Trolovet eller viet
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-11-11 19:00

Hjørring Amt, Dronninglund Herred, Torslev Sogn
1748/1817 opslag 8 punkt 4

Anders Christensen og Karen Sørensdatter - er det forlovelse eller vielse og
hvornår i 1748 skete det?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-11-11 21:19

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev Sun, 6 Nov 2011
19:00:12 +0100

>Anders Christensen og Karen Sørensdatter - er det forlovelse eller vielse og
>hvornår i 1748 skete det?

I følge titelbladet er det vielser på den side. Datoen er ikke oplyst.

Eneste brugbare oplysning er at de er "boende loco citato" dvs. det
nævnte sted - som er et sted kaldet Silkeborg.

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-11-11 21:46

Arne Feldborg wrote:

> I følge titelbladet er det vielser på den side. Datoen er ikke oplyst.

Ok, tak. Der er ikke tydelig sideangivelse på siden og derfor er det svært
at referere tilbage til oversigten på opslag 1.

> Eneste brugbare oplysning er at de er "boende loco citato" dvs. det
> nævnte sted - som er et sted kaldet Silkeborg.

Ja, det er en gård i Torslev Sogn - et stykke vest for byen i retning mod
Brønderslev.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-11-11 22:06

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev Mon, 7 Nov 2011
21:46:19 +0100

>Ok, tak. Der er ikke tydelig sideangivelse på siden og derfor er det svært
>at referere tilbage til oversigten på opslag 1.

Jeg læser et tydeligt 3-tal øverst til højre på opslag 8.
Og tilsvarende et 2-tal på opslag 7, og et 4-tal på opslag 10

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-11-11 20:49

Arne Feldborg wrote:

> Jeg læser et tydeligt 3-tal øverst til højre på opslag 8.
> Og tilsvarende et 2-tal på opslag 7, og et 4-tal på opslag 10

Jeg skal vist have pudset brillerne.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Arne Nielsen

Dato : 14-11-11 22:03

Den 10-11-2011 20:49, Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg skal vist have pudset brillerne.

I øvrigt står der øverst på side 3:

Før Branden sammenviet fra den tid, ieg jeg kom her til 1748
saa vidt ieg har kunnet udspørge.

D.v.s. viede før 1748 uden nærmere angivelse.

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-11-11 17:10

"Arne Nielsen" <arnen@post03.tele.dk> skrev i meddelelsen

> I øvrigt står der øverst på side 3:
>
> Før Branden sammenviet fra den tid, ieg jeg kom her til 1748
> saa vidt ieg har kunnet udspørge.
>
> D.v.s. viede før 1748 uden nærmere angivelse.

Javel, så. Altså vielse på ukendt tidspunkt mellem personer af ukendt
oprindelse og alder. Det spor ender vist der.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk