Ruko kasselås - udskifte forbindelsesstan
Fra : svennodk@gmail.com

Dato : 06-11-11 19:48

Hej Gruppe

Et spørgsmål til de låsekyndige:

Jeg har en Ruko kasselås med en oval cylinder monteret med en
forbindelsstang som ses her:
http://ekspertlaase.dk/images/thumbnails/100x100/FFFFFF/images/32601.jpg

Forbindelsesstangen er dog for kortm så jeg har købt en længere:
http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/laasedoergrebtilbehoer/cylindreogcyl.tilbehoer/tilbehoertilcylindre/forbindelsesstang_13101/

Men, hvordan får jeg den udskiftet, hvordan skiller jeg cylinderen ad?

På forhånd tak :)

Fra : Per H

Dato : 06-11-11 19:54

On Sun, 06 Nov 2011 19:47:41 +0100, "svennodk@gmail.com"
<svennodk@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Men, hvordan får jeg den udskiftet, hvordan skiller jeg cylinderen ad?

Sidder der ikke en låsering på bagsiden af cylinderen?
pas nu på det hele ikke falder fra hinanden

per

Fra : svennodk@gmail.com

Dato : 06-11-11 19:56

Den 06-11-2011 19:53, Per H skrev:
> Sidder der ikke en låsering på bagsiden af cylinderen?
> pas nu på det hele ikke falder fra hinanden

Jo, det gør der vist, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg åbner denne :)

Ja, jeg tænkte at jeg lige ville spørge før jeg selv begynder at rode

Fra : svennodk@gmail.com

Dato : 06-11-11 20:43

Den 06-11-2011 19:56, svennodk@gmail.com skrev:
> Ja, jeg tænkte at jeg lige ville spørge før jeg selv begynder at rode

Opgaven er droppet.
Jeg kører ind til en låsesmed i morgen, og hører om de kan sælge mig en
forbindelsesstang og skifte den for mig.

Fra : Armand

Dato : 07-11-11 13:32

Den 06-11-2011 20:42, svennodk@gmail.com skrev:

> Opgaven er droppet.
> Jeg kører ind til en låsesmed i morgen, og hører om de kan sælge mig en
> forbindelsesstang og skifte den for mig.

Fornuftig beslutning!
Der er fandeme mange sjove ting i sådan en cylinder, men morskaben
holder hurtigt op når det hele ligger på gulvet

--
Armand.

Fra : svennodk@gmail.com

Dato : 07-11-11 17:46

Den 07-11-2011 13:32, Armand skrev:
> Fornuftig beslutning!
> Der er fandeme mange sjove ting i sådan en cylinder, men morskaben
> holder hurtigt op når det hele ligger på gulvet

Enig, og de var vældig flinke. Opgave afsluttet :)

Mvh Mads