0-100: 6,5 sek / max 475.000 kr.
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-11 05:40

Kan man i Danmark få en ny bil der går fra 0-100 på under 6,5 sek. til
max. 475.000 kr.?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-11-11 06:16

Martin Pedersen skriver:

> Kan man i Danmark få en ny bil der går fra 0-100 på under 6,5 sek. til
> max. 475.000 kr.?

VW Polo 1,4TSI med 180 HK = 6,9 sek = 325.000

Seat Leon Cupra R med 265 HK = 6,2 sek = 399.000

Mazda 3MPS med 260 HK = 6,1 sek = 431.000

PRisen stiger med det faldende sekundtal....

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-11 17:37

Den 07-11-2011 06:15, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> VW Polo 1,4TSI med 180 HK = 6,9 sek = 325.000
>
> Seat Leon Cupra R med 265 HK = 6,2 sek = 399.000
>
> Mazda 3MPS med 260 HK = 6,1 sek = 431.000

Tak Klaus. Alle har dog forhjulstræk, og det kunne måske blive et
problem at få overført kræfterne, men det problem er måske blevet mindre
efter man har opfundet traction-control? Det er selvfølgelig bare trist
hvis antispin-systemet skal regulere hele tiden, så man ikke får
overført alle kræfterne alligevel, især i vådt føre.

Der var lige en herinde der nævnte Skoda. De laver en Superb 3,2 V6 FSI
DSG 4x4 med 260 HK til 475.000 kr. der når 100 km/t på 6,5 sek. og 250
km/t på toppen. Politiet bruger den, jeg lagde mærke til den pga. de 4
udstødningsrør.

Er den så sær og politisk ukorrekt at det er et dårligt køb?

Fra : Bjørn J.

Dato : 07-11-11 17:53

"Martin Pedersen" <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> udstødningsrør.
>
> Er den så sær og politisk ukorrekt at det er et dårligt køb?

Nej, jeg synes det er en rigtig flot bil i stationcar.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Armand

Dato : 09-11-11 00:08

Den 07-11-2011 17:52, Bjørn J. skrev:
> "Martin Pedersen"<-> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nej, jeg synes det er en rigtig flot bil i stationcar.

Men så er den også oppe på 509.000,-!

Den almindelige (karosse) står forøvrigt til 489.000,- d.d. og det giver
vel samme løft til de modeller der spørges ind til :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-11 02:29

Den 09-11-2011 00:08, Armand skrev:
> Den almindelige (karosse) står forøvrigt til 489.000,- d.d.

Den burde kunne forhandles ned i 475.000 imo

Fra : Armand

Dato : 10-11-11 14:21

Den 09-11-2011 02:28, Martin Pedersen skrev:

> Den burde kunne forhandles ned i 475.000 imo

Sikkert.
Men det giver alligevel, som jeg også skrev, samme luft til
'konkurrenterne' :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-11 05:29

Den 10-11-2011 14:21, Armand skrev:
> Sikkert.
> Men det giver alligevel, som jeg også skrev, samme luft til
> 'konkurrenterne' :-|

Ja der er forhandllingsbasis på alle bilerne, men jeg tænker ½ mill. for
en Skoda... altså bilens grundlæggende kvaliteter bliver jo ikke bedre
af at man propper en dyr motor i.
Det er jo ikke BMW eller MB kvalitet vi er oppe i her, selvom prisen
siger det. Og jeg er i tvivl om man får ejerglæde ved sådan en slæde når
man tænker på prisen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-11 06:09

Martin Pedersen skriver:

> Det er jo ikke BMW eller MB kvalitet vi er oppe i her, selvom prisen
> siger det. Og jeg er i tvivl om man får ejerglæde ved sådan en slæde når
> man tænker på prisen.

Hvad koster en 260 HK BMW 5 med 4 hjulstræk og automatgear?

Fra : Henrik B.

Dato : 11-11-11 08:27

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

> Hvad koster en 260 HK BMW 5 med 4 hjulstræk og automatgear?

858.363,- og det er uden xDrive, som vel koster en 50 - 60.000,-?

