Barfoed kendte til narkogæld
Fra : P.N.

Dato : 06-11-11 11:26

http://jp.dk/indland/krimi/article2598951.ece

En af Anders Samuelsens (Liberal Alliance) gode venner kom for et par år
siden ud i et kokainmisbrug. Misbruget førte til en narkogæld hos Hells
Angels. En gæld, som Anders Samuelsen valgte at betale for at hjælpe sin ven
ud af problemerne.

Kommentar: De går ikke kun på stripklub, der lægges baner med coke ud.

Fra : Aage Andersen

Dato : 06-11-11 13:14

"P.N."

> [...]
> ven ud af problemerne.
>
> Kommentar: De går ikke kun på stripklub, der lægges baner med coke ud.
Det er i nøden man skal kende sine venner. Hvis ikke Samuelsen har en bedre
begrundelse for ikke ogsaa at gaa til politiet, vil jeg kalde det fejghed.
Vi kan ikke alle være modige (jeg er ikke) men lad os nu høre Samuelsens
begrundelse for ikke at gaa til politiet. Han kunne jo gøre det anonymt.

Fra : wilstrup

Dato : 06-11-11 16:47

"Aage Andersen" <aaan(REMOVE)@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke) men lad os nu høre Samuelsens begrundelse for ikke at gaa
> til politiet. Han kunne jo gøre det anonymt.

Nemlig - desuden er det jo mærkværdigt at fx JP skoser Ole Sohns
påståede fremfærd fra mere end 20 år siden, samtidig med at der
nærmest holdes hånden over at A.S. har begået en forbrydelse,
nemlig at betale kriminelle og dermed understøtte kriminelle
miljøer. Jeg har set at man har sagt at A.S. intet ulovligt har
gjort, men det er da ulovligt at aftage narko - og når A.S. har
betalt for ulovlige stoffer - uanset om det er på andres vegne -
så må det være yderst betænkeligt.

Når man ikke kunne godkende Sass Larsen til mininster som følge
af PETs betænkeligheder, så må man vel kunne mene at det trods
alt er grovere at betale kriminelle personer for deres kriminelle
handlinger fremfor at gå til politiet, hvorimod Sass Larsen jo
ikke har gjort noget sådant ifølge de oplysninger vi har indtil
nu.

Fra : Aage Andersen

Dato : 06-11-11 18:02

"wilstrup" >
"Aage Andersen" >> "P.N."

> [...]
> og når A.S. har betalt for ulovlige stoffer - uanset om det er på andres
> vegne - så må det være yderst betænkeligt.

Samuelsen kan vel give penge til narkokøberen uden at sige hvad pengene skal
bruges til. Saa kan det kun være en sag for modtageren og skattevæsenet.

Jeg finder det mere betænkeligt, at han ikke gaar til politiet. Er det ikke
strafbart ikke at melde et kendskab til et narkokøb? Naar justitsministeren
er underrettet, er han saa ikke medvidende om et strafbart forhold? Skulle
han ikke anmelde det til politiet?

At Samuelsen gaar til justitsministeren kan opfattes som et forsøg paa at
købe sig aflad hos en god ven.

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-11 20:12

"Aage Andersen" <aaan(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg finder det mere betænkeligt, at han ikke gaar til politiet. Er det
> ikke strafbart ikke at melde et kendskab til et narkokøb?

Det er ikke generelt strafbart ikke at anmelde forbrydelser.

Det eneste jeg umiddelbart kan komme på i den sammenhæng er hvisse
erhversgruppers pligt til at anmelde mistanke eller viden om overgreb på
børn.

Fra : wilstrup

Dato : 06-11-11 21:02

"Aage Andersen" <aaan(REMOVE)@email.dk> skrev i meddelelsen

> At Samuelsen gaar til justitsministeren kan opfattes som et
> forsøg paa at købe sig aflad hos en god ven.

Præcis.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 06-11-11 18:21

On Sun, 6 Nov 2011 16:46:55 +0100, wilstrup wrote:

> Nemlig - desuden er det jo mærkværdigt at fx JP skoser Ole Sohns
> påståede fremfærd fra mere end 20 år siden, samtidig med at der
> nærmest holdes hånden over at A.S. har begået en forbrydelse,

Hvilken forbrydelse.?

> nemlig at betale kriminelle og dermed understøtte kriminelle
> miljøer. Jeg har set at man har sagt at A.S. intet ulovligt har
> gjort, men det er da ulovligt at aftage narko

Det har S.A. da heller ikke gjort, din klaphat.

> - og når A.S. har
> betalt for ulovlige stoffer - uanset om det er på andres vegne -
> så må det være yderst betænkeligt.

Han betalte en "regning" for sin søn. Hverken mere eller mindre.

> Når man ikke kunne godkende Sass Larsen til mininster som følge
> af PETs betænkeligheder,

Det må du spørge Helle Thorning om, hvorfor hun ikke ville bruge ham.

> [...]
> handlinger fremfor at gå til politiet, hvorimod Sass Larsen jo
> ikke har gjort noget sådant ifølge de oplysninger vi har indtil

Ifølge de oplysninger vi har indtil nu, så HAR S.A. jo også kontaktet
politiet om sagen.

Fra : wilstrup

Dato : 06-11-11 20:40

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hvilken forbrydelse.?

At købe narko - det er muligt at han kun er pengemanden bag, men
det gør ingen forskel -han har "købt" narkoen - den er blevet
givet til sønnen eller en anden, det er klart, men det er
alligevel indkøb af ulovlige materialer.

> Det har S.A. da heller ikke gjort, din klaphat.

Det er din påstand - jeg tillader mig at tvivle på det.

> Han betalte en "regning" for sin søn. Hverken mere eller
> mindre.

Det er så din påstand.

> Det må du spørge Helle Thorning om, hvorfor hun ikke ville
> bruge ham.

Det behøver jeg skam ikke -jeg ved hvilke beføjelser hun har og
hvilke PET har - og det er Helle der bestemmer, ikke PET.

> Ifølge de oplysninger vi har indtil nu, så HAR S.A. jo også
> kontaktet
> politiet om sagen.

Og...? Hvis du går til politiet og siger "Jeg har købt
hælervarer", tror du så du slipper fordi du er en god mand?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 06-11-11 21:29

On Sun, 6 Nov 2011 20:40:02 +0100, wilstrup wrote:

> At købe narko

Han har da IKKE købt noget narko.

>- det er muligt at han kun er pengemanden bag, men
> det gør ingen forskel -han har "købt" narkoen

Nej, det har han IKKE.

> - den er blevet
> givet til sønnen eller en anden, det er klart, men det er
> alligevel indkøb af ulovlige materialer.

Du vrøvler. Hans SØN har (sikkert) købt narko.

> Det er din påstand - jeg tillader mig at tvivle på det.

Det er IKKE en påstand, men hvad historien viser. Det er hans søn der har
købt noget (og "glemt" at betale).

> Det er så din påstand.

Det er sgu da DIG der anklager A.S. for ulovligheder, så det er DIG der
skal bevise din påstand.

> Det behøver jeg skam ikke -jeg ved hvilke beføjelser hun har og
> hvilke PET har - og det er Helle der bestemmer, ikke PET.

Præcis. Det er også derfor at du må spørge HENDE, hvorfor hun ikke ville
bruge Sass som minister.

> Og...? Hvis du går til politiet og siger "Jeg har købt
> hælervarer", tror du så du slipper fordi du er en god mand?

Det kan da overhovedet IKKE sammenlignes, da køb af tyvekoster er ulovligt.

At betale andres regninger er IKKE ulovligt.

Fra : DADK

Dato : 06-11-11 21:35

On 06-11-2011 21:29, Steen A. Thomsen wrote:

> [...]
>
> Det kan da overhovedet IKKE sammenlignes, da køb af tyvekoster er ulovligt.
>
> At betale andres regninger er IKKE ulovligt.

