Den uendelige historie fortsætter...
Fra : Leo Havmøller

Dato : 08-11-11 16:04

Amerikanere blokerer Saab-redning:
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2601122.ece

Fra : Henrik B.

Dato : 08-11-11 16:38

> "Leo Havmøller" skrev i meddelelsen
> news:j9bgc5$81k$1@speranza.aioe.org...
> Amerikanere blokerer Saab-redning:
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2601122.ece

Det er (igen fra EPN) flere dage gamle nyheder!
Desuden var det fuldt forventeligt. Victor Müller udtalte allerede for to
uger siden, at GM ville stille sig på bagbenene for en kinesisk overtagelse.
P.t. er man i gang med forhandlingerne for, hvordan strukturen skal se ud,
for at GM godkender det, samt kineserne er tilfredse. Men der kommer til at
gå yderligere et par uger, før man nærmer sig en aftale.

--
S till
A live

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-11 19:23

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> wrote in message news:j9bgc5$81k$1@speranza.aioe.org...
> Amerikanere blokerer Saab-redning:
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2601122.ece

Pyha, hvilken lettelse.
Jeg synes heller ikke kineserne skal have adgang til "moderne" teknologi
for så lav en pris som sikkert ender med at havne i billige kineserbiler der
totalt smadrer vestlig produktion.
En MEGET stor del af europæisk industri lever direkte eller indirekte af
bilindustrien og kan selvfølgelig ikke konkurere på pris mod en kineser.

Det vil i stor grad skade europæiske arbejdspladser hvis kineserne fik
fri adgang til den viden vi har og kombinerer det med deres lave timelønninger.

Som situationen er i dag, så gider ingen i europa og usa købe kineserbilerne
selv om de er billige og fred være med det. Ville være trist at se europa bløde
som vi ikke har fantasi til at forestille os, bare fordi SAAB som en farisær skal
reddes. Så er det bedre at SAAB stopper definitivt, end at flytte det meste til
kina på europas bekostning.

--
Tom

Fra : Ivar

Dato : 08-11-11 22:52

Tom skrev:

> Jeg synes heller ikke kineserne skal have adgang til "moderne" teknologi
> for så lav en pris som sikkert ender med at havne i billige kineserbiler der
> totalt smadrer vestlig produktion.

Kineserne kommer til at smadre europæisk bilindustri, ligemeget
om de køber SAAB eller ej. Viden om bilteknologi ligger i høj grad
hos forskellige firmaer, der lever af at servicere bilfirmaerne.
Kineserne kan få den teknologi de ønsker, fordi de har penge til
at købe den. Europæerne må tage kampen op. Det er håbløst, og
har højest kortsigtet gavn at forsøge med protektionisme.

Fra : EjS

Dato : 08-11-11 13:10

On 8 Nov., 16:03, Leo Havmøller <rtx...@nospam.nospam> wrote:
> Amerikanere blokerer Saab-redning:http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2601122.ece