornøjelse at have den med
så man kan lave billeder på stedet. Men du må godt
fremhæve at CP800 modellen kan køre på batteri, en
funktion man virkelig savner på CP760. CP760 leveres
forøvrigt med en lille bitte Sandberg Bluetooth dongle,
så den kan fint køre med tredieparts udstyr.

Og så skidt med at forbrugsstofferne koster lidt, ca. 3 kr.
pr. billede, mobiliteten gør at de er det værd.

Max

Fra : ;o)-max-

Dato : 09-11-11 18:00

On 09-11-2011 17:21, Max wrote:
> [...]
>
> Og så skidt med at forbrugsstofferne koster lidt, ca. 3 kr.
> pr. billede, mobiliteten gør at de er det værd.

Fedt med din info mht sandberg dongle - det vil jeg gøre
opmærksom på.

Jag tror jeg har gjort ret klart opmærksom på at jeg valgte
den model, netop fordi den kunne køre på batteri - det var
en absolut betingelse for mig. Når det er sagt ville jeg
ikke være villig til at betale de batteri priser Canon
forlanger. Det er jeg også inde på i artiklen.

Jeg har så den lille ting med mine billeder, at jeg går ret
meget op i efterbehandlingen, så selv om det er fedt i en
snæver vending lige at printe en standart jpg, vil jeg
nok lige køre billedet gennem mit billedbehandlings program.
Og der er det så at det kunne være fedt hvis printeren kunne
trække strøm fra notebogens USB stik.

Der er ingen tvivl - jeg er hooked, men små forbedringer er
der plads til.

Forbrugspriser - jeg mener de er for høje, de er endda steget
ret meget de senere år, mens mine laboratorier har sænket
prisen. Jeg deler mange billeder ud.. gratis, så det løber
sku op.
-max-