Lad nu bare Arne. Nu har han set gennem 20 år hvordan paraktisk talt
alle på vesntrefløjen har svigtet ham, moralsk som menneskeligt.

Synes bare du skulle lade Wilstrup rase ud.

Fra : wilstrup

Dato : 07-11-11 01:48

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Lad nu bare Arne. Nu har han set gennem 20 år hvordan paraktisk
> talt alle på vesntrefløjen har svigtet ham, moralsk som
> menneskeligt.
>
> Synes bare du skulle lade Wilstrup rase ud.

Du godeste - du har ret til at være dum, men det er mit gode råd
til dig at du ikke udstiller din dumhed så manifest som det sker
her. Nu forsøger du dig minsandten som lommepsykolog -og det
slipper du skidt fra.

Fra : GoGoGo

Dato : 07-11-11 01:50

On Mon, 7 Nov 2011 01:48:22 +0100, wilstrup wrote:

> Du godeste - du har ret til at være dum, men det er mit gode råd
> til dig at du ikke udstiller din dumhed så manifest som det sker
> her.

Er du da bange for han med tiden bliver bedre til det end dig?

--
/Go

Fra : DADK

Dato : 07-11-11 08:07

On 07-11-2011 01:50, GoGoGo wrote:

> Er du da bange for han med tiden bliver bedre til det end dig?

Jeg bliver næppe aldrig så "god" som Arne..

Fra :  GoGoGo

Dato : 08-11-11 06:57

On Mon, 07 Nov 2011 08:06:58 +0100, DADK wrote:

> Jeg bliver næppe aldrig så "god" som Arne..

Det er der ingen der gør, heldigvis ;)

--
/Go

Fra : Vidal

Dato : 06-11-11 23:05

Den 06-11-2011 21:29, Steen A. Thomsen skrev:

> At betale andres regninger er IKKE ulovligt.

Nej, det er da klart helt i orden at finansiere kriminelle
organisationer og særdeles klædeligt for en kendt politiker
at gøre det.

Det hverken kan eller bør man sætte en finger på.

Fra : DADK

Dato : 06-11-11 23:34

On 06-11-2011 23:05, Vidal wrote:

> Nej, det er da klart helt i orden at finansiere kriminelle
> organisationer og særdeles klædeligt for en kendt politiker
> at gøre det.
>
> Det hverken kan eller bør man sætte en finger på.

Næste kapitel bliver helt klart en spekulation af hvem der vidste hvad
hvornår, og om det kunne have påvirket valgkampen.

Fra : wilstrup

Dato : 07-11-11 01:49

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det er da klart helt i orden at finansiere kriminelle
> organisationer og særdeles klædeligt for en kendt politiker
> at gøre det.
>
> Det hverken kan eller bør man sætte en finger på.

Jeg vidste godt at du bifalder kriminalitet, men det er
interessant at du skriver det så åbent. Og du brokker dig over at
du bliver kaldt alt muligt? tsk! tsk!

Fra : DADK

Dato : 07-11-11 08:08

On 07-11-2011 01:49, wilstrup wrote:

> [...]
>
> Jeg vidste godt at du bifalder kriminalitet, men det er interessant at
> du skriver det så åbent. Og du brokker dig over at du bliver kaldt alt

Vidal "bifalder" kriminalitet?

Fra : Vidal

Dato : 07-11-11 10:23

Den 07-11-2011 01:49, wilstrup skrev:

> [...]
> skriver det så åbent. Og du brokker dig over at du bliver kaldt alt muligt? tsk!

Ja, ironi er svært.

Fra : wilstrup

Dato : 07-11-11 01:46

> Han har da IKKE købt noget narko.

Din påstand - du ved det ikke.

> Nej, det har han IKKE.

Din påstand.

> Du vrøvler. Hans SØN har (sikkert) købt narko.

Stadig ulovligt.

> Det er IKKE en påstand, men hvad historien viser. Det er hans
> søn der har
> købt noget (og "glemt" at betale).

AS har sagt at han kontaktede Barfoed -det er korrekt, men han
fortalte ikke om sagen med narkopengene. Politiet har han også
henvendt sig til, men uden at gøre andet end at "føle" sig frem.

