Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt kompaktkamera med megen zoom
Fra : Stefan

Dato : 06-11-11 23:29

Hejsa.

Jeg går og kigger på et kompaktkamera med megen zoom, da jeg tit ikke får
taget DSLR´en med pga størrelsen.
Men hvad kan anbefales ?
Jeg har kigget en del på Panasonics TZ modeller, men er i tvivl om hvilken
der er bedst. Jeg prioriterer skarpe billeder meget højt.

Hvad siger i ?

Fra : Langgaard

Dato : 07-11-11 03:38

On 6 Nov., 23:29, "Stefan" <fidoli...@FJERNfidolinux.dk> wrote:
> [...]
> Jeg har kigget en del på Panasonics TZ modeller, men er i tvivl om hvilken
> der er bedst. Jeg prioriterer skarpe billeder meget højt.

Hej Stefan

Jeg har selv et sæt DSLR med nogle gode L-optik (professionel serie),
det fungerer rigtig godt, men er tungt og uhandigt. Derfor købte jeg
et Panasonic TZ8, som forbavsede mig meget, et lille genialt kamera
med en fremragende optik.
Et minus er dog blitzen, den er for svag.
Hvis jeg skulle ud og købe et kamera idag ville jeg købe et Olympus
XZ-1, det skulle være rigtig godt, se:

http://www.dpreview.com/reviews/OlympusXZ1/page10.asp

Ikke extrem zoom, men generelt et bedre kamera. Se især kvaliteten ved
ISO 1600, du kan sammenligne med feks. TZ8, men bliv ikke forskrækket!

Så vælg en bedre ydelse i svagt lys frem for stort teleområde.

Lige meget hvad du vælger, så køb med vidvinkel på mindst 28mm, andet
bliver man træt af.

PS. Der er en "fotoindkøbsspørgsmålgruppe" specielt til formålet:

https://groups.google.com/group/dk.fritid.foto.indkoeb/topics?hl=da

--
Langgaard

Fra : emjeppesen

Dato : 07-11-11 12:18

Langgaard skrev:

>Hvis jeg skulle ud og købe et kamera idag ville jeg købe et Olympus
>XZ-1, det skulle være rigtig godt

Det ER super godt. Jeg har haft mit siden maj og er rigtig godt
tilfreds med det.

Især imponerer det indendørs.
Udendørs kan alt jo bruges - næsten da

Hilsen emj

Fra : Langgaard

Dato : 07-11-11 08:23

On 7 Nov., 12:18, emjeppesen <emj@> wrote:

> Det ER super godt. Jeg har haft mit siden maj og er rigtig godt
> tilfreds med det.
>
> Især imponerer det indendørs.
> Udendørs kan alt jo bruges - næsten da
>
> Hilsen emj

Hej

Ved du om det kun er Olympus egne blitz der passer til kameraet, eller
det passer blitz med andre systemer?

--
Langgaard

Fra : emjeppesen

Dato : 07-11-11 16:50

Langgaard skrev:

>Hej
>
>Ved du om det kun er Olympus egne blitz der passer til kameraet, eller
>det passer blitz med andre systemer?

Jeg har selv en Olympusblitz, som jo fungerer automatisk sammen med
XZ-1, så det tør jeg ikke sige.

Hilsen emj