Støddæmpere
Fra : Ukendt

Dato : 08-11-11 18:30

Øj, støddæmpere i bag til 1250,-/stk + montering.
Det er da vildt.

Nyt 'elektronik' til blæserstyring, 350,- + montering
som sku være ret nemt...

Tror jeg venter til næste år....

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-11-11 18:40

">> Eque <<" <n/a> skrev i meddelelsen
> Øj, støddæmpere i bag til 1250,-/stk + montering.
> Det er da vildt.

Det er billigt, en kammerat har fået skiftet på sin E63 AMG - 8000,- pr.side
+ arb.løn.....

> Nyt 'elektronik' til blæserstyring, 350,- + montering
> som sku være ret nemt...
Alr er nemt, hvis altså bare man kan.....

> Tror jeg venter til næste år....

Ja, kør du bare rundt med defekte støddæmpere, det er der så mange andre der
også gør......
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-11 17:13

"Brian Sørup" <brizzen@live.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, kør du bare rundt med defekte støddæmpere, det er der så mange andre
> der også gør......

Ja, eller snakker i mobil, leger med smartfåne, GPS, konen kvidrer,
larmende børn...jow jow. a fordsætter...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-11-11 19:15

">> Eque <<" skriver:

> Øj, støddæmpere i bag til 1250,-/stk + montering.
> Det er da vildt.
>
> Nyt 'elektronik' til blæserstyring, 350,- + montering
> som sku være ret nemt...

Så Alfaen er langt fra i Mint condition?

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Mcwm

Dato : 08-11-11 22:47

Den 08-11-2011 19:14, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Så Alfaen er langt fra i Mint condition?
Han har ikke haft den længe nok, til at det er tilfældet

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-11 17:13

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i en meddelelse

> Han har ikke haft den længe nok, til at det er tilfældet

Langt og langt...en støddæmper eller to er nok bare
en sliddel som så meget andet med mindre man
har en defekt Golf med ringe gearkasse eller andet...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-11 17:16

">> Eque <<" skriver:

> Langt og langt...en støddæmper eller to er nok bare
> en sliddel som så meget andet

Og styreprintet til blæserstyringen?

> med mindre man
> har en defekt Golf med ringe gearkasse eller andet...

Er en gearkasse da ikke en sliddel?

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-11 19:25

">> Eque <<" <n/a> wrote in message news:4eb966fd$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Øj, støddæmpere i bag til 1250,-/stk + montering.
> Det er da vildt.
>
> Nyt 'elektronik' til blæserstyring, 350,- + montering
> som sku være ret nemt...
>
> Tror jeg venter til næste år....

Bliver det billigere næste år?

--
Tom

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-11-11 20:22

On Tue, 8 Nov 2011 19:25:14 +0100, "Tom" <<nospam>> wrote:

>Bliver det billigere næste år?

Så kan man få nogle efterlønspenge siges der! )

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-11 17:13

"Tom >" <<nospam> skrev i en meddelelse

> ">> Eque <<" <n/a> wrote in message

> Bliver det billigere næste år?

Skal ikke køre ret meget her i vintertiden og får nok begge dele fixet
samtidig. Trin 3-4 er der jo stadig og ved 80 km/t. blæses tilpas af
fartvinden.

Fra : Mikael L

Dato : 09-11-11 04:56

Den tirsdag den 8. november 2011 18.29.34 UTC+1 skrev &gt;&gt; Eque &lt;&lt;:
> Øj, støddæmpere i bag til 1250,-/stk + montering.
> Det er da vildt.

Vildt i forhold til hvad? Alternativt kør til Tyskland og få det lavet. Eller monter dem selv.

> Nyt 'elektronik' til blæserstyring, 350,- + montering
> som sku være ret nemt...
>
> Tror jeg venter til næste år....

Nu vil jeg så ikke vælge at spare hvis mine støddæmpere var defekte, det var de iøvrigt i foråret og de kostede ca.3500kr i alt at få dem skiftet hos mazda.
Det bliver jo ikke billigere af at du venter.

Mikael

Fra : Leo Jensen

Dato : 09-11-11 05:49

On 9 Nov., 12:55, Mikael L <miklar...@gmail.com> wrote:

> Vildt i forhold til hvad? Alternativt kør til Tyskland og få det lavet. Eller monter dem selv.

Lidt vildt er det vel. Original Boge til min Jaguar XJ koster 8-900
kr, og jeg tror ikke dem til Alfaen indeholder hverken mere stål eller
teknik.

> Nu vil jeg så ikke vælge at spare hvis mine støddæmpere var defekte, det var de iøvrigt i foråret og de kostede ca.3500kr i alt at få dem skiftet hos mazda.
> Det bliver jo ikke billigere af at du venter.

Der er jo forskel på slidt og defekt, og mon ikke Eques bare er gamle,
men trods alt fungerer ?
Mine var godt 100.000 km gamle, men stadig tætte og fungerede ganske
rimeligt. De blev skiftet, da der var en stak gummibøsninger i
nabolaget, der trængte til at blive forynget.

MVH Leo

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-11 17:13

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

Der er jo forskel på slidt og defekt, og mon ikke Eques bare er gamle,
men trods alt fungerer ?
Mine var godt 100.000 km gamle, men stadig tætte og fungerede ganske
rimeligt.

Synsmanden sagde go for dem men ville ikke klare
næste syn.
Brugt, slidt og defekt.
Efer 100 km er støddæmpere i princippet ikke
længere nye.
Overvejer at høre et 'gult' værksted om pris
til sammenligning.