> Det er sgu da DIG der anklager A.S. for ulovligheder, så det er
> DIG der
> skal bevise din påstand.

Jeg henviser til hvad han selv har sagt - så enkelt er det og det
er bevist.

> Præcis. Det er også derfor at du må spørge HENDE, hvorfor hun
> ikke ville
> bruge Sass som minister.

Det vil hun ikke svare på, da hun opfatter det som hemmeligt og
underlagt tavshedspligten.

> Det kan da overhovedet IKKE sammenlignes, da køb af tyvekoster
> er ulovligt.

Det er køb af narko også.

> At betale andres regninger er IKKE ulovligt.

Jo, hvis det er køb af narko - hvis en rigmand får en eller anden
til at købe narko for sig, så er det hæleri, eftersom han aftager
tyvekoster. Narko bliver ikke fremstillet lovligt og må ikke
lovligt indføres herhjemme - at gøre det alligevel er altså i
strid med loven. At sælge det videre er ulovligt, og at indtage
det, købe det og evt. sælge det videre er ulovligt.
Når man betaler en mand for ulovlige varer, er det hæleri - ergo
er AS hæler i streng forstand.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 07-11-11 09:17

On Mon, 7 Nov 2011 01:46:15 +0100, wilstrup wrote:

> Din påstand - du ved det ikke.

Du er da velkommen til at bevise det modsatte, hvis du kan.

Det er sgu da IKKE mig, der skal bevise at noget IKKE er sket. (Jeg kan jo
heller ikke bevise at du ikke er "børnepiller").

Det er den der kommer med beskyldningen, der har bevisbyrden.

Jeg ved godt at man i kommunistisk tankegang, er skyldig indtil man har
bevist sin uskyld, men sådan spiller klaveret ikke i et demokrati.

> Din påstand.

Igen denne tåbelige "venden det hele på hovedet".

Hvis DU påstår at han har købt narko, så må DU bevise det.

> Stadig ulovligt.

Da ikke for A.S. Han er jo ikke ansvarlig for hvad hans VOKSNE søn laver.

> AS har sagt at han kontaktede Barfoed -det er korrekt, men han
> fortalte ikke om sagen med narkopengene.

Hvorfor skulle Barfoed så henvise ham til politiet for.???

> Politiet har han også
> henvendt sig til, men uden at gøre andet end at "føle" sig frem.

Det er da muligt, men hvad har det med sagen at gøre.?

> Jeg henviser til hvad han selv har sagt - så enkelt er det og det
> er bevist.

Du roder jo rundt og blander virkelighed og fantasi sammen.

FAKTA er at A.S. har betalt en gæld som hans søn havde til en pusher.

Hverken mere eller mindre.

> Det vil hun ikke svare på, da hun opfatter det som hemmeligt og
> underlagt tavshedspligten.

Det er jo hende og ikke PET der bestemmer hvem der kan blive ministre.

Hun har åbenbart haft en grund til at fravælge Sass. At hun ikke vil
fortælle grunden, er hendes valg.

> Det er køb af narko også.

Gaaaaaaab. A.S. har jo IKKE købt narko.

> Jo, hvis det er køb af narko

Nej, ikke hvis der ikke modtages modydelser for den regning man betaler.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2598963.ece

>- hvis en rigmand får en eller anden
> til at købe narko for sig, så er det hæleri, eftersom han aftager
> tyvekoster.

Nu roder du tingene sammen.

> [...]
> strid med loven. At sælge det videre er ulovligt, og at indtage
> det, købe det og evt. sælge det videre er ulovligt.

Korrekt, men A.S. har hverken købt eller solgt harko.

> Når man betaler en mand for ulovlige varer, er det hæleri - ergo
> er AS hæler i streng forstand.

Sikke noget ævl. Hæleri har med STJÅLNE ting at gøre, IKKE narko (med
mindre narkoen er stjålet).

Du roder rundt i begreberne, samtidig med at du ikke forstår selv de
simpleste ting.