Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Utilfreds med Canon Powershot G 11
Fra : Erik Jappe

Dato : 06-11-11 05:03

Hej

Jeg købte for godt et år siden G 11 til afløsning for mit Minolta
Dimage G500. Nu er jeg ved at vende tilbage til Minolta'en. Den tager
billeder med større skarphed og klarere billeder. Jeg kan i dårlig
belysning tage lidt bedre billeder med G11, men til almindelig brug
(familiebilleder, haven m.v.) tager Minolta'en væsentligt skarpere
billeder. Jeg føler, at de knap 4000 kr. til G 11 er spildte stort
set. Jeg har prøvet alle mulige indstillinger på G 11, men er kommet
til kort. Kan det virkelig passe, at optikken i G 11 ikke kan tage
ordentlig skarpe billeder?

Mvh

Erik

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-11-11 08:21

"Erik Jappe" <erikjapp@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> set. Jeg har prøvet alle mulige indstillinger på G 11, men er kommet
> til kort. Kan det virkelig passe, at optikken i G 11 ikke kan tage

Hej Erik

Vil du ikke være sød at dele et par billeder? Tag det samme motiv lige efter
hinanden, med hver sit kamera, og så del med os andre?
Jeg hører rigtig tit det du skriver, men folk har aldrig vist mig billeder.

Mvh Anders

Fra : Langgaard

Dato : 07-11-11 03:48

On 7 Nov., 08:21, "Anders Houmark" <n...@email.available.dk> wrote:

> [...]
> hinanden, med hver sit kamera, og så del med os andre?
> Jeg hører rigtig tit det du skriver, men folk har aldrig vist mig billeder.

Ja, som Anders skriver, læg billeder op, helst i fuld opløsning og
uredigerede, vi kan så "læse" en del i billedets exif-data.

--
Langgaard

Fra : Erik Jappe

Dato : 07-11-11 04:20

Hej igen

Her er et lin til nogle test mellem de to kameraer:

https://picasaweb.google.com/107148318563315557410/20TestKameraer

Mvh Erik

Fra : Langgaard

Dato : 07-11-11 05:12

On 7 Nov., 12:19, Erik Jappe <erikj...@gmail.com> wrote:
> Hej igen
>
> Her er et lin til nogle test mellem de to kameraer:
>
> https://picasaweb.google.com/107148318563315557410/20TestKameraer
>
> Mvh Erik

Hej Erik

Jeg ser dine Canonbilleder meget skarpere, mere detaljerede, og med
bedre farvegengivelse.

Jeg tror det der snyder dig er det at mindre gode kameraet ofte er
fabriks "programmeret" til at påføre billederne lidt ekstra knald i
farver og kontrast. hvis du køber et dyrt DSLR kamera bliver
billederne endnu mere ferske.

Hvis du i menuen i kameraet sætter din Canon op til at tilsætte lidt
kontrast og farve, så vinder den stort!

Billederne af krukkerne er ikke helt sammenlignelige:

Canon: ISO 400. Ingen blitz. 1/250sek.
Minolta: ISO 100. Med blitz. 1/60sek.

--
Langgaard

Fra : Erik Jappe

Dato : 07-11-11 05:36

Hej igen

Ja, jeg tror at du har ret. Nu har jeg lagt et par billeder mere
online.

I stedet for at bruge ren automatik på Canon G 11, har jeg sat iso til
100, så de to sidste billeder klart kan sammenlignes, og der vinder
G11 klart.

Mvh

Jappe

Fra : Langgaard

Dato : 07-11-11 08:07

On 7 Nov., 13:35, Erik Jappe <erikj...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> I stedet for at bruge ren automatik på Canon G 11, har jeg sat iso til
> 100, så de to sidste billeder klart kan sammenlignes, og der vinder

Hej

Din Canon's blitz er indstillet til en korrektion på en blænde, prøv
at ret det også!

--
Langgaard