Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Software til at lave photocollage?
Fra : Steen Christensen

Dato : 08-11-11 21:59

Hej gruppe,

Som julegave til mine ungers bedstemødre vil jeg gerne lave en stor
fotocollage.

Jeg har tænkt på at lave en af slagsen hvor en masse små billeder danner
"pixels" i et større motiv (Jeg håber beskrivelsen giver mening). Aktuelt
vil jeg gerne lade de mørkere billeder danne et hjerte på en baggrund af de
lysere, således at man ser hjertet når man går på afstand af collagen.

Kan I guide mig i retning af et program jeg kan bruge til dette?

Steen Christensen
Tourinnes-la-Grosse, Belgien

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 08-11-11 22:39

Den 08-11-2011 21:59, Steen Christensen skrev:
> [...]
> lysere, således at man ser hjertet når man går på afstand af collagen.
>
> Kan I guide mig i retning af et program jeg kan bruge til dette?

Hej

Jeg brugte på et tidspunkt en on-line Collage Maker på nettet, men det
kræver nok lidt søgning at finde noget der kan præcis det du vil. Men
check f.eks. <http://www.shapecollage.com/online>.

Det er også muligt at nogle af almindelige fotoservices kan lave det,
jeg checkede lige Cewe's men der er vist ikke noget med collager...

--
Vh Kurt

Fra : Soeren Friberg

Dato : 09-11-11 06:14

> [...]
> lysere, således at man ser hjertet når man går på afstand af collagen.
>
> Kan I guide mig i retning af et program jeg kan bruge til dette?

Microsoft har et eller andet med et underligt navn, som jeg ikke helt
husker, men det kan vist heller ikke helt det, som du efterspørger.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Jan Andersen

Dato : 09-11-11 09:27

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Mener du kan lave billedcollage med Picasa.

Mvh
Jan

Fra : j.val

Dato : 09-11-11 13:41

Artensoft Photo Collage Maker

Fra : thl

Dato : 09-11-11 06:49

On 8 Nov., 21:59, Steen Christensen <reg2...@danium.net> wrote:
> [...]
> lysere, således at man ser hjertet når man går på afstand af collagen.
>
> Kan I guide mig i retning af et program jeg kan bruge til dette?

http://www.andreaplanet.com/andreamosaic/

mvh
Thorbjørn

Fra : Valdemar Klauber

Dato : 09-11-11 16:26

..

http://www.makeuseof.com/tag/create-stunning-photo-mosaics-in-minutes/

http://www.andreaplanet.com/andreamosaic/

mvh

Valdemar

Fra : Steen Christensen

Dato : 22-11-11 23:14

On Tue, 8 Nov 2011 21:59:25 +0100, Steen Christensen wrote:

> Kan I guide mig i retning af et program jeg kan bruge til dette?

Tak for svarene. Der var et par forslag til Andreamosaic. Det ser ud til at
kunne det jeg skal bruge.

Jeg vil prøve det i løbet af de næste par uger.