Eksperter: Sohn en sikkerhedsrisiko
Fra : /john

Dato : 07-11-11 00:44

"Ifølge danske eksperter er Ole Sohn et større sikkerhedsproblem end Henrik
Sass Larsen (S), som ikke kunne sikkerhedsgodkendes":

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2599480.ece

Det ser da bestemt ud til, at Honeckers slyngveninde er færdig som sanger...

/john

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-11-11 01:10

On 2011-11-07 00:43, /john wrote:
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2599480.ece
>
> Det ser da bestemt ud til, at Honeckers slyngveninde er færdig som

Men Sohn (og Villy) er et sikkerhedsproblem på en anden måde. Han bør
nok ikke komme for tæt på top secrets, hvis bette DK da har noget.

Mvh
Martin

Fra : wilstrup

Dato : 07-11-11 01:41

"/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2599480.ece
>
> Det ser da bestemt ud til, at Honeckers slyngveninde er færdig

Sikke noget vrøvl - han er erhvervsminister i dag og det er han
også både i morgen, i overmorgen, i næste uge og indtil der
skiftes ud på ministrene med en ministerrokade -og den ligger
ikke lige for.

Ole Sohn er ikke nogen sikkerhedsrisiko -de hysteriske kællinger
hos FBI og hos andre såkaldte "eksperter" er fuldkommen ude i
hampen.
Manden har været formand for DKP og støttet Sovjet for over tyve
år siden. Efter den tid har han taget afstand fra den tid, egne
handlinger m.v. og skrevet adskillige bøger om det. Alle -
inklusive PET - ved at han var kommunist, et parti der er fuldt
lovligt i Danmark og som altid har været det.
Udlandske hysteriske spioner - især "Guds eget land" der ser
kommunister overalt og hvor man har frihed, så længe man ikke er
kommunist, bevæger sig op i et luftlag som de slet ikke kan
håndtere - USA har om noget land sendt spioner rundt i verden og
derefter - når de er blevet afsløret -spillet forargede og
hellige. AT bygge sine konklusioner på en 85-årig gammel
KGB-agent som heller ikke kan huske Ole Sohn, er den ringeste
efterretningsundersøgelse man har hørt om fra den kant. PET og
DIIS har undersøgt Ole Sohn og godkendt ham - han er INGEN
sikkerhedsrisiko. USSR er forlængst gået bort, og at hævde at
landet er det samme som tilforn, er blot en gang politisk spin
som intet har med virkelighede at gøre, men som gør sig godt i
oppositionens rækker, kolporteret af det halvfascistoide blad
Morgenfascisten Jyllandspesten, hvis redaktører man næppe bør
købe en brugt bil af.

Det er manipulationer og andre fordrejninger og der kommer intet
ud af det den sprøjte har gang i sammen med sladderbladene BT og
Ekstra Bladet, selvom de elsker den slags mudderkastning.

Lad os slå fast: Ole Sohn var kommunist og formand for DKP - han
støttede et system som han nu på bagstræberisk vis har taget
gevaldig afstand fra på alle mulige måder. DKP var et lovligt
parti, så han har intet galt gjort i henhold til grundloven eller
det danske samfund.

DKP modtog penge fra USSR -det er der heller ikke nogen der har
bestridt.

Men modtog Ole Sohn dem eller var det andre? Det er fuldkommen
ligegyldigt - sagen vil være en skattesag og underlagt de
forældelsesfrister der gælder i sådanne sager. Der er altså intet
grundlag for at rejse det igen, med mindre man blot vil forsøge
at beklikke hans hæderlighed -og det gør man så, for det passer
ikke oppositionen at man har en fhv. kommunist til at være
minister. Det har intet med hæderlighed at gøre, men har at gøre
med mudderkastning i håbet om at hvirvle noget støv op og så håbe
på at der følger mere snavs med.

Ole Sohn er som sagt blev sikkerhedsgodkendt af PET og andre -
der er altså ikke tale om at han udgør nogen sikkerhedsrisiko,
men det ville passe oppositonen godt hvis man kunne påvise lus i
skindpelsen hos regeringen. Det er der ingen med blot den
mindste evne i politisk iagttagelse der vil give en devalueret
enkrone for. Men så har aviserne jo noget at skrive om til de
hungrende og sensationslystne læsere, der keder sig i det
daglige. Læsere af EB, BT og JP kan man åbenbart bilde
hvad-som-helst ind.

Fra : /john

Dato : 07-11-11 01:53

"wilstrup" <nixen@bixen.dk> skrev i meddelelsen

> Ole Sohn er ikke nogen sikkerhedsrisiko -de hysteriske kællinger hos FBI
> og hos andre såkaldte "eksperter" er fuldkommen ude i hampen

Nåee.. jamen så skal det jo nok gå altsammen

> Manden har været formand for DKP og støttet Sovjet for over tyve år siden

Bedre anbefaling kan ingen vel få...