--
S till
A live

Fra : Henrik B.

Dato : 11-11-11 08:29

> "Henrik B." skrev i meddelelsen
> 858.363,- og det er uden xDrive, som vel koster en 50 - 60.000,-?

Det koster 67.000,- kan jeg se. Så det giver en samlet pris på: 925.000,-

--
S till
A live

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-11 20:28

Den 11-11-2011 06:09, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Martin Pedersen skriver:

> Hvad koster en 260 HK BMW 5 med 4 hjulstræk og automatgear?

Du har misforstået. Det er kvaliteten jeg snakker om. Ikke en
tilsvarende BMW eller MB. Selv en 3-serie føles lækrere end Skodaen.
½ mill. kr. Skoda der føles som en VW er i overkanten.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-11 21:10

Martin Pedersen skriver:

> Du har misforstået. Det er kvaliteten jeg snakker om. Ikke en
> tilsvarende BMW eller MB. Selv en 3-serie føles lækrere end Skodaen.

En 3 serie starter i hvilken pris?
(den er for øvrigt klassen mindre end Superb - sammenlign med en 5
serie)

En Superb starter i hvilken pris?

Uanset hvad, så er en Superb en superb, fordi man betaler ½ mill for den
(på grund af teknikken), så er det stadig en Superb.

Du vil kun betale under ½ mille for en bil der kan rykke til 100 på
under 6,5 sek, så bliver man nødt til at gå på kompromis et sted....

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-11-11 17:41

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Du vil kun betale under ½ mille for en bil der kan rykke til 100 på
> under 6,5 sek, så bliver man nødt til at gå på kompromis et sted....

Eller flytte til et andet land

Fra : Anders Majland

Dato : 20-11-11 22:32

> Du har misforstået. Det er kvaliteten jeg snakker om. Ikke en tilsvarende
> BMW eller MB. Selv en 3-serie føles lækrere end Skodaen.
> ½ mill. kr. Skoda der føles som en VW er i overkanten.

Jamen så sammenlign med en tilsvande speccet vw - Den er formentlig også
dyrere end skodaen, uden at den lækrere...

Nu har jeg ikke lige kigget udstyrniveauet på den i taler om - men lægger
man så mange penge for sådan en motor skal der sikkert også lægges lidt mere
i komfortafdelingen.

Selv den lille 1,6 diesel løber hurtigt over 400.000kr hvis den skal være
med det mest almindelige udstyr som. Så uden at have regnet på det tror jeg
hurtigt den store motor i en stationcar kommer tættere på 600.000kr end
475.000kr inden den stor på gaden

--
/A

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-11-11 03:46

On 11 Nov., 05:28, Martin Pedersen <-> wrote:

> [...]
> Det er jo ikke BMW eller MB kvalitet vi er oppe i her, selvom prisen
> siger det. Og jeg er i tvivl om man får ejerglæde ved sådan en slæde når

Du har jo selv sat både en prisgrænse og et krav til acceleration, og
det reducerer jo feltet af biler til enten racerudgaven af små
husholdningsæsker eller prestigeudgaven af mærker uden prestige.
Jeg ville klart gå efter Skoda'en ud af de biler der er nævnt i denne
tråd, også selv om den ser søvnig ud i sedan-udgave.
Mit gæt er at det er et firma, der står for leasingkontrakten/
afskrivningen + benzinregningen, og så er det jo af mindre betydning,
at det nok bliver et lidt dyrt bekendtskab...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-11 20:30

Den 11-11-2011 11:45, Leo Jensen skrev:
> Du har jo selv sat både en prisgrænse og et krav til acceleration, og
> det reducerer jo feltet af biler til enten racerudgaven af små
> husholdningsæsker eller prestigeudgaven af mærker uden prestige.

Du har helt ret.
Og spørgsmålet er, om ½ mill. for en Skoda ikke er liiidt i overkanten
uanset hvad. En 318d aut. ville sikkert føles mere "rigtig" til den pris.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-11 21:11

Martin Pedersen skriver:

> Og spørgsmålet er, om ½ mill. for en Skoda ikke er liiidt i overkanten
> uanset hvad. En 318d aut. ville sikkert føles mere "rigtig" til den pris.

