Alfa..
Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-11-11 04:10

http://thekneeslider.com/archives/2007/06/05/alfa-romeo-4-cylinder-boxer-powered-motorcycle/

Den ville nok ikke gå med SKAT's nye politik omkring ombyggede ting.

// Hans

Fra : Armand

Dato : 10-11-11 14:19

Den 09-11-2011 04:10, Hans Joergensen skrev:
> http://thekneeslider.com/archives/2007/06/05/alfa-romeo-4-cylinder-boxer-powered-motorcycle/
>
> Den ville nok ikke gå med SKAT's nye politik omkring ombyggede ting.

Fed nok!
Rart at der stadig findes folk som ikke er bange for slige projekter.

Siden er en kæmpe tidsrøver - Umiddelbart blev jeg fanget af:
<http://thekneeslider.com/archives/2011/09/28/jj2s-x4-500cc-2-stroke-update/>
Hvis princip beskrives på filmklippet halvvejs nede på siden:
Faste stempler (i topstykket) og bevægelige cylindre (på
krumtappen/plejlstang)

Eftersom at det er en to-tagger synes jeg blot at konstruktørerne har
glemt at der skal tryk på ladeluften (vendeskylning, hvor undersiden af
stemplet er pumpe for skylningen, hhv. decideret ladepumpe á en blæser
af vis størrelse - som på totakts-diesel motorer) :-/
På den anden side, så må man tro at motoren hár kørt som prototype før
der er gjort så meget bling ud af denne mock-up :-/

--
Armand.