/john

Fra : DADK

Dato : 07-11-11 08:01

On 07-11-2011 01:41, wilstrup wrote:

> [...]
> jo noget at skrive om til de hungrende og sensationslystne læsere, der
> keder sig i det daglige. Læsere af EB, BT og JP kan man åbenbart bilde

Jeg er i bund og grund enig med Wilstrup, selvom han vanen tro fabulerer
ud af en tangent. Uanset hvad man mener om Ole Sohn er han ikke den mest
oplagte sikkerhedsrisiko, eller regeringens dårligste kort. Tværtimod
synes jeg Ole Sohn trækker opad, i niveau, hos regeringen, sådan
troværdighedsmæssigt mv. Det kan måske lyde mærkeligt, men jeg har den
allerstørste tiltro til Ole Sohn.

At Ole Sohn har en fortid hos DKP ser jeg som et plus, ikke som et
suspekt minus. Det viser for mig at Ole Sohn er "ægte" politiker. Han er
drevet af noget andet end ønsket om ministerpension og taletid. Han er
nok snarere en slags idealist der er blevet rundere og mere jovial med
årene.

Jeg har skrevet kradse blogs om Ole Sohn osv, men det var da han ikke
ville svare igen og erkende. Jeg skrev dengang at danskernes hukommelse
var kort, og at vi hellere ville tilgive Ole Sohn end fordømme ham.
Trods alt har han ikke gjort andet forkert end at være på det forkerte
hold på det forkerte tidspunkt. Jeg fik ret, men DKP-spøgelset kan han
naturligvis ikke mane væk, og hvorfor skulle han også have lov til det?
Det vil altid være der, men mon ikke det snart er tid for at vi ser på
Ole Sohn anno 2011, og ikke Ole Sohn anno 1990?

Fra : Ivannof

Dato : 07-11-11 05:14

On 7 Nov., 01:41, "wilstrup" <ni...@bixen.dk> wrote:

> [...]
> hungrende og sensationslystne læsere, der keder sig i det
> daglige. Læsere af EB, BT og JP kan man åbenbart bilde

Sohn er at sammenligne med en gammel nazist. Sådan én ville man heller
ikke være meget for i dansk politik. Selv ikke en reformert af
slagsen.

Hilsen Ivan

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-11-11 23:09

"Ivannof" skrev i meddelelsen

>Sohn er at sammenligne med en gammel nazist. Sådan én ville man heller
>ikke være meget for i dansk politik. Selv ikke en reformert af
>slagsen.

Tja, hvad skal jeg sige - du lyder såmænd også som en gammel nazist.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-11 03:08

On Mon, 7 Nov 2011 00:43:55 +0100, "/john" <nn@ok> wrote:

> [...]
>
>http://jp.dk/indland/indland_politik/article2599480.ece
>
>Det ser da bestemt ud til, at Honeckers slyngveninde er færdig som sanger...

Er Danmark i krig med nogen kommunister som Sohn ku forære
militærhemmmeligheder til

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-11-11 03:18

On 2011-11-07 03:08, Bo Warming wrote:

> Er Danmark i krig med nogen kommunister som Sohn ku forære
> militærhemmmeligheder til

Sohn kunne sikkert opfatte både Nordkorea, Cuba, Venezuela og Iran som
DK's bedste venner - Du behøver ikke krig for at dødsdømme Julius og
Ethel Rosenberg

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-11 11:35

1On Mon, 07 Nov 2011 03:18:07 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Sohn kunne sikkert opfatte både Nordkorea, Cuba, Venezuela og Iran som
>DK's bedste venner - Du behøver ikke krig for at dødsdømme Julius og
>Ethel Rosenberg

Jeg er mere nervøs for Søren Pind der ynker piger i flygtningtelte nær
Kabul og gør omskæring til det dansk problem

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-11-11 23:11

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

>Sohn kunne sikkert opfatte både Nordkorea, Cuba, Venezuela og Iran som DK's
>bedste venner - Du behøver ikke krig for at dødsdømme Julius og Ethel
>Rosenberg

HTS udtalte i dag at hun har fuld tillid til Ole Sohn - synd at din
konspirationsteorier ikke lykkedes.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-11 18:47

On Tue, 8 Nov 2011 23:11:03 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

>HTS udtalte i dag at hun har fuld tillid til Ole Sohn - synd at din
>konspirationsteorier ikke lykkedes.

Ja kun eem MF fra Venstre ser tungt på sagen - og det er ikke Løkke

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-11 18:57

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Sohn kunne sikkert opfatte både Nordkorea, Cuba, Venezuela og Iran som
>DK's bedste venner - Du behøver ikke krig for at dødsdømme Julius og
>Ethel Rosenberg

Kloge historikere mener at USA ønskede USSR teknisk frem og derfor
arrangerede spionagen