En lille bil uden de motoregenskaber du søger?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 11-11-11 23:05

On Fri, 11 Nov 2011 21:10:54 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Martin Pedersen skriver:

>En lille bil uden de motoregenskaber du søger?

Hvor meget bedre er Bims'en bortset fra navneskiltet?

Lad os nu få nogle objektive kriterier - de subjektive er vi sq
allesammen fyldt op ad. Jeg vil også hellere køre Audi, men kan ikke
gøre det til de penge, jeg vil betale! Så der står Fiat i navet af
rattet og jeg går sikkert glip af en masse. Men det må jeg leve med.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-11 23:44

Ivan Madsen skriver:

> Hvor meget bedre er Bims'en bortset fra navneskiltet?

Køremæssigt og så ellers, hvis du kan finde en der er så veludstyret som
Skoda er, så er det altså en større fornøjelse at køre.

Fra : Børge

Dato : 07-11-11 08:44

> Kan man i Danmark få en ny bil der går fra 0-100 på under 6,5 sek. til
> max. 475.000 kr.?

Du kan få motorcykler til under 100 K der kan dette. Ja næsten alle
motorcykler går fra 0 - 100 under 5 sek.

Så måske er det billigere at tage mc kort og købe en mc hvis du vil
accellere hurtigt.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-11-11 11:13

Børge har bragt dette til verden:
> måske er det billigere at tage mc kort og købe en mc hvis du vil accellere
> hurtigt.

Endnu billigere er det at hoppe ud fra Møns Klint!

(Min mc går fra 0-100 på 4 sec. mener jeg i øvrigt :) )

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-11-11 11:35

Hans Paulin (6310) wrote:

> Børge har bragt dette til verden:
>
> Endnu billigere er det at hoppe ud fra Møns Klint!

Tænker du på den gamle Skoda vits?

"Hvordan får man en Skoda til at accelere fra 0-100 på under 5 sek?"
- Man skubber den ud over Møns Klint.

Eller når vi er igang:
"Hvordan fordobler man brugtbilprisen på en Skoda"?
- Man fylde tanken op.

"Hvordan totalskader man en Skoda"?
- Man knækker antennen.

Stig Johansen

Fra : MicJen

Dato : 07-11-11 22:39

Hvordan tuner man en skoda?
Lægger elastikken dobbelt.

Skodaen er en af verdens stærkeste biler.
Den kan f.eks. trække en 2 km kø fra Viborg til Århus uden problemer.

(Jeg tænker naturligvis på den "gode" gamle Skoda 105.
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_120 )

Fra : Armand

Dato : 08-11-11 18:24

Den 07-11-2011 22:38, MicJen skrev:
> [...]
> Den kan f.eks. trække en 2 km kø fra Viborg til Århus uden problemer.
>
> (Jeg tænker naturligvis på den "gode" gamle Skoda 105.

á den med tandbeskytteren!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-11-11 22:41

> Skodaen er en af verdens stærkeste biler.
> Den kan f.eks. trække en 2 km kø fra Viborg til Århus uden problemer.

Den kan den stadig - endda med 10% over hastighedsgrænsen

Nogen gange kunne det da være rart at have valgt superb'en med motor. Men
ville ikke betale hvad det kostede og prioriterede udstyr højere. Efter de
første 12000km er vi stadig godt tilfredse med valget. Den holder så også
20km/l i praksis - imho ikke helt skidt af en bil i den størrelse. Men vi
kører for korte ture og for meget by til at det for alvor kan blive bedre.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/460587.html Btw så gik c5'en 16,55km/l
ved samme betingelser. Så den kører reelt 20% længere literen.

--
/A

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-11-11 23:20

Stig Johansen skrev den 07-11-2011:
> Tænker du på den gamle Skoda vits?

Just præcis! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Claus U

Dato : 07-11-11 18:15

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Mazda 3MPS med 260 HK = 6,1 sek = 431.000

267.974,-hvis man dropper bagsæderne

--
Hygge
/Claus U